Ostin 2-lasit yksien hinnalla 305€. (2-teho)Viikonsisällä tippui pitolasista linssi. Kuukauden kuluessa aurinkolasien linssi. Teetin vielä varalasit 100e. Nyt 2 kk , vähän kokeilun perusteella eivät pysy päässä ja sanka taipuu mihin sattuu. Eikun taas Specsavers;iin, matkaa 25 km sivu. Minulla ei koko ikänäni ole ollut näin huonoja laseja.
Olenko minä hölmö, kun menin tähän mainosansaan? Vai onko parissa vuodessa silmälasien taso laskenut?
Ns. Halpaketjun silmälasit
48
12662
Vastaukset
- Göran.
Olet varmasti rikas.Kenelläkään köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa tavaraa.Miksikö?
- eri-mies
sopivasti köyhä. Ostin vuosi sitten moniteho lasit, hiukka yli 1000e. Nyt pitäisi taas mennä ostoksille. Suomalainen firma Sil...sema.
- Heikkilä itte.
eri-mies kirjoitti:
sopivasti köyhä. Ostin vuosi sitten moniteho lasit, hiukka yli 1000e. Nyt pitäisi taas mennä ostoksille. Suomalainen firma Sil...sema.
Kyllä tonnin laseissa jo takuu pitää pelaa.Ainakin tunnetun ketjun laseissa.Jos parilla sadalla saa kahdetkin lasit niin täytyy ymmärtää,että mitään priimatavaraa ei voi rahan vastikkeeksi saada.
Uskon että pääset yhteisymmärrykseen myyjäfirman kanssa. - eri-mies
Heikkilä itte. kirjoitti:
Kyllä tonnin laseissa jo takuu pitää pelaa.Ainakin tunnetun ketjun laseissa.Jos parilla sadalla saa kahdetkin lasit niin täytyy ymmärtää,että mitään priimatavaraa ei voi rahan vastikkeeksi saada.
Uskon että pääset yhteisymmärrykseen myyjäfirman kanssa.rikki menneet, vaan tehot ei riitä. Uskoin simälääkärin suosituksiin, mutta nyt aijon uskoa enemmin konetta. Noin olen tehnyt aijemminkin. Kone tietää tarkemmin tehot. Silmälääkärin pitäisi tyytyä katsomaan, vain sairaudet-paineet. Siis he määräävät mielellään hiukan vajaatehoiset, että asiakas joutuu tulemaan kohta uudestaan. Bisnes on bisnestä.
- kuka,mitä ,häh
eri-mies kirjoitti:
rikki menneet, vaan tehot ei riitä. Uskoin simälääkärin suosituksiin, mutta nyt aijon uskoa enemmin konetta. Noin olen tehnyt aijemminkin. Kone tietää tarkemmin tehot. Silmälääkärin pitäisi tyytyä katsomaan, vain sairaudet-paineet. Siis he määräävät mielellään hiukan vajaatehoiset, että asiakas joutuu tulemaan kohta uudestaan. Bisnes on bisnestä.
minä hankin instrusta joukukussa 06. kaksiteholasit ja nyt olen sitä mieltä,että lääkärintarkastuksen tehnyt lääkäri määräsi liian heikot vahvuudet linsseihin.ylä-osalla en näe kuin sumuisesti ja ala-aosalla kurkin pää vinossa että näkisin mm. lukea eril.textejä..kyllä se haittaa kun olen kova lukemaan ja tietokoneellakin haluaisin olla..minulle on määrätty näiden 40:nen vuoden aikana sekä lääkärin määräämillä arvoilla että koneen määrittelemillä arvoilla..taitaa kone osua oikeaan..Toinen juttu oli sitten j:kylän instrun asiakaspalvelu: optikko tiuski ettei saa tutkittu arvoja ja pitäsisi heillä vastaanottavan lääkärin tutkia silmät..niinpä uusi aika ja lääkärin pakeille..koko liikeessä ei ollut kuin yhdet sangat jotka olivat naamatauluuni sopivat(nyt kun on muotia ihmeelliset neliskanttiset miesmäiset sangat)sitten hakemaan uusia laseja:olivat katkoneet taivutellessaan sankoja ne poikki!!!haloo ammattioptikot!! siinä sitten näytettiin katkottuja sankoja ja seliteltiin että aisat ovat liian pitkät ja metalli ei kestä taivutusta niin paljon kuin minulle pitäisi taivuttaa??? siinäpä sitten äimisteltiin tyttäreni kanssa,että mitä tehtäisiin,kun ei oikein viimeksikään ollut sankoja valikoimasta löytynyt..no optikon kehoituksesta katselemaan uusia sankoja..taas löytyi vain yhdet inhimillisen oloiset sangat..no kuinkas ollakkan ne olivat sieltä erittäin hintavien telineestä eksyneet tavis sankojen seinustalle..kun sitten hai optikon käsiini että nyt olisi sangat( siis hain koska hän palveli kokoajan muita kuin minua!!)niin hän sanoi että :minäpä käyn hakemassa liikkeen esimiehen paikalle..siinä tyttäreni kanssa ihmeteltiin miksi?? no esimies sieltä sitten tuli ja alkoi selittää että nämä sangat ovat huomattavsti sitä hintaluokkaa kalliimmat kuin aikaisemmat,että pitäisi lisää maksaa jos nämä sangat haluan..no huh,huh.itsehän he olivat aikaisemmin sankani katkoneet ja ei todellakaan ole minun vika,että liikeessä ei ollut minun pärstääni sopivia sankoja kuin 1-2.anyway ,otettiin siis nämä kalliit merkki sangat ja parin viikon päästä sitten niitä soiteltiin hakemaan..MUTTA minäpä olin keskustellut useiden tahojen kanssa tästä instrun mogasta ja kaikki sanoivat että kyllä nyt saavat samaan hintaan uudet lasit laittaa kun edelliset rikkoivat.. niinpä soitin liikken esimiehelle että en suostu enempää maksamaan koska vika ei ole minun..sieltä todella töykeä nainen sanoi äkäisesti,että NO TULE SITTEN HAKEMAAN LASISI..
En kuuna päivänä astu ko.ketjun liikkeeseen sai huonoa palvelua ja äyskintää..aikaisemmin muissa liikeissä j:kylässä ei ole tälläista sattunut ja kokemusta on 40 :nen vuoden ajalta.. - VIKA
kuka,mitä ,häh kirjoitti:
minä hankin instrusta joukukussa 06. kaksiteholasit ja nyt olen sitä mieltä,että lääkärintarkastuksen tehnyt lääkäri määräsi liian heikot vahvuudet linsseihin.ylä-osalla en näe kuin sumuisesti ja ala-aosalla kurkin pää vinossa että näkisin mm. lukea eril.textejä..kyllä se haittaa kun olen kova lukemaan ja tietokoneellakin haluaisin olla..minulle on määrätty näiden 40:nen vuoden aikana sekä lääkärin määräämillä arvoilla että koneen määrittelemillä arvoilla..taitaa kone osua oikeaan..Toinen juttu oli sitten j:kylän instrun asiakaspalvelu: optikko tiuski ettei saa tutkittu arvoja ja pitäsisi heillä vastaanottavan lääkärin tutkia silmät..niinpä uusi aika ja lääkärin pakeille..koko liikeessä ei ollut kuin yhdet sangat jotka olivat naamatauluuni sopivat(nyt kun on muotia ihmeelliset neliskanttiset miesmäiset sangat)sitten hakemaan uusia laseja:olivat katkoneet taivutellessaan