Virallisesti muukalaisvihamielinen

Ahvenanmaa..

Jopa korkein valtion johto ihailee virallisesti muukalaisvihamielistä Ahvenanmaata.

Ei kritiikin poikastakaan. Samalla tavoin on Sfp virallisesti muukalaisvihamielinen puolue. Sehän on rekisteröitynyt puoluerekisteriini yksikieliseksi ruotsinkieliseksi puolueeksi.
Ei siedetä muukalaisia puolueessa ei.

Tälläkin palstalla ahkeroi kirjoittajia joiden muukalaisvihamielisyyteen kohdistuva kritiikki on kovin valikoivaa.

Huono yleistieto tai vaiko huono yleissivistyskö syynä?

11

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä Ahvenanmaalla asuu kymmeniä eri kansallisuuksia, enkä ole kuullut mistään muukalaisvihamielisyydestä. Päinvastoin luulisin että vierasmaalaisiin suhtaudutaan täällä paremmin kuin mantereella.
      RKP:n en ota kantaa, kun puolue ei täällä Ahvenanmaalla toimi, mutta tuskin nuo jäsenyyttä keneltäkään kieltävät, vaikka muualta muuttanut olisi?

      • ollaan erittäin

        suomalaisvastaisia, suomen kieltä ei saa puhu ja suomenkielisiä postilaatikoita räjäytellään!


      • "ahvenmies"

        "Päinvastoin luulisin että vierasmaalaisiin suhtaudutaan täällä paremmin kuin mantereella."


        Täällä räjäytetään tänne tulleiden postilaatikot tasapuolisesti kaikilta - ja ihan ilmaiseksi.

        Mantereella täytyy tietääkseni itse ostaa räjähteet ja pamauttaa laatikko taivaalle.


      • Juoppolallitus hik

        Euroopan unioni on hyväksynyt erityisen syrjimättömyysdirektiivin, joka on voimassa Manner-Suomessa, mutta ei Ahvenanmaalla.
        Tarkoittaako tuo ihan sitä, että laki sallii syrjinnän ja turvaa sen viellä laillisesti Ahvenanmaalla?


      • Juoppolallitus hik kirjoitti:

        Euroopan unioni on hyväksynyt erityisen syrjimättömyysdirektiivin, joka on voimassa Manner-Suomessa, mutta ei Ahvenanmaalla.
        Tarkoittaako tuo ihan sitä, että laki sallii syrjinnän ja turvaa sen viellä laillisesti Ahvenanmaalla?

        Direktiivi on voimassa täälläkin, tosin tuli voimaan vähän myöhemmin kuin siellä mantereella.


      • "ahvenmies"
        ahvennainen kirjoitti:

        Direktiivi on voimassa täälläkin, tosin tuli voimaan vähän myöhemmin kuin siellä mantereella.

        Ahvenanmaalla, ja Manner-Suomi on siksi joutunut maksamaan jo "sakkoja" Brysseliin, kun homma on "viivästynyt" Maarianhaminassa.


      • "ahvenmies" kirjoitti:

        Ahvenanmaalla, ja Manner-Suomi on siksi joutunut maksamaan jo "sakkoja" Brysseliin, kun homma on "viivästynyt" Maarianhaminassa.

        Se tuli voimaan sen sen sakkojupakan jälken, eli nyt on voimassa. Viivästyminen tarkoittaa juuri viivästymistä, eli jotain tapahtuu vähän myöhemmin kuin oli alkuaan tarkoitus, ei sitä ettei asia koskaan hoideta.


      • tiedoksi
        ahvennainen kirjoitti:

        Direktiivi on voimassa täälläkin, tosin tuli voimaan vähän myöhemmin kuin siellä mantereella.

        Ahvenanmaalla on lailla kielletty julkisin varoin ei-ruotsinkieliset koulut. Siis muukalaisten koulut.


        Jopa oman äidinkielen opetus ei-ruotsinkielisille lapsille on ylivoimaista järjestää.

        Joku vuosi sitten Jouko Kinnunen keräsi Ahvenanmaan Rauhaninstituutissa pidettyyn avoimeen kirjaan adressin siitä,että ei-ruotsinkieliset lapset saisivat oman äidinkielensä opetusta.

        Adressi luovutettiin maakuntahallitukselle, mutta muutosta ei ole tullut.

        Ahvennainen kärsii "Tukholma-syndroomasta" ihan selvästi.


    • ole vihamielinen

      kuin oman maan suomenkielisiä kohtaan, kuten muutkin Suomessa majailevat ruotsinkieliset.
      Kerro, miksi suomenkielinen, joka ei ole asunut Ahvenanmaalla 5-vuotta ja hallitse ruotsin kieltä ei ole mahdollista ostaa tilkkuakaan maata, kun samaan aikaan muiden maiden, kuten esim. venäläiset ostavat ummikkona maa-alueita.

      • Kotiseutuoikeuteen vaaditaan Suomen kansalaisuus, joten venäläiset eivät voi ostaa lainkaan maaalueita täältä. Samat vaatimukset koskevat kaikkia tänne muuttavia, ihan äidinkielestä riippumatta, se viisi vuotta vaaditaan myös ruotsinkielisiltä Suomesta muuttavilta. ja kuten olen aiemmin kertonut, jos asuu vakituisesti täällä, kaavoitetulta alueelta voi ostaa tontin. Ihan ilman kielitaitovaatimuksia, kotka eivät kotiseutuoikeutta haettaessakaan kovin korkeat ole.


      • hehheh...
        ahvennainen kirjoitti:

        Kotiseutuoikeuteen vaaditaan Suomen kansalaisuus, joten venäläiset eivät voi ostaa lainkaan maaalueita täältä. Samat vaatimukset koskevat kaikkia tänne muuttavia, ihan äidinkielestä riippumatta, se viisi vuotta vaaditaan myös ruotsinkielisiltä Suomesta muuttavilta. ja kuten olen aiemmin kertonut, jos asuu vakituisesti täällä, kaavoitetulta alueelta voi ostaa tontin. Ihan ilman kielitaitovaatimuksia, kotka eivät kotiseutuoikeutta haettaessakaan kovin korkeat ole.

        Ei saa se on lailla kielletty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      130
      2465
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1474
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      137
      1297
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      350
      1233
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      105
      1140
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1045
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      46
      759
    8. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      13
      741
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      729
    10. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      720
    Aihe