Juu tässä on suunnitelmissa venetrailerin rakentaminen, tiedossa on pulttiliitokset ym aisasäännökset vaan mistään ei tunnu löytyvän varmaa tietoa minkälaisesta rhs profiilista ns kuormatilan läpi jatkuvan aisan tulisi olla, jotta menisi läpi katsastuksesta ? ja samoja tietoja apurungosta ? Eli onko 60x60x3 profiili käyttökelpoista ja tarvitaanko lujuustietoja vai riittäisikö 50x50x3 ? Jos joku on rakentanut ja katsastanut ko tyyppistä traileria niin minkälaisia aineksia olette käyttäneet ?
Venetrailerin rakentamisesta kysymyksiä
8
5621
Vastaukset
- amiantt
Vielä tuli mieleeni että kun valmiina on tehdastekoinen kumivääntöjousitettu akseli vaatiiko se vielä iskarit ?
- amiantt
Juu vielä saatiin ohjeita että omavalmistetta katsastettaessa tarvitaan valmistustodistus, jossa ilmenee tärkeimmät kestävyys tiedot, vetolaitteen tiedot, akselin tiedot ja mahd aisan tiedot niin ja valmistenumero. Onkohan kellään tiedossa millainen tämä dokumentti mahtaa olla ?
Vähitellen mieleen tulee jo lain rikkominen ja tyyppikilven väärennös ;) - tehdastekoisen
amiantt kirjoitti:
Juu vielä saatiin ohjeita että omavalmistetta katsastettaessa tarvitaan valmistustodistus, jossa ilmenee tärkeimmät kestävyys tiedot, vetolaitteen tiedot, akselin tiedot ja mahd aisan tiedot niin ja valmistenumero. Onkohan kellään tiedossa millainen tämä dokumentti mahtaa olla ?
Vähitellen mieleen tulee jo lain rikkominen ja tyyppikilven väärennös ;)akselin ja vetopään, mukana tulee tarvittavat paperit. Kestävyystietoa jonka mainitset, en ymmärrä mitä tarkoitat. Olen tehnyt pari traileria itse. Runkoputkena käytin 40x80x2 ruostumatonta. Kokonaispaino on 3500kg. Aisan tiedot ei voi olla muuta kuin materiaali tiedot, kun siihen käy tavallinen putki, kunhan ei hitsaa siihen mitään. Jos sinulle käy joku tehdastekoinen traileri, niin halvemmaksi tulee ostaa sellainen, kun tehdä itse.
- amiantt
tehdastekoisen kirjoitti:
akselin ja vetopään, mukana tulee tarvittavat paperit. Kestävyystietoa jonka mainitset, en ymmärrä mitä tarkoitat. Olen tehnyt pari traileria itse. Runkoputkena käytin 40x80x2 ruostumatonta. Kokonaispaino on 3500kg. Aisan tiedot ei voi olla muuta kuin materiaali tiedot, kun siihen käy tavallinen putki, kunhan ei hitsaa siihen mitään. Jos sinulle käy joku tehdastekoinen traileri, niin halvemmaksi tulee ostaa sellainen, kun tehdä itse.
vähän väärä sanamuoto oli livahtanut viestiin, tosiaan tässä alkutejöissä vasta ollaan ja kartoitetaan mahdollisuukisia kun erilaisia teräsprofiileja on jäänyt nurkkiin menneistä projekteista niin tulee mieleen omatekoiset jutut. vieläpä tässä lomautukset että aikaakin olisi.
ASIAAN
Katsastusasemalta saamassani vihkosessa sanotaan seuraavasti " Omavalmisteinen perävaunu on rekisteröintikatsastettava ennen käyttöönottoa. Rekisteröintikatsastuksen yhteydessä tulee esittää valmistustodistus, jossa selvitettynä tiedot akselistosta ja tärkeimmistä rakennemateriaaleista."
Eli mihin asia vaikuttaa, jos käytän koko traikun rakentamiseen 50x50x3 rhs profiilia, kantavuuteenko vai onko mahdoton edes yrittää rekisteriin ? - on hyvä
amiantt kirjoitti:
vähän väärä sanamuoto oli livahtanut viestiin, tosiaan tässä alkutejöissä vasta ollaan ja kartoitetaan mahdollisuukisia kun erilaisia teräsprofiileja on jäänyt nurkkiin menneistä projekteista niin tulee mieleen omatekoiset jutut. vieläpä tässä lomautukset että aikaakin olisi.
ASIAAN
Katsastusasemalta saamassani vihkosessa sanotaan seuraavasti " Omavalmisteinen perävaunu on rekisteröintikatsastettava ennen käyttöönottoa. Rekisteröintikatsastuksen yhteydessä tulee esittää valmistustodistus, jossa selvitettynä tiedot akselistosta ja tärkeimmistä rakennemateriaaleista."
Eli mihin asia vaikuttaa, jos käytän koko traikun rakentamiseen 50x50x3 rhs profiilia, kantavuuteenko vai onko mahdoton edes yrittää rekisteriin ?materiaali. Kantavuuteen tietenkin vaikuttaa trailerin omapaino. Rekisteriin saamisessa ei ongelmia, jos on tehdastekoisat akselit ja vetopää.
- jarnoxx
Itse painiskelin saman ongelman kans pari vuotta sitten. ei ollut oiken mitään tietoa asiasta. Alan tarvikeliike suositteli valmiin ostoa ja löysin Bauhausista edullisen Thulen trailerin. Jälkeen tuli mieleen ajatus olisko asuntovaunun pohjasta voinut sen rakentaa?? Vanhoja raatoja on halvalla tarjolla ja kaikki olis jo kertaaleen hyväksyttyjä. Tietääkö kukaan miten muutoskatsastuksessa käy moiselle rakenelmalle??
- harkinnut´´
noiden rakentelua mutta mikäli näin olisi, kysyisin katsastuskonttorilta suoraan. Näiltä palstoilta kun asiaan saat kaksi toisistaan poikkeavaa vastausta, olet taas lähtöpisteessä.
- amiantt
harkinnut´´ kirjoitti:
noiden rakentelua mutta mikäli näin olisi, kysyisin katsastuskonttorilta suoraan. Näiltä palstoilta kun asiaan saat kaksi toisistaan poikkeavaa vastausta, olet taas lähtöpisteessä.
Tarkoitus onkin mennä keskustelemaan katsastusmiesten kanssa asiasta. Olisi vaan paljon apuja kokemuksista ettei tulisi suotta väkerrettyä sutta.
Porissa ei ainakaan ensimmäisellä katsastusasemalla ollut enenpää kiinnostusta alkaa neuvomaan asiassa ( Suuri yksit ketju ) mutta ei saa luopua toivosta vaan pitänee yrittää seuraavaa paikkaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En usko et meistä tulee jotain
Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel102640- 911976
Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"
Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei391511- 2601398
Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa
Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html2731038- 67933
Olen J-mies
Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.47891- 55864
Ei sitten, ei olla enää
Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na77860- 44775