Syrjäläinen ulos

Oikeustouteutuu?

"Kuopion hallinto-oikeus on 23.1.2009 antamallaan päätöksellä kumonnut Lieksan
kunnallisvaalien tuloksen siltä osin kun Lieksan sosiaalitoimen osastopäällikkö
Soile Syrjäläinen on julistettu kaupunginvaltuutetuksi."

http://www.radiorex.fi/rss/avaa/18797

Todella sääli.

Toivottavasti nyt oikeus toteutuu myös Eila Vesan kohdalla. Eli jos Syrjäläinen ei ole kelvollinen valtuustoon, niin kuinka Vesa olisi?

19

2718

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puolue

loikkaus, toiseen puolueeseen, siinä ei tule muutoksia, koska se olisi ennakkotapaus ja näitä esimerkkejä riittänee Suomen valtiossa.

• Kelpoisuus olsi pitänyt ratkaista ennen vaaleja ja kyllä kuntalaki asian ilmaisee selkeästi esteellisyyden osalta.
      Eilan kohdalla asia on hieman toisenlainen hän on vaaleissa saanut valtakirjan ja näin olen hän edustaa kuntalaisia jos ei ole muuta näyttöä esteellisyydestä.

Toisaalla jo totesin esteellisyyksiä voinee olla muitakin jotka toimivat esim suoraan kunnan määräysvallan alla olevissa yhtiöissä hallinnossa.Kyseeseen voinee tulla kuntayhtymä tai yhtiö ja säätiö joka tuottaa palveluja kuntalaisille.Joten silloin jopa tarkastustoimi,sos terveystoimi,vapaa-aika toimi.ja sivistystoimi.Myös rakentamiseen liittyen jos tekee esim tarjouksen yhtiön puolesta ei voi olla toisella tuolilla sitä hyväksymässä vaan esteellisyys tulee kyseeseen.
      Markku Korpinen Lieksa

• niinkin

Valitushan oli lainmukainen!

Mitä tekemistä sillä on sitten rehtiyden kanssa se lienee eri asia.

Olen saanut sellaisen kasvatuksen, jossa suvaitsevaisuus on etusijalla.

Siis jos joku teko ei uhkaa kenenkään henkeä, terveyttä tai omaisuutta ja on muutenkin suhteellisen mitätön niin siitä ei kannata metelöidä.
        Emme kai me kukaan ole virhettömiä... vai olenko käsittänyt väärin? Onko joku sittenkin?

• aatami

Kyllä "kristillinen" Syrjäläinen täällä hyvin tunnetaan. Vain oma etu ja asema tärkein! Kupla saikin jo puhjeta!

• Tiedä mistä puhut

Jos tuntisit henkilön, et mainitsemiasi adjektiiveja käyttäisi. Häpeä, olisikohan peiliin katsomisen paikka sinullakin.

• en tiennytkään
        Tiedä mistä puhut kirjoitti:

Jos tuntisit henkilön, et mainitsemiasi adjektiiveja käyttäisi. Häpeä, olisikohan peiliin katsomisen paikka sinullakin.

Kerropa Aatami meille kaikille nyt missä ja kuinka Soile Syrjäläinen on syyllistynyt mainitsemiisi tekoihin.

T: Suvaitsevaisuuteen kasvatettu

• laitapuolenkulkija
        en tiennytkään kirjoitti:

Kerropa Aatami meille kaikille nyt missä ja kuinka Soile Syrjäläinen on syyllistynyt mainitsemiisi tekoihin.

olin kriminaali ja äijä sai mulle puhuttua järkeä.pitkälle miehelle kiitos..jotenkin kunniotan karskaa,olis polut menny varmaan eri suuntaan.

• en tiennytkään kirjoitti:

En ole aatami ja kaiken lisäksi minulla on vaatteet päällä.Toiseksi jotkut omiivat jopa toisen nimen tai nimimerkin.
        Kuitenkin markku korpinen toteaa oman käsityksensä henkilöstä hän on asiallinen ja tehokas jopa räväkkä sanoo sanottavan tässä ja nyt ei helposti alistu.Toisaalta tekee ja ajattelee mutta ylilyönti oli aikanaan ohittaa lausunnolla sosiaalilautakunta josta kiistelin sitten mantojen ja miinojen kanssa Lieksan lehden sivustolla.Olin silloin sos lautakunnan vpj ja sillä perusteella toimin ja sanoin kirjoittaessani vastineen kaupunginhallitukselle silloin.Muuten olen ollut yhteistyössä asiallisissa kysymyksissä jopa samaa mieltä.
        Esimerkki tapauksessa kysymys oli erään elinkeinon harjoittajan toiminnan estämiseen tähtäävä toiminta ,jossa minä katsoin, että ei ennakolta voida kenenkään laillista oikeutta estää elinkeinoa harjoittamasta joka on meillä perustuslaillinen oikeus.Markku Korpinen

• ajaa asiakkaiden etua

Et taida tuntea Soile Syrjäläistä. Paska puhetta!

• uskaltaa
        ajaa asiakkaiden etua kirjoitti:

Et taida tuntea Soile Syrjäläistä. Paska puhetta!

avata turpansa ja on vielä fiksukin. Valitettavasti tämä ei vain nyt istunut tämän isojen herrahissin tulevaisuuden suunnitelmiin. Tämä kertoo kaiken siitä kuinka korruptoitunutta Lieksan kunnallispolitiikka on ja kuinka hyvä veli järjestelmä jyrää ne ketkä yrittävät saada muutosta aikaan!

• vaan kun

Ei tajunnu ei taunnu ja muuut selittää että on olemassa selanen esteellisyyspykälä. Joka rupiaa olemaan voimassa pikkuhiljaa tässä lieksan tyrjän kylässäkn.

