Riitta, riennä auttamaan, please !

Palstan adventistit ja heidän tukijansa ovat
UNOHTANEET, että heidän profeettansa E.G. White
on omin sanoin muistuttanut, että hänen kirjoituksensa ovat katkeamaton todistusten ketju,
ilman yhtäkään harhaoppista sanaa. Näin asia
on adventisteille siis ja siksi ei saa arvostella.
Mutta meidän ei-adventistien on velvollisus
arvostella julkisuudessa.

Tässä tulee kirjat, sivunumerot ja vielä kaupan päälle lainaus kyseisestä kohdasta.

Joten seuraavaksi tulee syy siihen, miksi useat ihmiset kehtaavat väittää adventtikirkon opettavan, että Arkkienkeli Mikael on Jeesus -- on tosiaan syytä väittääm että adventismi
opetta Jeesuksen ja enkeli Miikaelin olevan yksi ja sama:

Ellen G White, adventtikirkon profeetta, samaistaa kristuksen arkkienkeli Mikaeliksi useissa teoksissaan erittäin selvin sanakääntein.

Esimerkiksi Daniel 10:13 puhuu Mikaelista yhtenä enkeliruhtinaista, joka tuli Danielin avuksi. Mutta EGW:lle tämä Raamatun sanallinen, kirjaimellisesti ymmärretty merkitys ei kelpaa, vaan EGW väittää:

"For three weeks Gabriel wrestled with the powers of darkness, seeking to counteract the influences at work on the mind of Cyrus; and before the contest closed, CHRIST HIMSELF came to Gabriel's aid." -Prophets and Kings
(Profeetat ja kuninkaat) s.572

Muita EGW:n opetuksia, joissa hän samastaa Mikaelin ja Kristuksen, ilman tukea Raamatun teksteistä:

"Satan the tempter had claimed the body of Moses because of his sin; but Christ the Saviour brought him forth from the grave." -Desire of Ages
(Aikakausien Toivo) s.421

Moses passed through death, but Michael came down and gave him life before his body had seen corruption. Satan tried to hold the body, claiming it as his; but Michael resurrected Moses and took him to heaven.
Satan railed bitterly against God, denouncing Him as unjust in permitting his prey to be taken from him; but Christ did not rebuke His adversary, though it was through his temptation that the servant of God had fallen. He meekly referred him to His Father, saying, "The Lord rebuke thee." -Early Writings, s. 164.

Väittäessään luotua enkeliruhtinasta Mikaelia Kristukseksi Ellen G White

a) tekee jälleen yhden lisäyksen Raamattuun
b) kiistää tosiasiallisesti tai vähintään pienentää Kristuksen tosi jumaluuden areiolaisittain
c) on ristiriidassa Raamatun kanssa, kuten kymmenissä muissakin kohdissa.

MUTTA RAAMATUSSA Mikael on yksi enkeliruhtinas muiden enkeliruhtinaiden joukossa, luotu olento (1 Tess. 4:16 , Juuda 9, 2 Piet. 2:11, Ilm.12:7 ).

Kristus sen sijaan ei ole yksi muiden joukossa, vaan yksi ainoa:
tosi Jumala ja tosi ihminen, ei ollenkaan enkeleihin verrattavissa.

Mitäs kummaa ...
"Kukaan adventisti ei väitä Jeesusta luoduksi vaikka hän onkin enkelien ylipäällikkö ja ylienkeli. Enkeli tarkoittaa tehtävää = sanansaattaja. " (Kuka kirjoitti? Jarlauko?   

Mutta kaikki enkelit ovat luotuja, sillä ne ovat
henkiolentoja. "Enkeli on "se ja se" - ei "hän".

Oletko kuulolla, Riitta? Mitä kuuluu Thaimaaseen,
netin kautta vaikkapa. Kuinkas EGW perinne-center
siellä voi? Kai voi hyvin?

Siunausta Riitalle ja kaikille!

25

495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin, Kantola

Voin vain osaaottavasti todeta, että VITTU, SÄ OOT HULLU!!!

Muille terveiset: Varokaa tätä miestä, jos ymmärrätte omaa parastanne.

Juoskaa, jos hän lähestyy teitä!!

• rauhoitu

Otamme sinut vakavasti vasta kun olet senverran
        vituton mies, että uskallat rekisteröityä,
        sinä keisasrinsoturi.

Tv. yx_lukija

• kjklh
        rauhoitu kirjoitti:

Otamme sinut vakavasti vasta kun olet senverran
        vituton mies, että uskallat rekisteröityä,
        sinä keisasrinsoturi.

Tv. yx_lukija

jos rekisteröityisit itse vaan ensin, katellaan sitten...Jos vaikka...

• vakuutta,että harvinaisen sydämmellinen,rehellinen ja rakkautta hehkuva veli.Selliasta ei löydy adventistien joukosta ja jos löytyykin on sellainen varmaankin juuri jättämässä ellentouhun.Suosittelen kaikille henkilökohtaisesti tavattavaksi Antti veljeä.

• ### Ylöstempaaminen
      Kirjoittanut: ylifariseus_1 23.1.2009 klo 11.45
      Ylöstempaamista ennen Jeesuksen toista tulemista saarnataan monissa vapaissa seurakunnissa. ###

Ei kristikansalla ole vaikeuksia käsittää, että
      seurakunta temmataan pois tieltä ja kun rukoukset
      eivät esteenä, niin antikristus pääsee vauhtiin
      ja suureen ahdistukseen saattelee etenkin Israelin.
      Sitten Messias pelastaa jäännöksen.(kolmanneksen)

Jotkut sanoo tempausta ensimmäiseksi tulemuksen
      vaiheeksi. Ei siinä mitään huonoa ole.

