Omantunnon tähden jatkamme?

Kun Jumalan lailla läksyttäminen ei purrut,
nyt kuninkaansoturi turvautuu maailman alkesivoimiin? No, tuo on vain olkien suhinaa,
mutta ikävää lukijain silmien edessä.
Aivankuin lukijoiden olisi pakko lukea hänen
viestinsä - kerta kerran jälkeen.

###
ÄLKÄÄ POISTAKO tätä viestiketjua:
Kirjoittanut: eepu* 22.1.2009 klo 20.55

ÄLKÄÄ POISTAKO tätä viestiketjua:
Tämä asia täytyy (Jussi Halli ja kumppanit) selvittää NYT perijuurin mikä tässä foorumissa mättää, haluatteko ehdoin tahdoin kieltäytyy yhteistyöstä, siis yhteistyö ei kelpaa, siis viedään asia raastupaan; Teitä on nyt varoitettu useampaan otteeseen!
###

Tuo hämmentävä pelottelu on ilmeisesti tarkoitettu
kaikille rohkeasti totuudessa kirjoittaville.
Jos vetäydymme pois, niin tilallemme tulevat
perivät siunaukset.
Asiaata saa kirjoittaa vaikka kuinka kärkevästi,
mutta henkilöön kohdistuva valheiden levittely on
aina tuomittavaa. Kaikki valhe ja valheoppi.

eepu* julistaa kadotustuomiota kaikille sunnuntain
vietäjille, mutta se on uskonnollista pilkkaa,
ei siihen kukaan puutu. Ikävää se on sikäli,
että tuo kuninkaansoturi samanaikaisesti
uhittelee asiallisia kirjoittajia MAALLISELLA
käräjöinnillä. Onko kadotustuomio liian vähän?

1. Kor 6:1-3
1
Kuinka rohkenee kukaan teistä, jolla on riita-asia toisen kanssa, käydä oikeutta vääräin edessä? Miksei pyhien edessä?
2
Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan? Ja jos te tuomitsette maailman, niin ettekö kelpaa ratkaisemaan aivan vähäpätöisiä asioita?
3
Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?

Hebrealaiskirje:
10:38 mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen."

Siunausta ja varjelusta kaikille lukijoille sekä
kirjoittajille!

8

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HAAVOITTUNUT ENKELI - MIKAEL

Yksi ylienkeleistä, Mikael mainostaa koltussaan so. nimessään Herraa:
      "Kuka on niinkuin Jumala" - kun Hän auttaa Herran vastauksen Danielille,
      tulemaan ihan perille saakka. Tosin tuo kaikki tapahtuu Danielin unessa.
      Mutta totta se on silti.

Miten haavoittunut ja surullinen Mikael onkaan tällä hetkellä, kun eräät
      palvovat häntä, ikäänkuin hän olisi se Herra. Mikael suojelee autuuden
      perijöitä, mutta itse taitaa olla se Hugon "Haavoittunut enkeli".
      ( http://www.ateneum.fi/default.asp?docId=14139 )
      Milläs hän estää enkelipalvonnan? Sillä eihän hän voi tuomita edes
      kuolleita - kuolleita ruumiitakaan!

Juud 1:9
      Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"

Benedictus uhittelee teekvänsä lopun Mikaelista, mutta vain haavoitta...

### Teen lopun Miikael keskustelusta!
      Kirjoittanut: Benedi-IDENEB 22.1.2009
      Lue ja käsitä!!
      " Äidin kohdussa tämä petti veljensä, (Jaakob)
      ja miehuutensa voimassa hän taisteli JUMALAN kanssa: Hoosea 12: 4
      " Hän taisteli ENKELIN KANSSA ja voitti, hän itki ja rukoili tätä.
      Beetelissä tämä löysi hänet
      ja puhui siellä meidän kanssamme!
      "Herra, Jumala, Sebaot - Herra on hänen nimensä
      jakeet 5, ja 6
      Aivan niin, ei tarvitse vastata, vastauksia 0, se riittääkin tästä asiasta!
      Onhan kirjoitettu: " Kun Herra puhuu, olkaa te hiljaa"!! ###

Tuolla ei tosin ole mitään tekemistä Mikaelin kanssa.
      Raamattu vain toteaa, että Jaakob taisteli Jumalan ja ihmisten kanssa ja voitti.
      Siksi sai uuden nimen: Israel.
      Ei tuo sanankohda mitenkään vihjaa, että yksi ylienkeleistä olisi Jumala.
      Eikä siinä edes mainita enkelin kanssa kamppailemisesta.
      Voi hyvinkin olla, että kaikki kamppailu käytiiin Jaakobin sisimmässä
      olevassa Jumalan valtakunnassa ja lopuksi hän loukkasi lonkkansa, kun
      unissaan levottomana kääntyili. Mene tiedä.

