Vaikka joku ajaisi ylinopeuttakin, niin esim. ohitustapahtumien helpottaminen parantaa liikenneturvallisuutta.
Joillakin vähä-älyisillä näyttää olevan päinvastaisiakin käsityksiä.
Voin väittää, että nopeusrajoituksiin uskominen huonontaa liikenneturvallisuutta.
Auttaminen kannattaa aina
14
568
Vastaukset
- kairassa vaan....
älä älylläsi yritä tieliikenteen sekaan,
- öäp
Pysy dorkalassa ja älä sekaannu sairailla viesteilläsi liikenteeseen, joka on aina yhteispeliä.
- mek.1981
Mitäpä sitä toista estelemään jos hän kerran lujempaa menee, menköön.
mulla on tapana et jos toinen saavuttelee minua niin heti kun on turvallinen paikka niin näytän merkkiä, että olen huomannut ohitusaikeesi jne.
3-tiellä tampere ikaalinen välillä näkee paljon sellaista että kun saavuttaa esim. 3 auton ryppään niin ohituskaistan tullessa ei pääse kenestäkään ohi ilman huimaa ylinopeutta
sitäkin olen koittanut että hivenen hidastan ohituskaista osuuden alussa mutta jahka se ohituskaista päättyy saavutan jälleen heidät turhan äkkiä eli se on just sitä kiusantekoa. - Dorkako
Enemmän parantaisi liikenneturvallisuutta, kun se ylinopeutta ajava ei olisi jatkuvasti ohittelemassa muita.
- kiireeseen hospitaaliin....
en estele koskaan ketään, en pilliäni soita, en päälle ajele, vaikka toinen olis virheen tehnytkin. Mielestäni kairakettu kyllä hallitsee liikenteen......
- käypä lukaseen
On kiellettyä vaikeuttaa ohitusta ja hitaamman on annettava tietä tarvittaessa, nopeuksista ei puhuta mitään ! Ja kun me muut ei tiedetä mihin ylinopeutta ajavalla on kiire eikä oikeastaan kuulukaan meille, ainoastaan poliisille. Oletkos ajatellut, että siellä voi olla sairaskohtauksen saanut kyydissä ? Olen näitäkin tapauksia kuullut. Vai miltä itsestäsi tuntuisia, esim. lapsi saanut anafylaksiaa ja ei anneta tietä, että pääse sairaalaan ?
- Lekalla aivokoppaan
käypä lukaseen kirjoitti:
On kiellettyä vaikeuttaa ohitusta ja hitaamman on annettava tietä tarvittaessa, nopeuksista ei puhuta mitään ! Ja kun me muut ei tiedetä mihin ylinopeutta ajavalla on kiire eikä oikeastaan kuulukaan meille, ainoastaan poliisille. Oletkos ajatellut, että siellä voi olla sairaskohtauksen saanut kyydissä ? Olen näitäkin tapauksia kuullut. Vai miltä itsestäsi tuntuisia, esim. lapsi saanut anafylaksiaa ja ei anneta tietä, että pääse sairaalaan ?
Joustavuutta on se, että muut antavat tietä MINULLE.
Muiden on hidastettava ja tarvittaessa vaikkapa väistettävä pysäkille, jotta MINÄ saan ajaa nopeammin. Nopeusrajoitusten mukaan nysväävä on vastuussa siitä, ettei MINULLE tapahdu mitään. MINULLA on kiire, pois alta! - tieliikennelakisi
käypä lukaseen kirjoitti:
On kiellettyä vaikeuttaa ohitusta ja hitaamman on annettava tietä tarvittaessa, nopeuksista ei puhuta mitään ! Ja kun me muut ei tiedetä mihin ylinopeutta ajavalla on kiire eikä oikeastaan kuulukaan meille, ainoastaan poliisille. Oletkos ajatellut, että siellä voi olla sairaskohtauksen saanut kyydissä ? Olen näitäkin tapauksia kuullut. Vai miltä itsestäsi tuntuisia, esim. lapsi saanut anafylaksiaa ja ei anneta tietä, että pääse sairaalaan ?
uudestaan. Missään ei sanota, että hitaamman on
annettava tietä. Siellä puhutaan hitaasti kulkevasta ajoneuvosta, ja sen tunnistat ajoneuvon
perässä olevasta hitaan ajoneuvon merkistä.
- myös nopeusrajoituksista
Mitäs muiden kiireistä tietää, antaa mennä vaan menojaan. Hänen tuloillaan voi olla varaakin vaikka itselle ylinopeus voisi koitua kalliiksi.
Suomalainen sakotuskäytäntöhän suosii epäsosiaalisia vähätuloisia veronkiertäjiä.
Nopeusrajoituksiin uskominen todella huonontaa liikenneturvallisuutta monellakin tavalla. Ensin körötellään 80KM/h alueella 70km/h ja ohituksessa ohitettava nostaakin nopeuden 90-100km/h. Siinä sitten rinnalla tuijotellaan nopeusmittaria ottaako riskin vai palaako kiusantekijän taakse. Usein ohituskaistan päässä saattaa odottaa vielä tötterösedät ja ylinopeuden aiheuttanut ohituksen estäjä pääsee kuin koira veräjästä. Kumpi on tärkeämpää nopeusmittarin seuraaminen vai ohitustilanteen selvittäminen kiusanteosta huolimatta turvallisesti?
Teillämme liikkuu ääliöitä jotka yrittävät ärsyttää "väärän" merkkisillä autoilla ajavia hidastelemalla edessä, leikkaamalla ohituksessa eteen jne. Nämä ovat niitä nuoren "sosialistisen" autoilumaan kasvukipuja. - turhan rajoittunut
Voin väittää, että promillerajoihin tai liikennevalosääntöihin uskominen huonontaa liikenneturvallisuutta.
- huonontaa
se liikenneturvallisuutta oleellisesti, jos jälankulkijat alkavat uskomaan, että vihreä
valo jalankulkijoille tarkoittaa lupaa ylittää
tie uskoen, että autoilija pysähtyy hänelle
oleviin punaisiin. Amen.
- sellaistakin
Kuultu että ydinasevarustelu lisää maailman rauhaa,niin ja jokainen tulee uskollaan autuaaksi.
- The Rat
Varsinaisia ydinaseita on käytetty sodassa tietääkseni tasan kahdesti, eikä koskaan kahden sellaisen maan välillä, joilla molemmilla tuollainen ase on.
Eipä heti tule edes mieleen, että ydinvallat olisivat toisistaan tantereella mittaa ottaneet koskaan. Miksiköhän? Olisiko syy juuri tuo mainitsemasi?
Tässäkin asiassa on toki kaksi puolta. Se, ettei tähän mennessä kukaan ole isoa kolmosta aloittanut hulluuksissaan (yllättäen ei edes GWB), ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö näin tulevaisuudessa kävisi. Ja jos näin käy, olisin taatusti sitä onnellisempi, mitä lähempänä kivikauden teknologiatasoa armeijat olisivat...
- Kallonkutistaja1
Mutta vielä enemmän se ohituksen auttaminen parantaa liikenneturvallisuutta, kun ohittaja ajaa ns alinopeutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä322881- 1722255
- 622234
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?331968Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411326Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?221323- 131308
- 101204
- 221181
- 111174