Jonkun alex-kasin elämään ei näytä mahtuvan muuta
kuin helvetti ja jonkun jarlaun repertuaariin ei
mahdu 8. päivä.
Maruan-nen sydämeen ei mahdu pakanain apostoli
Paavali. Kolme-enkelin otsalohkoon ei mahdu mitään?
Minun elämääni ei mahdu Jumalan sapattilaki kuin
vain uuteen liittoon sovellettuna so. odotan sitä
ikuista sapatinlepoa, joka jo sisimmässäni onkin.
"Kahdeksas päivä" symboloi sitä jo siksikin, että
tuo ns. kahdeksas päviä liittyy Egyptin
orjuudesta vapautumiseen ja suureen sovituspäivään.
8. päivä kuvastaa täydellistä ja pysyvää lepoa.
Siksi se lepopäivä on "sapatinjälkeinen päivä".
4. Moos. 29:35
"Kahdeksantena päivänä teidän tulee pitää erityinen juhlakokous; silloin ette saa tehdä mitään työtä.
Hepr. 4:9
Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon,
JUMALAN AJATUKSISSA YHDISTYY SAPATTI JA SOVITUS!
3. Moos 23:
31
Älkää siis tehkö silloin minkäänlaista työtä. Tätä määräystä teidän on noudatettava aina, sukupolvesta toiseen, missä sitten asuttekin.
32
Sovituspäivä on teille lepopäivä, ja teidän on silloin paastottava. Yhdeksännen päivän illasta seuraavaan iltaan saakka teidän tulee viettää täydellistä sapatinlepoa."
Suuri sovituspäivä on varmasti ja selvästi
Jumalan silmissä tärkeämpi kuin viikkosapatti.
Yksisilmäinen adventismi
24
305
Vastaukset
- Emme ole viikkokristittyjä
3. Moos. 23.
39 Mutta SEITSEMÄNNEN KUUKAUDEN VIIDENTENÄTOISTA PÄIVÄNÄ, kun te olette korjanneet maan sadon, viettäkää Herran juhlaa SEITSEMÄN PÄIVÄÄ; ENSIMMÄINEN PÄIVÄ päivä on levon päivä,
ja KAHDEKSAS PÄIVÄ on
myös levon päivä.
Ap. t. 20:7
Sapatin mentyä,
viikon ensimmäisenä päivänä,
kokoonnuimme murtamaan leipää.
Paavali, jonka seuraavana päivänä oli määrä jatkaa matkaansa, puhui koolla oleville, ja puhe pitkittyi puoleenyöhön saakka. [Ap. t. 2:46 ]
Lepopäivästä lepopäivään ja viikon ensimmäisestä
viikon ensimmäiseen. Johan löytyi nuotit elämään. Halleluja!
Sapatin jälkeistä elämää Kristuksessa! - viettää kahdeksatta
päivää eikä viikossa ole kuin seitsemän.
- Älä pässinpääksi tekeydy!
8. päivän sapatti on IKUINEN säädös, sapattilaki!
"Kahdeksantena päivänä teidän tulee pitää erityinen juhlakokous;
silloin ette saa tehdä mitään työtä.
Neh. 8:18
Esra luki Jumalan lain kirjaa joka päivä,
juhlan ensimmäisestä päivästä viimeiseen asti.
Juhla kesti seitsemän päivää, ja
kahdeksantena päivänä pidettiin päätöskokous,
niin kuin oli säädetty.
Laki on ikuinen - Tulevaisuus ihmeellisempi!
Älä pässinpääksi tekeydy! kirjoitti:
8. päivän sapatti on IKUINEN säädös, sapattilaki!
"Kahdeksantena päivänä teidän tulee pitää erityinen juhlakokous;
silloin ette saa tehdä mitään työtä.
Neh. 8:18
Esra luki Jumalan lain kirjaa joka päivä,
juhlan ensimmäisestä päivästä viimeiseen asti.
Juhla kesti seitsemän päivää, ja
kahdeksantena päivänä pidettiin päätöskokous,
niin kuin oli säädetty.
Laki on ikuinenJesaja 66.
22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
Rauhanaikaa! - Tarkk'ampuja
Tulevaisuus ihmeellisempi! kirjoitti:
Jesaja 66.
22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
Rauhanaikaa!Sakarja 14. luku ... Herran päivänä
Herran päivä
2 Minä kokoan kaikki kansat taistelemaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, puolet kaupungin asukkaista viedään vieraaseen maahan.
Mutta jäljelle jääneitä ei tuhota. (!)
3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti.
Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.
Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.
[Aam. 1:1 | Juud. 14]
6 Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.
7 Kerran tulee aika -- milloin, sen Herra tietää -- jolloin yö on kirkas kuin päivä eikä ilta enää pimene. [Ilm. 21:25]
8 Silloin virtaavat Jerusalemista elämää antavat vedet. Puolet niistä juoksee itäiseen mereen, puolet läntiseen mereen kesät ja talvet, ehtymättä. [Hes. 47:1; Joel 4:18; Ilm. 22:1]
9 Sinä päivänä Herra on oleva koko maanpiirin kuningas. Hän on oleva yksi ja ainoa Jumala ja hänen nimensä ainoa, jota avuksi huudetaan. [Mal. 1:11]
10 Koko maa Jerusalemin ympärillä Gebasta etelään, Rimmoniin saakka, on muuttuva tasangoksi. Mutta Jerusalem kohoaa korkealla, ja siellä asutaan niin kuin ennen. Kaupunki tulee ulottumaan Benjamininportilta entiselle Kulmaportille asti ja Hananelintornilta kuninkaan viininpuristamolle saakka. [Ps. 48:3; Jes. 2:2; Miika 4:1 | Jer. 31:38]
11 Mikään ei enää uhkaa Jerusalemia. Siellä saadaan elää turvassa. [Mal. 3:24]
12 Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan. Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.
13 Sinä päivänä Herra saattaa heidät täyteen sekasortoon. He käyvät käsiksi toinen toiseensa, nostavat käden toistaan vastaan.
...
16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]
Siinä se tuli, toisessa jakeessa, se "jäännös"!
17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. [Jes. 5:6]
18 Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta.
Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan.
19 Tämä olkoon rangaistuksena egyptiläisille ja kaikille kansoille, jotka eivät saavu viettämään lehtimajanjuhlaa.
Adventtikirkon viralliselta www-sivustolta.
- suhteesta muihin kirkkoihin; vain oleellisin
poimittu tilanpuutteen vuoksi
Seurakkunnan vaihtamisesta
### Jos vakaumuksen muutos johtaa seurakuntamme jäsenen kokemaan, ettei hän enää ole sopusoinnussa seitsemännen päivän adventistien uskon ja käytännön kanssa, tunnustamme tällaisen jäsenen oikeuden ja velvollisuudenkin vaihtaa ilman halveksuntaa uskonnollista yhteisöä uskonsa mukaan.
Odotamme toisten uskonnollisten yhteisöjen toimivan samassa uskonnollisen vapauden hengessä. ###
### Adventismi - profeetallinen liike
Adventistit uskovat, toivottavasti ilman ylpeyttä tai ylimielisyyttä, että adventtiliike on Jumalan asettama välikappale "ikuisen evankeliumin", Ilmestyskirjan 14. ja 18. luvun profeetalliselta näköalapaikalta nähdyn Jumalan viimeisen sanoman, järjestäytyneeksi julistamiseksi.
-
Profeetallisen ymmärryksensä keskitetyssä valossa seitsemännen päivän adventistit näkevät itsensä Ilmestyskirjan eskatologisesti suuntautuneena "ekumeenisena" liikkeenä.
-
Nykyisin kirkkojenvälinen ilmapiiri pyrkii tietysti olemaan rauhaa rakentava ja hyväntahtoinen. ###
RAAMATTU ON IHMISTEN VÄÄRISTÄMÄ, OPETTAA ADVENTISMI
### Adventistit ovat ennen kaikkea sanan kansaa. Uskoessaan Raamatun ehdottomaan arvovaltaan adventistit tunnustavat, että Raamattu "on innoitettujen ihmisten kirjoittama, mutta ei edusta Jumalan vaan ihmisten ajattelu- ja ilmaisutapaa.
Jumalan ei esitetä kirjoittaneen Raamattua. - - Raamatun kirjoittajat olivat Jumalan kirjureita, eivät hänen kyniään"
(Selected Messages, osa 1, s. 21).###
ADVENTISMIN IDENTITEETTI KOLMEN ENKELIN SANOMASSA
### Miten adventistit voivat parhaiten onnistua täyttämään profeetallisen tehtävänsä? Näkemyksemme mukaan seitsemännen päivän adventistit voivat parhaiten täyttää jumalallisen tehtävänsä säilyttämällä oman identiteettinsä, oman motivaationsa, oman kiireellisyyden tuntunsa ja omat toimintatapansa.###
Pääkonferenssi voi toisinaan antaa luvan olla
tekemisissä ei-adventistienkin kanssa:
### Vuonna 1980 pääkonferenssi perusti kirkkojenvälisiä suhteita hoitavan neuvoston antaakseen yleisohjeita ja neuvoja adventtikirkon suhteista toisiin uskonnollisiin yhteisöihin.
Tämä neuvosto on aika ajoin antanut valtuudet käydä keskusteluja toisten uskonnollisten organisaatioiden kanssa, milloin sellainen on osoittautunut suotavaksi. ###
EGW VASTUSTI ERISTÄYTYMISTA
### Ellen White on sanonut: "Vaatii paljon viisautta tavoittaa pastorit ja vaikutusvaltaiset ihmiset" (Evangelism, s. 562).
Adventisteja ei ole kutsuttu elämään aidatussa getossa vain keskenään keskustellen, tuottaen julkaisuja pääasiassa itselleen ja osoittaen ahdasmielistä eristäytyneisyyden henkeä.
-
Ellen White ei uskonut eristäytyneisyyteen: "Meidän saarnaajiemme tulisi pyrkiä lähestymään muiden uskontokuntien saarnaajia.
Rukoilkaa näiden ihmisten kanssa ja heidän puolestaan, joiden puolesta Kristus rukoilee. Heillä on juhlallisen vakava vastuu.
Kristuksen sanansaattajina meidän tulisi osoittaa syvää ja harrasta kiinnostusta näitä lauman paimenia kohtaan"
(Todistusaarteita, osa 2, s. 382).
-
Adventistien ei tule osoittautua vastuusta vetäytyjiksi millään kristillisen velvollisuuden saralla paikallisen yhteisön hyväksi toimittaessa. ###
MUTTA ENNEN KAIKKEA ...
### Mutta ennen kaikkea usko adventtisanomaan on vahvistunut.
Adventisteilla ei ole mitään syytä alemmuuskompleksiin.
On mahtava etuoikeus olla seitsemännen
päivän adventisti
ja tietää, että kirkon teologinen
ja organisatorinen perustus
on varma ja turvallinen.###
Väliotsikot ovat antin ja tässä antin komeentti
tuosta edellisestä kappaleesta:
Ettäkö usko adventtisanomaan so. adventtioppiin
on vahvistunut ja SIKSI ei tarvitse tuntea
alemmuutta. Ettäkö on mahtava etuoikeus saada
jässenyys 7. päivän Adventtikirkossa.
Ja mahtava etuoikeus saada tietää, että A-kirkon
teologia ja organisaatio on täysin varma ja
turvallinen?
No, varmasti on etuoikeus tietää tuo varmuus,
sillä en ainakaan minä tiedä tuollaisesta
varmuudesta. En mistään muualta ole kuullut.
Rukoilkaa, muuten, kriisikokouksen puolesta, 5.2.
Siellä selvitellään, että missä oikein mennään ja
mitä tavoitellaan.
ADVENTTIKIRKKO AINOA OIKEA KIRKKO?
### Todellisen ekumenian airuet
Adventistit ovat ainoan todellisen ja kestävän ekumenian airuita.
Heprealaiskirjeessä on viittaus "tulevaan maailmaan" [maailma kreikaksi: oikoumene] (Hepr. 2:5),
Jumalan tulevaan universaaliin valtakuntaan. Loppujen lopuksi on kysymys tästä "ekumeniasta", jonka puolesta adventistit toimivat.
Kaikki muut ekumeeniset liikkeet ovat lyhytaikaisia.
Täyttymystä odottaessamme meidän kristillinen velvollisuutemme on "pyhittää Herra Kristus sydämessämme".
"Olkaa aina valmiit antamaan vastaus jokaiselle, joka kysyy, mihin teidän toivonne perustuu. Säilyttäkää omatuntonne puhtaana" (1.Piet. 3:15,16).###
LOPPUKANEETTINI
Pelkäänpä tuossa yhteenvetokappaleessa häämöttävän
taustalla vapaamuurariaatteen uuddesta maailmanjärjestyksestä. Sillä Adventtikirkkohan ei
yhdy kristikansan raamatulliseen käsitykseen
tuhatvuotisesta rauhanajasta, vaan Maa on muka
autio jä tyhjä silloin - no, rauhaa eivät kai kiistä. Jotain muuta tulevaa maailmanjärjestystä
siis tarkoittavat kuin mm. Sak 14. ja Jes 66.
Minun turvallisuuteni ja varmuuteni ei perustu
oppeihin, vaikka olenkin "omassa mielessäni täysin
varma". Vaan ankkurini on Kristuksessa, henk.koht.
tuntemisessa ja yhteyden vaalimisessa Isään.
Olkaa siunatut, rakkaat lukijat!Tuntematonta: Ehkä tuo Jumalan vastustaja ymmärtää Anttia? Jumalan vastustajaahan Antti aina koroittaa: Taas on Antti laittanut Copy paste sivujaan Eikä Terens Moponen näe eikä kuule, Mutta Eepu on hänellä jostain syystä vihan kohteena.
Antin jutut ovat Antin mielikuvituksen Copy paste. Muuten vain kysyisin onko tämä Moponen ihan oikea Hindu? Joku on vain vihjaillut tähän suuntaan. Kaipa joku tietää?- Uskovaisuuden
Una-Fortuna2 kirjoitti:
Tuntematonta: Ehkä tuo Jumalan vastustaja ymmärtää Anttia? Jumalan vastustajaahan Antti aina koroittaa: Taas on Antti laittanut Copy paste sivujaan Eikä Terens Moponen näe eikä kuule, Mutta Eepu on hänellä jostain syystä vihan kohteena.
Antin jutut ovat Antin mielikuvituksen Copy paste. Muuten vain kysyisin onko tämä Moponen ihan oikea Hindu? Joku on vain vihjaillut tähän suuntaan. Kaipa joku tietää?Eihän uudestisyntynyttä kukaan pysty tutkimaan ...
Room. 14:22
Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
1. Kor. 2:15
Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
U2:lle
1. Kor. 3:18
Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.
- Veli Herrassa
Joh.Ilm. tietää kiintoisampiakin enkeleitä!
Ilm. 4:8
Ja niillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, ja ne olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä.
Ja ne sanoivat lakkaamatta yötä päivää:
"Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on".
Jumalan Poika oli on ja tuleva on. Häneen
enkelitkin katsahtavat ja ylistävät Häntä.
Miksi me korottaisimme jonkin enkelin jalustalle?
Ne ovat niitä, mutta Hän, Jeesus, on Hän,
Kaikkivaltias.- Jeesus on Kuningas
Miikaelin työt aivan toiset
Kirjoittanut: Kuin Jeesuksen
23.1.2009 klo 14.32
Jeesuksen tunnen ja Paavalin,
mutta kukas on
Miikael?
Mikaelista itsestään ei Raamattu opeta mitään.
Jumalasta koko Raamattu todistaa ja Kristus on
siinä punainen lanka alusta loppuun.
Dan. 10:13
Persian valtakunnan enkeliruhtinas seisoi vastustamassa minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta katso, Miikael, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni, sillä minä olin jäänyt yksin sinne, Persian kuningasten tykö.
Dan. 10:21
Mutta minä ilmoitan sinulle, mitä on kirjoitettuna totuuden kirjassa. Eikä ole ketään muuta vahvistamassa minua heitä vastaan paitsi teidän enkeliruhtinaanne Miikael.
Dan. 12:1
Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
Danielin kansaa suojaavat enkelit. Ja enkeli
raivasi tien rukousvastauksellekin, joka
valtaistuimelta tuli. Kukas istuu valtaistuimella?
Syttyi sota taivaassa. Pahat enkelit heitettiin
alas, "ilmavallan hallitsijoiksi".
Sieltä käsin eli täällä alhaalla -- vastustavat
rukousvastausten saapumista, tosin turhaan.
Ilm. 12:7
Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
Älkäänne vahingossakaan sekoittako noita palvelevia enkeleitä yhteen ja ainoaan Tuomariin!
Juud 1:9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
Hepr. 1:5
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
Hepr. 1:13
Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
KRISTUS ISTUU VALTAISTUIMELLA JA MIKAEL YNNÄ MUUT
YLIENKELIT (mm. Gabriel) SOTIVAT SAATANAN JOUKKOJA
VASTAAN TAIVAAN AVARUUKSISSA JA MAAN PÄÄLLÄ.
Jumalan taivaaseen ne eivät enää ikinä pääse.
Jumala ei salli sellaista sekaannusta, että
Jeesustakin mainittaisiin Mikaeliksi.
Herrassa - Benedi-IDENEB
...on iankaikkinen Jumala , Rauhanruhtinas, ...ja tietenkin enkelien Ruhtinas, ei hänellä ole alkua, eikä loppua!
Hän, Jaakob taisteli Jumalan kanssa , ja voitti...vaikka taistelikin enkelin kanssa ,Hoosea!
- IDENEB
Hän otti päällensä meitin synnit ja kantoi ne
ristinpuuhun ja kuoli. Haudatuksi tuli synnit.
Anteeksiannetut niille, jotka uskovat.
Vanhassa liitossa lähetettiin, hylättiin, pukki tai
kauris erämaahan kuolemaan verta vuotavana.
Vikauhrinamme. Jeesus on meitin vikauhri.
Jes 53:10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
ASASEL merkitsee "pois" t. "poistaa". Merkitys
tulee siitä, että uhri poisti poisjuostessaan
synnit, uhrina. Niinpä jossain kansankerroksessa
alettiin nimetä tuota erämaatakin, joka vastaan
otti pakenevan uhrin -- Asaseliksi. Tuo autio
erämaa.
Satumaailmaan kehittyi luonnollisesti tarina, että
itse saatana oleilisi siellä, luonnollisesti.
Kolmas merkitys, tosin vain tarinoissa, Asaselille
siten on: itse saatana.
Valitettavasti adventismi koettaa nostaa tätä
tarua ikuisten kertomusten joukkoon. Ei sentään
ihan vakavissaan, sillä www-sivuilla se ei esiinny.
"Kirottu olkoon jokainen, joka on puuhun ripustettu". Meidä sovituksemme tapahtui Golgatalla. Jumalan Karitsalle ylistys!
Ideneb- Puskista huutelija
Kyllä siellä nettisivuilla vielä saatana sovittaa syntimme. Noita adventtikultin omia sivuja kannattaa huolella lukea, sillä sieltä selviää kristityn näkökulmasta kaikkea outoa.
http://www.adventtikirkko.fi/opetus/pyhakko.htm
Vähän ennen puoltaväliä löytyy seuraavat pätkät:
2. Asasel. "Hän heittäköön arpaa siitä, kumpi pukeista kuuluu Herralle ja kumpi Asaselille" (3.Moos. 16:8). *20 Kun tutkitaan tarkkaan 3.Moos. 16.lukua havaitaan, että Asasel edustaa Saatanaa, ei Kristusta, niin kuin jotkut ovat ajatelleet. Tämän tulkinnan tueksi voidaan esittää seuraavia todisteita: .....
Ja sitten perään:
3. Tuomion eri vaiheet. Asasel - rituaali suurena sovituspäivänä viittasi Golgatan toiselle puolen syntiongelman lopulliseen päätökseen - synnin ja Saatanan hävittämiseen ikuisiksi ajoiksi. "Täysi vastuu synnin olemassaolosta vyörytetään Saatanalle, joka on synnin alkuunpanija ja siihen yllyttäjä. Saatana, hänen seuraajansa ja kaikki synnin jäljet hävitetään maailmankaikkeudesta. Lopullinen tuomio aikaansaa näin täysin sovitetun ja sopusointuisen maailmankaikkeuden
Synnit Saatanan niskaan siis ja sitten yritetään luimistella, että eihän tämä tarkoita sitä, että Saatana sovittaa syntimme, vaikka siltä se ehkä hiukan näyttää....heh heh tuota adventistien teologiaa. - ja pahasti
missään ei sanota, että Asaselin pukki vuotaisi verta. Sovitus oli jo suoritettu ennen kuin koko pukki astui kuvaan ja sen verta nimen omaan EI vuodatettu. Asasel on sitä paitsi erämaademonin nimi.
Eli "faktasi" olivat taas kerran fiktiota. on siitä kenen kannettavaksi synnit siirrettiin. Mikäli Asasel on lusifer on hän syyllinen teettämiinsä ja tekemäänsä syntiin, johon hän ei ole sovitusta hyväksynyt ja odottaa tuomiotaan erämaassa.
Syntikauris, eli Jumalan Karitsa joka pois ottaa maailman synnin, oli synnintekijän uhrattava, joka sovitti hänen syntinsä ja nämä sovitetut synnit lepäsivät Asaselin harteilla sovitettuina syntisen, mutta ei lusiferin kohdalla.
Luojana Jeesus oli vastuussa myöskin lusiferin tekemistä ja teettämistä synneistä, mutta lusiferin hyljätessä sovituksen joutui hän kärsimään rangaistuksen tekemistään ja teettämistään synneistä.
Tämä ei ole sovitus, vaan rangaistus.
Ristiltä kuului ääni: Jumalani, Jumalani miksi minut hylkäsit. Luoja oli itse rangaistuksen kohteena kärsien rangaistuksen kaikkien luomiensa olentojen kohdalla, jotka Hän oli luonut. Jeesuksessa Jumala armahti kaikki syntiset, jotka ottivat Hänen sovituksensa vastaan.- Veli Herrassa
ylifariseus_1 kirjoitti:
on siitä kenen kannettavaksi synnit siirrettiin. Mikäli Asasel on lusifer on hän syyllinen teettämiinsä ja tekemäänsä syntiin, johon hän ei ole sovitusta hyväksynyt ja odottaa tuomiotaan erämaassa.
Syntikauris, eli Jumalan Karitsa joka pois ottaa maailman synnin, oli synnintekijän uhrattava, joka sovitti hänen syntinsä ja nämä sovitetut synnit lepäsivät Asaselin harteilla sovitettuina syntisen, mutta ei lusiferin kohdalla.
Luojana Jeesus oli vastuussa myöskin lusiferin tekemistä ja teettämistä synneistä, mutta lusiferin hyljätessä sovituksen joutui hän kärsimään rangaistuksen tekemistään ja teettämistään synneistä.
Tämä ei ole sovitus, vaan rangaistus.
Ristiltä kuului ääni: Jumalani, Jumalani miksi minut hylkäsit. Luoja oli itse rangaistuksen kohteena kärsien rangaistuksen kaikkien luomiensa olentojen kohdalla, jotka Hän oli luonut. Jeesuksessa Jumala armahti kaikki syntiset, jotka ottivat Hänen sovituksensa vastaan."" Monenlaisia arvailuja
Kirjoittanut: ylifariseus_1 26.1.2009 klo 11.26
on siitä kenen kannettavaksi synnit siirrettiin. ""
Arvailemisen arpapelit johtaa helvettiin.
Heitä jo Jeesuksen kannettavaksi suuri syntisäkkisi!
Jes. 53:10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa. - Arvollinen sijaiskärsijä
Totisesti, totisesti, Jeesus on meidän syntipukkimme!
Siirrä Jeesuksen kannettavaksi!
Kirjoittanut: Veli Herrassa 26.1.2009 klo 20.18
"" Monenlaisia arvailuja
Kirjoittanut: ylifariseus_1 26.1.2009 klo 11.26
on siitä kenen kannettavaksi synnit siirrettiin. ""
Arvailemisen arpapelit johtaa helvettiin.
Heitä jo Jeesuksen kannettavaksi suuri syntisäkkisi!
Jes. 53:10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
Paholainen ei edes olisi arvollinen kunniakkaaseen
sovitustehtävään.
- Kauhun paikkaa?
KAUHEETA
Job 18:14 kertoo siitä, miten jumalattomalle käy:
Hänet temmataan pois majastansa, turvastansa;
hänet pannaan astumaan kauhujen kuninkaan tykö.Enemmän kuin sinä kahdella silmälläsi. Esimerkki sinä näet lähimmäiselläsi vain yhden silmän, mutta tämä lähimmäinen näkee yhdellä silmällään enemmän hän näkee sinulla olevan 2 silmää. Sinä sitä vastoin näet hänellä vain yhden silmän.
On oiken kiva olla yksi silmäinen, ettei tule huomioineeksi kaksi silmäisen Helvetin pelkotiloja. Tuossa yksi minun pois mennyt tuttavani vakuutti usein, että ilman Helvetin pelkoa ei ketään olisi uskossa. Siis sinäkin ystäväni olet vain Helvetin pelon takia uskossa? Eikö Jeesuksen rakkaus ole voinut pitää sinua uskossa. Miksi tuo Gehennan pelko?
Onhan se kuitenkin hyvä asia, ettet sinä ja kaltaisesi voi ketään mihinkään tuomita, vaan yksin Jumala päättää sinunkin kohtakosi. ole siis aina aralla omalla tunnolla Herran sinun Jumalasi edessä. Siunausta
- Benedi-IDENEB
" Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo vielä jäljellä
Kuule.
Kun Raamattua tutkitaan on huomioitava aina sen ajan tapakulttuuri, historiaakin ja alkikieli.
Ei koskaan voida irroittaa jaetta ja tulkita sitä irrallaan mielen mukaan.
On aina luettava mitä jakaan ympärillä kirjoitetaan; -eli asiayhteys !
Lisäksi myös mitä muualla Raamatussa asiasta ja asiayhteydestä kirjoitetaan.
Näillä eväillä voit tutkia Raamattua.
Vastaan nyt ongelmaasi;
- Lue jakeen ympäriltä esim 4 Moos 29:35, mistä siinä on kysymys?
Eikös siinä ole kyse juhlien vietosta jotka venyvät yli viikon päivien?
Sitten kun ymmärrät että siveyslaki eli 10- käskyn laki on aina voimassa ja määrää "Muista pyhittää lepopäiväsi" Matt 5:18, Ilm 14:12, niin ongelmasi on ratkaistu, ja voit olla hyvällä mielellä.
Ota tuo vakavasti mitä kerroin Raamatun tuktimisesta.
Tässä eräs mies lähestyi Ellen G Whiten kirjoittamia kirjoja samalla tavalla.
Hän otti lauseen sieltä toisen täältä ja kappaleen sielä ja täältä, irroitti ne asiayhteydestään ja tulkitsi mielensä mukaan ja johti monia harhaan.
Näin hän sitten hihhuloi julistaen "väärää profeettaa" julkisesti ja teki vielä bisnestä asialla julkaisemalla kaupallista materiaalia.
Raamattu antaa tästäkin selvän ohjeen 2 Tess 5:20-23.
Jumalan siunausta
jari laurilaUskon Kristukseen, sillä kenen muunkaan luokse
menisin? Mikaelinko? En, sillä Mikael ei voi
tuomita kuolleit eikä eläviä. Vain Jumalan Poika
Jeesus Kristus Pelastaja voi sen tehdä.
Joh 6:66-69
66 Monet Jeesuksen opetuslapset vetäytyivät tämän jälkeen joukosta eivätkä enää kulkeneet hänen mukanaan. [6:66-69: Matt. 16:13-20; Mark. 8:27-30; Luuk. 9:18-22]
67 Jeesus kysyi niiltä kahdeltatoista: "Aiotteko tekin lähteä?"
68 Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen luo me menisimme? Sinulla on ikuisen elämän sanat.
69 Me uskomme ja tiedämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."
Uskon siis Jeesukseen ja siksi uskon, että Hän
on minun pyhittäjäni.
3. Moos. 21:8
Sinun on pidettävä häntä pyhänä, koska hän uhraa sinun Jumalasi leipää; hän olkoon sinulle pyhä, sillä minä, Herra, joka pyhitän teidät, olen pyhä.
1. Tim 4:3-5
3
ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.
4
Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan;
5
sillä se pyhitetään Jumalan sanalla ja rukouksella.
Olkaa pyhät ja siunatut Herrassa!- Ja tulkita
Uskon silmin sekä rukoillen ja vilpittömän
ennakkoluulottomasti.
Ei niin että omille käsityksille etsittäisiin
puolustusta, vaan Jumalan totuutta etsien.
Lähtökohta on ehdottomasti oltava se, että
Raamatun kirjoittamista ohjasi Pyhä Henki.
Jeesus vetosi Raamattu niin saatanan edessä
kuin fariseustenkin.
Joh. 10.
34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -
36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
Sääli, että me teemme teologeista jumalia ja
Jeesuksen alennamme Mikaeliksi. (eräs ylimmäisistä
enkeleistä).
2. Tim. 3:16
Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa, - Lupaukset ei RAUKEA
Ja tulkita kirjoitti:
Uskon silmin sekä rukoillen ja vilpittömän
ennakkoluulottomasti.
Ei niin että omille käsityksille etsittäisiin
puolustusta, vaan Jumalan totuutta etsien.
Lähtökohta on ehdottomasti oltava se, että
Raamatun kirjoittamista ohjasi Pyhä Henki.
Jeesus vetosi Raamattu niin saatanan edessä
kuin fariseustenkin.
Joh. 10.
34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -
36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
Sääli, että me teemme teologeista jumalia ja
Jeesuksen alennamme Mikaeliksi. (eräs ylimmäisistä
enkeleistä).
2. Tim. 3:16
Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,Room. 4:14
Jos näet perillisiä ovat ne, jotka vetoavat lain noudattamiseen,
silloin usko menettää merkityksensä ja lupaus raukeaa.
Luuk. 22:32
mutta minä olen rukoillut sinun puolestasi, ettei sinun uskosi raukeaisi tyhjään. Ja kun sinä kerran palajat, niin vahvista veljiäsi."
Tosi_uskova
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411478
- 1151225
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261043Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99833
- 38722
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644