Kertojaa jotain tarinoita Jampasta

jeaoujea

Kiinostaisi kuulla jotain vahemman väestön muisteluja Järvenpäästä ja varsinkin Jampasta 70-,80- ja 90-luvuilla. Kuulin, että siellä oli joskus suota :D Ei mitään verisiä juttuja kiitos!

Asuin Jäken Jampassa ite joskus 95. Oli aika levotonta, mutta kivaa.

4

2014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kampaviineri

      Olen muuttanut vuonna 73 jamppaan ja pois 96.
      Nykyisen haltianpolun tienoilla kerättiin sieniä ja mustikoita.Ostarin paikalla oli lämpövoimala.
      Ostarin tultua vykyisen valtsun(?) paikalla oli disko galaxy.Jossa meno äityi suorastaan hurjaksi ympäri jamppaa.Erityisesti muistan matcboxin vierailun(Rock-a-billyä muistatkos).
      Nuoria oli paljon ja tappeluita ajan hengen mukaisesti vähän kaikkien kanssa.
      Humalalaisia oli muttei nyt poikkeuksellisen paljon.Eka palvelu oli leppäsen kioski naavatiellä.
      Bussi vuoroja oli paljon kaupunkiin.
      Alue oli ja on metsäinen joten skidit viihtyi mielestäni erittäin hyvin.Kavereita oli..
      80luvun lopulla alkoi nuoriso ehtyä ja jengit hajota nyt alue on siisti ja eläköitynyt?
      Ei tule enään juurikaan käytyä.
      Hieno paikka huonolla maineella.
      Olen ylpeä ex jamppa.

      • olikin

        Enpä olis heti muistanu. Oli aika magee joskus 80-luvulla istuskella kesäpäivisin talon edessä penkillä ja ottaa mollikkaa. Siitä sit tuli lähettyä jos joku kaveri sattu paikalle ja välillä tuli jouduttua sit vaikka mihin. Välillä kaverit oli istumassa ja välillä ite mut aina joskus kävi niin että oli tuttua porukkaa paljonki samaan aikaan pyörimässä. Välillä tehtiin keikkaa ihan vaan siks et sai jännitystä elämään ja oli tekemistä. Välillä siks et piti saada fyrkkaa.
        Se oli sellasta ison pojan rosvo ja poliisi leikkiä.
        No ei oikeesti. Vitsi vitsi Hieno aluehan se oli omalle asukaskunnalle ku tuns melkein kaikki paikalliset persoonat ja välillä sai nauraa jonku hölmöilyille


      • oli maalaisten
        olikin kirjoitti:

        Enpä olis heti muistanu. Oli aika magee joskus 80-luvulla istuskella kesäpäivisin talon edessä penkillä ja ottaa mollikkaa. Siitä sit tuli lähettyä jos joku kaveri sattu paikalle ja välillä tuli jouduttua sit vaikka mihin. Välillä kaverit oli istumassa ja välillä ite mut aina joskus kävi niin että oli tuttua porukkaa paljonki samaan aikaan pyörimässä. Välillä tehtiin keikkaa ihan vaan siks et sai jännitystä elämään ja oli tekemistä. Välillä siks et piti saada fyrkkaa.
        Se oli sellasta ison pojan rosvo ja poliisi leikkiä.
        No ei oikeesti. Vitsi vitsi Hieno aluehan se oli omalle asukaskunnalle ku tuns melkein kaikki paikalliset persoonat ja välillä sai nauraa jonku hölmöilyille

        asuinpaikka 70-luvulla. Etelään pakkomuuttaneet = työn perässä tulleet, asuivat Jampassa. Parkkipaikoilla oli muiden läänien rekkareissa olevia autoja, jotka viikonloppuisin nähtiin ajavan kohti pohjoista. Levotonta siellä kuitenkin oli, koska alueella oli paljon vuokrataloja. Siellä yhdessä asunnossa opin pontikankeitonkin. Sehän oli siistiä sisätyötä.


    • Anonyymi

      Asuin Järvenpäässä, mutta mä en ikinä päässyt sinne Galaxyyn. Olin aina liian nuori. Sen Matchboxin keikan olisin halunnut nähdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe