Paha mieli

Paha mieli

Ja itkettää aivan vietävästi.

Olen syöttänyt lintuja pähkinöillä syksystä lähtien ja niin olen tehnyt vuodesta toiseen. Lintulaudalla on käynyt melkoinen säpinä ja uusia tuttavuuksiakin on tullut. Etenkin sinitiaiset ovat tulleet melkoisen kesyiksi ja eivät pelkää yhtään, jos käveleksin niitten ruokintapaikan lähellä. Ne tulee likimain kerjäämään ruokaa.

Nyt kuitenkin kävi niin, että se lintujen syöttäminen houkutteli myös rottia paikalle. Olin yhtenä aamuna aamuhämärissä tupakilla ulkona ja aloin kattelemaan, että mikä siellä nurkaalla alkaa ujuttamaan nokkaansa tiilimuurin takaa. Rottahan se oli ja ei aivan pienikään. Se meni grillin alle ja yritin ajaa sitä pois. Se alkoi isottelemaan ja asennosta päättelin, että se on hyökkäämässä. Annoin sille luudasta vauhtia, kun se alkoi lähestymään.

Seurasin sen lumijälkiä ja huomasin, että se asustaa halkopinossa. Sinne halkopinolle johti oikein polku lintulaudan alta. Kerroin miehelleni asiasta ja hän oli sitä mieltä, että se rotta lähtee tai lintujen ruokinta loppuu kokonaan.

Seurailin sen rotan jälkiä ja sen kulkureitti oli aina sama. Se kulki takaoven rappusten kautta. Ajattelin toki itsekin, että avattuna takaovi saattaa ohjata sen sisälle.

Takaovi oli auki ja niin siinä kävi, että se rotta oli tuossa takaoven kynnyksellä. Se oli viimeinen niitti isännälle.

Hankittiin lossa ja laitettiin siihen juustoa. Rotta ei mennyt ansaan. Laitettiin eilen illalla grillin alle jauhelihaa lossaan houkuttimeksi. Se meni siihen aamulla. Olisin toivonu, että se olis kuollu, mutta siihen ei osunut kunnolla. Siltä meni taju kankaalle ja koppasin sen kannelliseen ämpäriin.

Soitin miehelleni ja sanoin, etten voi tappaa sitä, koska luonto vaan ei anna myötä. Mieheni tuli kotiin ja haki sen. Se sanoi, että se vie sen mun toivomuksesta lähimmälle kaatopaikalle. Tuskin vei. Aivan varmasti vei sen vähän matkan päähän ja tappo sen. Mieheni soitti äsken, että ihan hyvin se lähti juoksemaan kaatopaikan suuntaan, mutta en usko sitä.

Entä, jos se oli emorotta ja sillä on tuolla halkopinon alla poikaset? Nehän jää kitumaan. Pitääkö mun nyt sitten mennä kattomaan se halkopinokin ja tapattaa ne poikasetkin, jos niitä löytyy.

Paha mieli tuli oikeesti, kun tollasta pääsi tapahtumaan. Koskaan en enää aloita lintujen talviruokintaa.

4

449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taikka oot sairas

      pahasti oot luonnosta päässy vieraantumaan jos totuuden siementä sun jutuissa.

      • ...rotista on...

        ...kerropa se?


      • niistä mitään
        ...rotista on... kirjoitti:

        ...kerropa se?

        haittaa ole. On vaan päätetty, että ovat inhottavia, paitsi lemmikkirotat. Selviytyjiä ovat.


      • myrkkyä peliin
        ...rotista on... kirjoitti:

        ...kerropa se?

        Esim. viljasiiloon jos pääsee rottia niin äkkiä on koko sato mennyt, se taas on vuoden työ.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe