Ahvenanmaa on virallisesti

muukalaisvihamielinen!

Muukalaisvihamielisyyden kritisoijat ovat kovin valikoivia.

Suomessa on yksi maakunta, joka on virallisesti muukalaisvihamielinen ja sillä ylpeillään aina korkeinta valtion johtoa myöten.

Samaiset muukalaisvihamielisyyden kritisoijat ovat kovin valikoivia toisin sanoen kritiikissään. Ja sen vuoksi epärehellisiä ja epäuskottavia.

Lisään vielä ainoan eduskuntapuolueen nimen joka on virallisesti yksikielinen vaikka markkinoi kaksikielistä Suomea: Svenska folkpartiet.

Ei epärehellisempää puoluetta löydy Suomesta.

20

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rautaako?

      Halla-Ahon blogit ovat faktoja. Suomen Sisun jäsenet PS:n listoilla on faktaa.

      Mutta mitä todisteita löytyy aloittajan väitteille koskien Ahvenanmaan (?) muukalaisvihalle.

      Mistä päättelet että RKP olisi virallisesti yksikielinen ja miten se liittyy muukalaisvihaan tai Ahvenanmaahan?

      Tässä taitaa nyt olla joku uskonnollinsiakin piirteitä saanut salaseura takana.

      • 2011

        Rkp on rekisteröitynyt puoluerekisteriin _yksikieliseksi_ puolueeksi toisin kuin muut eduskuntapuolueet ml. Perussuomalaiset.

        Ahvenanmaa on itsehallintoalue ja siellä saa sen vuoksi laillisesti syrjiä ei-ruotsinkielisiä.
        Koko Ahvenanmaan itsehallinto perustuu ei-ruotsinkielisten syrjintään eli viralliseen muukalaisvihamielisyyteen.

        Nämä pellet-keitä lie-ovat kovin huonosti informoituja. Oisko koulut jäänyt kesken?


      • päivä sitten,

        että saanko ostaa asunto-osakkeen Maarianhaminasta ja muuttaa sinne asumaan, vaikka en puhu Ruotsia?
        Osaatko sinä vastata?


      • 2011 kirjoitti:

        Rkp on rekisteröitynyt puoluerekisteriin _yksikieliseksi_ puolueeksi toisin kuin muut eduskuntapuolueet ml. Perussuomalaiset.

        Ahvenanmaa on itsehallintoalue ja siellä saa sen vuoksi laillisesti syrjiä ei-ruotsinkielisiä.
        Koko Ahvenanmaan itsehallinto perustuu ei-ruotsinkielisten syrjintään eli viralliseen muukalaisvihamielisyyteen.

        Nämä pellet-keitä lie-ovat kovin huonosti informoituja. Oisko koulut jäänyt kesken?

        En nyt ota kantaa RKP:en, koska puolueella ei ole toimintaa Ahvenamaalla.
        Mutta Ahvenanmaalla asuu useita kymmeniä kansallisuuksia, enkä ole kuullut tai huomannut, että täällä suhtauduttaisiin heihin ainakaan vihamielisemmin kuin manner-Suomessa, luulisin miltei että ovat täällä tulleet paremmin vastaanotetuiksi kuin siellä. Mistään en ole todellakaan saanut sellaista käsitystä, että Ahvenamaa olisi muukalaisvihamielinen.


      • rautaako?
        2011 kirjoitti:

        Rkp on rekisteröitynyt puoluerekisteriin _yksikieliseksi_ puolueeksi toisin kuin muut eduskuntapuolueet ml. Perussuomalaiset.

        Ahvenanmaa on itsehallintoalue ja siellä saa sen vuoksi laillisesti syrjiä ei-ruotsinkielisiä.
        Koko Ahvenanmaan itsehallinto perustuu ei-ruotsinkielisten syrjintään eli viralliseen muukalaisvihamielisyyteen.

        Nämä pellet-keitä lie-ovat kovin huonosti informoituja. Oisko koulut jäänyt kesken?

        "Rkp on rekisteröitynyt puoluerekisteriin _yksikieliseksi_ puolueeksi toisin kuin muut eduskuntapuolueet ml. Perussuomalaiset."

        Niinkö. En tiennytkään. So What? Tuolla ei taida olla käytännön merkitystä. Ja sinäkin kirjoitat RKP etkä SFP. Kuten minäkin. Mikä tuossa sinua kiihottaa?

        "Ahvenanmaa on itsehallintoalue ja siellä saa sen vuoksi laillisesti syrjiä ei-ruotsinkielisiä. "

        Ei se saa ketään syrjiä eikä varsinkaan rodullisin perustein. Syrjiikö Suomi siis kaikkia eisuomen ja ei ruotsinkielisiä? Ihan laillisesti?

        "Koko Ahvenanmaan itsehallinto perustuu ei-ruotsinkielisten syrjintään eli viralliseen muukalaisvihamielisyyteen. "

        Itsehallinto perustuu kyllä suurvaltapolitiikkaan ja sillä on Suomen laissa hyväksyntä. Turismi on tärkeä elinkeino, joten muukalaisviha ei taida rehotta ihan siinä määtin kun tällä palstalla.

        Haluaisin nähdä sen "koulun" jossa moisia harhaoppeja opetetaan. Taitaa opet päät olla aika siileiksi siistittyjä.


      • päivä sitten, kirjoitti:

        että saanko ostaa asunto-osakkeen Maarianhaminasta ja muuttaa sinne asumaan, vaikka en puhu Ruotsia?
        Osaatko sinä vastata?

        Saat ostaa asunto-osakkeen ja muuttaa tänne. Kukaan ei kielitaitoasi kysele.


      • vastauksestasi.
        ahvennainen kirjoitti:

        Saat ostaa asunto-osakkeen ja muuttaa tänne. Kukaan ei kielitaitoasi kysele.

        Hyvä niin.


      • ostaa tontin
        ahvennainen kirjoitti:

        Saat ostaa asunto-osakkeen ja muuttaa tänne. Kukaan ei kielitaitoasi kysele.

        Ahvenanmaalta, vaikka en ole koskaan asunut siellä, enkä osaa ruotsia ?


      • ksenofoobinen

        Kävin 1980-luvulla Ahvenanmaalla. Kaupassa keräsin tarvitsemani ruoat ja menin kassalle. Myyjä sanoi hinnan ruotsiksi, mutta en ymmärtänyt sitä, eikä kassakoneessakaan ollut silloin näitä digitaalinäyttöjä. Ajattelin, että jos ei affenanmaalaisten elättäjien eli suomenkielisten turistien kieltä sovi puhua, niin otinpa ruoat ja ajattelin lähteä pois kaupasta. Sitten kuului perästä "sata kaksikymmentä markkaa!". Aika nopeastipa oppi myyjämamma suomea!


      • tulla vastausta
        ostaa tontin kirjoitti:

        Ahvenanmaalta, vaikka en ole koskaan asunut siellä, enkä osaa ruotsia ?

        Ahvenanmaa on muukalaisvihamielinen. En sano sitä pahalla, mielestäni suomalaisten tulisi ottaa oppia ahvenanmaalaisista.


      • ostaa tontin kirjoitti:

        Ahvenanmaalta, vaikka en ole koskaan asunut siellä, enkä osaa ruotsia ?

        Voit ostaa tontin kaavoitetulta alueelta, jos muutat pysyvästi asumaan (ei siis vapaa-ajan asunto)tänne. Kielivaatimuksia ei ole.


      • pitääkö
        ahvennainen kirjoitti:

        Voit ostaa tontin kaavoitetulta alueelta, jos muutat pysyvästi asumaan (ei siis vapaa-ajan asunto)tänne. Kielivaatimuksia ei ole.

        paikkansa, että halutessani ostaa maata Ahvenanmaalta, minun tulee ensin asua vähintään viisi vuotta siellä ja suorittaa ruotsinkielen koe hyväksytysti ?


      • ahvennainen
        pitääkö kirjoitti:

        paikkansa, että halutessani ostaa maata Ahvenanmaalta, minun tulee ensin asua vähintään viisi vuotta siellä ja suorittaa ruotsinkielen koe hyväksytysti ?

        Ostaessasi maata kaavoitetun alueen ulkopuolelta (silloinkin vain vakituiseen asumiseen), sinulla pitää olla kotiseutuoikeus. Kotiseutuoikeuden saadaksesi sinun pitää olla Suomen kansalainen, olla asunut vakituisesti Ahvenanmaalla viisi vuotta ja todistaa, että pärjäät ruotsin kielellä. Mitään koetta ei järjestetä, mutta jollakin tavalla pitää näyttää, että pystyy toimittamaan asiat ruotsiksi. Mutta hyvin vähäisellä ruotsin kielen taidolla kotiseutuoikeuden saa. Eli mitäänkokeita ei järjestetä.


      • sieltähän se
        ahvennainen kirjoitti:

        Ostaessasi maata kaavoitetun alueen ulkopuolelta (silloinkin vain vakituiseen asumiseen), sinulla pitää olla kotiseutuoikeus. Kotiseutuoikeuden saadaksesi sinun pitää olla Suomen kansalainen, olla asunut vakituisesti Ahvenanmaalla viisi vuotta ja todistaa, että pärjäät ruotsin kielellä. Mitään koetta ei järjestetä, mutta jollakin tavalla pitää näyttää, että pystyy toimittamaan asiat ruotsiksi. Mutta hyvin vähäisellä ruotsin kielen taidolla kotiseutuoikeuden saa. Eli mitäänkokeita ei järjestetä.

        pitkän kiertelyn jälkeen tuli. Ahvenanmaa siis on, kuten aloittaja kirjoitti, vihamielinen tulijoita kohtaan. Toistan vielä, että niin mielestäni kaikkialla Suomessa pitäisi toimia. Maahantulijoiden tulisi osoittaa olevansa kyvykkäitä toimimaan meidän tapojemme ja arvojemme mukaisesti.


      • sieltähän se kirjoitti:

        pitkän kiertelyn jälkeen tuli. Ahvenanmaa siis on, kuten aloittaja kirjoitti, vihamielinen tulijoita kohtaan. Toistan vielä, että niin mielestäni kaikkialla Suomessa pitäisi toimia. Maahantulijoiden tulisi osoittaa olevansa kyvykkäitä toimimaan meidän tapojemme ja arvojemme mukaisesti.

        Ei tässä kukaan ole mitään kierrellyt, olen vastannut kysymyksiin, kun olen ehtinyt. Vihamielisyyttä ketään kohtaan en ole missään huomannut. Miten maahanmuuttajien tavat ja arvot tähän liittyvät?


      • Ahvenanmaan
        ahvennainen kirjoitti:

        Ei tässä kukaan ole mitään kierrellyt, olen vastannut kysymyksiin, kun olen ehtinyt. Vihamielisyyttä ketään kohtaan en ole missään huomannut. Miten maahanmuuttajien tavat ja arvot tähän liittyvät?

        asenne kait tuli selväksi ja mitä ne tavat ja asenteet tähän liittyvät, selviää, kun mietiskelet mitä varten Ahvenanmaa vastustaa maahanmuuttoa. Lisään nyt vielä, että minulla on useita ystäviä Ahvenanmaalla, enkä muuttopolitiikkaa vastusta, päinvastoin. Haluaisin samanlaista järkevää maahanmuuttopolitiikkaa manner-Suomeenkin.


      • Ahvenanmaan kirjoitti:

        asenne kait tuli selväksi ja mitä ne tavat ja asenteet tähän liittyvät, selviää, kun mietiskelet mitä varten Ahvenanmaa vastustaa maahanmuuttoa. Lisään nyt vielä, että minulla on useita ystäviä Ahvenanmaalla, enkä muuttopolitiikkaa vastusta, päinvastoin. Haluaisin samanlaista järkevää maahanmuuttopolitiikkaa manner-Suomeenkin.

        Ahvenanmaalla on useita kymmeniä kansalaisuuksiaja pakolaisia otetaan vastaan. Ei Ahvenanmaa mitenkään vastusta maahanmuuttoa ja tänne muuttaa ihmisiä jatkuvasti niin Suomesta kuin ympäri maailmaa. On aina muuttanut ja varmaan muuttaa jatkossakin. Täältä voi kuka tahansa vuokrata asunnon (tosin vuokra-asunnoista on pula), ostaa osakehuoneiston tai rakentaa tai ostaa talon kaavoitetulta alueelta. Eli en näe mitään esteitä tänne muutolle.Mitä ne sinun mielestäsi ovat?


      • se keskustelu
        ahvennainen kirjoitti:

        Ahvenanmaalla on useita kymmeniä kansalaisuuksiaja pakolaisia otetaan vastaan. Ei Ahvenanmaa mitenkään vastusta maahanmuuttoa ja tänne muuttaa ihmisiä jatkuvasti niin Suomesta kuin ympäri maailmaa. On aina muuttanut ja varmaan muuttaa jatkossakin. Täältä voi kuka tahansa vuokrata asunnon (tosin vuokra-asunnoista on pula), ostaa osakehuoneiston tai rakentaa tai ostaa talon kaavoitetulta alueelta. Eli en näe mitään esteitä tänne muutolle.Mitä ne sinun mielestäsi ovat?

        jo käyty. Jankkaamiseksi menee, kun totean , että Ahvenanmaa suojelee asukkaitaan. Esim. mikäli haluan ostaa merenrantatontin ja rakentaa sinne vapaa-ajan asunnon, niin ? Jottei tämä nyt kuitenkaan menisi jankkaamiseksi, niin minun puolestani asiat tulivat käsiteltyä, eikä aihetta enempään.


      • sanoa vielä
        se keskustelu kirjoitti:

        jo käyty. Jankkaamiseksi menee, kun totean , että Ahvenanmaa suojelee asukkaitaan. Esim. mikäli haluan ostaa merenrantatontin ja rakentaa sinne vapaa-ajan asunnon, niin ? Jottei tämä nyt kuitenkaan menisi jankkaamiseksi, niin minun puolestani asiat tulivat käsiteltyä, eikä aihetta enempään.

        että kiitoksia mielenkiintoisesta keskustelusta.


      • se keskustelu kirjoitti:

        jo käyty. Jankkaamiseksi menee, kun totean , että Ahvenanmaa suojelee asukkaitaan. Esim. mikäli haluan ostaa merenrantatontin ja rakentaa sinne vapaa-ajan asunnon, niin ? Jottei tämä nyt kuitenkaan menisi jankkaamiseksi, niin minun puolestani asiat tulivat käsiteltyä, eikä aihetta enempään.

        Jankataan sen verran, että jos haluat täältä vapaa-ajan asunnon, et ole muuttamassa tänne. Eli muuttoa ei estetä, vapaa-ajan asuntojen hankkimista estetään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2396
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1444
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      118
      1164
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      338
      1163
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1097
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1005
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      45
      722
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      709
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      700
    10. 50
      684
    Aihe