Jesaja 43:10
Minun todistajani, sanoo Herra, olette te -- Israel,
sinä jonka olen valinnut palvelijakseni
-- ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun,
ymmärtää, kuka minä olen.
Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt,
eikä ollut,
eikä minun jälkeeni tullut eikä tule.
Aramiz ja kaikki - järkeä saa käyttää
Raamatun tutkimisessa. Ei tuossa kukaan
todista, että Jumala olisi luotu.
Vaan Israel on olemassaolollaan todistamassa,
että Jumala on aina ollut.
Ei ole syntynyt eikä luotu muuta Jumalaa.
Siksi Israel sai ensimmäiseksi käskyksi
tuon todistamisen ja siihen uskomisen.
Jes 43:10 Jumala on yksi
14
291
Vastaukset
- Tosi_uskova
Ainokainen nainen päättää Adventtikirkossa!
Kirjoittanut: Veli Herrassa 21.1.2009
///perustit adventistien käsityksen Jeesuksen jumaluudesta yhden kirjoittajan antaman käsityksen varaan.\\\ (tuntemattoman kommentti)
Kyllä me ihan noin käsitimme, oikein ymmärsimme.
Sillä adventistien käsitykset perustuvat todellakin
yhden ihmisen kirjoituksiin, yhden naisen viime
vuosituhannelta, Ellen G Whiten! Luehan tämä:
/// Ellen White pitää luotua enkeliruhtinasta Mikaelia Kristuksena. Ja näin ollen on jokainen adventisti kuuliainen profetian hengelle ja uskoo samoin. Sillä onhan EGW kirjoittanut myös seuraavaa ..
""Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta."" ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.\\\
Rukoilkaa hartaasti, rakkaat veljet ja sisaret,
Herraa Jeesusta, että se ainokainen päättäjä
adventtiliikkeessä ei enää saisi olla ainokainen
profeetta (?) Ellen G White - - vaan Jumalan
ainokainen Poika!
Herrassa
Pikku lisäys Jumalan parhaimmista nimistä ...
Jes. 9:6
(9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
Tosi_uskova- se loytyy poistetusta kirjasta
nimelta vision of Paul.
-loytyy netista! - Toimittaja @
se loytyy poistetusta kirjasta kirjoitti:
nimelta vision of Paul.
-loytyy netista!Kantola on nykyinen Adjudantti!
- Seuralaisen etsintää?
Onko se naista loukkaavaa ehkä sittenkin ja
syvästikin kenties? Ennenkaikkea: onko tämä
foorumi muuttumassa vitsailun ja toisaalta
iskupalstaksi? Asiallisesti ottaen.
" Tarvitsen hyvää hengellistä seuraa ja oman minulle potentiaalisen ja kurantin akan, tv. jari.
Hänen pitäisi olla hyvin toimeentuleva ja tilipussi himaan, jollakin lääkärillä olisi sopivat liksat esim.
Painoindeksissä optimaali, max 165 cm, kengän nro max 39, ei huorahtava, altis hyviin elämänarvoihin, jne. kaikkea sopivaa.
Pojat vitsaili että hänen tulisi olla imukykhyinenkin, mutta en aseta vaatimuksia ko.
minulle riittää rakkaus ohjaajaksi molemmin puolin, en maksimoi seksiä, kyllä pissavehkeiden hinkkaaminen rakkaudessa piisaa, mutta mikä nyt molemmin puolin rakkaudessa ensin toinen huomioiden mukavaa, on minun ohjeeni kaikille näissä."
uteljas- ei ole muuttumassa
muutamille tämä on aina ollut vain minä minä mínä sanoman levittämistä.. ja hyvää huomenta sinne suomeen..
- Aramiz26
Ennen minua ei ole luotu yhtäkään Jumalaa. Eikä jälkeeni toista tule. Kirjoitin vain loppuosan alkujakeesta. Joka mainitsee Jumalan luoduksi. Tämä on 1938 Käännös, Jos Jumala on luotu, niin totta totisesti kaikki muutkin elämän muodot ovat luotuja? Tämä 92 painos sanoo: Ennen minua ei ole Jumalaa syntynyt eikä ollut. Eikä minun jälkeeni tullut eikä tule. Kuningas James sanoo saman kohdan. King James sanoo:Before me There was no God Formed, neither shall be after me. Onhan tätä muoto yritetty vatkata puoleen jos toiseen. Se on ainakin epäselvää kuka Jumalan on luonut?
Aramiz26 on suomeksi väännettynä "seli seli" (?).
Kun repii takamuksestaan tuollaisia hassuja
väittämiä, että Jumala ja Jeesus muka luotuja,
jonkun luomia. Veistoksiako, patsaita?
Jeesus on Luoja ja vain syntynyt voi luoda.
Mutta Aramiz26 on syntynyt isästä perkeleestä -
joten hän ei mitään elävää voi luoda eikä ymmärtää.
JEESUS, JUMALAN SANA - SYNTYI LUOJAKSI
Mutta Jes 43:10 ei ole tarkoitus todistaa
yhdestä ainoasta Jumalasta, vaan pointti on siinä,
että Jumala asettaa Israelin kansan eläväksi todistajaksi
hänestä, ainoasta Jumalasta !!! Lue tarkkaan:
LUOJA KUTSUU ISRAELIN TODISTAJAKSI!
Jesaja 43:8-13
8
Kutsu esiin kansa, joka on sokea, vaikka sillä on silmät, joka on kuuro, vaikka sillä on korvat! [Jes. 42:18-20]
9
Kaikki kansat kokoontukoot, kerääntykööt kansakunnat yhteen:
voiko joku siitä joukosta ilmoittaa meille, mitä minä ilmoitan, ja kertoa meille, mitä tapahtui ennen?
Asettakoon siis luotettavat todistajat ja osoittakoon olevansa oikeassa, niin että toiset voivat kuulla ja myöntää: "Totta on." [Jes. 41:26, 45:21]
10
Minun todistajani, sanoo Herra, olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni -- ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun, ymmärtää, kuka minä olen.
Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule.
11
Minä, minä yksin olen Herra, ei ole muuta pelastajaa kuin minä.
[Jes. 44:8, 45:21; Hoos. 13:4; Ap. t. 4:12]
12
Minä olen puhunut, minä olen pelastanut, olen ilmaissut teille tahtoni, minä itse, ei kukaan muu. Te olette minun todistajani, sanoo Herra. Minä olen Jumala,
13 olen nyt ja aina. Kukaan ei voi väistää minun kättäni. Kuka voi tehdä tyhjäksi minun tekoni? [Jes. 14:27, 46:10]- Tai synnyttikö peräti(lassa)?
AnttiVKantola kirjoitti:
8
Kutsu esiin kansa, joka on sokea, vaikka sillä on silmät, joka on kuuro, vaikka sillä on korvat! [Jes. 42:18-20]
9
voiko joku siitä joukosta ilmoittaa meille, mitä minä ilmoitan, ja kertoa meille, mitä tapahtui ennen?
Asettakoon siis luotettavat todistajat ja osoittakoon olevansa oikeassa, niin että toiset voivat kuulla ja myöntää: "Totta on." [Jes. 41:26, 45:21]
10
Minun todistajani, sanoo Herra, olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni -- ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun, ymmärtää, kuka minä olen.
Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule.
11
12
Minä olen puhunut, minä olen pelastanut, olen ilmaissut teille tahtoni, minä itse, ei kukaan muu. Te olette minun todistajani, sanoo Herra. Minä olen Jumala,
13 olen nyt ja aina. Kukaan ei voi väistää minun kättäni. Kuka voi tehdä tyhjäksi minun tekoni? [Jes. 14:27, 46:10]Joh. 8:44
Te olette isästä perkeleestä,
ja isänne himoja te tahdotte noudattaa.
Hän on ollut murhaaja alusta asti,
ja totuudessa hän ei pysy,
koska hänessä ei totuutta ole.
Kun hän puhuu valhetta,
niin hän puhuu omaansa,
sillä hän on valhettelija ja sen isä.
Aramizin varjo - Aramiz Ei kirjautuneena
AnttiVKantola kirjoitti:
8
9
10
11
12
13 olen nyt ja aina. Kukaan ei voi väistää minun kättäni. Kuka voi tehdä tyhjäksi minun tekoni? [Jes. 14:27, 46:10]On hieman rempallaan. Olihah tuossa Raamatun paikka valmiina. Etkä usko edes Raamatun ilmoitukseen. Tuo Kantolan opetukset ovat, kyllä niitä Perkeleen suuria tekoja.
Jesaja ilmiottaa Jumalan itsensä luoduksi . Silloinhan. Joosuakin on luotu olento, jos he kerran ovat yhtä. Onko Kantola luotu ihminen? Tosin Raamatun kääntäjä on voinut antaa virhe tulkinnan. Kyllä minä tiedän kenen Opetuslapsia Kantola on, Mutta en halua loukata häntä, etti Hänen isäntänsä tulisi vihaiseksi. Sen vain voin sanoa epäilemättä, että hän on ruti köyhäksi jäänyt viisaudesta. Vaikka kovasti suitsuttaakin sitä isäntänsä Pyhää savua. Ikä vaan sinulle, ettei kirouksesi voi minua vahingoittaa.
Vanha sanonta on, ettei tekemättä synny yhtään mitään. Jokuhan se pani alulle, että Kantolakin syntyi. Ole nyt vain kiltti poju ja mene nyt sinne Lehtimaja Juhlille. Siellä sinua kaivataan! - Aramis. Ei kirjautuneena
Tai synnyttikö peräti(lassa)? kirjoitti:
Joh. 8:44
Te olette isästä perkeleestä,
ja isänne himoja te tahdotte noudattaa.
Hän on ollut murhaaja alusta asti,
ja totuudessa hän ei pysy,
koska hänessä ei totuutta ole.
Kun hän puhuu valhetta,
niin hän puhuu omaansa,
sillä hän on valhettelija ja sen isä.
Aramizin varjoMinulla ei ole sunnuntai kultti Jumaluuksien kanssa mitään tekoa. Raamatun ilmoituksen mukaan Sunnuntai kultilla oli Jeesuksen vastaiset Jumaluudet. Raamatun mukaan Jeesus Nazarealaisella ei ole mitään tekoa sunnuntai kultin kanssa. Onhan sunnuntai kultilla omat Jumaluutensakin, eikä Raamattu kerro Jeesuksen siirtymisestä sunnuntai kulttiin? Ei ole mainintaa Suomalaisessa Raamatussa eikä Englantilaisetkaan käännökset liiemmin mainitse.
Tosin en kuusiviikkoisena voinut vastustaa minulle tehtyä väkivltaa. Minuta tehtiin tämän Kantolan mainitsema Lusiferin kirkkolainen. Aikuiseksi vartuttuani Minä hylkäsin tämän teidän suosittelemanne Seurakunnan, Kuten itse olette maininneet, että tämä teidän jumalanne on ollut murhaaja alusta alkaen. Ei minun isä ollut murhaaja lainkaan, Hän oli vain yksi noita ryypiskeliöitä. Minä olen koettanut olla totuuden mukainen. Siksi minä en ole huolinut teidän Epäpyhää jumaluutta vaikka sen hunajalla voitelisitte. Kyllä minulletämä Joosua riittää. Jesaja. 43.10 Ennen minua ei ole luotu yhtäkään Jumalaa, Eikä minun jälkeeni toista tule.
Siis jos Jumala on luotu, niin samalla tavalla on Jeesuskin luotu. (Joosua ) Asia on loppuunn käsitelty. Toin vain totuuden julki.
- hirvas
on Jumalan esikoinen? Raamattu todistaa Jeesuksesta näin:
1. Kol:14-17
14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
Kenen esikoinen Jeesus on?Halleluja, niin se on toden totta - että Jeesus vaan
yksinkertaisesti on, oli ja tuleva on.
Kyllä tuollainen esikoinen ansaitsee nimen, jota
ei sekoiteta enkeleihin.
Tuota Kol 1:14-17 vastaava kohta löytyy Vanhasta
Testamentista. Ja on helppo todeta, että siellä
esiintyvä sana "hoidokkina" pitäisi kääntää
"tekijänä". Kuten Kaarlo Syväntökin on todennut.
Snl 8:29-31
29
kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,
30
silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
31
leikitsin hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset.
Jeesus-sanallahan kaikki näkyvät ja näkymättömät
on luotu:
Joh 1:1-3
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Me kristityt emme halvenna Jeesusta, niin että Miikaeliksi häntä herjaisimme. Jeesus on Pelastaja. Sillä hän on myös Immanuel = Jumala
meidän kanssamme.
(9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
Jes. 26:4
Turvatkaa Herraan ainiaan, sillä Herra, Herra on iankaikkinen kallio.
Olkaa siunatut Kristuksessa; Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen!- Täytyy olla yksi
AnttiVKantola kirjoitti:
Halleluja, niin se on toden totta - että Jeesus vaan
ei sekoiteta enkeleihin.
29
kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,
30
silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
31
on luotu:
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Me kristityt emme halvenna Jeesusta, niin että Miikaeliksi häntä herjaisimme. Jeesus on Pelastaja. Sillä hän on myös Immanuel = Jumala
meidän kanssamme.
Olkaa siunatut Kristuksessa; Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen!Niin kai sitten. Kun Jumala on Henki niin hän ei
voi olla enempää kuin Yksi. Asiassa ei ongelmaa.
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kaikki siinä Hengessä.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000041108484 - hirvas
AnttiVKantola kirjoitti:
Halleluja, niin se on toden totta - että Jeesus vaan
ei sekoiteta enkeleihin.
29
30
31
on luotu:
meidän kanssamme.
Olkaa siunatut Kristuksessa; Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen!todistetaan Jeesuksesta näin:
Kol.1:14-19
14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, ESIKOINEN ennen kaikkea luomakuntaa.
16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
Kuka on näkymätön Jumala, jonka esikoinen on Jeesus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad961605- 541083
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4151017- 166952
- 57782
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän126752- 51688
- 78675
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38655- 57651