http://www.iltalehti.fi/uutiset/200901258977167_uu.shtml
Eikö kukaan ole osannut opettaa lapsille, että omia (hiihto)jälkiään pääsee takaisin lähtöpaikkaan?
Uusavuttomuutta?
8
437
Vastaukset
- ......
Et tiedä yhtään mitään miten nämä 7-8 vuotiaat lapseteksyivät eksyivät. Kaippa he olisivat itse tajunneet asian jos jälkiä olisi!
Et tiedä näköjään yhtään miten hiihtäessä jälkiä jää. Kipaisehan ostamaan elämäsi ensimmäiset sukset ja katso millaiset jäljet hangille jää (lunta siis tarvitaan). Niitä pitkin osaat sinäkin takaisin, kunhan vaan osaat kääntyä.
- ......
Kairakettu kirjoitti:
Et tiedä näköjään yhtään miten hiihtäessä jälkiä jää. Kipaisehan ostamaan elämäsi ensimmäiset sukset ja katso millaiset jäljet hangille jää (lunta siis tarvitaan). Niitä pitkin osaat sinäkin takaisin, kunhan vaan osaat kääntyä.
se on hyvin tiedossa että hiihtämisessä jää jälkiä normaalisäässä.
Täällä Oulun suunnalla kun nyt vain sattui myös samaan aikaan olemaan sankkaa lumisadetta, siinä jäljet haihtuvat kuin paskakikkare atlanttiin aika nopeasti! ...... kirjoitti:
se on hyvin tiedossa että hiihtämisessä jää jälkiä normaalisäässä.
Täällä Oulun suunnalla kun nyt vain sattui myös samaan aikaan olemaan sankkaa lumisadetta, siinä jäljet haihtuvat kuin paskakikkare atlanttiin aika nopeasti!Eikös koko maassa ole ollut normaali talvisää? Paitsi jos ottaa huomioon ilmaston lämpenemisen. Oulun seudulla oli lapsuudessani tammikuussa joskus pakkasta -40 astetta, eikä -20 ollut ollenkaan harvinaista ja nyt näyttää täällä pohjoisempana olevan kiikun kaakun pakkasen puolella, mutta jopa vettäkin on sadellut.
Vaikea uskoa, että lunta olis tullut niin paljon, että paluun mahdollistavat jäljet olis peittyneet.
http://www.tiehallinto.fi/alk/frames/kelikamerat-frame.html
Ei kovin sankaa sadetta näytä olleen, vaikka vähän on voinut lunta tuprautellakin: "SADE HEIKKO". Jäljet näkyy vielä hyvin, vaikka vähän ladulle sataiskin.
Sankalla lumisateella ei tietenkään pidä lapsia päästää metsiin vaeltelemaan, uusavuttomuutta sekin.- v o i
Kairakettu kirjoitti:
Eikös koko maassa ole ollut normaali talvisää? Paitsi jos ottaa huomioon ilmaston lämpenemisen. Oulun seudulla oli lapsuudessani tammikuussa joskus pakkasta -40 astetta, eikä -20 ollut ollenkaan harvinaista ja nyt näyttää täällä pohjoisempana olevan kiikun kaakun pakkasen puolella, mutta jopa vettäkin on sadellut.
Vaikea uskoa, että lunta olis tullut niin paljon, että paluun mahdollistavat jäljet olis peittyneet.
http://www.tiehallinto.fi/alk/frames/kelikamerat-frame.html
Ei kovin sankaa sadetta näytä olleen, vaikka vähän on voinut lunta tuprautellakin: "SADE HEIKKO". Jäljet näkyy vielä hyvin, vaikka vähän ladulle sataiskin.
Sankalla lumisateella ei tietenkään pidä lapsia päästää metsiin vaeltelemaan, uusavuttomuutta sekin.En ymmärrä asennettasi lasten eksymis-hätään ollenkaan! Ellei sitten itselläsi ole jokin traumaattinen eksymiskokemus omassa lapsuudessasi? Etkä nyt pysty kohtaamaan vastaavaa syyttelemättä muita. Tämä aika luo kauhuskenaarioita nykylasten ajatusmaailmaan harripottereineen, kauhugallerioineen, susineen ja karhuineen, joista ei ennen edes osattu uneksiakaan. Ne voivat toimia myöskin lamaannuttavina tekijöinä lapsille hädän hetkellä.
- eri-mies
Kairakettu kirjoitti:
Et tiedä näköjään yhtään miten hiihtäessä jälkiä jää. Kipaisehan ostamaan elämäsi ensimmäiset sukset ja katso millaiset jäljet hangille jää (lunta siis tarvitaan). Niitä pitkin osaat sinäkin takaisin, kunhan vaan osaat kääntyä.
Lumi myös peittää jäljet. Lumi voi olla sissillekkin suoja. Niin ja yks toinen juttu, tuliko mieleen, että jos latuja on paljon, ei välttämättä tiedä, mitkä olivat omat ladunjäljet.
eri-mies kirjoitti:
Lumi myös peittää jäljet. Lumi voi olla sissillekkin suoja. Niin ja yks toinen juttu, tuliko mieleen, että jos latuja on paljon, ei välttämättä tiedä, mitkä olivat omat ladunjäljet.
Näkyypä tuossa pihassa vieläkin vanhat jäniksenjäljet, vaikka muutaman kerran on lunta päälle sadellut.
Jos latuja on paljon, (mitä en Ylikiimingin metsistä usko) niin onpa kummallisia latuja, jos eivät mihinkään johda.
- Late Lapista
Tässä perheessä ovat takuulla iskä ja äiskäkin näitä uusavuttomuuden huippuja, jotka syövät potutkin kuorineen! kun eivät ole oppineet niitä itse koskaan kuorimaan! Mihinhän tämä Suomi joutuu? ennenkuin uusavuttomuus on täysin valmis!!
Täällä Raine Tiesmies! Kiiminkin OPASTUSKONTTORI!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
- 95932
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25877Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat293770- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568