rattijuopot

pelkääjä

Suomalaiset suhtautuvat rattijuopumukseen kielteisesti. Yhdeksän kymmenestä autoilijasta pitää rattijuopumusta erittäin vakavana liikennerikoksena.

Rattijuopumusonnettomuuksissa kuoli vuoden 2008 ennakkotietojen mukaan 82 ihmistä.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Rattijuopot ovat autoilijoiden tavallisin pelonaihe/1135243041679

26

2099

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niitä

ei saada millään kuriin -ilmeisesti ei ole niin iso ongelma tämän korruptoituneen hallituksen mielestä.

Rattijuopumus on erittäin vakava rikos ja ehdottomasti siitä pitäisi saada paljon kovempi rangaistus. Siinä ihan kirjaimellisesti leikitään muiden ihmisten hengillä. Puhun ihan omasta kokemuksesta, kun viime kesänä rattijuoppo törmäsi mielettömällä ylinopeudella autoon, jota ajoin. Siinä sitten vietettiin yö sairaalassa ja ties minkälaisissa tutkimuksissa. Onneksi ei tullut vakavia vammoja, mutta olihan se ihan kauhea tilanne ja selvästi jäänyt ainakin minulle jotain traumoja. Nyt sitten mielenkiinnolla odotellaan, että minkälainen rangaistus tätä rattijuoppoa odottaa.

• omat tiet,

niin saisivat päästellä surutta.

• piikille!
        omat tiet, kirjoitti:

niin saisivat päästellä surutta.

Ei niihin mikään muu tepsi!

• mitä niille........
        piikille! kirjoitti:

Ei niihin mikään muu tepsi!

Valtaosan kuolonkolareista aiheuttavat "rattiraittiit"nekikkö saunan taa.

• leikkijöitä on........

Teidän "hyvien ihmisten" eli ei vielä kärähtäneiden keskuudessa moninkerroin enemmän kuin ns rattijuoppojen keskuudessa.

• käyttää alkoholia.......

Ja ihan jokainen jossain elämänsä vaiheessa syyllistyy rattijuopumukseen,että on ihan turha jeesustella.

• quququ
        käyttää alkoholia....... kirjoitti:

Ja ihan jokainen jossain elämänsä vaiheessa syyllistyy rattijuopumukseen,että on ihan turha jeesustella.

Itse syyllistyin törkeään rattijuopumukseen syksyllä vuonna 2007 ja olin vähällä ajaa tuntemattoman naisen päälle, joka oli tulossa ylittämään suojatietä. Onneksi niin ei käynyt, sillä olisin varmaan tappanut itseni. Se tapahtuma kyllä herätti ja rangaistus oli ihan oikea, ehkä liian vähäkin: 4 kk ehdollista ja 9 kk ajokieltoa ja edelleen jatkuu koeaika.

Nykyään jo saatuani ajokortin takaisin olen hyvin tarkka siitä, että alkoholin nauttiminen ja autoilu eivät todellakaan kuulu yhteen.

• HÖPÖ HÖPÖ

Kuski linnaan heti ja auto valtiolle jos ei kelpaa virkakäyttöön,niin sitten murskaan romuraudaksi.Ajokortti pois lopuksi ikää niinhän aseluvankin menettää jos aseen kanssa humalassa ampuilee. Autokin on ase humalaisen käsissä jolla voi tappaa paljon ihmisiä.

• syyniin viikoittain

Pehmeä ja lievä rangaistus ensikertalaiselle.
        ESIM: 5000 sakko, lisäksi puolenvuoden ajokielto, alkolukko pakolliseksi, kahdenvuoden seuranta yksityislääkärillä kuukausittain ja lääkärintodistus labrakokeineen toimitettava polisilaitokselle.
        Jos uusii rattijuopumuksen, ajokielto on voimassa lopun ikänsä. Minkäänlaista lieventävää mahdollisuutta ei saisi olla ja kaikki porsaanreiät on tukittava. Ehdoton vankeustuomio yksi vuosi.
        Näillä lakimuutoksilla, rattijuoppja 5v. päästä olisi vain 10% nykyisestään ja monen ihmisen henki pelastuisi.

• päin vittua!

murhaa joku, saat kuukauden ehdollista.
        aja autolla humalassa, saat sakot.
        kävele päin punaisia, saat 10v ehdotonta vankeutta. näin se suomen "oikeusjärjestelmä" pelaa. otetaanhan venäjästä/ usasta mallia näiden rangaistuksien kanssa, jooko? ja joku järkevä henkilö säätämään niitä lakeja!

• mitä sepustit?
        syyniin viikoittain kirjoitti:

Pehmeä ja lievä rangaistus ensikertalaiselle.
        ESIM: 5000 sakko, lisäksi puolenvuoden ajokielto, alkolukko pakolliseksi, kahdenvuoden seuranta yksityislääkärillä kuukausittain ja lääkärintodistus labrakokeineen toimitettava polisilaitokselle.
        Jos uusii rattijuopumuksen, ajokielto on voimassa lopun ikänsä. Minkäänlaista lieventävää mahdollisuutta ei saisi olla ja kaikki porsaanreiät on tukittava. Ehdoton vankeustuomio yksi vuosi.
        Näillä lakimuutoksilla, rattijuoppja 5v. päästä olisi vain 10% nykyisestään ja monen ihmisen henki pelastuisi.

KUkahan rakentaisi ja kustantaisi ne sun vankilat?

• kmkmkm

Auto pois rattijuopolta, mutta sitä ei pidä romuttaa vaan antaa sellaiselle ihmiselle, joka työllistyy auton saatuaan! Se tulee tuottavaan käyttöön ja halvaksi yhteiskunnalle, ei mitään varastointi tai ylläpitokuluja tai ympäristöongelmia vaan verotuloja työstä ja autoilusta!

Auto on todella ase humalaisen käytössä ja ihan ensimmäisestä lievästä rattijuopumuksesta ajokortti ja auto pois sen jälkeen mahdollinen ehdollinen rangaistus ja ajokielto tuntuvat riittäviltä rangaistuksilta!

• Siis pienessä ajelu. Kuinka moni sitä käy esim. töiden jälkeen "ihan parilla", matkalla kotiin, ja varmasti jo kahden ison tuopin jälkeen viisari värähtäisi. Pitäisi olla ihan nolla linja tässä asiassa, ei tulis sitten enää edes niitä "yllätyksiäkään".
      Entäpä sitten iltaisin, ihmeen paljon häviää autoja baarin pihasta, valomerkin jälkeen... Just, kaikki on varmaan ihan vesiselviä..
      Ratteja riittää, paikallispoliisin sivuja seuratessa tuntuu, ettei muuta oikeastaan tapahdukaan kun ratteja ja joku nakkarijonon örvellys...
      JUOPPO KANSA ja sillä sipuli...

• niin ei tarvi kadehtia

ja on mukavampi ajella.

• Virya

Tosin muilla teillä tulee sitten muunlaisia hihhuleita vastaan. Maailma ei ole koskaan ollut turvallinen, kukaan ei ole selvinnyt hengissä.

• densoja

Kyllä minä varsinkin maanantaiaamuisin seuraan tarkoin kanssakulkijoita. On paristi ollut kovin lähellä onnettomuus kun rapajuoppo on pyrkinyt työhön suorinta tietä.

Polliisin pitäisi edes joskus järjestää ratsioita maanantaiaamuksi tuonne 06-09 välille. Kylläpä monelle tenulle tulisi rokulipäivä ja tottuminen kotvaksi julkisiin.

• ministeri, niin

tuomiot vain lyhenee...

• kaaharit

riittää kun nuorelta otetaan auto valtiolle heti kun kännipää lähtee kaahailemaan, säästyy turhilta kuolemiltakin (ellei uhri ole kaahari itse)

• jgalg aj

En oikein usko tämän tutkimuksen tulokseen, 90 % suomalaisista muka pelkää rattijuoppoja?! En pelkää heitä sen enempää kuin muitakaan autoilijoita. Uskon kohtaloon, enkä ala pelkäämään jokaista uhkaa. Sitä paitsi, vain joka 600. kuljettaja on rattijuoppo. Heistäkin ehkä korkeintaan joka 50 aiheuttaa kolarin humalassa. Ja todennäköisyys, että olisin siinä uhrina, on naurettavan pieni.

Rattijuopumuspolitiikkamme on kyllä kyseenalaista. Ehdottaisin seuraavia uudistuksia:

(1) Törkeän rattijuopumuksen ja rattijuopumuksen ero on poistettava ja rattijuopumusraja nostettava 0.8 promilleen. Mikäli autoilija puhaltaa enemmän, on seuraukset samat kuin törkeästä rattijuopumuksesta nyt.

(2) Alle 20 v kuljettajilla, jotka puhaltavat yli 0.8, tulisi automaattisesti 3-6 kk ajokielto, kirjallinen ajokoe inssi pitäisi suorittaa uudestaan ja vuoden ajan pitäisi kuukausittain käydä terapiaistunnoissa.

Näillä keinoilla saataisiin uusi, toivottavasti turvallisemmin autoileva sukupolvi ja poliisin resursseja säästyisi, kun ei tarvitsisi aamuruuhkassa seuloa edellisenä iltana ottaneita, jotka saattavat puhaltaa sen 0.5-0.8 promillea.

• ilmiannoista tehdään

silkasta vahingonilosta,eikä suinkaan huolesta liikenneturvallisuudesta.

• Hähähäh

Hyvä niinkin, ei mulle ole väliä miksi liikenteestä puuttuu tänään pari rattijuoppoa? Olkaamme siis kaikki vahingoniloisia rattijuoppojen liikenteestä siivoamisesta, jos se tekee tiet turvallisemmaksi.

"Hähää, senkin rattijuoppo, et saanut tappaa tänään ketään. Hähää, oon niin vahingoniloinen".

• karieemeliville

Siinä päivän turha tieto. Mitä helvetin väliä on syyllä jolla rattijuoppo ilmiannetaan, kunhan ilmiannetaan?
        Itse nähtävästi kuulun tähän liikenneturvallisuudesta huolehtivien prosenttiin, on useita kertoja tullu oman ja muiden turvallisuuden takia rekan ratista soitettua poliisille mahdollisesta rattijuoposta.

• vaarallisia olette
        Hähähäh kirjoitti:

Hyvä niinkin, ei mulle ole väliä miksi liikenteestä puuttuu tänään pari rattijuoppoa? Olkaamme siis kaikki vahingoniloisia rattijuoppojen liikenteestä siivoamisesta, jos se tekee tiet turvallisemmaksi.

"Hähää, senkin rattijuoppo, et saanut tappaa tänään ketään. Hähää, oon niin vahingoniloinen".

Asennevammaiset "rattimiehet"pikku räikköset ovat ylivertaisesti vaarallisimpia liikenteessä,he pitävät itseään huippukuskeina,kaikki muut ovat heidän mielestään häiroikköjä jotka pitäisi kitkeä liikenteestä.

• EI SÄÄLIÄ!

MONTAKO IHMISTÄ ON KUOLLUT NOIDEN PASKOJEN TAKIA?

• kaahareiden toimesta

Pieni pöhnä ei ole niin vaarallista kuin kaahaus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      229
      2075
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1788
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1346
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1185
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1028
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      974
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      960
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      945
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      822
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      814
    Aihe