Paha mieli

Paha mieli

Ja itkettää aivan vietävästi.

Olen syöttänyt lintuja pähkinöillä syksystä lähtien ja niin olen tehnyt vuodesta toiseen. Lintulaudalla on käynyt melkoinen säpinä ja uusia tuttavuuksiakin on tullut. Etenkin sinitiaiset ovat tulleet melkoisen kesyiksi ja eivät pelkää yhtään, jos käveleksin niitten ruokintapaikan lähellä. Ne tulee likimain kerjäämään ruokaa.

Nyt kuitenkin kävi niin, että se lintujen syöttäminen houkutteli myös rottia paikalle. Olin yhtenä aamuna aamuhämärissä tupakilla ulkona ja aloin kattelemaan, että mikä siellä nurkaalla alkaa ujuttamaan nokkaansa tiilimuurin takaa. Rottahan se oli ja ei aivan pienikään. Se meni grillin alle ja yritin ajaa sitä pois. Se alkoi isottelemaan ja asennosta päättelin, että se on hyökkäämässä. Annoin sille luudasta vauhtia, kun se alkoi lähestymään.

Seurasin sen lumijälkiä ja huomasin, että se asustaa halkopinossa. Sinne halkopinolle johti oikein polku lintulaudan alta. Kerroin miehelleni asiasta ja hän oli sitä mieltä, että se rotta lähtee tai lintujen ruokinta loppuu kokonaan.

Seurailin sen rotan jälkiä ja sen kulkureitti oli aina sama. Se kulki takaoven rappusten kautta. Ajattelin toki itsekin, että avattuna takaovi saattaa ohjata sen sisälle.

Takaovi oli auki ja niin siinä kävi, että se rotta oli tuossa takaoven kynnyksellä. Se oli viimeinen niitti isännälle.

Hankittiin lossa ja laitettiin siihen juustoa. Rotta ei mennyt ansaan. Laitettiin eilen illalla grillin alle jauhelihaa lossaan houkuttimeksi. Se meni siihen aamulla. Olisin toivonu, että se olis kuollu, mutta siihen ei osunut kunnolla. Siltä meni taju kankaalle ja koppasin sen kannelliseen ämpäriin.

Soitin miehelleni ja sanoin, etten voi tappaa sitä, koska luonto vaan ei anna myötä. Mieheni tuli kotiin ja haki sen. Se sanoi, että se vie sen mun toivomuksesta lähimmälle kaatopaikalle. Tuskin vei. Aivan varmasti vei sen vähän matkan päähän ja tappo sen. Mieheni soitti äsken, että ihan hyvin se lähti juoksemaan kaatopaikan suuntaan, mutta en usko sitä.

Entä, jos se oli emorotta ja sillä on tuolla halkopinon alla poikaset? Nehän jää kitumaan. Pitääkö mun nyt sitten mennä kattomaan se halkopinokin ja tapattaa ne poikasetkin, jos niitä löytyy.

Paha mieli tuli oikeesti, kun tollasta pääsi tapahtumaan. Koskaan en enää aloita lintujen talviruokintaa.

4

510

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taikka oot sairas

pahasti oot luonnosta päässy vieraantumaan jos totuuden siementä sun jutuissa.

• ...rotista on...

...kerropa se?

• niistä mitään
        ...rotista on... kirjoitti:

...kerropa se?

haittaa ole. On vaan päätetty, että ovat inhottavia, paitsi lemmikkirotat. Selviytyjiä ovat.

• myrkkyä peliin
        ...rotista on... kirjoitti:

...kerropa se?

Esim. viljasiiloon jos pääsee rottia niin äkkiä on koko sato mennyt, se taas on vuoden työ.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      174
      8483
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      453
      7657
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      76
      3890
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      163
      3726
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      118
      3074
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      55
      2865
    7. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      44
      2081
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2076
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1903
    10. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      21
      1841
    Aihe