Uusavuttomuutta?

8

437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Et tiedä yhtään mitään miten nämä 7-8 vuotiaat lapseteksyivät eksyivät. Kaippa he olisivat itse tajunneet asian jos jälkiä olisi!

      • Et tiedä näköjään yhtään miten hiihtäessä jälkiä jää. Kipaisehan ostamaan elämäsi ensimmäiset sukset ja katso millaiset jäljet hangille jää (lunta siis tarvitaan). Niitä pitkin osaat sinäkin takaisin, kunhan vaan osaat kääntyä.


      • ......
        Kairakettu kirjoitti:

        Et tiedä näköjään yhtään miten hiihtäessä jälkiä jää. Kipaisehan ostamaan elämäsi ensimmäiset sukset ja katso millaiset jäljet hangille jää (lunta siis tarvitaan). Niitä pitkin osaat sinäkin takaisin, kunhan vaan osaat kääntyä.

        se on hyvin tiedossa että hiihtämisessä jää jälkiä normaalisäässä.

        Täällä Oulun suunnalla kun nyt vain sattui myös samaan aikaan olemaan sankkaa lumisadetta, siinä jäljet haihtuvat kuin paskakikkare atlanttiin aika nopeasti!


      • ...... kirjoitti:

        se on hyvin tiedossa että hiihtämisessä jää jälkiä normaalisäässä.

        Täällä Oulun suunnalla kun nyt vain sattui myös samaan aikaan olemaan sankkaa lumisadetta, siinä jäljet haihtuvat kuin paskakikkare atlanttiin aika nopeasti!

        Eikös koko maassa ole ollut normaali talvisää? Paitsi jos ottaa huomioon ilmaston lämpenemisen. Oulun seudulla oli lapsuudessani tammikuussa joskus pakkasta -40 astetta, eikä -20 ollut ollenkaan harvinaista ja nyt näyttää täällä pohjoisempana olevan kiikun kaakun pakkasen puolella, mutta jopa vettäkin on sadellut.

        Vaikea uskoa, että lunta olis tullut niin paljon, että paluun mahdollistavat jäljet olis peittyneet.

        http://www.tiehallinto.fi/alk/frames/kelikamerat-frame.html

        Ei kovin sankaa sadetta näytä olleen, vaikka vähän on voinut lunta tuprautellakin: "SADE HEIKKO". Jäljet näkyy vielä hyvin, vaikka vähän ladulle sataiskin.

        Sankalla lumisateella ei tietenkään pidä lapsia päästää metsiin vaeltelemaan, uusavuttomuutta sekin.


      • v o i
        Kairakettu kirjoitti:

        Eikös koko maassa ole ollut normaali talvisää? Paitsi jos ottaa huomioon ilmaston lämpenemisen. Oulun seudulla oli lapsuudessani tammikuussa joskus pakkasta -40 astetta, eikä -20 ollut ollenkaan harvinaista ja nyt näyttää täällä pohjoisempana olevan kiikun kaakun pakkasen puolella, mutta jopa vettäkin on sadellut.

        Vaikea uskoa, että lunta olis tullut niin paljon, että paluun mahdollistavat jäljet olis peittyneet.

        http://www.tiehallinto.fi/alk/frames/kelikamerat-frame.html

        Ei kovin sankaa sadetta näytä olleen, vaikka vähän on voinut lunta tuprautellakin: "SADE HEIKKO". Jäljet näkyy vielä hyvin, vaikka vähän ladulle sataiskin.

        Sankalla lumisateella ei tietenkään pidä lapsia päästää metsiin vaeltelemaan, uusavuttomuutta sekin.

        En ymmärrä asennettasi lasten eksymis-hätään ollenkaan! Ellei sitten itselläsi ole jokin traumaattinen eksymiskokemus omassa lapsuudessasi? Etkä nyt pysty kohtaamaan vastaavaa syyttelemättä muita. Tämä aika luo kauhuskenaarioita nykylasten ajatusmaailmaan harripottereineen, kauhugallerioineen, susineen ja karhuineen, joista ei ennen edes osattu uneksiakaan. Ne voivat toimia myöskin lamaannuttavina tekijöinä lapsille hädän hetkellä.


      • eri-mies
        Kairakettu kirjoitti:

        Et tiedä näköjään yhtään miten hiihtäessä jälkiä jää. Kipaisehan ostamaan elämäsi ensimmäiset sukset ja katso millaiset jäljet hangille jää (lunta siis tarvitaan). Niitä pitkin osaat sinäkin takaisin, kunhan vaan osaat kääntyä.

        Lumi myös peittää jäljet. Lumi voi olla sissillekkin suoja. Niin ja yks toinen juttu, tuliko mieleen, että jos latuja on paljon, ei välttämättä tiedä, mitkä olivat omat ladunjäljet.


      • Kairakettu
        eri-mies kirjoitti:

        Lumi myös peittää jäljet. Lumi voi olla sissillekkin suoja. Niin ja yks toinen juttu, tuliko mieleen, että jos latuja on paljon, ei välttämättä tiedä, mitkä olivat omat ladunjäljet.

        Näkyypä tuossa pihassa vieläkin vanhat jäniksenjäljet, vaikka muutaman kerran on lunta päälle sadellut.

        Jos latuja on paljon, (mitä en Ylikiimingin metsistä usko) niin onpa kummallisia latuja, jos eivät mihinkään johda.


    • Late Lapista

      Tässä perheessä ovat takuulla iskä ja äiskäkin näitä uusavuttomuuden huippuja, jotka syövät potutkin kuorineen! kun eivät ole oppineet niitä itse koskaan kuorimaan! Mihinhän tämä Suomi joutuu? ennenkuin uusavuttomuus on täysin valmis!!

      Täällä Raine Tiesmies! Kiiminkin OPASTUSKONTTORI!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      877
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe