Siilinjärven katsastusasema

Wellu Q

Vaikka kriteerit ovat kaikilla katsastusasemoilla samat, niin kiistaton fakta on että joillakin asemilla pistetään korjauskehotuksia tiuhempaan kuin toisella. Mites on laita tuolla Siilinjärven asemalla, päästävätkö helposti leimalle?

43

7089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katsastatuttaja

      Vie se vekotin Kuopioon Kaivotielle niin katsastus on asiallinen. Oikeat, vaaralliset viat johtavat hylkyyn, ja turhanpäiväisestä ei nipoteta.

      Nuo valtion konttorit on sellaisia, minne autoani en vie.

      • konttoreita enää ole

        Ulkomaiset ostivat sen katsastusyhtiön. Katsastus ollut aina ihan ok.


      • muut haaskalinnut
        konttoreita enää ole kirjoitti:

        Ulkomaiset ostivat sen katsastusyhtiön. Katsastus ollut aina ihan ok.

        nettosivat perkeleenmoiset rahat A-katsastuksen myynnistä ulkomaisille keinottelijoille.Ja meilla katsastusmaksut nousivat 300 prosenttia.Miksi ei pidetty valtionyhtiönä???


      • kyllä nousivat.
        muut haaskalinnut kirjoitti:

        nettosivat perkeleenmoiset rahat A-katsastuksen myynnistä ulkomaisille keinottelijoille.Ja meilla katsastusmaksut nousivat 300 prosenttia.Miksi ei pidetty valtionyhtiönä???

        Aivan mahdottomaksi tämä on mennyt. Autokanta on parantunut, vikojen määrä vähentynyt, katsastusajat ovat lyhentyneet tiukentuneesta katsastuksesta huolimatta, mutta hinta on karannut käsistä.
        Tuntuu siltä, että kauppa oli lyhytnäköisesti tehty.


      • ...ei myyty
        muut haaskalinnut kirjoitti:

        nettosivat perkeleenmoiset rahat A-katsastuksen myynnistä ulkomaisille keinottelijoille.Ja meilla katsastusmaksut nousivat 300 prosenttia.Miksi ei pidetty valtionyhtiönä???

        ...ja silti niilläkin hinnat ovat jotakuinkin samat kuin entisellä valtion konttorilla...


    • sen helpommin,

      tai sen vaikeammin. Ei mennyt läpi katsastuksesta, mutta oli autossa vikaakin. Pitää korjata ja käydä näytillä.
      Ei minulle ole tullut mitenkään huono kuva Siilinjärven katsastuksesta. Ihan asiallisesti siellä ovat kohdelleet. Suosin paikkakunnan palveluja.

    • Pösö

      Siilissä parina vuotena "keksivät" uusia vikoja, jälkitarkastuksessa ja hylkäsivät. Se on vastoin katsastuksen lakeja ja asetuksia - jälkitarkastuksessa tarkastetaan, että eka kerralla löydetyt viat on korjattu asianmukaisesti.
      Olen siirtynyt Sorsasaloon, jossa olen saanut reilun ja oikean kohtelun.

      • Joukahainen21

        Luultavasti olet erehtynyt. Jos menet jälkitarkastukseen esimerkiksi käyttöjarrujen tai käsijarrun takia, niin rempassa jarruerot ovat voineet muuttua ja sen takia tehdään uusi jarrutesti joka voi johtaa uuteen hylsyyn.


      • kallista
        Joukahainen21 kirjoitti:

        Luultavasti olet erehtynyt. Jos menet jälkitarkastukseen esimerkiksi käyttöjarrujen tai käsijarrun takia, niin rempassa jarruerot ovat voineet muuttua ja sen takia tehdään uusi jarrutesti joka voi johtaa uuteen hylsyyn.

        39€ ja päästöt 21€ päälle normi bensaauton katsastuksesta. Vikalistaa tuli "pari" sivua joista 3/4 osaa kehoituksia.

        Ja niin aikaisemmin kaveri varmaan tarkoitti että kun on tullut hylsy vaikka vasemmasta jarruletkusta,korjaat sen ja viet näytille ja huomaa sitten jonkun uuden vian,niin ei voi antaa enää hylsyä,kunhan kyseinen jarruletku on vaihdettu.


      • kuopioon vaan
        kallista kirjoitti:

        39€ ja päästöt 21€ päälle normi bensaauton katsastuksesta. Vikalistaa tuli "pari" sivua joista 3/4 osaa kehoituksia.