Benedin olisi aika tehdä loppu alituisesta Jumalan kiusaamisesta, Jeesuksen
      pilkkaamisesta vänkäämisellään.

JAAKOBINPAINI

1. Moos 32:
      .
      Jaakobin paini
      22 (32:23) Samana yönä Jaakob otti mukaan molemmat vaimonsa, molemmat orjattarensa ja kaikki yksitoista poikaansa ja kulki kahlaamon kohdalta Jabbokin yli.
      23 (32:24) Saatettuaan heidät ensin vastarannalle hän käski kuljettaa yli myös kaiken omaisuutensa.
      24 (32:25) Vain Jaakob itse jäi toiselle rannalle. Siellä muuan mies paini* hänen kanssaan aamunsarastukseen saakka. [Nimi Jabbok muistuttaa heprean sanaa abaq 'hän paini'.]

25 (32:26) Kun mies huomasi, ettei päässyt voitolle, hän iski Jaakobia nivustaipeeseen, niin että Jaakobin lonkka nyrjähti hänen kamppaillessaan miehen kanssa.
      26 (32:27) Mies sanoi hänelle: "Päästä minut menemään, sillä päivä valkenee." Mutta Jaakob sanoi: "En päästä sinua, ellet siunaa minua." [Hoos. 12:4,5]
      27 (32:28) Mies kysyi häneltä: "Mikä sinun nimesi on?" Hän vastasi: "Jaakob."

28 (32:29) Silloin mies sanoi: "Sinua ei pidä enää sanoa Jaakobiksi, vaan Israeliksi, sillä sinä olet kamppaillut* Jumalan ja ihmisten kanssa ja voittanut." [Nimi Israel merkitsee 'Jumala kamppailee' tai 'Jumala hallitsee'.] [1. Moos. 35:10; 1. Kun. 18:31; 2. Kun. 17:34]
      29 (32:30) Jaakob sanoi hänelle: "Sano sinäkin nimesi." Mutta mies vastasi: "Miksi sinun pitäisi tietää minun nimeni?" Ja hän siunasi Jaakobin siellä. [Tuom. 13:17,18]
      30 (32:31) Jaakob antoi paikalle nimeksi Penuel. Hän sanoi: "Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin,* ja silti olen elossa." [Nimi Penuel merkitsee 'Jumalan kasvot'.] [2. Moos. 24:11, 33:20; Tuom. 6:22, 13:22; Jes. 6:5]

31 (32:32) Aurinko nousi, ja hän jatkoi matkaansa Penuelista eteenpäin ontuen lonkkaansa.
      32 (32:33) Tämän vuoksi israelilaiset eivät tänäkään päivänä syö reisijännettä, joka on nivustaipeen päällä. Mies oli iskenyt Jaakobia tähän jänteeseen.

MITÄ ME TÄSTÄ OPIMME?

Taistelkaamme rukouksen ja kiitoksen kanssa asiamme selviksi
      - ei enkelien kanssa vaan - taivaallisen Isämme kanssa!
      Ehkä haavoitumme itsessämme, mutta kuitenkin voitamme
      Jumalan siunaukset omaksemme.

ENTÄS SE MIKAEL IHAN OIKEESTI

Raamattuun sitoutunutta tietoa on niukasti.
      Mikael on eräs suursita enkeliruhtinaista
      Jeesuksen palveluksessa ...

Dan. 10:13
      Persian enkeliruhtinas on vastustanut minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta Mikael, yksi suurimmista enkeliruhtinaista, tuli auttamaan minua. Tästä syystä minä olen viipynyt siellä, Persian kuninkaiden luona.
      [Sir. 17:17 | Dan. 12:1; Juud. 9; Ilm. 12:7]

Dan. 10:21
      Mutta minä kerron sinulle, mitä on merkitty totuuden kirjaan. Ainoa, joka tukee minua heitä vastaan, on teidän enkeliruhtinaanne Mikael,

Dan. 12:1
      -- Silloin astuu esiin Mikael, suuri enkeliruhtinas, joka seisoo kansasi suojana.
      Ja tulee ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä alkaen, kun kansoja on ollut, aina tuohon aikaan saakka. Mutta sinun kansasi pelastuu, pelastuu jokainen, jonka nimi on kirjoitettu kirjaan.
      [Dan. 10:13 | 2. Moos. 9:18; Joel 2:2; 1. Makk. 9:27; Mark. 13:19 | Jes. 4:3]

Jokaisella ylienkelillä on enkelijoukkonsa:

Ilm. 12:7
      Taivaassa syttyi sota. Mikael ja hänen enkelinsä kävivät taisteluun lohikäärmettä vastaan. Lohikäärme enkeleineen teki vastarintaa [Dan. 10:13,21; Juud. 9]

Vähäisintäkään tuomiovaltaa ei ole suurimmallakaan
      enkelillä!

Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!"
      [5. Moos. 34:6 | Sak. 3:2; 2. Piet. 2:11]

Rakkaasti jokaista siunaten!

• Benedi-IDENEB

Kuules, kun luet iltarukouksesi, niin muista ettet pyydä enkeliä siunaaman sinua!!!

Vaan sitä Enkeliä, joka taisteli Jaakobin kanssa!

" Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon, sinua....

" En päästä sinua , ellet siunaa minua" ( Hoosea)
        "On kirjoitettu: " Sen minkä Herra siunaa on oleva siunattu iäti"
        " Minä olen ...Aabrahamin Jumala ,Iisakin Jumala, ja JAAKOBIN JUMALA"

Näyttäisi vakaasti siltä, että tämä enkeli taistellessaan Jaakobin kanssa, ei unohtanut taistelun loputtua siunata Jaakobia!

Mitä Kantolaan tulee, kysyn: " Siunaisinko minä sitä jota Herra ei siunaa, enkö kiroaisi sitä, jota Herrakin kiroaa?

Ei Herra valhetta siunaa eikä jätä kiroamatta sitä, joka väittää että Jaakob pyysi siunausta jumalattomalta mieheltä!

" Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin"..kertoo Jaakob, ja me kaikki foorumilaiset uskomme Jaakobin puhetta, koska Jumala on Jaakobin Jumala, ...ei Hän ole valhettelijoiden Jumala, vaan todenpuhujien Jumala, sillä tämä Enkeli on vanhurskas tuomari.
        joka voi sekä " ruumiin että sielun hukuttaa helvetissä" (raamattu)

Kiitos Herra siitä, että olet antanut minun tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet," mutta noitten et ole antanut"

On tosin sanottu: " Siunatkaa vainoojianne"

Siunatataan Anttiakin, että tulisi päivä, jolloin hänkin tulisi totuuden tuntoon!!

• Jaakobin
        Benedi-IDENEB kirjoitti:

Kuules, kun luet iltarukouksesi, niin muista ettet pyydä enkeliä siunaaman sinua!!!

Vaan sitä Enkeliä, joka taisteli Jaakobin kanssa!

" Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon, sinua....

" En päästä sinua , ellet siunaa minua" ( Hoosea)
        "On kirjoitettu: " Sen minkä Herra siunaa on oleva siunattu iäti"
        " Minä olen ...Aabrahamin Jumala ,Iisakin Jumala, ja JAAKOBIN JUMALA"

Näyttäisi vakaasti siltä, että tämä enkeli taistellessaan Jaakobin kanssa, ei unohtanut taistelun loputtua siunata Jaakobia!

Mitä Kantolaan tulee, kysyn: " Siunaisinko minä sitä jota Herra ei siunaa, enkö kiroaisi sitä, jota Herrakin kiroaa?

Ei Herra valhetta siunaa eikä jätä kiroamatta sitä, joka väittää että Jaakob pyysi siunausta jumalattomalta mieheltä!

" Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin"..kertoo Jaakob, ja me kaikki foorumilaiset uskomme Jaakobin puhetta, koska Jumala on Jaakobin Jumala, ...ei Hän ole valhettelijoiden Jumala, vaan todenpuhujien Jumala, sillä tämä Enkeli on vanhurskas tuomari.
        joka voi sekä " ruumiin että sielun hukuttaa helvetissä" (raamattu)

Kiitos Herra siitä, että olet antanut minun tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet," mutta noitten et ole antanut"

On tosin sanottu: " Siunatkaa vainoojianne"

Siunatataan Anttiakin, että tulisi päivä, jolloin hänkin tulisi totuuden tuntoon!!

Dan. 12:2
        Monet maan tomussa nukkuvista heräävät,
        toiset ikuiseen elämään,
        toiset häpeään
        ja ikuiseen kauhuun.
        [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]

Jaakob_Israel

• Halleluja, laki on!

Jos lakia ei olisi,
      niin putoaisi pohja pois
      Raamatun selittämiseltä.

Paavalin olisi ihan
      turha inistä, että pysytelkääpä pojat ja tytöt
      irti siitä laista!!

Tiedämme vallan hyvin, että adventtikirkko pitää Ellen Whiten kirjoituksia arvovaltaisena jatkuvanan totuuden lähteenä.
      Ja mitä tämä EGW:n itse nyt julistaa, tässä otantaa..

""Satan the tempter had claimed the body of Moses because of his sin; but Christ the Saviour brought him forth from the grave."" -Desire of Ages (Aikakausien Toivo) s.421

Moses passed through death, but Michael came down and gave him life before his body had seen corruption. Satan tried to hold the body, claiming it as his; but Michael resurrected Moses and took him to heaven. Satan railed bitterly against God, denouncing Him as unjust in permitting his prey to be taken from him; but Christ did not rebuke His adversary, though it was through his temptation that the servant of God had fallen. He meekly referred him to His Father, saying, "The Lord rebuke thee." -Early Writings, s. 164.

Ellen White pitää luotua enkeliruhtinasta Mikaelia Kristuksena. Ja näin ollen on jokainen adventisti kuuliainen profetian hengelle ja uskoo samoin. Sillä onhan EGW kirjoittanut myös seuraavaa ..

""Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta."" ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.

Room. 7.

4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
      5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
      6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

1. Kor. 9.

20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
      21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
      22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
      23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

Room. 3:21
      Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
      Room. 3:28
      Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

Room. 4.

4 Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
      5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
      6 niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
      7 "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!
      8 Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"

Armosta autuas

• Ei kai Jumalan Lakiin?

Room. 7:10
        ja minä kuolin.
        Niin kävi ilmi,
        että käskysana,
        joka oli oleva minulle elämäksi,
        olikin minulle kuolemaksi.

Laki on hyvä, totesi pettynyt Paavali jälkeenpäin.
        Tulipa tarrauduttua yksin Kristukseen!

Siunattu vastuuntuntoinen omaantuntoon sidottu
        vapaus Herrassa !

• Toinen lain ja toinen armon...
        Ei kai Jumalan Lakiin? kirjoitti:

Room. 7:10
        ja minä kuolin.
        Niin kävi ilmi,
        että käskysana,
        joka oli oleva minulle elämäksi,
        olikin minulle kuolemaksi.

Laki on hyvä, totesi pettynyt Paavali jälkeenpäin.
        Tulipa tarrauduttua yksin Kristukseen!

Siunattu vastuuntuntoinen omaantuntoon sidottu
        vapaus Herrassa !

Tärkeä tietää: olemme kaikki huonoja

"Että laki on, muttei sen käskyjä tarvinnut noudattaa edes Jumalan mies Daavid!
        Hän teki huorin Jumalan sallimuksella." (hirvas)

Jumala joutuu sallimaan lankeemuksia ainakin
        siitä syystä, että on välttämätöntä saada
        menestyvä ihminen tajuamaan, että hän omassa
        voimassaan on aivan toivoton saasta.

Niin - olemme kaikki huonoja.

Mark. 10:18
        Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

Siunausta Herrassa!

• "Ihmisen poika tuli alas taivaasta ja on ihmiskunnan pelastaja.
      (Joh 3:13, Matt 16:28) Miikael viittaa Jeesukseen taivaan enkelijoukkojen johtajana.
      (1 Tess 4:16, Matt 16:27, 24:30-31)"

Jarlau ja adventtiteologit yhdistävät Jeesuksen
      ja Miikaelin itsepintaisesti. Syy lienee siinä,
      että EGW:n opetusta on adventismissa pidettävä
      erehtymättömänä - kuten paavinkin hovissa paavin.

On kuitenkin varottava, ettei tarkoita Jeesuksella
      Miikaelia. Eli ei alenneta Jumalan ainokaista
      poikaa yhdeksi enkeleistä.

MINUN YKSINKERTAISET PERUSTELUNI

Niin usein kuin syön Danielin näkyä Tigris-virran
      rannalla, näen enkeliruhtinas Miikaelin tulevan
      auttamaan ihmisen pojan kaltaista - taistelevan
      alueellista pimeyden ruhtinasta vastaan.

Ja niin usein kuin syön Johanneksen Ilmestyksen
      12. lukua, näen samaisen enkelin syöksevän
      saatanan alas taivaasta. Ihmisen Pojan käskystä.
      Jeesuksesta käytetään tuossa luvussa nimeä Karitsa. Ja ylienkelistä Miikael-nimeä.

Henkivallat taistelevat ... Jeesus on Karitsa ja
      sen nojalla käskijä. Eihän ylin käskijä itse
      taistele, ei presidenttikään sodassa riehu, vaikka
      on sota-aikaan ylin komentaja.
      Ylipäällikön päiväkäsky komeilee meilläkin lähes
      joka kirkon seinällä, mutta ei tätä koskaan
      taistelukentällä nähdä.

Mannerheim ... mutta ei hän presidenttinä ollessaan. Mutta Miikael on aina Miikael ja
      Jeesus on aina Jeesus. Ei mantteli muutu sillä
      lailla kuin Marskin.

Mielestäni Juudaskin, (Jeesuksen pikkuveli?),
      ymmärtää Miikael-nimellä taistelevaa ylienkeliä
      ja Jeesus-nimellä "minun Herraani ja minun Jumalaani".

Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"

Ja Heprealaiskirje minun käsitykseni mukaan
      suorastaan varoittaa sekoittamasta Jeesus-nimeä
      yhdenkään enkeli-nimen kanssa. Miksi meille olisi
      tärkeää todistella, että Jeesuksesta voidaan
      käyttää myös Miikael-nimitystä?
      Eikö Jeesus-nimi ole kaikkein täyteläisin??

Jumalan Poika on enkeleitä suurempi - Hepr 1:5-14

5
      Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.
      [Ps. 2:7; Ap. t. 13:33; Hepr. 5:5 | 2. Sam. 7:14]
      6
      Kun Jumala jälleen tuo Esikoisensa maailmaan, hän sanoo: -- Kaikki Jumalan enkelit kumartakoot häntä. [Ps. 97:7]
      7
      Enkeleistä hän sanoo näin: -- Hän tekee enkelinsä tuuliksi, palvelijansa tulenliekeiksi. [Ps. 104:4]

8
      Mutta Pojastaan hän sanoo: -- Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.
      [1:8,9: Ps. 45:7,8]
      9
      Sinä rakastit oikeutta ja vihasit vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on voidellut sinut riemun öljyllä, sinut, ei kumppaneitasi.
      [Ap. t. 10:38]
      10
      Ja myös näin: -- Sinä, Herra, laskit alussa maan perustukset, sinun kättesi työtä ovat taivaat.
      [1:10-12: Ps. 102:26-28 : Ps. 8:4]

11
      Ne katoavat, mutta sinä pysyt. Ne kaikki kuluvat kuin vaate, [Jes. 51:6]
      12
      sinä käärit ne kokoon kuin päällysviitan, ne vaihdetaan niin kuin vaate. Mutta sinä olet iäti sama, sinun vuotesi eivät lopu. [Ilm. 6:14]
      13
      Yhdellekään enkelille ei Jumala milloinkaan ole sanonut: -- Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät korokkeeksi jalkojesi alle. [Ps. 110:1; Mark. 12:36 ]

14
      Eivätkö enkelit ole palvelevia henkiä?
      Heidät lähetetään palvelemaan niitä,
      jotka saavat osakseen autuuden.
      [Ps. 34:8, 91:11,12]

"KUKA ON NIINKUIN JUMALA?" "MISSÄ ON ELIAN JUMALA"

Kun Elisa löi vettä Elian viitalla ja avautui tie,
      niin näen yhtäläisyyttä siihen, miksi ylienkeli
      Miikaelilla on juuri tuo nimi: kuka on Jumalan
      vertainen tai niinkuin Jumala.
      Niissä kummassakin on mielestäni viittaus
      Johtajaan, Jumalaan. "Niinkuin", "Kuka on niinkuin?" Elisa ei viittaa Elian viittaan, eikä
      enkeli Miikael nimellään mielestäni viittaa
      itseensä - vaan: "Kuka on?" (Ei: "Minä olen")
      ja Elisa viittaa:"Missä on on?", 2.Kun.2.).
      Ei: tämä viitta on.

SOTAVAUNUILLA JA RATSUILLA ON KÄSKIJÄNSÄ

2.Kun.2:12
      Kun Elisa sen näki, huusi hän: "Isäni, isäni! Israelin sotavaunut ja ratsumiehet!"

Uskon, että enkeliruhtinas Miikael on Israelin
      puolesta sotiva, käskevä, taistelujohtaja.
      Suojelevien enkelien johtaja maan päällä.
      Vaikka tuossa ei sellaista suoranaisesti sanota.

Siunaten!

• Benedi-IDENEB

mutta on enkelille sanonut, hänelle
        " " tullen enkeleitä niin paljon korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän" Heb 1: 4

Se jalompi nimi ja enkeleitä korkeampi nimi on " Ylienkeli Miikael"

Hänestä Hän on sanonut: " Sinä olet minun Poikani"!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1137
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    6. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      541
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      482
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    Aihe