Hmmm.. Mielenkiintoinen käsite. Sehän on käsite joka tarkoittaa olotilaa syntiinlankeemuksen jälkeen. Jumala oli suuttunut ihmisille kun olivat ottaneet omenan väärästä puusta. Tästä johtuen jumala ajoi ihmiset pois paratiisista ja ihmisten jumalyhteys katkesi, josta syystä ihminen myös joutui syntiseen tilaan ja saa ihmisen tekemään tekosyntejä. Perisyntiopin mukaan tekosynnit ovat siis seurausta jumalan ja ihmisen välirikosta, eivät syy siihen. Hmmm.....
Toinen mielenkiintoinen oppi on predestinaatio oppi.
Siis, kaikki on jumalan ennalta määräämää. Eli, jumala on ennalta määrännyt toiset kadotukseen ja toiset pelastukseen.
Johtopäätös.. minä joka laulan, tanssin ja rakastan elämää oman itseni kautta, en jumalan kautta, saatan päästä paratiisiin. Sitten taas nämä jotka kulkevat raamattu kädessä, suupielet jähmettyneenä kahtakymmentävailleneljä asentoon ja tuomitsevat kaiken maallisen kivan, saattavat joutua siitä huolimatta helvettiin. Ja kaikki tämä sen takia että tuli otettua omena väärästä puusta. Hmmm....
Perisynti.
7
327
Vastaukset
- LasarusCelestius
Jumala tietää, ketkä tulevat lasten kaltaisiksi ja vannovat Jeesuksen Kristuksen nimeen. Nämä ihmiset hän on ennalta määrännyt valtakunnastaan osalliksi.
Jumala tietää myös, ketkä ovat loppuun saakka pahoja. Nämä ihmiset tulevat kokemaan saman kuin minkä minä jo koin.- paha jätkä
Miksi te aivan turhaan hihhuloitte ja
yritätte levittää sanaanne?
Kaikkihan on jo ennalta määrätty, joten
teidän teoillanne ei ole mitään merkitystä.
Kaikki on jo ennalta määrätty, eikä teidän
teoillanne tai ihmisen omilla valinnoilla
ole mitään merkitystä. Jumala on jo valinnut
ketkä pelastuvat ja ketkä eivät, eikä sinun
tai kenenkään muunkaan mitkään teot vaikuta
siihen asiaan millään tavalla.
- pahan merkki
Perisynnin mukaan vastasyntynyt vauva on saatanallisen syntinen. En tiedä toista uskontoa jossa olisi niin sairaita näkemyksiä siitä, että vastasyntynut vauvakin on läpeensä paha ja kirottu syntinen.
Kidutuspaalu-uskonto on jotenkin mielenvikaisten hommaa. Ja tämän palstan hihhulit sen kerta toisensa jälkeen meille auliisti todistavat.- pointt
Olipas taas sekavaa vuodatusta.
- Joint.
pointt kirjoitti:
Olipas taas sekavaa vuodatusta.
Unohdit ihan kokonaan viestisi sisällön ja kaikki perustelut.
Olipas taas tyhjää vuodatusta. - räsyli
VOI SINUA RAUKKAA, EI VOI MUUTA SANOA
- mielikuvitusotus
"Mielenkiintoinen käsite"
jep. niin mielenkiintoinen, että lopetin lukemisen tuohon.
p.s. "synti" ei ole mikään sana, eikä se tarkoita yhtään mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2292075Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101788Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601346Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801185Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171028Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89974TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15960- 46945
- 70822
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42814