        Ja niin aikaisemmin kaveri varmaan tarkoitti että kun on tullut hylsy vaikka vasemmasta jarruletkusta,korjaat sen ja viet näytille ja huomaa sitten jonkun uuden vian,niin ei voi antaa enää hylsyä,kunhan kyseinen jarruletku on vaihdettu.

        Tällä siilinjärven asemalla on toinen insseistä ihan mukava ja toinen taas ei ole. Antaa turhia korjauskehoituksia ja on ihan maineensa veroinen autokorjaamoiden keskuudessa. Osaavat varoittaa, jos kysyy. Jos on pompoteltavaksi joutunut, niin ei siitä pidä asiakkaatkaan. Oikeasta asiasta ne kehoitukset pitää antaa ja suoranaiset hylkäykset selvistä vaarallisista vioista.

        Tämän vuoksi on katsastettu jo kauan Kuopiossa, eikä tuo matkankulku haittaa, kunhan vaan saa asiallisen kohtelun. Ei tarvitse arpoa saako minkälaista kohtelua.


      • muualta Siiliin
        kuopioon vaan kirjoitti:

        Tällä siilinjärven asemalla on toinen insseistä ihan mukava ja toinen taas ei ole. Antaa turhia korjauskehoituksia ja on ihan maineensa veroinen autokorjaamoiden keskuudessa. Osaavat varoittaa, jos kysyy. Jos on pompoteltavaksi joutunut, niin ei siitä pidä asiakkaatkaan. Oikeasta asiasta ne kehoitukset pitää antaa ja suoranaiset hylkäykset selvistä vaarallisista vioista.

        Tämän vuoksi on katsastettu jo kauan Kuopiossa, eikä tuo matkankulku haittaa, kunhan vaan saa asiallisen kohtelun. Ei tarvitse arpoa saako minkälaista kohtelua.

        Vuosia katsastutin autoni alehintaan Siilissä, vaikka asuinkin etelässä. Ei ollut koskaan mitään ongelmia. Ei tullut koskaan yhtään uusintakatsastusta, vaan sanallisesti vain neuvoivat korjauttamaan joitain osia. Autoni oli jo reilusti yli 10 vuotta vanha ja ulkoa aika rähjän näköinen. Ainoan kerran olen saanut virallisen korjauskehoituksen muutaman vuoden vanhaan autoon Helsingissä valojen suuntauksen oltua pielessä.


      • voihimskatti
        muualta Siiliin kirjoitti:

        Vuosia katsastutin autoni alehintaan Siilissä, vaikka asuinkin etelässä. Ei ollut koskaan mitään ongelmia. Ei tullut koskaan yhtään uusintakatsastusta, vaan sanallisesti vain neuvoivat korjauttamaan joitain osia. Autoni oli jo reilusti yli 10 vuotta vanha ja ulkoa aika rähjän näköinen. Ainoan kerran olen saanut virallisen korjauskehoituksen muutaman vuoden vanhaan autoon Helsingissä valojen suuntauksen oltua pielessä.

        En uskalla ikinä käyttää enää kyseisellä asemalla. Katsastusmies (vanha) ei saanut synkronoimatonta pakkia päälle, mutta huudatti auton kuitenkin taaksepäin loota rohisten. Kamalan kuulosta. Noin saa minkätahansa auton vaihteiston rikki. Asiatonta noin kokeneelta ihmiseltä.


      • voihimskatti
        voihimskatti kirjoitti:

        En uskalla ikinä käyttää enää kyseisellä asemalla. Katsastusmies (vanha) ei saanut synkronoimatonta pakkia päälle, mutta huudatti auton kuitenkin taaksepäin loota rohisten. Kamalan kuulosta. Noin saa minkätahansa auton vaihteiston rikki. Asiatonta noin kokeneelta ihmiseltä.

        Ja asiasta kun palautetta anto, niin A-katsastus vähätteli koko asian. Ei kuulema pysty kokenut katsastaja meillä noin tekemään kuului kuulema iskunvaimennustestistä. :-D

        Never ever again. On kuulema niin kokenut ihminen, ettei voi muka noin tehdä ja jos tekeekin niin tekee sen vahingossa yli 5500 rpm kierroksilla. Juu pitäskö uskoa kun noin sanotaan. Vaihde puoliksi päällä laatikko kolisee ja rahisee. Juu trust me, i'm an expert and not trying to trash your gearbox.


      • Rahastus
        kuopioon vaan kirjoitti:

        Tällä siilinjärven asemalla on toinen insseistä ihan mukava ja toinen taas ei ole. Antaa turhia korjauskehoituksia ja on ihan maineensa veroinen autokorjaamoiden keskuudessa. Osaavat varoittaa, jos kysyy. Jos on pompoteltavaksi joutunut, niin ei siitä pidä asiakkaatkaan. Oikeasta asiasta ne kehoitukset pitää antaa ja suoranaiset hylkäykset selvistä vaarallisista vioista.

        Tämän vuoksi on katsastettu jo kauan Kuopiossa, eikä tuo matkankulku haittaa, kunhan vaan saa asiallisen kohtelun. Ei tarvitse arpoa saako minkälaista kohtelua.

        Samaa mieltä siellä on se aika uusi k-mies vuosia käytin ja toimi hyvin,kun se uusi pääsi katsastamaan kerran auton hylky tuli yhden palamattoman valon vuoksi aiemmin oli mennyt läpi en edes ollut huomannut että siinä on valon paikka,olin käyttänyt Kuopiossakin ja oli mennyt läpi,sen jälkeen en ole vienyt ks asemalle autoa ja olen kuullut muiltakin että sinne on tullut nipo,valo on kylläkin nyt korjattu,käytän muualla ja suosittelen kyllä muillekin muuta asemaa....


      • KaikkeeSitäKuulee
        Rahastus kirjoitti:

        Samaa mieltä siellä on se aika uusi k-mies vuosia käytin ja toimi hyvin,kun se uusi pääsi katsastamaan kerran auton hylky tuli yhden palamattoman valon vuoksi aiemmin oli mennyt läpi en edes ollut huomannut että siinä on valon paikka,olin käyttänyt Kuopiossakin ja oli mennyt läpi,sen jälkeen en ole vienyt ks asemalle autoa ja olen kuullut muiltakin että sinne on tullut nipo,valo on kylläkin nyt korjattu,käytän muualla ja suosittelen kyllä muillekin muuta asemaa....

        Ei hylkyä saa tulla palaneen polttimon takia, vain korjauskehoitus merkintä, ei tartte näytämään tulla.


      • jortsukkata
        KaikkeeSitäKuulee kirjoitti:

        Ei hylkyä saa tulla palaneen polttimon takia, vain korjauskehoitus merkintä, ei tartte näytämään tulla.

        Kyllä tuli se uusi jeppe hylkäsi,asema on Sulkavantien Teboil,Teboililla on muuten hyvä palvelu,mutta se k-asema taisi olla A-katsastus ihan paska,uusiCuru kasurilassa on hyvä siellä ei vielä ainakan ole nipotettu turhasta,tietenkin jos on vikaa niin hylätään,,,,


      • Vertailija
        KaikkeeSitäKuulee kirjoitti:

        Ei hylkyä saa tulla palaneen polttimon takia, vain korjauskehoitus merkintä, ei tartte näytämään tulla.

        Riippuu täysin palaneesta polttimosta,tuleeko hylky vai ei.esimerkiksi turvatyynyn valon on sytyttävä vähäksi aikaa kun virran kääntää päälle...
        Mitä tulee itse katsastusasemiin,niin kertajymäytys riittää,myönnän että vika oli jälkitarkastukseen johtava,mutta se että jälkitarkastuksen hinta oli korkeampi kuin naapurikaupungissa varsinaisen katsastuksen hinta,katkaisi kamelin selän ja äänestän niin sanotusti jaloillani siitä lähtien...


      • Anonyymi
        KaikkeeSitäKuulee kirjoitti:

        Ei hylkyä saa tulla palaneen polttimon takia, vain korjauskehoitus merkintä, ei tartte näytämään tulla.

        Ratsiassa voi poliisi tarkastaa, jos rekisteriotteeseen on katsastaja kirjannut huomioitavaa osiossa esim. palaneesta polttimosta. Ratsiossa on vain monesti puhallus siihen alkometriin.


    • Pekka H.

      Nuorempi katsastusmies on täysi mulkku. Kerran käytin siellä ja sen jälkeen olen käyttänyt Kuopiossa.

