En pikaisesti katsottuna löytänyt parempaakaan kategoriaa mihin tämä kuuluisi, anteeksi jos olen väärässä paikassa.
Osaako joku vastata seuraavaan:
Vuokraan kerrostaloasuntoa. Vuokralainen on kohta vuoden asunut siinä ja alusta asti maksanut vuokran aina 2 erässä, toisen alkukuussa ja toisen kuun puolenvälin jälkeen. Hanakasti suostuin siihen koska hänelle kuulemma tulee rahaa tipoittain. Tarkoista päivämääristä hän ei ole koko aikaa pitänyt kiinni.
Olen monta kertaa hänelle sanonut että vaadin vuokran kerralla, tai jos suostun 2 erään, haluan tietää tarkat päivämäärät että voin luottaa että rahat niihin mennessä myös tulevat. Siltikin rahat tulevat miten sattuu, kohta on tammikuu loppu ja hän on nyt vasta maksanut puolet tammikuun vuokrasta. Vuokrasopimuksessa lukee että vuokra maksettava joka kuun 5. päivään mennessä.
Onko minulla laillista perustetta pistää nainen pihalle tai ainakin antaa varoitus? Kolmesta varoituksesta lentää pihalle, vai miten se meni? Itsellänikin on isoja rahahuolia tällä hetkellä, en halua enkä voi pitää tätä vuokralaista kun kohta käy niin ettei rahaa tule ollenkaan! Tähän asti vuokra on aina tullut mutta vaihtelevin päivin.
Onko kellään muita neuvoja?
Vuokraaminen
3
909
Vastaukset
- paikka!
Jos vuokra on jatkuvasti myöhässä,niin eikö siitä voi periä viivästys korkoa?Ainakin niin pitäisi jokaisen vuokrasopimuksessa lukea,toivottavasti.
Jos olet ihan selkeästi sanonut hänelle että NYT tästä päivästä eteenpäin kerralla 5.päivään mennessä tai sovitaan kaksi erää jolle on maksupäivät.Sano että sinunkin tarvitsee tiettyyn päivään mennessä maksaa asunnon kuluja,ja tämän vuoksi rahan tarvii olla aina tilille sovittuna päivänä.Jos menee yli niin tulee viivästys korkoa.
Jos ei millään auta niin anna kirjallinen varoitus,jos selkeän edellä mainitun ilmoittamisen jälkeen asia korjaannu. Varoitus voi auttaa,kun hieman pelästyy. Onneksi kuitenkin vuokrat tulee sinulle,ettei ole sellainen joka jättäisi kokonaan maksamatta.
Koita vielä sopia asiasta,jos muuten hyvä vuokralainen>pitää kämpän kunnossa.- hyvästä vuokralaisesta ei l...
minulla on omistamassani asunnossa ollut nykyinen vuokralainen 3 vuotta. osa vuokrasta tulee kelalta vuokralaisen asumistukena minulle aina kuukauden 1.pv ja lopun vuokrasta vuokralainen maksaa minulle itse. koko 3 vuotta vuokralainen on oman osuutensa maksanut minulle osissa, 2 tai 3 osassa ja olemme yhdessä sopineet että koko vuokra tulee olla maksettuna aina kk:n 26. päivään mennessä. en näe ongelmaa siinä ovatko rahat minulla viidenteen vai 26 päivään mennessä. vuoralainen on pysynyt sopimuksessa. vuokralaiseni on luottotietonsa menettänyt yh-äiti, rahat ovat hänellä todella vähissä, hän saa rahaa tipoittain, kuten viestin aloittaja kertoo vuokralaisensa saavan.
vaikka vuokralaiseni on vähävarainen ja luottotiedoton niin minusta hän on hyvä vuokralainen, hyvästä vuokralaisesta ei kannata luopua, sillä seuraavasta vuokralaisesta ei koskaan voi tietää millainen osuu kohdalle.
korostan inhimillisyyttä, jos vuokralaisesi kuitenkin aina hoitaa vuokransa kyseisen kuun aikana, niin onko todellakin niin suuri merkitys sillä minä päivänä rahat ovat tililläsi?
on todella paljon niitä jotka jättävät maksut hoitamatta ja romuttavat asunnon! mieti tarkasti mitä asian kanssa teet. - pcfibö
hyvästä vuokralaisesta ei l... kirjoitti:
minulla on omistamassani asunnossa ollut nykyinen vuokralainen 3 vuotta. osa vuokrasta tulee kelalta vuokralaisen asumistukena minulle aina kuukauden 1.pv ja lopun vuokrasta vuokralainen maksaa minulle itse. koko 3 vuotta vuokralainen on oman osuutensa maksanut minulle osissa, 2 tai 3 osassa ja olemme yhdessä sopineet että koko vuokra tulee olla maksettuna aina kk:n 26. päivään mennessä. en näe ongelmaa siinä ovatko rahat minulla viidenteen vai 26 päivään mennessä. vuoralainen on pysynyt sopimuksessa. vuokralaiseni on luottotietonsa menettänyt yh-äiti, rahat ovat hänellä todella vähissä, hän saa rahaa tipoittain, kuten viestin aloittaja kertoo vuokralaisensa saavan.
vaikka vuokralaiseni on vähävarainen ja luottotiedoton niin minusta hän on hyvä vuokralainen, hyvästä vuokralaisesta ei kannata luopua, sillä seuraavasta vuokralaisesta ei koskaan voi tietää millainen osuu kohdalle.
korostan inhimillisyyttä, jos vuokralaisesi kuitenkin aina hoitaa vuokransa kyseisen kuun aikana, niin onko todellakin niin suuri merkitys sillä minä päivänä rahat ovat tililläsi?
on todella paljon niitä jotka jättävät maksut hoitamatta ja romuttavat asunnon! mieti tarkasti mitä asian kanssa teet.Minusta tuo vuokralainen vaikuttaa kunnolliselta. Itse en potkisi pois, koska on vuokrat kuitenkin maksannut. Pätkätöissä on aina tuo ongelma, että rahaa tulee epäsäännöllisesti.
Minkä kokoinen vakuus vuokralaisellasi on sisällä? Jos on kahden kuukauden vakuus, niin en todellakaan päästäisi vuokralaista pois, ellei minulla olisi uutta varmaa ja pitkäaikaista vuokralaista jo tiedossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh912174Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1421807- 1731333
- 229805
- 65754
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10731- 60730
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49597
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </347560