Sensijaan sinun oppisi kaksivaiheisesta
      sovituksesta on mielipuolinen. Että Jeesus kuoli
      ristillä synnin tähden, mutta saatana kanniskelee
      niitä autiossa tuhatvuotisessa rauhanajassa,
      olemattomassa ruumiissaan erämaassa.

Semmoisella opilla ristiinnaulitset Jeesuksen
      uudestaan!

Hepr. 6:4-6

4 Mahdotontahan on auttaa niitä, jotka kerran ovat päässeet valoon,
      maistaneet taivaan lahjaa ja tulleet osallisiksi Pyhästä Hengestä,
      [6:4-6: 4. Moos. 15:30,31; Mark. 3:29; Hepr. 10:26; 2. Piet. 2:20; 1. Joh. 5:16]

5 nauttineet Jumalan hyvää sanaa ja kokeneet tulevan maailman voimia
      6 mutta luopuneet uskostaan. Ei heitä voi toistamiseen johdattaa kääntymykseen -- niitä, jotka nyt itse ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja nostavat hänet kaikkien pilkattavaksi!

Apt 8:21-24

21 Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
      22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.

23 Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."
      24 Niin Simon vastasi ja sanoi: "Rukoilkaa te minun edestäni Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään siitä, mitä te olette sanoneet".

Oletko Simon vai fariseus?    

• Ei paholainen harhaile erämaassa, paholainen on sidottuna 1000-vuodeksi, ja muut jumalattomat odottavat 1000-vuoden jälkeistä tuomion ylösnousemista. Ei tässä sovituksesta ole kysymys, vaan rangaistuksesta tuomion jälkeen.

Mitä tulee Herramme Jeesuksen Kristuksen takaisin tuloon, niin Hän ei tule ennenkuin ilmestyy tuo laiton jonka Hän tuhoaa tulemuksensa ilmestyksellä.

Tämä on oikea marssijärjestys. Kannatta lukea ylifariseuksen kirjoitus uudestaan selvemällä järjellä.

• ja harhailee

oppinsa kanssa.

Antikristus on vauhdissa ennen Jeesuksen toista tulemista, sen Anttikin tulee vielä näkemään.

Mitään salaista tempaamista tuuliin ja pilviin ei tule olemaan se on harhaisten oppia.

• Benedi-IDENEB

" Herra, Jumala Sebaot- Herra on hänen nimensä" Hoosea 12:6

" Äidin kohdussa hän petti veljensä, miehuutensa voimassa hän taisteli" jae 4
      " Hän taisteli enkelin kanssa ja voitti, hän itki ja rukoili tätä" 5

" antti, pantti Kantola se rukoilee enkeleitä, me taas enkeliä,
      Häntä jonka nimi on " Herra, Jumala Sebaot jae 6

Me taas teemme niinkuin Daniel: " Ja minä käänsin kasvoni Herran Jumalan puoleen hartaassa rukouksessa..."Dan 9: 3

" Minä rukoilin Herraa, Jumalaani.."
      " Me olemme syntiä tehneet, olemme väärin tehneet, olleet jumalattomat ja uppiniskaiset; me olemme poikenneet pois sinun käskyistäsi ja oikeuksistasi"

" Emmekä ole kuulleet sinun palvelijoitasi, profeettoja, jotka puhuivat sinun nimessäso...kaikelle maan kansalle"

Kantola on kaikkea maan kansaa, Jumalan armosta ei vielä maan lantaa, mutta hän ei kuule profeetta Hoosea, joka kertoo että enkelin nimi on, Herra, Jumala Sebaot, ..ja häntä tulee rukoilla, Danielin esimerkin mukaan.

Kun häntä rukoilet, puhut hänelle, ja tunnustat kovakorvaisuutesi ja syntisi ja annat rukouksesi lanketa " Herran, Jumalani eteen,...
      niin ehkäpä enkeli Gabriel, tulee kiiruusti luoksesi ja sanoo:

" Antti, nyt minä olen lähtenyt neuvomann sinua ymmärrykseen"

Kun sinä aloit rukoilla, enkeli Miikaelia, eli Herra, Jumala Sebaotia, ..lähti liikkeelle sana...keltä? Enkeli Miikaeliltapa tietenkin,..." ja minä olen tullut sitä (sanaa) ilmoittamaan!!

Näin se on " syttyi sota maanpäällä, foorumeissa. lohikäärme ja hänen palvelijansa sotivat, Miikaelia ja hänen palvelijoitansa vastaan, mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut osuutta Miikaelin sovitustyöhön,...koska " he eivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua, niin enkeli , Jumala , Herra Sebaot, lähetti väkevän eksytyksen niin että he uskoivat valheen!

" Ja minä näin taivaasta tulevan alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet käsissään" Ilm. 20: 1

" " Ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet" ilm. 1: 18

Vai ovat Antin mielestä syvyyden avain, tavallisilla palvelukseen lähetetyllä enkelillä, kun kuoleman ja tuonelan avaimet ovat " ensimmäisen ja viimeisen" käsissä?

Eiköhän se ole " tähdellä" " Ja viides enkeli puhalsi pasuunaan; niin minä (johannes) näin tähden, taivaasta maan päälle pudonneen, ja SILLE annettiin syvyyden kaivon avain"!! Ilm. 9: 1

Ai? Antti ei tiedä kuka tämä " tähti" eli enkeli on, jolla oli syvyyden avaimet?

" Näin puhuu hän, joka kuulee Jumalan puheen
      ja saa tietonsa korkeimmalta" 4 Moos, 24;16

Tämä " tähti" siis " otti kiinni lohikäärmeen, joka on perkele ja saatana ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi, ja jätti hänet syvyyteen, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kunnes ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet...Ilm. 20: 3

Olosuhteitten kahleilla hänet sidotaan, mmahan oli autio ja tyhjä....koska jumalattomat olivat kuolleet...Älä sinä antti ,ole kovin jumalaton..

" Minä näen hänet, en kuitenkaan nyt,
      minä katselen häntä, (Jeesusta) en kuitenkaan läheltä:
      " Tähti nousee Jaakobista,
      ja valtikka kohoaa Israelista... jae 17

• Olen aivan varma että itse samaistatte Miikaelin Kristukseen luuloissanne tuossa asiassa, -A-kirkossa ei niin tehdä.

Kaikella kohteliaisuudella.

EGW varoitti puhumasta ainuttakaan sanaa hänestä ennen kuin tuntee Raamatun kirjoitukset.

Hän ei ole koskaan maininnut sanojaan tuolla tavoin kuin puhut.

Noudattakaa Raamatun ohjetta:

1 Tess 5:20-23

Pyyhkikää vaikka takapuolet vessapaperina EGW kirjoillla, kunhan luette ne ensin ja noudatatte Raamatun ohjetta asiassa.

En ole vihainen enkä loukkaa Teitä, ymmärrän ennakkoluuloja, ja kaikella kohteliaisuudella.

Varokaa ettei asiasta tule pelastuskysymystä jos se vie lähimmäiusrakkauden ja saa vihaamaan lähimmäisiä.

Ymmärtääkseni Raamattu opettaa rakkautta, ei vihaa, riitoja, väittelyitä, eikä vainoja.

2 Tim 2:16, 23-24

Lutunat toisia joo Teitä rassukoita, Jumalan rakkautta sydämeen, ja kaikkea hyvää Teille armaille.
      "Joka ei rakasta ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa sillä Jumala on rakkaus" sanoo Raamattu, en nyt muista jaetta mistä, oli kai Johanneksen evankeliumissa.

Pyydä Jumalalta apua, älä ihmisiin katso.

'Ei muuta kuin polvilleen hartaassa rukouksessa pyydät ymmärrystä ja rakkautta väittämisen sijaan ja viisautta oppia kirjoituksia Hengessä.

Sitä samaa kaikkea ymmärrystä rukoilen itselleni.

Jumalan siunausta
      jari laurila

• Tosi_uskova

Gal. 3:3
        Niinkö älyttömiä olette?
        Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?

Sinuausta kirouksen sijaan!

• riennä sinua

auttamaan turha toivo. Riittahan ei hyväksy naispappeja niinkuin sinä.

• PAAVI BENEDICTUKSEN ihailija, Benedi, on huolestunut siitä,
      josko Ideneb ja Kantola ehkä ovat ystäviä. Mutta minua
      ei kiusaa, vaikka jopa ylifariseus ja Jarlau
      olisivat ystäviä keskenään.

MIKAEL-JUMALUUSOPPI

Ensimmäinen vaihe:
      Väitetään, että Jeesuksella ja enkeli Miikaelilla
      vain sattuu olemaan sama nimi.
      Toinen vaihe:
      Väitetään että Miikael on Jeesuksen "peitenimi".(?)
      Kolmas väite:
      Väitetään että emme väitä Jeesuksen olevan Miikael.
      Neljäs vaihe:
      He peittävät korvansa, kun heitä valistaa sillä
      tosiasialla, että Sana ei viittaa Jeesukseen
      missään kohdin Miikael-nimeä käyttäen.
      Jumalalle löytyy V.T:sta ja toorasta yhteensä
      27 nimeä, muttei Miikael nimeä ole hänellä.
      Nyky-Israelin perustuslaki käyttää Kallio-nimeä.

Mutta a-jumaluusoppi peittää Jeesus-nimen Mikael-nimellä ja luulevat silti
      pelastuvansa Jeesus-nimessä.

Jarlau, epäsuorasti, valittaa menneen 2,5 vuotta aikaa väsätä
      Mikael-oppinsa www-sivustoonsa. Mutta lupaa
      korjata sitä, kunhan ehtii.
      Katsotaanpa milloin Jarlau vetää sivunsa pois ja
      sitten taas 2,5 vuoden kuluttua laittaa sen
      esiin uuteen uskoon korjattuna.

Ihmettelen vaan, mistä salaisista ja peitetyistä
      lähteistä sitä materiaalia siunaantuu.
      SILLÄ Miikael toimii Raamatun sivuilla vain
      kerran ja kolmasti Daniel sen esiin tuo.
      Ilmestyskirja kertoo kerran isosta taistelusta
      ylienkeli Miikaelin ja pimeyden ylimmän
      enkeliruhtinaan välillä.

Miikaelia itseään ei Danielkaan kuvaa mitenkään.
      Sensijaan aivan peittelemättä tuossa samassa
      yhteydessä Daniel kuvaa "ihmsien pojan kaltaista",
      meidän Pelastajaamme. (Jeesus=Pelastaja)

Dan 10:5-7
      5
      Katsellessani ympärilleni minä äkkiä huomasin miehen, joka oli pellavavaatteissa, uumillaan vyö parasta kultaa.
      [2. Moos. 28:5 | Jer. 10:9]
      6
      Hänen ruumiinsa säihkyi kuin krysoliitti, hänen kasvonsa välkehtivät kuin salama, hänen silmänsä olivat kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävä pronssi, ja hänen äänensä oli kuin kansanjoukon pauhu. [Ilm. 1:14,15]
      7
      Vain minä, Daniel, näin sen näyn. Miehet, jotka olivat kanssani, eivät sitä nähneet, mutta suuri kauhu valtasi heidät ja he pakenivat ja piiloutuivat. [Ap. t. 9:7]

JEESUKSEN TÄRKEIMMÄT NIMET

Jes. 9:6
      (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas. [Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11]