      • ihmetellen

        kerran käytin jälki tarkastuksessa kyseisellä asemalla .niin alkoi etsiä uusia vikoja eikä ollut muistavinaan mitä piti tarkistaa


    • Pösönen

      Tuolla Siilinjärven ja saman ketjun Kuopionkin asemilla meni minun osaltani peli sellaiseksi, että jälkitarkastuksessa keksivät aina uusia vikoja ja hylkäilivät. Vasta kun Kuopiossa aseman esimiehen kanssa käytiin läpi lakeja ja asetuksia jälkitarkastuksesta (jossa todetaan, onko ensimmäisessä katsastuksessa todetut viat korjattu), tuli leima. Kalliskinhan tuo ketju on. Nyt olen asioinut muualla vuosikausia, ja mitään em. ongelmia ei ole ollut. Jos siis mahdollista, käytä autosi muualla.

      • JulmaJuha

        Siilinjärvellä A-senne pielessä! Seisontajarru tulokset testissä: 1,2 kN vasen ja 1,5 kN oikea ja siitä korjauskehotus: käyttölaitteen liikematka yli 3/4 kok.liikevarasta.

        Lisäksi oikean puolen takajarrulevyssä havaittiin "ruostetta", josta jälkitarkastus huomautus. Käyttöjarru takana testissä: vasen 1,7 kN ja oikea 1,6 kN. Autossa oli myös täysin aiheellisesti löydettyjä vikoja. Turhan syynäilyn takia katsastukseen käytetty aikakin venyi pitkäksi.

        Tällaista pidän kokeneena katsastuttajana pelkkänä kiusantekona ja siihen vastaan vaihtamalla parempaan katsastusasemaan ja palveluun! Muuten, maksuton kahvitarjoilukin puuttui Siilin asemalta...

        Eivät kuitenkaan sanoneet katsastuksen alussa, että: " Eiköhän tästä jotain vikaa löydy!" Kuten kävi kerran Oulun Gigantin lähellä olleella katsastusasemalla, kun käytin leimalla E300 Mersua...


    • arge21

      Minäkin käytin aikoinaan Siilissä , mutta sinne ilmestyi töihin eräs mulkku joka keksimällä keksi pikkuvikoja mm. pyyhkijänsulat huonossa kunnossa. Siitä lähtien olen käynyt Kuopiossa ja turhat huomautukset ovat jääneet pois.

      • lasisulka

        minun auto oli täysin kunnossa kun käytin niin pitihän sen ukon minunkin auton kohdalla keksiä vikoja pyyhkijän sulista! liekö sama ukko ,leppäkaarteen alueella oli se paikka. en onneksi ikinä enää mene sinne.


      • Anonyymi
        lasisulka kirjoitti:

        minun auto oli täysin kunnossa kun käytin niin pitihän sen ukon minunkin auton kohdalla keksiä vikoja pyyhkijän sulista! liekö sama ukko ,leppäkaarteen alueella oli se paikka. en onneksi ikinä enää mene sinne.

        Voihan sen ns. Rikkinäisen sulan asentaa sen ukon peräukkoon jos ei miellytä häntä. Niin minä tekisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sen ns. Rikkinäisen sulan asentaa sen ukon peräukkoon jos ei miellytä häntä. Niin minä tekisin

        Mmm, kuulostaa todella kiihottavalta.


    • Anonyymi

      Älkää vaan ostako gurulla hyväksyttyjä autoja.

      Katsastuksen laatu todella huono. Hyväksytään ilman minkäänlaista merkintää mätä auto josta menee sormi pellistä läpi. Lisäksi hyväksyvät ruostevaurio korjaukseksi kahdella peltiruuvilla kiinni olevan paikan, josta selvästi paistaa ruuvin kannat läpi. Kuva autosta otettu 15.11.2021 eli 2 päivää katsastuksen jälkeen.

      Asiaa yritetty sopia yrityksen kanssa, mutta eivät ota virheellisestä katsastuspäätöksestä minkäänlaista vastuuta. Eivät myöskään ole yhteistyöhaluisia asiassa.

      • Anonyymi

        Kyllä Gurullakin on yksi saivarteleva katsastusmies. Kaksi kertaa on sama mies hylännyt olemattoman syyn takia, kolmatta kertaa ei hylkää. Katsastusasema vaihtuu, käyn taas jatkossa Iisalmessa tai sitten kokeilen Teboilin K. katsastusta. Kertokaapa kokemuksia jos olette käyneet Siilin K. katsastuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Gurullakin on yksi saivarteleva katsastusmies. Kaksi kertaa on sama mies hylännyt olemattoman syyn takia, kolmatta kertaa ei hylkää. Katsastusasema vaihtuu, käyn taas jatkossa Iisalmessa tai sitten kokeilen Teboilin K. katsastusta. Kertokaapa kokemuksia jos olette käyneet Siilin K. katsastuksessa.

        Mitäs viet romuja katsastukseen. Se on ihan oikein, että on hylännyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs viet romuja katsastukseen. Se on ihan oikein, että on hylännyt.

        Minun auto ei ole romu. Auto 2000 luvun mersu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs viet romuja katsastukseen. Se on ihan oikein, että on hylännyt.

        Ei varmasti ollut eikä ole romu. Jos on oikea vika joka vaikuttaa turvallisuuteen silloin tuleekin hylätä, mutta näissä tapauksissa ei ollut kyse turvallisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmasti ollut eikä ole romu. Jos on oikea vika joka vaikuttaa turvallisuuteen silloin tuleekin hylätä, mutta näissä tapauksissa ei ollut kyse turvallisuudesta.

        Eli romu eikö niin ja oikein 20v vanha Mersu vau.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli romu eikö niin ja oikein 20v vanha Mersu vau.

        Selvennykseksi, että minun auto ei ollut Mersu.


    • Anonyymi

      No, se teboililla ollut katsastusasema oli lopulta aivan surkea. Tauno lähti eläkkeelle, eikä siitä nuoremmasta hemmosta ollut katsastusaseman päälliköksi. Melkoinen luikki hän olikin.
      Siirryin Gurulle. Pitäisi siellä katsastaa yksi hyvin vanha Volkkari Golf ja toinen pienempi.
      Pitää hoitaa rekisteröintikatsastus myös tälle Pololle. Molemmat Volkkarit ovat 24-vuotiaita autoja.

      • Anonyymi

        Paaliin tuommoiset autot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paaliin tuommoiset autot.

        Tuollaiset huutelijat jotka kaahaa ilman ajotaitoja niillä uusilla avuste romuilla joiden valmistus maailmaa lämmittää, teidät tulee asettaa käsistä ja jaloista autoonne ja polkea paalissa niin että lopun ikänne muistatte!
        Sikäli ei ole halua kunnostaa hyviä aihioita, ei ajokorttia tule myöntää ollenkaan eikä varsinkaan tälläisiä tapauksia päästää tekemään mitään päätöksiä tai vaikuttamaan valtiotasolla.
        Mitä asemiin tulee niin niitä turhia tulkinnanvaraisia nillitys hylsyjä antavia on mahtunut joka asemalle kunnes ovat tajunneet että voivat tehdä kiintiö hylsynsä uuskotteroilla ja katsastaa harrastajan autot yhteisymärryksessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiset huutelijat jotka kaahaa ilman ajotaitoja niillä uusilla avuste romuilla joiden valmistus maailmaa lämmittää, teidät tulee asettaa käsistä ja jaloista autoonne ja polkea paalissa niin että lopun ikänne muistatte!
        Sikäli ei ole halua kunnostaa hyviä aihioita, ei ajokorttia tule myöntää ollenkaan eikä varsinkaan tälläisiä tapauksia päästää tekemään mitään päätöksiä tai vaikuttamaan valtiotasolla.
        Mitä asemiin tulee niin niitä turhia tulkinnanvaraisia nillitys hylsyjä antavia on mahtunut joka asemalle kunnes ovat tajunneet että voivat tehdä kiintiö hylsynsä uuskotteroilla ja katsastaa harrastajan autot yhteisymärryksessä.

        Ehkä seuraavassa elämässä käyt kouluja jotta voit ostaa itsellesi uuden auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paaliin tuommoiset autot.

        Ja ukot


    • Anonyymi

      Joo-o, Pöljällä ollaan.

    • Anonyymi

      Gurukolle pistin satkun kouraan ja pommi läpi että heilahti, näin meillä pöljällä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      guru on oikee paikka jos on vikaa niin ei tietysti mene läpi,mut pienet jutut ei haittaa niin kuin ei kuulukaan,on siellä yksi kuusamon mies joka kekissi turhanpäivisiä vikoj kuusamosta

    • Anonyymi

      Muuten kävisin gurulla, mutta jo parkkipaikalla heppu nostelloo nokkaansa.
      Tiskille männessä jo täysin juhlakunto.
      Juo siinä kahvvea sittä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe