Forester 2.5 169kw

man vai autom

Tilanteet on normipäiviä jonossa kelissä ku kelissä niin kummalla se elämä on helpompaa ohitella rekkaa keskisuomen mäkiteillä joissa ei näe pitkästi mutta rekanperässä ei tartte pikku tuttujen näkemis paikkojen tullessa auki niin kummalla pääsee ohi varmimmin automaatilla vai manualilla kun ei ole ralli miehen reaktoiuita eikä haluakaan hurjasti kepittämiseen?

Kaupungissa automaatti on tietty parempi mutta pärjäisin kyllä manuaalilakin vähässä kaupunkiajossa .

Entäs kun on taakkaa n 1200kg koukussa niin kummalla on mukavempi taittaa matkaa ja samalla kuormalla pikku hitaita teitä polkuja ajella?

9

981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Automaatti XT

      Ja on saatanan ripeä ohituksissa, sekä todella hyvä tuollaisen kuorman vedossa. Automaatti korvaa hienosti alennusvaihteet.

      • äkstee

        samoin. Joskaan ei kokemusta manuaalista Fore XT:n muodossa.


      • Manu Aali
        äkstee kirjoitti:

        samoin. Joskaan ei kokemusta manuaalista Fore XT:n muodossa.

        Tehohävikki automaatilla nollasta sataan n.2 sekuntia. Lisäksi vanhahtava 4-lovinen, kankea ja liian herkästi vaihtava. Koeta molempia ennekuin ostat. Tomaatissa lisäksi muistaakseni akseleiden jakosuhde on paskempi, eli enemmän etuveto. Korjatkaa, kun olen väärässä-


      • Manu Aali kirjoitti:

        Tehohävikki automaatilla nollasta sataan n.2 sekuntia. Lisäksi vanhahtava 4-lovinen, kankea ja liian herkästi vaihtava. Koeta molempia ennekuin ostat. Tomaatissa lisäksi muistaakseni akseleiden jakosuhde on paskempi, eli enemmän etuveto. Korjatkaa, kun olen väärässä-

        Edellisen korimallin 2006 Forestereista
        turpo kiihtyy 0-100 6,9 sekunnissa ja auto-
        maatilla 7,6 sekunnissa, eli reilusti alle
        2 s on tuo ero 1,7 s.

        Automaatilla ainakin 2 litraisessa vetosuhde
        on 60/40. Manuaalissa ainakin ennen oli turbossa
        50/50. Olen ajanut molemmilla muutaman vuoden
        ja tuon 10 % huomaa käytöksessä liukkaalla,
        mutta en voi missään tapauksessa sanoa oisko
        jompi kumpi paskempi kuin toinen.

        Etusijalle asetan automaatin, ei kahta sanaa
        manuaalin puolesta, oli vetosuhde kumpi hyvän-
        sä. Itseasiassa automaati käsin vaihtaessa on
        huomattavasti nopeampi hämmentää ykköseltä nelo-
        selle kuin manuaali. Miksi niin sitten pitäisi
        tehdä? Ainoa syy on leikkiä ja tuntea ne vaihta-
        misen nykäisyt jalkapallon jysäytyksenä selkä-
        nojaan, siis turbolla.


      • äkstee
        Manu Aali kirjoitti:

        Tehohävikki automaatilla nollasta sataan n.2 sekuntia. Lisäksi vanhahtava 4-lovinen, kankea ja liian herkästi vaihtava. Koeta molempia ennekuin ostat. Tomaatissa lisäksi muistaakseni akseleiden jakosuhde on paskempi, eli enemmän etuveto. Korjatkaa, kun olen väärässä-

        Tuo kiihtyvyysero ei lie kahtakaan sekuntia. Itse olen saanut tuolla automaatillani 6,5 - 6,7.
        Jos se manuaalilla menee hieman alle 6, niin....

        Enemmän se takaa vetää ainakin lähtötilanteessa, muistaakseni ilmoitettukin juuri noin, en muista nyt tarkkoja prosenttilukuja, mutta kyllä sen huomaa, ja parempi se noin on, kuin että olisi toisinpäin. Tuon "vanhahtava 4-lovinen" olen kuullut aiemminkin. Kun olen nyt ajanut kohta 1,5 vuotta tuolla, niin ei ole koskaan vaihteet loppuneet kesken, eli 4 on riittänyt eteen. Enkä tiedä mikä siinä on vanhahtavaa, kaiketi tuo pykälien pienehkö lukumäärä, mutta itselleni on merkittävintä että se toimii. Ja ainakin tähän saakka se on toiminut. Itse en näe ensimmäistäkään syytä miksi ottaisin manuaalin kun automaattinakin sai.


      • viiveellä
        äkstee kirjoitti:

        Tuo kiihtyvyysero ei lie kahtakaan sekuntia. Itse olen saanut tuolla automaatillani 6,5 - 6,7.
        Jos se manuaalilla menee hieman alle 6, niin....

        Enemmän se takaa vetää ainakin lähtötilanteessa, muistaakseni ilmoitettukin juuri noin, en muista nyt tarkkoja prosenttilukuja, mutta kyllä sen huomaa, ja parempi se noin on, kuin että olisi toisinpäin. Tuon "vanhahtava 4-lovinen" olen kuullut aiemminkin. Kun olen nyt ajanut kohta 1,5 vuotta tuolla, niin ei ole koskaan vaihteet loppuneet kesken, eli 4 on riittänyt eteen. Enkä tiedä mikä siinä on vanhahtavaa, kaiketi tuo pykälien pienehkö lukumäärä, mutta itselleni on merkittävintä että se toimii. Ja ainakin tähän saakka se on toiminut. Itse en näe ensimmäistäkään syytä miksi ottaisin manuaalin kun automaattinakin sai.

        Automaatin kickdown (eli vaihto pienemmälle) reagoi melko hitaasti esim. juuri ohitustilanteessa.


      • fghjfgjfgj
        Täpinä kirjoitti:

        Edellisen korimallin 2006 Forestereista
        turpo kiihtyy 0-100 6,9 sekunnissa ja auto-
        maatilla 7,6 sekunnissa, eli reilusti alle
        2 s on tuo ero 1,7 s.

        Automaatilla ainakin 2 litraisessa vetosuhde
        on 60/40. Manuaalissa ainakin ennen oli turbossa
        50/50. Olen ajanut molemmilla muutaman vuoden
        ja tuon 10 % huomaa käytöksessä liukkaalla,
        mutta en voi missään tapauksessa sanoa oisko
        jompi kumpi paskempi kuin toinen.

        Etusijalle asetan automaatin, ei kahta sanaa
        manuaalin puolesta, oli vetosuhde kumpi hyvän-
        sä. Itseasiassa automaati käsin vaihtaessa on
        huomattavasti nopeampi hämmentää ykköseltä nelo-
        selle kuin manuaali. Miksi niin sitten pitäisi
        tehdä? Ainoa syy on leikkiä ja tuntea ne vaihta-
        misen nykäisyt jalkapallon jysäytyksenä selkä-
        nojaan, siis turbolla.

        Eikös se manuaali kiihdy valmistajan mukaan 5.9 sekuntia 0-100?


      • Täpinä kirjoitti:

        Edellisen korimallin 2006 Forestereista
        turpo kiihtyy 0-100 6,9 sekunnissa ja auto-
        maatilla 7,6 sekunnissa, eli reilusti alle
        2 s on tuo ero 1,7 s.

        Automaatilla ainakin 2 litraisessa vetosuhde
        on 60/40. Manuaalissa ainakin ennen oli turbossa
        50/50. Olen ajanut molemmilla muutaman vuoden
        ja tuon 10 % huomaa käytöksessä liukkaalla,
        mutta en voi missään tapauksessa sanoa oisko
        jompi kumpi paskempi kuin toinen.

        Etusijalle asetan automaatin, ei kahta sanaa
        manuaalin puolesta, oli vetosuhde kumpi hyvän-
        sä. Itseasiassa automaati käsin vaihtaessa on
        huomattavasti nopeampi hämmentää ykköseltä nelo-
        selle kuin manuaali. Miksi niin sitten pitäisi
        tehdä? Ainoa syy on leikkiä ja tuntea ne vaihta-
        misen nykäisyt jalkapallon jysäytyksenä selkä-
        nojaan, siis turbolla.

        Totta kai kiihtyy 5,9 sekunnissa ja siitä tuo
        ero tuleekin eli 1,7 s. Pahoittelen painovir-
        hettä.


      • Automaatti XT
        Manu Aali kirjoitti:

        Tehohävikki automaatilla nollasta sataan n.2 sekuntia. Lisäksi vanhahtava 4-lovinen, kankea ja liian herkästi vaihtava. Koeta molempia ennekuin ostat. Tomaatissa lisäksi muistaakseni akseleiden jakosuhde on paskempi, eli enemmän etuveto. Korjatkaa, kun olen väärässä-

        Eli enempi takavetoinen lähtötilanteessa. Tosin AWD ATD automaaatissa jakaa enempi voimaa pitävämmälle akselille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

      Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      269
      1637
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

      Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      37
      1512
    3. Mitä tapahtuu

      Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1316
    4. Huomenet naiselle

      Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      18
      1300
    5. Ikävöin sua

      Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      6
      1217
    6. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

      Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1037
    7. Minä täällä vaan

      Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      950
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

      Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      66
      925
    9. T, miten mun pitäis toimia

      Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      901
    10. Olet huippunainen

      Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      890
    Aihe