Noin yksi mies 200 sairastuu hemokromatoosiin. Tämän sairauden yksi oire on impotenssi. Hemokromatoosi vahingoittaa kiveksiä. Muita oireita:
Heikkouden tunne, väsymys
40-85 %
Apaattisuus, kiinnostuksen puute
40-85
Vatsakipu
30-60
Painon lasku
30-60
Nivelkivut
40-60
Heikentynyt libido, impotenssi
30-60
Amenorrea
20-60
Sydämen vajaatoiminnan oireet
0-40
Perinnöllinen sairaus, hemokromatoosi, joka johtaa siihen, että kehoon imeytyy neljä kertaa enemmän rautaa, kuin muilla ihmisillä, ja vuosien kuluessa tämä johtaa liiallisen raudan kerääntymiseen ihmiseen. Eli ihmiseen kertyy rautaa, ruostetta. Rautakertymä vahingoittaa vähitellen monia elimiä, erityisesti maksaa, sydänlihasta, haimaa, niveliä ja nivelkalvoja, kilpirauhasta, sukurauhasia, väliaivoja ja aivolisäkettä.
Hemokromatoosi
S_guru
1
942
Vastaukset
- juttu...
Mieheni suvussa kulkee perinnöllisenä. Kaikki kolme setää, isänsä ja veljensä käyvät "luovuttamassa" verta säännöllisesti päästäkseen eroon liiasta raudasta. Siskollakin on tämä todettu, mutta naisilla se ei taida olla yhtä "hankala" asia.
Mieheni ei oireile, siis veren rauta-arvot ovat normaalit (saattaa ilmeisesti kuitenkin olla geenin kantaja?)
Eipä kuullosta tuo listasi kovin rohkaisevalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849