Outo haju?!

muuttaa

kuulostaa oudolta ehkäpä ja en tiedä onko sairaus millään tavalla mutta reilu 2v lapseni haisee suun ja nenän ympäristöstä todella oudolle, pahalle, metallille/ruosteelle. Nenässä näkyy välillä kuivunutta verta en tiedä liittyykö mitenkään siihen?
Hän syö vielä tuttia, voiko se aiheuttaa hajun? Pesemme hampaat aamuin illoin..

Kiitos jos jollain olisi jotain hajua mistä johtuu! Ei kiitos aiheettomia viestejä vastaukseksi

13

4806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuollaiselle

      No verihän se sitten tuon hajun aiheuttaa. Veren hemoglobiini sisältää rautaa ja sehän haisee just sellaiselle kuin kuvailit. Kaivaako lapsi nenäänsä, jos oikein antaumuksella tonkii niin varmaan saa nenän herkät verisuonet rikki (ja syö löytämänsä aarteet). Tai sitten nenän limakalvot voi olla kuivat (mm. pakkasilma voi tämän aiheuttaa)ja verisuonet halkeilvat.

      • Nimetön

        myös sitä tuttia..


      • muuttaa
        Nimetön kirjoitti:

        myös sitä tuttia..

        juu tuttia pestään koko ajan ja koko ajan tuttia vähennetty. Kaivaa nenäänsä kyllä ja on nytkin kipeä ja kaivaa entisestään... täytyy siis koittaa saada lopettamaan nenän kaivuu.. haju inhottaa ja on voimakas..


      • oo kuullu
        muuttaa kirjoitti:

        juu tuttia pestään koko ajan ja koko ajan tuttia vähennetty. Kaivaa nenäänsä kyllä ja on nytkin kipeä ja kaivaa entisestään... täytyy siis koittaa saada lopettamaan nenän kaivuu.. haju inhottaa ja on voimakas..

        että nenäveren vuodon vuoksi lapsi haisisi oudolle ! mielestäni verikään ei haise ! pitäisiköhän sinun mennä otattumaan lapseltasi aamusokeri syömättä ?


      • muuttaa
        oo kuullu kirjoitti:

        että nenäveren vuodon vuoksi lapsi haisisi oudolle ! mielestäni verikään ei haise ! pitäisiköhän sinun mennä otattumaan lapseltasi aamusokeri syömättä ?

        kun en nyt ymmärrä mutta mitäs tällä aamusokerilla tarkoitetaan??


      • on oikea termi
        muuttaa kirjoitti:

        kun en nyt ymmärrä mutta mitäs tällä aamusokerilla tarkoitetaan??

        Hän varmaan tarkoittaa paastoverensokeria, joka otetaan yleensä aamuisin. Sitä varten pitää olla syömättä edellisestä illasta lähtien. Tuommoinen tehdään yleensä jos epäillään verensokeriarvojen olevan pielessä.

        ps. kyllä se veri haisee, varsinkin jos reagoi muiden eritteiden eli tässä tapauksessa nenäliman kanssa.


      • muuttaa
        on oikea termi kirjoitti:

        Hän varmaan tarkoittaa paastoverensokeria, joka otetaan yleensä aamuisin. Sitä varten pitää olla syömättä edellisestä illasta lähtien. Tuommoinen tehdään yleensä jos epäillään verensokeriarvojen olevan pielessä.

        ps. kyllä se veri haisee, varsinkin jos reagoi muiden eritteiden eli tässä tapauksessa nenäliman kanssa.

        sen kyllä olevan tuolla nenässä ja räässä se haju kun nyt olen kokeillut vaikka niistää lasta ja haistaa nenäliinaa jossa räkää niin haisee selvästi!

        vielä kun tietäisi miten tuon hajun saa pois.. olen kieltänyt kaivamasta nenää ettei enempää ainakaan verta tulisi


      • SaskiaG
        muuttaa kirjoitti:

        sen kyllä olevan tuolla nenässä ja räässä se haju kun nyt olen kokeillut vaikka niistää lasta ja haistaa nenäliinaa jossa räkää niin haisee selvästi!

        vielä kun tietäisi miten tuon hajun saa pois.. olen kieltänyt kaivamasta nenää ettei enempää ainakaan verta tulisi

        Tyttäreni nenä ja suu haisi viime syksynä tosi oudolle ja veristä räkää oli myös nenässä. Lapsi oli tunkenyt nenäänsä pienen esineen joka tukki ontelot.

        Suosittelen tutkimaan onko nenässä jotain ylimääräistä.


      • oma vaiva
        muuttaa kirjoitti:

        sen kyllä olevan tuolla nenässä ja räässä se haju kun nyt olen kokeillut vaikka niistää lasta ja haistaa nenäliinaa jossa räkää niin haisee selvästi!

        vielä kun tietäisi miten tuon hajun saa pois.. olen kieltänyt kaivamasta nenää ettei enempää ainakaan verta tulisi

        Itsellä aina hyvin ilmastoidussa tilassa (esim sairaala!) kuivuu poskiontelot ja silloin alkaa rään mukana tulla verta, esim aamuisin aika paljonkin. Ontelot myös kutisee kun ovat niin kuivat. voiskohan lapsella olla tällainen vaiva? Olen nyt pariin otteeseen ollut lähiaikoina sairaalassa eri osastoilla, ja nyt osasin ottaa Humidose-suihketta mukaan. Kostuttelin sillä monen monta kertaa päivässä niin pysyi vähän parempana, mutta korjautui vasta kotiin tultua kokonaan.


      • muuttaa
        SaskiaG kirjoitti:

        Tyttäreni nenä ja suu haisi viime syksynä tosi oudolle ja veristä räkää oli myös nenässä. Lapsi oli tunkenyt nenäänsä pienen esineen joka tukki ontelot.

        Suosittelen tutkimaan onko nenässä jotain ylimääräistä.

        siis tyttäreni nenästä kaivoin kyllä kiven noin viikko sitten pois mutta haju on ollut jo ennen sitä ja sen jälkeen... Ja olen jopa koittanut putsata nenää sillä vauvojen räkäpumpulla että tulis ulos jos on jotain mitä tulla.. kannattaakohan asiasta mennä lääkäriin...?


    • Meillä oli tuollaista samantyyppistä vaivaa ja verta tuli varsinkin öisin. Lääkäri neuvoi käyttämään a-vitamiini tippoja. Niitä saa apteekista, ei maksa kauheasti ja ainakin meillä auttoi tosi hyvin. Kaikkeahan saa kokeilla:-)

      • muuttaa

        Löysin lapseni suusta käytetyn kondomin!! Olin hyvin pelokas ja vein tyttäreni suoraan lääkäriin!


    • muuttaa

      Löysin lapseni suusta käytetyn kondomin!! Olin hyvin pelokas ja vein tyttäreni suoraan lääkäriin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe