Room. 4:14
Jos näet perillisiä ovat ne, jotka vetoavat lain noudattamiseen, silloin usko menettää merkityksensä ja lupaus raukeaa.
Kumouksellinen jae - Room. 4:14
Teologeilta laidasta laitaan voimme lainata
tähänkin jakeeseen vastauksia, mutta minua ei
kiinnosta, mitä joku on joskus jonkun väittänyt
sanoneen jolle kulle.
Vain omakohtaisella so. uskossa
sulautuneella tiedolla on merkitystä.
Henkilökohtaisuuden kautta pelastus tulee eikä
järjellisen tietämyksen perusteella.
Ihminen voi väittää jotain ja itse uskoa muuta.
Room. 4:14
Jos näet perillisiä ovat ne, jotka vetoavat lain noudattamiseen, silloin usko menettää merkityksensä ja lupaus raukeaa.
Jumalan lapsena ja perillisenä en voi vedota maksamiini kymmenyksiin tahi tulla hylätyksi sen vuoksi,
etten ole maksanut. En voi sapattikoulun ahkeraan käymiseenkään vedota. Eikä poissaolot minua kadota. Uskoni saa merkityksensä Jumalan lupauksista, joihin vetoan.
Jos Jumalan lakiin vetoaisin Jumalan tai ihmisten
edessä, Jumala osoittaisi minulle laiminlyönnit.
Mutta minähän vetoankin Armonistuimen ja silloin
ei Jumala käännä puoleeni tutkivaa huomiotaan
vaan armolliset kasvonsa.
Room. 1:17
Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".
Room. 4:16
Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä.
Room. 5:1
Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
Jumalan lupaus raukeaa kohdallani, jos vetoan
lainnoudattamiseeni so. jos väitän pitäväni lain.
Toki tahdon olla eduskunnalle ja Jumalalle
lainkuuliainen, kuten useimmat kansalaiset.
Mutta minun ei pidä olla kovin itsetietoinen:
Matt. 6:3
Vaan kun sinä almua annat,
älköön vasen kätesi tietäkö,
mitä oikea kätesi tekee,
1. Kor. 9:3
Tämä on minun puolustukseni niitä vastaan, jotka asettuvat minua tutkimaan.
Kumouksellinen jae - Room 4:14
15
200
Vastaukset
- Ihanampi tulevaisuus!
Joku korosti ssapatin hsitoriaa ja AVK korostaa
sapatin ihanampaa tulevaisuutta viestissään ...
Juhlakokous venyi, maanantain puolelle, sillä se oli myös Paavalin lähettämisjuhla ...
Ap. t. 20:7
Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää.
Paavali, jonka seuraavana päivänä oli määrä jatkaa matkaansa, puhui koolla oleville, ja puhe pitkittyi puoleenyöhön saakka. [Ap. t. 2:46 ]
Ja mitäs tehtiin sapattina? Jeesuksen työtä
silloinkin. Mahdollisimman kaukana fariseusten
sapattiriennoista!
Mutta ehtoolista vietettiin viikon
tärkeimpänä päivänä tietysti.
Ap. t. 16:13
Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.
MIELENKIINTOINEN KAHDEKSAS PÄIVÄ - TOSI SAPATTI
Jari Laurila yllätti jälleen, uudella oivalluksellaan, että viikon kahdeksatta päivää ei ole olemassakaan. Ehkä hän on oikeassa. On kuitenkin olemassa sapatinjälkeistä elämää.
Ap. t. 20:7
Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää. Paavali, jonka seuraavana päivänä oli määrä jatkaa matkaansa, puhui koolla oleville, ja puhe pitkittyi puoleenyöhön saakka. [Ap. t. 2:46
Myös happamattoman leivän päivän jälkeistä elämää on.
Ap. t. 20:6
mutta me purjehdimme happamattoman leivän juhlan jälkeen Filippistä ja tulimme viidentenä päivänä heidän luoksensa Trooaaseen ja viivyimme siellä seitsemän päivää.
Onpa vielä kuoleman jälkeistäkin elämää:
Dan. 12:2
Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. [2. Makk. 7:9; Matt. 25
Mutta tällaista on uuden liiton sapatinvietto:
Ap. t. 16:13
Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.
Filippissä oli juutalainen siirtokunta ja synagooga ja siksi evankelistat joutuivat ihan ulos
menemään, etteivät suututtaisi fariseuksia evankeliumilla sapattina.
Kaikkia lukijoita rakastaen!
Kiitokset sinulle, joka laitoit kahdeksannesta päivästä laajemmin sen sanankohdan, 3.Ms.23:33-41. Se oli tarpeen varsinkin Jarille.
Jumala näkee pitemmälle kuin vain viikon.
Käytän rajallista aikaani mieluummin luotettavan Raamatun tutkimiseen kuin Jarin raamattuhotellissa yöpymiseen.
Ikuinen säädös:
Ensimmäinen päivä olkoon levon päivä ja sitten taas kahdeksas.
Tämä rytmi otettiin käyttöön VIIKKORYTMINÄ uudessa liitossa heti alkuunsa, Vanhasta Testamentista, eikä kinasteltu juhla-ajoista.
39 Mutta SEITSEMÄNNEN KUUKAUDEN VIIDENTENÄTOISTA PÄIVÄNÄ, kun te olette korjanneet maan sadon, viettäkää Herran juhlaa SEITSEMÄN PÄIVÄÄ; ENSIMMÄINEN PÄIVÄ päivä on levon päivä, ja KAHDEKSAS PÄIVÄ päivä on myös levon päivä.
41 Ja viettäkää sitä juhlana Herran kunniaksi SEITSEMÄN PÄIVÄÄ VUODESSA. Se olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen; viettäkää se SEITSEMÄNNESSÄ KUUSSA.
LEHTIMAJANJUHLA
Kyse on siis vanhassa liitossa ns. lehtimajanjuhlasta kerran vuodessa. Jännää että rauhanajassa tuo juhla otetaan käyttöön koko maailmassa, vaikka se alkujaan on
ikuinen säädös vain israelilaisille. Pitäkäämme usko Jumalaan ja siunatkaamme Israelia.
Sak 14:16-18
16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]
17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. [Jes. 5:6]
18 Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta. Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan.
(AVKn viesti) - Paikan päällä katsomassa?
Lieneekö Uskova_1 tutustumassa uudehkoon EGWw
perinne-centeriin Kaakkois-Aasiassa, kun ei ole
palstalle ehtinyt?
Riitta opetti viimeksi jotensakin näin ...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000041148410 - Benedi-IDENEB
kähvelsi benediltä -ideneb nimimerkin , kun oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee???
Suomalaisilla lähetysjärjesöillä hämmästyttävän
monipuolinen ote Jeesuksen lähetyskäskyyn!
Olen tutustunut muutamaan organisaatioon ja
muuta ei voi kuin Herraa kiitellä näistäkin ...
yhteiskristillisistä medialähetystaloista.
http://www.avainmedia.org/
http://www.patmos.fi/fin/etusivu/?id=85
http://www.irrtv.fi/
Huomiotaherättävää on se, että esimerkiksi nämä
esiin tuomani järjestöt tekevät työtä myös
arabien ja juutalaisten keskuudessa.
Siis kumpaisenkin.
Markus 16:14-20
14 Viimein Jeesus ilmestyi myös yhdelletoista opetuslapselleen heidän ollessaan aterialla. Hän moitti heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet kuolleista nousseena. [1. Kor. 15:5,7]
15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. [Mark. 13:10 ]
16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. [Joh. 3:18,36; Ap. t. 16:31; Room. 1:16; 1. Piet. 3:21]
17 Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. [Ap. t. 5:16, 8:7, 16:18 | Ap. t. 2:4 ]
18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat." [Ap. t. 28:5 | Mark. 5:23 ]
19 Kun Herra Jeesus oli puhunut heille tämän, hänet otettiin ylös taivaaseen ja hän istuutui Jumalan oikealle puolelle. [1. Tim. 3:16 | Mark. 12:36 ]
20 Opetuslapset lähtivät matkaan ja saarnasivat kaikkialla. Herra toimi heidän kanssaan ja vahvisti sanan tunnusmerkeillä.] [Ap. t. 14:3; Room. 15:19; Hepr. 2:4]
Matteus 28:17-20
17 Kun he näkivät hänet, he kumarsivat häntä, joskin muutamat epäilivät.
18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. [Dan. 7:14; Matt. 11:27 ]
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
SAMA työ jatkuu loppuun saakka. Opetus ei muutu.
Kumouksellinen armon evankeliumi muuttaa hindun,
muslimin, juutalaisen, kristityn ja kenen tahansa
sydämen, kun Herran sana uskossa vastaanotetaan.- uteljas
Juud 1:9
Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!" [5. Moos. 34:6 | Sak. 3:2; 2. Piet. 2:11]
Joh. 20:23
Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." [Matt. 16:19 ]
Koskapa Mikaelilla ei ole tuomiovaltaa, päätän,
että Jeesus johtaa lähetystyötä, eikä Mikael.
Jeesus valtuuttaa omansa ...
"Minulle on annettu kaikki valta .. menkää siis .."
Ja kukapa enkeli koskaan olisi istunut ikuisen
Isämme vieressä.
Hepr. 1:13
Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
Eikä enkeleitä vissitenkään ole minään päivänä
synnytetty; ei edes ennen aikojen alkua, kuten
Jeesus on ollut syntynyt ennen aikojen alkua.
Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
Kyllä kai enkeleitä tarvitaan ...
Hepr. 1:7
Enkeleistä hän sanoo näin: -- Hän tekee enkelinsä tuuliksi, palvelijansa tulenliekeiksi. [Ps. 104:4]
Kristillinen käsitys on, että Jeesus on Jumalan
elävä Sana. - IDENEB
uteljas kirjoitti:
Juud 1:9
Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!" [5. Moos. 34:6 | Sak. 3:2; 2. Piet. 2:11]
Joh. 20:23
Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." [Matt. 16:19 ]
Koskapa Mikaelilla ei ole tuomiovaltaa, päätän,
että Jeesus johtaa lähetystyötä, eikä Mikael.
Jeesus valtuuttaa omansa ...
"Minulle on annettu kaikki valta .. menkää siis .."
Ja kukapa enkeli koskaan olisi istunut ikuisen
Isämme vieressä.
Eikä enkeleitä vissitenkään ole minään päivänä
synnytetty; ei edes ennen aikojen alkua, kuten
Jeesus on ollut syntynyt ennen aikojen alkua.
Kyllä kai enkeleitä tarvitaan ...
Hepr. 1:7
Enkeleistä hän sanoo näin: -- Hän tekee enkelinsä tuuliksi, palvelijansa tulenliekeiksi. [Ps. 104:4]
Kristillinen käsitys on, että Jeesus on Jumalan
elävä Sana.Mikael-enkeli pysynee asioissaan, israelilaisten
suojelusenkeleitten johtajana. Mutta Jeesus
tunkeutuu kaikkialle maailmaan.
Joko Jeesus on saanut tunkeutua Sinun elämääsi, lukija?
Joh. 15:16
Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät,
että te menisitte ja kantaisitte hedelmää
ja että teidän hedelmänne pysyisi:
että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni,
hän sen teille antaisi.
Palstalla kiihdyttäviltä adventisteilta ja
liberaaliteologeilta olen saanut sellaista viestiä, että eivät suostu myöntämään, että
tappoivat Jeesuksen.
Paha moka. Sillä silloin Jeesuskaan ei myönnä
pelastaneensa!!
Abraham myönsi -- Jumala tiesi sen jo etukäteen --
olleensa täysin valmis tappamaan ainokaisen
Isakkinsa ja puukkokin oli jo koholla.
Vastaavasti Jumala, jopa yksipuolisesti Abrahamin
nukutettuaan pois tieltä, teki avunantoliiton
Abrahamin kanssa. Uhrautuvaisuus on jumalallista
luonnetta parhaimmillaan.
USKOMME ISÄN LIITTO JUMALAN "Minä Olen") KANSSA
1.Ms.15:12 Auringon laskiessa Abram vaipui horrokseen, ja synkkä kauhu valtasi hänet.
-
1. Moos. 15:17
Ja kun aurinko oli laskenut ja oli tullut pilkkopimeä, näkyi suitsuava pätsi ja liekehtivä tuli, joka liikkui uhrikappaleiden välissä.
TIESITKÖ ETTÄ TOSI MIES ON UHRAUTUNUT NAISENSA VUOKSI?
1. Moos. 2:21
Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla.
Ef. 5:25
Miehet, rakastakaa vaimoanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi henkensä sen puolesta [Kol. 3:19 | Gal. 1:4]
Sydäntään vuodatti
Ideneb - Eskatologi
IDENEB kirjoitti:
Mikael-enkeli pysynee asioissaan, israelilaisten
suojelusenkeleitten johtajana. Mutta Jeesus
tunkeutuu kaikkialle maailmaan.
Joko Jeesus on saanut tunkeutua Sinun elämääsi, lukija?
Joh. 15:16
Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät,
että te menisitte ja kantaisitte hedelmää
ja että teidän hedelmänne pysyisi:
että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni,
hän sen teille antaisi.
Palstalla kiihdyttäviltä adventisteilta ja
liberaaliteologeilta olen saanut sellaista viestiä, että eivät suostu myöntämään, että
tappoivat Jeesuksen.
Paha moka. Sillä silloin Jeesuskaan ei myönnä
pelastaneensa!!
Abraham myönsi -- Jumala tiesi sen jo etukäteen --
olleensa täysin valmis tappamaan ainokaisen
Isakkinsa ja puukkokin oli jo koholla.
Vastaavasti Jumala, jopa yksipuolisesti Abrahamin
nukutettuaan pois tieltä, teki avunantoliiton
Abrahamin kanssa. Uhrautuvaisuus on jumalallista
luonnetta parhaimmillaan.
USKOMME ISÄN LIITTO JUMALAN "Minä Olen") KANSSA
1.Ms.15:12 Auringon laskiessa Abram vaipui horrokseen, ja synkkä kauhu valtasi hänet.
-
1. Moos. 15:17
Ja kun aurinko oli laskenut ja oli tullut pilkkopimeä, näkyi suitsuava pätsi ja liekehtivä tuli, joka liikkui uhrikappaleiden välissä.
TIESITKÖ ETTÄ TOSI MIES ON UHRAUTUNUT NAISENSA VUOKSI?
1. Moos. 2:21
Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla.
Ef. 5:25
Miehet, rakastakaa vaimoanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi henkensä sen puolesta [Kol. 3:19 | Gal. 1:4]
Sydäntään vuodatti
IdenebNäin tehtiin armoliittoamme kuvaava liitto
Idenebin mainitsemassa sanankohdasta, jossa Jumala
tekee liiton patriarkka Abrahamin kanssa, luvataan
myös antaa muutama kansa israelilaisten edestä,
vain tarvittaessa tietenkin.
Profeetoissakin Jumala vakuuttaa samaa.
Mutta mikä tai mitkä kansat?
Jes. 43:4
Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan,
annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi.
1. Moos. 15.
17 Auringon laskettua tuli pilkkopimeä, ja silloin näkyi uunin savuava roihu ja soihdun lieska, joka liikkui uhrilihojen välissä.
18 Sinä päivänä Herra teki Abramin kanssa liiton ja lupasi hänelle: "Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan Egyptin raja- purosta Eufratin suureen virtaan saakka,
[1. Moos. 17:2 | 1. Moos. 12:7 | Joos. 15:4; 1. Kun. 8:65]
19 tämän maan, jossa asuvat keniläiset, kenasilaiset ja kad- monilaiset, [15:19-21: 2. Moos. 3:8; 5. Moos. 7:1; Joos. 24:11]
20 heettiläiset, perissiläiset ja refa- laiset,
21 amorilaiset, kanaanilaiset, girgasilaiset ja jebusilaiset."
Ikuinen liitto, valalla ja uhrein vahvistettu.
Salaisuudeksi jää, miten Jumala edusti tuossa
sekä itseään että Abrahamia. Mutta Abraham oli
sivussa, horroksessa tai nukkumassa.
Ja Jumala oli itsensä kanssa selätysten uhrien välissä ja
sitten kuljettiin halkaistujen uhrien välistä
niiden ympäri, kunnes oltiin jälleen kasvotusten, taas
uhrilihojen puolikkaiden välissä.
Näin oli tapana solmia ikuinen liitto.
Jumala sitten herätti Abrahamin ja kertoi lupaukset, kuten liiton vahvempi osapuoli tekee.
Ja tiedämmehän, että vaakasuora kahdeksikko on
loputtomuuden synbooli.
(Lumiukko sitävastoin on katoavaisuuden synbooli.
Ainakin tästä voimme kaikki olla yhtä mieltä?)
Eskatologi
- uteljas
Ei ole selvinnyt tällä palstalla, eikä a-kirkon
www-sivulta eikä mistään. Vaihtoehtoja on
väläytelty soijasta mikaeljeesukseen, mutta ...
Uteljaisuus kasvaa kun totuutta ei kerrota.
Kristittyjen totuus on selvääkin selvempi:
Joh. 18.
37 Niin Pilatus sanoi hänelle: "Sinä siis kuitenkin olet kuningas?" Jeesus vastasi: "Sinäpä sen sanot, että minä olen kuningas. Sitä varten minä olen syntynyt ja sitä varten maailmaan tullut, että minä todistaisin totuuden puolesta. Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minun ääneni."
38 Pilatus sanoi hänelle: "Mikä on totuus?" Ja sen sanottuaan hän taas meni ulos juutalaisten luo ja sanoi heille: "Minä en löydä hänessä yhtäkään syytä."
Joh. 14:6
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Joh. 17:17
Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
Jeesus Kristus on kristittyjen Totuus,
"armo ja totuus". Mutta adventtitotuudesta emme
tiedä vieläkään, mitä se on ja kuka siitä vastaa.
Olen kuullut paperista jonka olisi allekirjoittanut Timo Flink ja muutama muu ja
siinä todettaisiin adventismin olevan evankeliumia
"Joh.Ilm. 14:6-13 viitekehyksessä".
En ole nähnyt moista argumenttia, mutta sanoisin,
ettei Kristusta voida laittaa mihinkään kirstuun
tai kehyksiin. Eipä häntä voida seivästää
mihinkään kehyksiin. Mutta yrittääkö adventismi?
uteljas
tietämään kuka mahdollisesti ottaa vastuun
adventtitotuudesta Kukaan ei voi tulla vanhurskaaksi lakia noudattamalla, vaan uskosta Jeesukseen voi tulla vanhurskaaksi.
Lain tehtävä Paavalin mukaan on opettaa mikä on syntiä, ja tahallisessa synninteossa ja periaatteelliset lainkieltäjät, -kukaan ei voi olla Jeesukselle mieluinen, eihän sellaista uhria ole olemassa joka kattaisi tahallisen ja jatkuvan synninteon.
Sellaista Jeesusta ei löydy joka hurskauttaisi ihmisen joka ei suostu synnistään luopumaan eli kieltää lain. Matt 7:21-23.
(Minulla on itsellänikin vielä matkaa noihin jakeisiin, ei ole ylpeilemistä)
Yksinkertaisia asioita lopuksi kun ymmärtää, mutta seurakunnissa opetetaan niin väärin usein, kaikenlaista lainkiertäjä vääntäjää.
Mm. yleisimmät puheet ja väännetyt teologiat ovat;
- Että ihminen on lain alla kun noudattaa lakia, heh, asia on päinvastoin, on "lain alla" kun laki syyttää, ja armon alla kun laki ei syytä.
"Lakihenkisyys" on väännetty tarkoittamaan niitä jotka noudattavat lakia?!
Surullista.
Lainkieltäjät usein uhraavat elämänsä monimutkaisiin kirjoituksiin ja toimiin kiertääkseen lakia ja seliottääkseen asiaa, mutta asia on noinkin yksinkertainen.
Jumalan siunausta
jari laurila- heh heh
Paraskin puhuja lain pulesta
heh heh kirjoitti:
Paraskin puhuja lain pulesta
Kaalisoppa on hyvää ja käälyreet, ruukaan niitä syksyllä satoaikaan tehdä, mutta vanha kaali on kallista ja sitkeää.
Pääasia että kaalit tulevat vartioiduksi, heh.
Siunausta
jari laurila
... joka on edes jollain lailla sisäistänyt uskossa
tuon jakeen, Room 14:4?- kiinnosta sinun
mielipiteesi.
- Seraja-m55
Pelastumisemme ikuiseen elämään on armolahja yksin Kristuksen ristinuhrin ansioissa, johon ainoastaan voimme sen suhteen vedota.
Sitä Paavali tarkoittaa Room. 4:14 ja monessa muussakin kohdassa.
Tämä perustava tosiasia ei kuitenkaan sulje mitenkään pois sitä, että Jumalan laki on voimassa muuttumattomana ja että pelastuksesta osalliset haluavat ja pyrkivät sitä noudattamaan pelastuksensa kiitollisuudesta ja kunnioituksesta Pelastajaansa, Jeesusta Kristusta kohtaan.
Meidän adventistien on siis siinä oltava tarkkoja, ettemme anna väärää käsitystä siitä, mihin me vetoamme pelastuksen perillisyytemme suhteen, sillä siinä me voimme vedota yksin Kristuksen lunastustyöhön emmekä mihinkään muuhun!
Kiitos ja ylistys Jeesukselle, Jumalan Ainokaiselle Pojalle pelastuksestamme ja Taivaallisen Isän, Universumin Hallitsijan kuninkaallisesta perillisyydestämme! ... joka sisäistää Room 4:14 niinkuin se on
kirjoitettu. Lukaiskaapa aloitukseni vielä kerran.
Ehkä kirkastuu armo tuostakin jakeesta.
Room 4:14 Jos näet perillisiä ovat ne, jotka vetoavat lain noudattamiseen, silloin usko menettää merkityksensä ja lupaus raukeaa.
Mutta me kristityt vetoamme Jumalan lupauksiin.
Emme musituta Jumalalle kymmenyksistämme emmekä
sapatistamme emmekä rehunsyönnistämme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad821320- 44938
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että363778- 141738
- 53683
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116656- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38615- 76612
- 56594