• muitakin.............

Kuinka esimerkiksi rehtori voi istua valtuustossa, mutta sos.työntekijä ei? Siellähän on monia kaupungilla töissä oleviaa valtuutettuina. Vai onko niin, että kun on oikea puolue, niin...

• sama kylmä kyyti
        muitakin............. kirjoitti:

Kuinka esimerkiksi rehtori voi istua valtuustossa, mutta sos.työntekijä ei? Siellähän on monia kaupungilla töissä oleviaa valtuutettuina. Vai onko niin, että kun on oikea puolue, niin...

kaikille oman edun ajajille. Pois vain valtuustosta päättäjän paikoilta. Riittää kun hoitavat työhommansa hyvin.

• on kyyti
        sama kylmä kyyti kirjoitti:

kaikille oman edun ajajille. Pois vain valtuustosta päättäjän paikoilta. Riittää kun hoitavat työhommansa hyvin.

mutta mistä otettaisi tilalle seuraajat, varavaltuutettuja on, vaan onko vastuunkantajaa, sekä osaajaa, siinäpä se.

• on kyyti kirjoitti:

mutta mistä otettaisi tilalle seuraajat, varavaltuutettuja on, vaan onko vastuunkantajaa, sekä osaajaa, siinäpä se.

Kukaan ei ole veteen pudottuaan korvaamaton vaan vesi täyttää aukon.
        Eli valtuustossa on jokainen valtuutettu omalta osaltaan vastuunkantaja yhteisistä päätöksistä.
        Toisaalta varavaltuutettuihin myös jotkut henkilöt ovat luottaneet ja äänensä anttaneet ja siten tehneet oman arvion henkilön kyvystä hoitaa meidän yhteisiä asioita.
        Markku Korpinen

• Amigoko
        markkukorpinen kirjoitti:

Kukaan ei ole veteen pudottuaan korvaamaton vaan vesi täyttää aukon.
        Eli valtuustossa on jokainen valtuutettu omalta osaltaan vastuunkantaja yhteisistä päätöksistä.
        Toisaalta varavaltuutettuihin myös jotkut henkilöt ovat luottaneet ja äänensä anttaneet ja siten tehneet oman arvion henkilön kyvystä hoitaa meidän yhteisiä asioita.
        Markku Korpinen

Kukaan ei ole korvaamaton, ei Syrjäläinenkään.
        Mielenkiintoinen juttu on jos ja kun Aimo Hottinen nousee hänen tilalle.
        AH.lle kun ei löytynyt yhtään lautakuntapaikkaa.
        Lienee kumminkin mies paikallaan??

• puhut asiaa!
        muitakin............. kirjoitti:

Minun mielestäni kaikki kaupungin palkkalistoilla olevat ovat käytännössä jäävejä hoitamaan valtuutetun pestiä. Melko perusasia, miksi niin harva sen tajuaa? Näin valtuuston työaikakin menee suurimmaksi osaksi osastojen väliseksi kiistelyksi ja oman edun tavoitteluksi ja näin se varsinainen työ eli kunnan kehittäiminen ja kuntalaisten hyvinvoinnin turvaaminen unohtuvat kokonaan.

Valitettavan moni valtuutettu ja varsinkin johtoporras ovat unohtaneet senkin tärkeän perusasian kunnallispolitiikasta eli he ovat siellä kuntalaisia varten eikä sunkaan kuntalaiset heitä varten. Ja jos jossakin, niin varsinkin koulutuslautakunnassa tämä asia on unohdettu täysin ja jopa jalostettu se kokonaan uusiin ulottuvuuksiin.

• puhut asiaa! kirjoitti:

Minun mielestäni kaikki kaupungin palkkalistoilla olevat ovat käytännössä jäävejä hoitamaan valtuutetun pestiä. Melko perusasia, miksi niin harva sen tajuaa? Näin valtuuston työaikakin menee suurimmaksi osaksi osastojen väliseksi kiistelyksi ja oman edun tavoitteluksi ja näin se varsinainen työ eli kunnan kehittäiminen ja kuntalaisten hyvinvoinnin turvaaminen unohtuvat kokonaan.

Valitettavan moni valtuutettu ja varsinkin johtoporras ovat unohtaneet senkin tärkeän perusasian kunnallispolitiikasta eli he ovat siellä kuntalaisia varten eikä sunkaan kuntalaiset heitä varten. Ja jos jossakin, niin varsinkin koulutuslautakunnassa tämä asia on unohdettu täysin ja jopa jalostettu se kokonaan uusiin ulottuvuuksiin.

Jääviys syntyy asioiden hoitoon muunlaisellakin tavalla kuin olessa kaupungin palkkalistoilla. Eli jos olet jossakin lautakunnassa tai jonkin yhtiön hallinnossa pättämässä asioista tai joku sukulainen hakee vaikka jotakin kaupungin tointa tai jopa avustusta olet jäävi toimimaan silloin päätöksenteossa näin sanoo kuntalaki ja hallintolaki.
        Myöskin sellainen seikka jos työtäsi valvoo jokin hallintokunta lautakunta on mielestäni kyseenalaista toimintaa toisaalta olla silloin sen hallinnonalan asioista päättämässä tästä asiasta olen toisaalla maininnut.
        Markku Korpinen

• oikeastaan

jäävi! Eli jos oikein kaivellaan - niin suurin osa. Eli koko paska uusiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5638
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      494
      2584
    3. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      5
      1575
    4. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      27
      1409
    5. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      17
      1129
    6. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      7
      984
    7. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      4
      907
    8. Pystytkö unohtamaan

Minut?
      Ikävä
      62
      892
    9. Nainen, tunnetko saman kuin minä

Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      43
      883
    10. HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena

HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei
      Maailman menoa
      194
      807
    Aihe