sankoja ne poikki!!!haloo ammattioptikot!! siinä sitten näytettiin katkottuja sankoja ja seliteltiin että aisat ovat liian pitkät ja metalli ei kestä taivutusta niin paljon kuin minulle pitäisi taivuttaa??? siinäpä sitten äimisteltiin tyttäreni kanssa,että mitä tehtäisiin,kun ei oikein viimeksikään ollut sankoja valikoimasta löytynyt..no optikon kehoituksesta katselemaan uusia sankoja..taas löytyi vain yhdet inhimillisen oloiset sangat..no kuinkas ollakkan ne olivat sieltä erittäin hintavien telineestä eksyneet tavis sankojen seinustalle..kun sitten hai optikon käsiini että nyt olisi sangat( siis hain koska hän palveli kokoajan muita kuin minua!!)niin hän sanoi että :minäpä käyn hakemassa liikkeen esimiehen paikalle..siinä tyttäreni kanssa ihmeteltiin miksi?? no esimies sieltä sitten tuli ja alkoi selittää että nämä sangat ovat huomattavsti sitä hintaluokkaa kalliimmat kuin aikaisemmat,että pitäisi lisää maksaa jos nämä sangat haluan..no huh,huh.itsehän he olivat aikaisemmin sankani katkoneet ja ei todellakaan ole minun vika,että liikeessä ei ollut minun pärstääni sopivia sankoja kuin 1-2.anyway ,otettiin siis nämä kalliit merkki sangat ja parin viikon päästä sitten niitä soiteltiin hakemaan..MUTTA minäpä olin keskustellut useiden tahojen kanssa tästä instrun mogasta ja kaikki sanoivat että kyllä nyt saavat samaan hintaan uudet lasit laittaa kun edelliset rikkoivat.. niinpä soitin liikken esimiehelle että en suostu enempää maksamaan koska vika ei ole minun..sieltä todella töykeä nainen sanoi äkäisesti,että NO TULE SITTEN HAKEMAAN LASISI..
En kuuna päivänä astu ko.ketjun liikkeeseen sai huonoa palvelua ja äyskintää..aikaisemmin muissa liikeissä j:kylässä ei ole tälläista sattunut ja kokemusta on 40 :nen vuoden ajalta..Korvies välissä on vika ei silmälaseissa, eikä liikkeiden palveluissa. Em kerrotun perusteella ajattelisin noin.
Itse olen nykyisin paljon tyytyväisempi lasitarjontaan ja ennen kaikkea hinnoitteluun. Kilpailu on hoitanut liian kalliit hinnat alaspäin ja saan omasta mielestäni todella hyvää palvelua paikalliselta Lil:n Op:a Alajärveltä. Mainostaminen olkoon kielletty julkisesti.
Olen saanut viimeiset kahdet-kolmet lasini, monitehot hyviin sankoihin edullisesti alle neljänsadan. Ja linssien vahvuudetkin on hiukan erikoiset, kiitos reilun hajataittoisuuden. Aikaisemmin käytin Seinäjoen lasiliikkeiden palveluksia, mutta jatkossa en missään tapauksessa. Mailis L. osaa homman parin-kolmenkymmenen vuoden kokemuksella AMMATTITAITOISESTI ja nyt myös edullisesti.
Suosittelen.
- YLIHINNOITELTUJA!
Kamera, joka on optiikkaa täynnään vs. kakkulat kaksilla laseilla.
:D- eri-mies
1000 eurolla saa kohtalaisen kameran.
- aurinkolasit samaan hintaan
Ihan ok. Ei se mikään halpahinta ole. Jus se minkä pien-eläkeläinen pystyy maksamaan kerran kahteen vuoteen. Työ ja kehysten laatu vain kovin on ala-arvoista. (englantilaista?)
- saat kivan pokkarin
aurinkolasit samaan hintaan kirjoitti:
Ihan ok. Ei se mikään halpahinta ole. Jus se minkä pien-eläkeläinen pystyy maksamaan kerran kahteen vuoteen. Työ ja kehysten laatu vain kovin on ala-arvoista. (englantilaista?)
joka on täynnä optiikkaa ja hienomekaniikkaa.
Silmälasien OIKEA hinta on alle 10€ - MASSATUOTE. - kokokoko
n.70% ainakin ennen halppisketjuja
- kate
kokokoko kirjoitti:
n.70% ainakin ennen halppisketjuja
70 prossaa höpö höpö ei tollaset puljut pysyisi pystyssä noin pienillä katteilla. vertaa vaatekiikkeet joiden volyymi on miljoonakertainen ja niidenkin kate on yli 80% ne saa voittoa vielä joulun jälkeisestä -70% alennuksistakin vielä.
- firmat
kate kirjoitti:
70 prossaa höpö höpö ei tollaset puljut pysyisi pystyssä noin pienillä katteilla. vertaa vaatekiikkeet joiden volyymi on miljoonakertainen ja niidenkin kate on yli 80% ne saa voittoa vielä joulun jälkeisestä -70% alennuksistakin vielä.
tekivät niin hulluja voittoja työhön ja materiaaleihin nähden ettei ole mikään ihme että halpisfirman tullessa kuvioihin niidenkin hinnat laskivat kuin lehmän häntä välittömästi.
Lasien ja sankojen oikea hinta on hyvin pieni osa siitä mitä ihmiset joutuvat niistä maksamaan. Ja merkkikehykset ovat suurinta huijausta, niissä ei ole mitään sellaista erikoisuutta mitä ei olisi merkittömissä kehyksissä. Värit voivat vaihdella ja koristeet mutta kyseiset asiat ovat sellaisia joita kukaan ei oikeasti katso. Sangat ovat niin kapeita, samoin kuin kehykset että ketään ei kiinnosta niitä alkaa tarkastelemaan ja päivittelemään että onpas merkkikehykset. Se on eri asia vaatteiden tai muiden suurten tuotteiden kohdalla, mutta lasit ovat niin mitättömät ettei niitä kukaan huomaa onko merkittömät vai merkilliset. Ainoastaan muoto kertoo jotain.
Mutta merkittömät kehykset seuraavat ihan yhtä lailla muotivirtauksia kuin merkkikehyksetkin ja laatu on ihan samaa kuraa.
Merkittömistä halpiskehyksistä laitetaan näytille vain rumimmat ja kalleimmat. Merkkikehyksiin verrattuna niitä laitetaan sitäpaitsi paljon vähemmän esille kuin mitä varastossa olisi tarjolla. Kysykääpä joskus että saisitteko kokeilla ja katsoa varastossa olevia merkittömiä kehyksiä kun merkilliset ovat liian kalliit teidän kukkarolle, niin saatte nähtäväksi huomattavasti laajemman valikoiman kuin mitä liikkeen puolella esiteltiin. - kuka,mitä ,häh
eri-mies kirjoitti:
1000 eurolla saa kohtalaisen kameran.
ei sillä kameralla nähdä...nimittäin tälläinen -8:n linssien omistaja ei kameralla mitään tee ilman hyviä silmälaseja..höh..
- ne ovat ihan eri juttu
Halusin keskustelen tavalisista kehyksistä, nehän sitä hintaa nostaa. Ei näiden kehysten valmistuskustanukset voi montaa euroa olla?
- ainoina
suomessa vain 3 hintaa. varmaan ostohinta,korjaushinta ja uusien osto uudestaan.
mainoksena jo typerä, ei leivässäkään ole kolmea hintaa,vain yksi. - kuka,mitä ,häh
ostin tavis kehyksillä 2-tehot,hinta 600e. ja kun rikkoivat sangat taivutuksissa ,ei löytynyt sopivia kuin merkkikehyksistä, muetten suostunut niiden törkeää hintaa pulittamaan..valitin ja joutuivat samaan hintaan antamaan merkkikehyksillä olevat lasit..tosin ,töykeän palvelun kera,kun olin merkki firman mogasta kehdannut valittaa..ei tosiaan 850 euron eläkkeellä herkästi silmälaseja lähdetä ostamaan..vaikkakin en nyt näillä näe kunnolla..liian heikot vahvuudet lääkäri määräsi..
- nettikaupasta
olen ostanut n.50euron silmälaseja, ja pari vuotta on hyvin kestäny.
- 700 euron säästö
Tilasin pari kuukautta sitten 3 silmälasit Favoptic-verkkokaupasta. Otin kaikilla mausteilla "erikoishiennota" ja erittäin ohuet linssit ym. Maksoivat yhteensä 350 euroa, siis kolmet silmälasit kehyksillä.
Laseihin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Silmälasiliikkeestä ostettuina ne olisivat maksaneet yli 1000 euroa.- tietotaitoja
Jotka tilasit, niitä priikulleen samoja saa eräästä netti kaupasta "osta kolme maksa yksi" hinnalla 49 euroa postikulut. Lähettivät varmaan videokuvaa sinulle "todisteeksi" että oikkein "ohennetut" ovat linssit. No itselleni sanon, nauru pidentää ikää jota jo on ennestäänkin tarpeeksi.
- *Sini
tietotaitoja kirjoitti:
Jotka tilasit, niitä priikulleen samoja saa eräästä netti kaupasta "osta kolme maksa yksi" hinnalla 49 euroa postikulut. Lähettivät varmaan videokuvaa sinulle "todisteeksi" että oikkein "ohennetut" ovat linssit. No itselleni sanon, nauru pidentää ikää jota jo on ennestäänkin tarpeeksi.
Jos hän niillä näkee ja tyytyväinen on niin mikä muu virka silmälaseilla pitäs olla..hymy persiiseen vaan.
- *Sini
tietotaitoja kirjoitti:
Jos hän laseillaan näkee ja on muutenkin tyytyväinen niin mikä muu virka laseilla pitäs olla?..hymy persiiseen vaan,ja toisekseen,kellä on vara kehua pitkällä iällään,harva sitä tietää etukäteen ja katkera mieli sitä ehkä lyhentää mikä toisille nauraessa tulee.
- joopajoo2
tietotaitoja kirjoitti:
naurujes kans. Näkökyky on sevverran tärkiä juttu jotta joittenki o pakko laittaa pirusti rahaa kakkuloihin halus taikka ei. Että nauti näkemästäs!
- vuoden
42e rillit joustosangoilla ja istuu päähän täydellisesti. aivan loistavat mahtavat jee!
Pitäis varmaan tilata varoiks toiset jos vaikka koira sattuu syömään nämä, se piti sovitus sangoista niinpaljon että söi ne kun tuli postiluukusta. eikä niitäkään joutunut maksamaan..
- Rillit 7-vuotiaasta
Instrun kalliit linssit menivät uusiksi kaksi kertaa.Ensin tasapainolinssi oli ihan harmaa ja paksumpi, toisellakaaan ei oikein nähnyt.
Tosiellakin kerralla tasapainolinssi oli paksumpi.
Tuore silmälääkärin resepti piti optikon muuttaa vahvemmaksi ja linssimateriaali vaihtaa kahdesti ennen kuin laseilla näki hyvin. Tämän jälkeen vielä toinen linssi putosi kehyksestä irti.- jettä
eikö ne viros enää osaa?
- kehitysmalli
http://en.wikipedia.org/wiki/Adjustable-focus_eyeglasses
Osoitteessa on Joshua Silverin kehittämät säädettävät linssit.
Kehitysmaihin tarkoitetut silmälasit.
Ovat näyttävän näköiset, jos jostain kuvan löytää.
Hesarissa oli 14.1.2009 sivulla B3.
Pyöreät, ja tuhdeilla kehyksillä. Lienevät kestävät.
Maksavat nyt alle 20 €. Tulevaisuudessa Euron, kate.
Linssit säädetään yksilöllisesti. Vaikka itse, jos on lukutaitoinen.
On myös jatkuvasäätöinen malli, jolloin napista lähi- tai kauko.
Koko linssi on tarkka, toisin kuin monitehoissa.
Hajataitteisuuden korjausta ei vielä ole. Toimii 90% tapauksista.
Ostaisin, jos löytyisi. Uusi trendi?
Kaupoissa on paljon tyyli- ja edustuskehyksiä.
Ne eivät kestä kriittistä silmää, saati käyttöä.
Linssissä on oltava korkeutta, varsinkin monitehoille.
Nyt katsellaan kuin kana, päätä tarkasti käännellen.
Onneksi on tulossa suurempia näköaloja.
Homman on myös pysyttävä kasassa. Kehitysmaamalli on hyvä. - sertikoira
Tänä päivänä olis tuon otsikon pitänyt olla,että onko silmälasienKIN laatu heikentynyt.
- Virya
Lisääntymisen ja seksuaalisen vetovoiman keinotekoinen avustaminen on johtanut ihmislajin taantumaan (jopa niin pahaan jamaan, että nykyihmistä kiinnostaa vain talouden taantuminen).
- klaseija
Niin. Tuo Specssihän aloitti nettimyynnillä jolloin laseja sai 9-39 eurolla. Nyt ne siirsivät samat sekundat myymälöihin ja hinta muuttui 90-390 euroksi, joilla summilla suomihölmöt ostavat lasejaan - takuu on. Takutaku. Sitä saa mitä ostaa. Mutta kesyjä ovat muutkin suomessa toimivat liikkeet. Ja edelleen superylihintaisia. Itse ajoitan ulkomaan matkailun myös siihen kun on tarvetta uusia rillit. Jo vuodesta 2000 olen ostanut lasit ulkomailta, edullisesti, eikä ole tarvinnut katua. Suomessa silmien mittaukset ovat "sinne päin". Ulkomailla olen saanut millin tarkkaa palvelua. Kun vein ensi kertaa suomalaisen reseptin ulkomaille ja he tarkastivat silmäni, he nauroivat että johan vippaa suomalainen näöntarkastus. Löytyi oikeat vahvuudetkin.
- *Sini
itse myös saanut semmosella hintaerolla mitkä täällä maksaa 500,ulkomailla 90 ja merkkikehyksillä,ja eikös se ole niin että optikkoliikkeen voi perustaa kukavaan vaikka kaupan kassa,se on nimittäin nähty,puhelinliikkeen myyjä on kohta otikkoliikkeessä.
- "mikä mättää"
Jos et ole Suomessa saanut millintarkkaa palvelua, olet selvästikin asioinut väärissä paikoissa. Samalla tavalla sössitään niin koti-kuin ulkomaillakin. Jos käy huono flaksi, et saa priimaa mistään.
Mitä suurempia ketjuja synnytetään ja mitä enemmin
töitä keskitetään...sen "kasvottomampaa" on myös
vastuu. Kun ei tarvitse itse vastata lopputuot-
teen toimivuudesta ja asiakastyytyväisyydestä, ei liene suurta merkitystä myöskään sillä oman työn laadulla. Aihetta jokaisen katsoa peiliin ja kysyä itseltään minkälainen moraali minulla on työssäni.
Kun ostat ulkomailta halvalla, muista myös ottaa
huomioon oman kotomaasi tuotantokustannukset.Palk-
kaus, vuokrat....vino pino tekijöitä...kaikki ne
vaikuttavat tuotteen korkeaan hintaan.
Optinen ala on alusta loppuun palvelua. Kuluttaja
ei voi hyllystä kerätä tätä tarvitsemaansa tuo-
tetta. Silloin, kun palvelu pelaa ja on hyvää,
harva kuluttaja muistaa tai haluaa kiittää siitä
...saati maksaa siitä. Mutta silloin, kun tämä palvelu tavalla tai toisella pettää, reagointi
on usein uskomattoman primitiivistä. Jokaisen
tulisi muistaa, että silloin, kun ihminen tai ih-
miset tekevät asioita...myös virheitä voi todel-
lakin sattua. EI OLE KENENKÄÄN EDUN MUKAISTA....
EI PALVELUN TARJOAJAN EIKÄ KULUTTAJAN...VIIVÄS-
TYTTÄÄ TAI MUUTEN TUPELOIDA TUOTTEEN KANSSA!!!!!
Tietenkin silloin, jos kuluttaja saa suunnatonta
milihyvää siitä, että voi käyttäytyä ns hyvän ta-
van vastaisesti...suotakoon se hänelle!!!
Hintoja vertaillessa kannatta olla erityisen tark-
kana ja miettiä, olenko kykenevä suorittamaan tä-
tä hintavertailua. Onko tuotteen ominaisuudet sel-
villä ja saanko jatkossa tarvittavan avun ja jä-
kihuollon, jos tarvitsen?
Maltti on valttia! Vanha viisaus mikä pätee elä-
män jokaisella saralla. Ja muista myös se, että
Ladan hinnalla et voi todellakaan saada Mersua!
- Kiitoskiitos
Ehdin jo eri ketjussa kehumaan kun sain 100 (sata) eurolla kehykset 300:n kehyksen valikoimasta (ei merkkikehyksiä vaan paljon eri tyylisiä ja värisiä) yksiteholinssit näöntarkastuksen erittäin ystävällisen ja hyvän palvelun. Ainoa miinuspuoli oli 3 viikon odotusaika kun Vantaalla oli kuulemma vähän ruuhkaisaa linssinleikkuussa, mutta kun nyt oli 3 vuotta pärjännyt vanhoilla laseilla, ei pari viikkoa siihen tehnyt mitään.
Nyt näen taas hyvin, ei ole päänsärkyä ollenkaan yhtä usein kuin ennen ja kaikki kehuu kuin on kivat kehykset (ennen oli ohuet mustat, nyt vähän paksummat, kuviolliset ja ruskeat mikä sopii hiuksiin, ihastuin heti ku laitoin päähän).
Iso kiitos Tampereen keskuskadun EYEN-liikkeelle. - laseista.
Jos silmälasit maksavat kehyksineen satoja euroja,niin onhan siinä hinnassa reilusti ilmaa.Usein halvemmalla saa jo hyvän järjestelmä kameran,joka on varmasti monimutkaisempi ja paremmalla optiikalla varustettu,kuin silmälasit ovat.Halvat silmälasit kestävät yhtä hyvin kuin kalliit. Merkki aurinkolaseistani oli naarmuuntunut linssi,kysyin muutamasta paikasta hintaa uudelle linssille ja sain huimalla erolla hinnat.Liikeessä 1 työ plus linssit, hinta 240 euroa ja liikkeessä 2 (5km keskustasta)hinnaksi tuli 10 euroa!Että näin.
- kaiva kuvettasi
Et saa ferrariakaan ladan hinnalla.
Tyhmyydestä sakotetaan.. - kaukolasit kaijalla
No jaa, itse kävin kanssa nuo halpisketjut läpi, mutta en oikein löytänyt sopivia kehyksiä. samoin kun kysyi lisäksi hintaa linssien ohenukselle ja pinnoituksille, hinta pomppasi kummasti toista sataa lisää.
Lopulta päädyin keskustan vanhaan tunnettuun merkkiliikkeeseen. Sain kahdet uudet titaanikehykset ja näihin linssit kaikilla herkuilla, vanhoihin aurinkolasin pokiin uudet linssit ja sävyt. Koko paketti maksoi 430e. Kallista?
Mielestäni hintansa väärtti, kehyksillä ja linsseillä vuoden takuu ja edelliset lasit samasta liikkeestä ovat kestäneet päivittäistä käyttöä 3v.
Minua ei niin kiinnosta mikä liikeen kate, kunhan löytää omalle tyylilleen sopivat ja kestävät lasit ja linssit. Ihan halvalla (50e) en usko löytäväni hyvää ja kestävää, mutta yli 500e/kehykset linssit en myöskään halua maksaa.
Jokainen siis valitsee oman kukkaronsa ja mielensä mukaan, Ladan tai Ferrarin.- 1234567890
Ensin kirjoitit: "Ihan halvalla (50e) en usko löytäväni hyvää ja kestävää, mutta yli 500e/kehykset linssit en myöskään halua maksaa."
Tuossa ensimmäisiä 50€ laseja voi kuvata sanalla Lada ja jälkimmäisiä 500€ sanalla Ferrari, eli halusit jotain niiden väliltä, mutta silti päätit kirjoituksesi sanoihin "... mielensä mukaan, Ladan tai Ferrarin." - Huoh.
