## Lue ensin mitä Raamattu sanoo tuomitsemisesta ja rakkaudesta suhteessa kristilliseen ajatteluun.
Eli siis Raamattu hyvin läpi, ja merkkaa vaikka itsellesi kohdat joita ihmettelet ja lähde hankkimaan niihin tietoa. "" (Jarlau)
"muutama teos pitäisi nyt ainakin lukea läpi, ja minun on pakko viimeistellä Raamattuhotellini kirjoitukset lähestyen niitä uudelleen paremmin lukijan silmin ja päivittää päivittämättä olevat 50 kirjoitusta." (Jarlau)
" Minun kirjoitukseni Miikelista on vajaa, ja täydennän sitä joskus. " (Jarlau)
Vastineeni:
Raamattu selittää itse itseään - se on paras tulkitsija kun kaikki otetaan huomioon.
Jtää sinäkin lukematta ne EGW-selitykset Miiakelista ja tukeudu sensijaan Herran
Sanaan. Miikaelin toiminnasta on 3 kohtaa Danielissa ja 1 Ilm.kirjassa.
Lisäksi Juudas varoittaa sekoittamasta elävien ja kuolleitten tuomitsijaa mihinkään enkeli-nimeen.
Juud 1:9 Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!" [5. Moos. 34:6 | Sak. 3:2; 2. Piet. 2:11]
Siunausta Sanan tutksiteluun!
Jarlaulle asiallisesti
3
111
Vastaukset
- alex-kasi
Raamattu selittää itse itseään - ei siihen tarvita mitään muuta kuin että ymmärtää Raamattua oikein.
Raamattua lukiessa ja tutkittaessa ei lukijalla saa olla oma mielipide valmiina jo ennen kuin on lukenut (tai jonkun muun mielipide) joihin vain haetaan tukea Raamatusta - silloin tulee Raamatusta taatusti selittämätön ja ristiriitainen.
Paras esimerkki (tai pahin esimerkki - kuinka sen nyt ottaa) on kun annetaan esimerkiksi sanalle kuolema lähes päin vastainen merkitys (jonkinlainen näivettynyt ja kärsivä iankaikkinen elämä) usein jopa tulisessa pätsissä..
Toinen hyvä esimerkki olisi vaikka tuho ja tuhoutuminen - joka ymmärretään kaikkena muuna kuin juuri tuhona ja tuhoutumisena...
Kolmas esimerkki että sekoitetaan Jumalan laki ja Israelin laki toisiinsa. Toisen antoi Jumala ja toisen kirjoitti Mooses ja uskotaan, että Jumalan laki on yleensäkään mahdollista poistaa!!?? Ei niin kaun kuin omena putoaa puusta alaspäin..
Kolmas olisi että uskotaan Jumalan tappaneen Jeesuksen ja siten sovittaneen maailman itsensä kanssa ..
On näitä - kaikenlaisia ja jos niiden mukaan alkaa Raamattua lukemaan niin varmasti siitä ei paljon selvää saa.. siitä on kaikki 2000 - 3000 lahkoa todistamassa..
Mutta Antti sanoi ihan oikein jos lukee Raamattua ilman eómia ennakkoluuja - Raamattu todella silittää itse itsensä - ei siihen tarvita mitään seli-kirjoja.
Tosin asioista on aina hyvä keskustella ja vaikka lukea muita kirjojakin kunhan jättää ne sille tasolle mihin ne kuuluvatkin.. Matt 1:20-21
20
Kun Joosef ajatteli tätä, hänelle ilmestyi yöllä unessa Herran enkeli, joka sanoi:
"Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa Mariaa vaimoksesi.
Se, mikä hänessä on siinnyt, on lähtöisin Pyhästä Hengestä.
21
Hän synnyttää pojan, ja sinun tulee antaa pojalle nimeksi Jeesus,
sillä hän pelastaa kansansa sen synneistä."*
[Jeesus on kreikkalainen muoto hepreankielisestä nimestä Joosua, joka merkitsee 'Herra pelastaa'.]
[Ps. 130:8; Luuk. 1:31; Joh. 1:29; Ap. t. 4:12]
Enkeliopas käski antaa nimen Jeesus.
EGW:n enkeliopas oli toista mieltä:
Mikael täytyy hänen nimensä olla.
Mutta minä luotan Joosefin antamaan nimeen Jeesus.
Vanhan Testamentin Joosua merkitsee samaa ja
Joosuahan johti kansan Luvattuun maahan.
Joten luonnollisesti Jeesus johtaa omansa kotiin.- Pikku kertaus ja lisäys
Pikku kertaus tiiviistä keskustelusta ...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000041049427
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2512294- 1921694
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä471349Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad501045- 41846
- 14820
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä31810Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver23778Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25776Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647