Matteus 1:20-

20
      Kun Joosef ajatteli tätä, hänelle ilmestyi yöllä unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa Mariaa vaimoksesi. Se, mikä hänessä on siinnyt, on lähtöisin Pyhästä Hengestä.
      21
      Hän synnyttää pojan, ja sinun tulee antaa pojalle nimeksi Jeesus, sillä hän pelastaa kansansa sen synneistä."*
      [Jeesus on kreikkalainen muoto hepreankielisestä nimestä Joosua, joka merkitsee 'Herra pelastaa'.]
      [Ps. 130:8; Luuk. 1:31; Joh. 1:29; Ap. t. 4:12]
      22
      Tämä kaikki tapahtui, jotta kävisi toteen, mitä Herra on profeetan suulla ilmoittanut:

23
      -- Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle annetaan nimeksi Immanuel -- se merkitsee: Jumala on meidän kanssamme. [Jes. 7:14 ]
      24
      Unesta herättyään Joosef teki niin kuin Herran enkeli oli käskenyt ja otti Marian vaimokseen.
      25
      Hän ei kuitenkaan koskenut vaimoonsa ennen kuin tämä oli synnyttänyt pojan. Joosef antoi pojalle nimen Jeesus. [Luuk. 2:21]

VAIN TÄMÄN JUMALAN SANA TIETÄÄ MIIKAELISTA

Dan. 10:13
      Persian enkeliruhtinas on vastustanut minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta Mikael, yksi suurimmista enkeliruhtinaista, tuli auttamaan minua. Tästä syystä minä olen viipynyt siellä, Persian kuninkaiden luona.
      [Sir. 17:17 | Dan. 12:1; Juud. 9; Ilm. 12:7]

Dan. 10:21
      Mutta minä kerron sinulle, mitä on merkitty totuuden kirjaan. Ainoa, joka tukee minua heitä vastaan, on teidän enkeliruhtinaanne Mikael,

Dan. 12:1
      -- Silloin astuu esiin Mikael, suuri enkeliruhtinas, joka seisoo kansasi suojana.
      Ja tulee ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä alkaen, kun kansoja on ollut, aina tuohon aikaan saakka.
      Mutta sinun kansasi pelastuu, pelastuu jokainen, jonka nimi on kirjoitettu kirjaan.
      [Dan. 10:13 | 2. Moos. 9:18; Joel 2:2; 1. Makk. 9:27; Mark. 13:19 | Jes. 4:3]

Ilm. 12:7
      Taivaassa syttyi sota. Mikael ja hänen enkelinsä kävivät taisteluun lohikäärmettä vastaan. Lohikäärme enkeleineen teki vastarintaa
      [Dan. 10:13,21; 12:1,7 Juud. 1:9]

Lue koko asiayhteys, Dan 10-12. luvut.
      Se on Danielin VIIMEINEN näky Tigris-virran
      rannalla. Ja koskee viimeisiä päiviä.
      Daniel rukoili ja murehti kansansa vanketta
      Baabelissa. Jumala lohdutti häntä unessa sillä,
      että lopussa "sinun kansasi pelastetaan, kaikki".
      Juuri tähän Paavali viittaa kirjeessään
      roomalaisille, Room 11:26. (Lue koko luku).

Jeesuksesta voisin paljonkin kertoa, mutta
      Miikaelista ei löydy kuin yksi asia: tuo enkeli
      suojelee Israelin kansaa.

Kristillinen jumaluusoppi ei ole peittelemistä!:
      Jes. 9:6
      (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille.
      Hän kantaa valtaa harteillaan,
      hänen nimensä on
      Ihmeellinen Neuvontuoja,
      Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
      [Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11]

Suomeksi: Jumala meidän keskellämme pelastajana
      Jeesus-nimen kautta.

Rakkaasti lukijoita siunaten!
      Antti

• Lihallista ajattelua

ja mitähän arvoisa raamatunopettaja Jarlau
      mahtanee tarkoittaa huorahtavalla ja imukykyisellä? Onpas Jarilla potentiaalia
      vitsailla sisarten kustannuksella!

Vaarallinen raamatunopettaja
      Kirjoittanut: noussut adventismista 24.1.2009

" Tarvitsen hyvää hengellistä seuraa ja oman minulle potentiaalisen ja kurantin akan, tv. jari.

Hänen pitäisi olla hyvin toimeentuleva ja tilipussi himaan, jollakin lääkärillä olisi sopivat liksat esim.
      Painoindeksissä optimaali, max 165 cm, kengän nro max 39, ei huorahtava, altis hyviin elämänarvoihin, jne. kaikkea sopivaa.

Pojat vitsaili että hänen tulisi olla imukykhyinenkin, mutta en aseta vaatimuksia ko.
      minulle riittää rakkaus ohjaajaksi molemmin puolin, en maksimoi seksiä, kyllä pissavehkeiden hinkkaaminen rakkaudessa piisaa, mutta mikä nyt molemmin puolin rakkaudessa ensin toinen huomioiden mukavaa, on minun ohjeeni kaikille näissä."

Pyhitysliike kehiin

• Eskatologi

Jeesusko väärä profeetta?
      Kirjoittanut: Eskatologi 25.1.2009

Senkö vuoksi muutamat pitävät Jeesusta vääränä profeettana,
      kun hän puhui vertauksilla ja ei ilman vertauksia
      yhtään? Toistuvasti palstalla on mitätöity
      Jeesuksen vertauksia kuin ne eivät olisikaan
      Jumalan Sanaa ja totuutta kirkastavaa.

Mutta mietipä tätä, päättele päätelemisestä
      päästyäsikin:
      Miksi Jeesus olisi rauhoittanut ihmisiä, kertomalla
      kuolleiden tilasta - - jos hän olisi vertauksillaan
      valhetellut tai koettanut johtaa harhaan?

Jeesushan sanoi puhuvansa vertauksilla juuri siksi,
      että todella ymmärrettäisiin ja oikein.
      Vertaus on kuin rautalangasta mallin vääntäisi.

Siis kuolleet ovat tietoisessa tilassa ja kohtalo
      on jo sinetöity! Ei mitään sijaa TT-opillekaan.

Eskatologi

• Kuolleet eivät kurkistele: Tarina sattunut 1800- ja 1900 lukujen taitteessa.
        Kyseessä on Suutari, joka oli tunnettu kylmä verisenä, joka ei säikkynyt turhia. Siellä silloin aikuiset miehet löivä vetoja siitä, että he kyllä peloittelevat tämän Suutarin pahan päivisesti. Siihen aikaan kansalla oli tapana pitää kuollut Riihessä makaamassa laudalla. Sitten suutarille oli maksettu myös vetorahaa, että hän pystyy suutarimaan Riihessä aamuun asti.

Nyt nämä hirtehis huumorin heittäjät olivat ottaneet ruumiin pois tältä laudalta jossa vainaja makasi. Tämän vainajan tilalle oli mennyt kylillä tunnettu huulivekko, Joka oli naamioitu aivan vainajan näköiseksi. Siinä illalla öljytuikun valossa suutari teki suutariointiaan. Kuitenkin hetken päästä ruumis nousi istumaan ja sanoi minä tulen. Suutari jatkoi työtään ja hetken päästä taasuollut nousi istumaan ja sanoi minä tulen. Kun tämä ruumis nousi kolmannen kerran ylös ja sanoi minä tulen.

Silloin Suutari pamautti vasarallaan oikein emä- laakin ja sanoi perään asia on niin, että kuolleet eivät kurkistele ja tähän päättyi tämä pila joka vaati yhden vainajan lisää. Tarinan mukaan suutari ei saanut syytettä murhasta, koska tässä oli pilailtu kuolleen kustnnuksella. Eikä kukaan enää halunnut uusia samaa asiaa uudelleen. Joten se on ainakin totta, että kuolleet eivät kurkistele!

• pantu Jeesuksen sanomiksi, niin tämän takia monet epäilevät Jeesuksen sanontoja. Hänhän sanoo, että hänen oman aikansa sukupolvi ei tule katoamaan, ennenkuin hän palaa takaisin maan päälle. Nyt tätä uudelleen tuloa on kestänyt jo lähes 2000 vuotta. Eikä paluuta ole vielä tapahtunut.

Erään kerran kysyttiin korkealta kirkon mieheltä sitä? mitä tarkoittaa tämä jeesuksen nopea uudelleen ilmestyminen maan päälle. Tämä Kirkon Piispa oli vastannut, että Jeesus tulee silloin kun hekilö kuolee, eli potkaisee tyhjää. Tätähän se on kuulema tarkoittanut koko tämän pitkän ajan. Kuoltuaan ihmiselle tulee Jeesus? Kyllä meillä jokaisella kirkko kunnalla on Jotain selitettävää.

Viimeisin Irooninen tarina on tämä Juutalaisten paluu Israeliin. Tähän uudelleen paluuseen ei ole vain asetettu enää yhtä ainoata Profetiaa. Ihmiset vain lämpimikseen keksivät omia tarinoitaan uskonsa vahvistamiseksi. Irooniaa kuinka julmaksi on tilanne käynyt siellä Palestiinassa. Siellä Viattomien veri vuotaa.

Näet nämä Palestiinalaiset eivät suostu Juutalaisten ehtoihin. He haluavat itselleen koko maan omaan haltuunsa. Tällä tavalla ei saada koskaan rauhaa aikaan. Jos ei edes aselepoa kunnioiteta. Vaan tunti aselevosta alkaa Hamas uuden tulituksen. Rauhaan tarvitaan kaksi puolta. Yksipuolinen rauha ei onnistu.

• Nykyaikaa-a

10 profetian henkikirjaa
      Kirjoittanut: uskova_1 19.12.2008 klo 03.55

Pääkonferenssin maailmanlaajuinen Ellen White kirjojen levitysprojekti aikoo 10 profetian hengen, eli Ellen Whiten kirjaa, levittää koko maailmaan 2 miljoonaa kappaletta.
      http://www.connectingwithjesus.org/

Ja jokaiseen kirjaan tietysti opiskeluopas, jotka voi ladata:
      http://www.connectingwithjesus.org/index.php?option=com _na_content&task=view&id=10

• Alentaa Jeesusta

Jeesuksen alentamis-sapattiläksyt
        Kirjoittanut: uskova_1 13.12.2008

Taas Pääkonferenssi on määrännyt tämän kuun opetuksen aiheeksi Tutkivan Tuomion opin. "...This work of mediation will come to an end through the final cosmic cleansing from sin and rebellious sinners—a process that began at the end of the 2,300 “days...Christ’s work of mediation reaches its climax in the
        cleansing of the heavenly sanctuary, which is His work of judgment." (Sapattikoulujen opettajien opas, 21.12.08, s. 150)
        ~ ...tämä välitystyö tulee loppuun lopullisen kosmisen synnin ja kapinallisten syntisten puhdistamisen kautta - prosessin, joka alkoi 2300 päivän loputtua (eli tuo adventistien 22.10.1844)... Kristuken välitystyö saavuttaa kliimaksinsa taivaallisen pyhäkön puhdistuksessa, joka on hänen tuomion työnsä.

Tuo on Raamatusta kokonaan löytymättömän oppi, mikä ei ole kenenkään uskovan ihmisen mieleen ikinä juolahtanut, mutta jonka demonienkeli antoi Ellen Whitelle näyssä.

Jeesuksen pappeus vedetään noissa adventistien Pyhäkkö- ja Tutkivan tuomion-opeissa Jumalan Raamatussa ilmoittamasta korkeammasta ja ikuisesta Melkisedekin järjestyksen mukaisesta pappeudesta (Heb 5:6,10; 6:20) alempaan Aaronin järjestyksen mukaiseen (vrt. Heb 7:11). Sovitus tehdään kolmiosaiseksi 1. Jeesuksen kärsimys ja kuolema ristillä, 2. Jeesus tutkimassa ja siivoamassa ihmisten syntejä taivaasta ja 3. ihmisten synnit laitetaan viimeiseksi vielä saatanan päälle kärsittäviksi.

Mutta mitäpäs siitä, kun Jeesus on jo Ellen Whiten ja adventistien toimesta alennettu arkkienkeliksikin (Miikaeliksi).

• Kosmisen synnin
        Alentaa Jeesusta kirjoitti:

Taas Pääkonferenssi on määrännyt tämän kuun opetuksen aiheeksi Tutkivan Tuomion opin. "...This work of mediation will come to an end through the final cosmic cleansing from sin and rebellious sinners—a process that began at the end of the 2,300 “days...Christ’s work of mediation reaches its climax in the
        cleansing of the heavenly sanctuary, which is His work of judgment." (Sapattikoulujen opettajien opas, 21.12.08, s. 150)
        ~ ...tämä välitystyö tulee loppuun lopullisen kosmisen synnin ja kapinallisten syntisten puhdistamisen kautta - prosessin, joka alkoi 2300 päivän loputtua (eli tuo adventistien 22.10.1844)... Kristuken välitystyö saavuttaa kliimaksinsa taivaallisen pyhäkön puhdistuksessa, joka on hänen tuomion työnsä.

Tuo on Raamatusta kokonaan löytymättömän oppi, mikä ei ole kenenkään uskovan ihmisen mieleen ikinä juolahtanut, mutta jonka demonienkeli antoi Ellen Whitelle näyssä.

Jeesuksen pappeus vedetään noissa adventistien Pyhäkkö- ja Tutkivan tuomion-opeissa Jumalan Raamatussa ilmoittamasta korkeammasta ja ikuisesta Melkisedekin järjestyksen mukaisesta pappeudesta (Heb 5:6,10; 6:20) alempaan Aaronin järjestyksen mukaiseen (vrt. Heb 7:11). Sovitus tehdään kolmiosaiseksi 1. Jeesuksen kärsimys ja kuolema ristillä, 2. Jeesus tutkimassa ja siivoamassa ihmisten syntejä taivaasta ja 3. ihmisten synnit laitetaan viimeiseksi vielä saatanan päälle kärsittäviksi.

Mutta mitäpäs siitä, kun Jeesus on jo Ellen Whiten ja adventistien toimesta alennettu arkkienkeliksikin (Miikaeliksi).

7dayA muistuttaa Ellenin opetuksista seuraavaa - ja älkää taas sanoko, että Riitta
        valehtelee, sillä Riitta on todellakin POIMINUT nämä sda:n omista lähteistä!

### ~ ...tämä välitystyö tulee loppuun lopullisen
        kosmisen synnin ja kapinallisten syntisten puhdistamisen kautta
        - prosessin, joka alkoi 2300 päivän loputtua
        (eli tuo adventistien 22.10.1844)
        "... Kristuken välitystyö saavuttaa kliimaksinsa taivaallisen pyhäkön puhdistuksessa,
        joka on hänen tuomion työnsä" ###

Riitta luonnollisesti toteaa:
        Tuo on Raamatusta kokonaan löytymättömän oppi, mikä ei ole kenenkään uskovan ihmisen mieleen ikinä juolahtanut, mutta jonka demonienkeli antoi Ellen Whitelle näyssä

• Alentaa Jeesusta kirjoitti:

Joten ei ole mikään ihme, että Parjattu Jeesus ei olisi ollut myös Ylienkeli. Maanpäällä vaeltaessaan hän oli ottanut nimekseen Barabbas nimen. Hän ei hävennyt kantaa palvelian osaa. Hän ei Hävennyt olla ylienkelinä eikä hän Hävennyt Barabbas nimeäkään. Hän oli ihmisen poika koko maallisen vaelluksensa ajan. Tämä Miikkael nimi on otettu palstalle vain kina mielessä. Nimi Miikkael tarkoittaa olla Jumalan kaltainen. Oletko sinä Jumalan kaltainen.

• Ihmistäkin halvemmaksi
        Una-Fortuna2 kirjoitti:

Joten ei ole mikään ihme, että Parjattu Jeesus ei olisi ollut myös Ylienkeli. Maanpäällä vaeltaessaan hän oli ottanut nimekseen Barabbas nimen. Hän ei hävennyt kantaa palvelian osaa. Hän ei Hävennyt olla ylienkelinä eikä hän Hävennyt Barabbas nimeäkään. Hän oli ihmisen poika koko maallisen vaelluksensa ajan. Tämä Miikkael nimi on otettu palstalle vain kina mielessä. Nimi Miikkael tarkoittaa olla Jumalan kaltainen. Oletko sinä Jumalan kaltainen.

"Kirottu olkoon jokainen joka on puuhun ripustettu"

Mutta herätettiin ja on nyt Kaikkivaltias,
        niin kaikkivaltias Kuningas, että voi saatanan
        nenän edestä pelastaa ihan kenet vain haluaa.

• Luomakunnan kruunu
        Una-Fortuna2 kirjoitti:

Että olenko Jumalan kaltainen?
        Jumalan luonnetta ei sentään edes minulle kehity
        täällä ajassa, mutta Kristuksessa minulla on kaikki
        se, mitä Jumalallakin. Hänen kaltaisiaan olemme,
        vakuuttaa Sana ja se ei voi tyhjiin raueta.

Koskaaan en ole ollut niin halpa kuin enkelit.
        Huonoinkin ihminen on enemmän kuin suurin enkeli.
        Sillä ne ovat Sanan mukaan vain henkiolentoja,
        tarkoitettu palvelemaan ihmisiä näkymättömästi ja
        joskus näkyvästikin.

• Kokemus hänellä!

Sabttia pyhittäessäni minä vilkuilen kelloon.
      Kirkossa laulan säkeistöstä sanan sieltä, toisen täältä - availen suuta .
      "Taivuttakaamme päämme rukoukseen". Ei onnistu, taipuu vain kaulasta. Rukoilija yrittää etsiä osuvia sanoja, mutta taas kaikki menee saman kaavan mukaan; kehutaan itseämme ja seurakuntaamme. loppuun muodon vuoksi "Jeesuksen nimessä aamen?"

Läksyn tutkiminen ei meinaa onnistua, koska kaikki istuvat takapenkeissä, harvalle edes Raamattu mukana. Kysytään itsestään selvyyksiä ja vastataan itsestään selvyyksiä. Joskus kuitenkin saattaa tulla kiperimpiäkin kysymyksiä, silloin Raamattu ei yksin riitä, otetaan avuksi "profetian henki", Ellenin Enkeleitä saadut viestit 2000 unta ja näkyä 70 v aikana.

Ellen on oikea profeetta! Mieti nyt, hän ei hengittänyt näyn aikana. Kerrankin tuli eräs meedio katsomaan, huomattuaan, että ei hengittänyt, juoksi pois ja huusi: "Hän on Jumalan profeetta hän ei hengitä!

Jos meedio näin todistaa, kyllä silloin täytyy olla kyseesä oikea profeetta!

Sitä paitsi Ellen itse sanoi , että oli vakuuttunut näiden taivaallisten sanansaattajien Jumalisesta alkuperästä. Mietippä sitä veli hyvä ja sisko siellä.

Ajattele, miten Jumala lähetti satoja kertoja enkelinsä tuomaan viestin Ellenille vietäväksi seurakuntalaisille.
      Mieti viestien sisältö; " Ne osoittavat tietä taivaaseen ja varoittavat matkan vaaroista. Ne opastavat kuinka saadaan Jeesuksen kaltainen luonne ja voitto synnistä.( isoäitini s.115)

Ellenin teokset, esim Alfa ja omega sarja, miten Ellen selittää ekelien ja sanansaattjien välityksellä koko Raamatun uusiksi. Kirjassa on mukana myös hienoja kuvia.Onhan sielä ristiriitoja raamatun kanssa, aika räikeitäkin, mutta luottakaamme Elleniin, hän on oikea profeetta, se on lisävaloa uupuneille!

Ajatelkaamme Ympäri maailmaa levinnyttä Tie Krisuksen luo kirjaa, miten kaunista kieltä " Luonto ja kukkaset puhuvat Jumalan Rakkaudesta, laaksot ja pellot. . .
      Kirjan viimeisellä sivulla Ellen osuu ydin ajatukseensa, mikä on kaikissa hänen teoksissaan nähtävänä.
      " Taivaassa ei ole ilkeitä ihmisiä, vaan ainoastaan niitä, jotka ovat voittaneet Saatanan Jumalisen armon avulla ja muodostaneet täydellisen luonteen. Jokainen synnillinen halu ja taipumus on voitettu! Siunaavaa!

Tämä sama ajatus on nähtävänä uusimmassa kirjassa: Turvassa Kriisin Kesellä. Joka viimeistään pitäisi avata kaikkien silmät näkemään, että Ellen ei ole väärä profeetta. Kirja kertoo hyvin paholaisen juonista, eksytyksistä, vääristä herätyksistä, siitä että ei saa arvostella adventtikirkkoa.... Kirjan hakusanoista ei löydy yhtään sanaa: Veri, Risti, Armo, Jeesus, Usko,Pelastus. Näitä ei ole siksi, koska pelastus on meille adventisteille itsestään selvyys koska kuulutaan lopunajan seurakuntaan ja Adv kirkko Ei ole Babylon! Kaikki muut kirkot ovat! Älä väitä vastaan, Wait on näin sanonut!

" Kuolema on vakava asia, mutta elämä on paljon vakavampi. Kohtaamme uudelleen elämämme jokaisen ajatuksen ja sanan ja teon. Olemme ikuisesti sitä, miksi teimme itsemme koetusaikana. Kuolema hajoittaa ruumiin, mutta ei vaikuta luonteeseen. Kristuksen tuleminen ei muuta luonnettamme, se vain sinetöi sen muuttumattomaksi ikuisiks ajoiksi" s.158

Lähtekäämme reippain mielin luonteenrakenustalkoisiin " Enkelit odottavat hetkeä, että me pyydämme niitä auttamaan meitä kristillisen luonteen rakentamisessa Prof hengen mukaan on näin meille ilmoitettu!

Päätämme läksyntutkistelun lauluun: Sapatti suloinen. . .

Väliajan ilmoitukset: Sympatia rynnistys alkaa jälleen, kaikki innolla mukaan. Kymmenys kuoria saa oven suusta. Toki voi maksaa myös netin kautta.

Väliajall kysytään samat kysymykset: " Miten menee? Ja saadaan samat vastaukset: Hyvin! Peilistä katson itseäni:" Näytänkö tarpeeksi vakuuttavalta. Myönnän, että minulla on mustat silmän aluset, mutta niin on muillaki! Varsinkin naisilla, jotka ovat niin pyhiä, että eivät käytä meikkiä.