Miksi ihmiset lisäävät kirjoituksiinsa näitä tyhmiä loppukaneetteja, joissa kumoavat omat aijemmat kirjoituksensa? Jättäkää ne pois, jos niillä ei ole mitään sanomaa.
- Säästöpossu
Ostin kahdet lasit Specsaversilta, molemmat monitehoja ja hyvin on näkynyt. Turun myymälässä hyvä palvelu (Halosta vastapäätä) kun kävin vähän säätämässä. En huomannut kysyä mitä yhdet lasit maksaisivat kun ohjailivat taitavasti valitsemaan kahdet...
- mie vain
Itse olen aina ostanut silmälasini nisseniltä, ja vaikka yhdet lasit ovatkin maksaneet sen n. 300 euroa ovat ne kestäneetkin yli kaksi vuotta. (Ensimmäiset kehykset kesti viisi vuotta kunnes täytyi ostaa isommat), eikä kertaakaan ole tarvinnut käydä liikkeessä korjauttamassa lasejani. :)
- kärsikää5235235
kärsikää t. lasiton
- Lukulasit nenälläs
kärsikää5235235 kirjoitti:
kärsikää t. lasiton
Ole vain vielä tyytyväinen, mutta pian on sunkin nenälläs ne paksusankaiset sarvilasit, jotta pystyistit eres leheren lukemahan.
Ja ne on vielä niissä ketjuussa kaulan ympäriillä, etteivät mene hukkahan.
Toista se on meillä, jotka käytämmä koko ajan silimälaseja, niin yläreunalla näköö kauas ja alareunalla näköö lukia Ilikkaa ja lasit on koko ajan tallella, kun ne on päässä.
tv: Etelä-Pohojalaanen hyvänäköönen-laseilla
- siprusilmä
osti 1,5 v sitten 2-teholasit E-kirjaimella alkavasta optikkoliikkeestä 300 eurolla enkä ole koskaan saanut niin huonoja laseja laadultaan.
naarmuuntuneet ennen aikojaan ja enkä ole vieläkään tottunut näihin,lukeminen tapahtuu ilman rillejä. välillä en näe edes tekstiä telkkarista.
kunhan rikastun meen laatuoptikolle enkä enää sorru. köyhällä ei varaa ostaa p*.- lasimies-lasimes
Ostin 700€ moniteho silmälasit ja nyt jo linssit kulunee ettei tahdo nähdä kunnolla, ostin karkaistuilla linsseillä olevat lasit, mutta sainkin täysin pehmeillä muovilinsseillä olevat lasit. Tiimarin kertakäyttö lasitkin ovat laadukkaammat kuin nämä mitkä silmas: möi perkele:
- naarmut linssissä
lasimies-lasimes kirjoitti:
Ostin 700€ moniteho silmälasit ja nyt jo linssit kulunee ettei tahdo nähdä kunnolla, ostin karkaistuilla linsseillä olevat lasit, mutta sainkin täysin pehmeillä muovilinsseillä olevat lasit. Tiimarin kertakäyttö lasitkin ovat laadukkaammat kuin nämä mitkä silmas: möi perkele:
Ei kai ne naarmut linsseihin itsestään tule. Jotain mekaanista hankausta se vaatii. Ihmiset hoitaa kalliita vehkeitään luvattoman huonosti ja sitten valitetaan laadun huonontuneen. Sama peli kenkien, vaatteiden ym tavaroitten kanssa
- viimeisen kerran petetty
Ostin ruotsalaiselta postfirmalta silmälasit,
täysin mitättömät. Nyt menen Instruun ja ostan
laatua. - runoruukku
Olen ostanut kahdet silmälasit samasta paikasta kuin sinä.En ole minäkään ikinä ennen saanut niin huonoja ja lopuksi kalliitakin laseja.Menin mainosansaan,mutta opetus oli,etten koskaan enää astu kyseiseen putiikkiin.Se on varma se.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain36310321Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve112932Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim2862359Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha1262121Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U461911SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,1011693Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1411683- 1491606
Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia
joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin741417Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko931056