Saarna alkaa valheella: " Rakkaat sisaret ja veljet" Valhetta ei tosin huomaa heti aluksi, vasta saarnan keskivaiheilla alan ymmärtää:"Etsitkö rauhaa Jeesuksessa, Jos et antaudu, et voi rauhaa löytääkkään, " Käytännössä se merkitsee, että annat lukemisesi, musiikkisi, harrastuksesi, ruokasi"oikeutesi" Hnelle, niin silloin sinä voit saada häneltä rauhan. Jokin minua sotii tätä vastaan. Haluaisin vain uskon, minkä jeesus antaa ja olla siitä autuas, mutta päätän kuulla pappia, koska hän on näin sanonut. Päätän antaa kaikkeni. varsinkin seksuaalisuuteni: " En enää ikinä edes ajattele sellaista - päätän Jumalalle. Loppuosaa en saarnasta oikein muista, adrenaalit nousi niin korkealle veressä.

Ajan säästämiseksi laulamme loppulaulusta vain ensimmäisen ja viimeisen.

Rukouksen aikana psyykkaan itseäni olemaan ikuisesti Jumalalle kuuliainen. Haluan muistaa erityisesti lupaukseni , lupaan vieläkaikkea muutakin. Taas Jeesuksen nimessä aamen? Jotenkin se ei sovi tähän sabluunaan? Jokin tässä mättää.

Toivotan siunausta niille joita en onnistu väistämään poistuessani kirkkosalista.

Kadulla autojen ääni kiviseiniä vasten ja pakokaasun käry tuntuvat jotenkin niin vapauttavilta. Miten nuo tavalliset ihmise näyttävät niin rennoilta ja aidoilta?

Pian muistan minun lupaukseni antautumisesta ja uskollisuudesta Herralle.. Päätän yrittää

Vielä on aikaa iltaan ja sapatti täytyy pitää vielä hetken aikaa. Koitan saada ajan jotenkin kulumaan! Hyvää sabattia kaikille ja Siunausta!

Ai Miten meni sen lupauksen kanssa, kysyt? Niin , no, tota . siinä parin korttelin päässä . .

Onneksi Raamattu lupaa meille ja kumoaa kaiken luonteenkehitysopin : Hän, joka ei synnistä tiennyt, tuli synniksi, että me tulisimme jumalan vanhurkadeksi... Hän on meidät pelastanut oman päätöksensä mukaan, antamalla meille uskon, Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo hukkuisi vaan saisi iankaikisen elämän

Synnin sairaus on pesty pois sinusta Jeesuksen verellä, Saat uskoa sen omalle kohdallesi!
      Tulkaa ja juokaa, rahatta hinnatta!

Luther: Jos ymmärtäisimme todella mitä uskosta vanhurkautuminen tarkoittaa, kuolisimme ilosta!

• Puskista huutelija

Luin kirjoituksesi monta kertaa ja kylmät väreet menivät selkää pitkin monta kertaa.

Juuri tuota on adventismi, jota hyvin kuvailit. Itselläni on n.30-40 vuoden kokemus adventismin sisäpiiristä ja juuri tuota se koko ajan oli.

En ilmaise asiaa kovin tarkasti, sillä vanhempani ja sisarukseni ovat vielä kultissa kiinni, joten en halua että he joutuvat mielipiteistäni kärsimään. En halua siksi tulla tunnistetuksi. Ehkä vanhempieni kuoleman jälkeen otan kynän käteen ja kirjoitan kirjan kokemuksistani adventtikultissa. On vielä mielenkiintoisia dokumentteja kaapissa ajatusteni tueksi.

Tuo luonteen täydelliseksi rakentaminen....juuri sitä se on. Se on vain omien tekojen ja oman luonteen rakentamista. Kristuksella on vaivainen sivurooli, jos sitäkään.

Jokainen, joka on ollut niiden adventtikirkon ovien sisäpuolella, tietää että juuri tuota se on. Kirkon johtajat yrittävät täällä selittää muuta, mutta me jotka olemme olleet ja olemme lähteneet, tiedämme totuuden.

>>Kadulla autojen ääni kiviseiniä vasten ja pakokaasun käry tuntuvat jotenkin niin vapauttavilta. Miten nuo tavalliset ihmise näyttävät niin rennoilta ja aidoilta?

• evankeliumista
        Puskista huutelija kirjoitti:

Luin kirjoituksesi monta kertaa ja kylmät väreet menivät selkää pitkin monta kertaa.

Juuri tuota on adventismi, jota hyvin kuvailit. Itselläni on n.30-40 vuoden kokemus adventismin sisäpiiristä ja juuri tuota se koko ajan oli.

En ilmaise asiaa kovin tarkasti, sillä vanhempani ja sisarukseni ovat vielä kultissa kiinni, joten en halua että he joutuvat mielipiteistäni kärsimään. En halua siksi tulla tunnistetuksi. Ehkä vanhempieni kuoleman jälkeen otan kynän käteen ja kirjoitan kirjan kokemuksistani adventtikultissa. On vielä mielenkiintoisia dokumentteja kaapissa ajatusteni tueksi.

Tuo luonteen täydelliseksi rakentaminen....juuri sitä se on. Se on vain omien tekojen ja oman luonteen rakentamista. Kristuksella on vaivainen sivurooli, jos sitäkään.

Jokainen, joka on ollut niiden adventtikirkon ovien sisäpuolella, tietää että juuri tuota se on. Kirkon johtajat yrittävät täällä selittää muuta, mutta me jotka olemme olleet ja olemme lähteneet, tiedämme totuuden.

>>Kadulla autojen ääni kiviseiniä vasten ja pakokaasun käry tuntuvat jotenkin niin vapauttavilta. Miten nuo tavalliset ihmise näyttävät niin rennoilta ja aidoilta?

yhtään mitään ... voi voi voi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      175
      1209
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      47
      644
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      305
      562
    7. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      559
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      231
      551
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      51
      529
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      510
    Aihe