Raamattu lupaa - Jumala pitää

"USKO JA LUPAUKSET KUULUVAT YHTEEN"

Tutkimme Raamattua ja tällä kertaa saa meitä
opettaa uskomme isä Abraham.

1.Moos 15:2
Abram sanoi: "Herra, minun Jumalani, mitä sinä minulle antaisit? Olenhan jäänyt lapsettomaksi,
ja minun omaisuuteni perii damaskolainen Elieser."
1. Moos. 15:3
Ja Abram sanoi vielä: "Sinä et ole antanut minulle jälkeläistä; katso, talossani syntynyt palvelija on minut perivä".

Toki Saaran orjattaren poika, Ismael ja sitä
kautta islam peri mahdollisuuden Abrahamin uskoon.
Mutta Jumala ei pettänytAbramia, vaan lupaukset
ja Luvattu maa - ne peri Israel.
Sanan mukaan kaikki uskovat perivät lupaukset,
sovellettavilta osin tietenkin.

Tänä päivänä on kova taistelu jälleen Luvatun
maan perimisestä. Periikö palvelija sittenkin
Abrahamin? Sitä en saata uskoa.
Siionistit ovat moneen kertaan lunastaneet
maansa. Ennen vuotta 1948 moni siionisti osti
maata Palestiinasta, joten laillisestikin he ovat
lunastaneet maansa jälleen kerran.
Tänään lunastamisesta maksetaan kovaa lisähintaa.

LAKI JA USKO EIVÄT KUULU YHTEEN - "OLEMME IRTI LAISTA"

Hagar ja Saara - Gal 4. (21-31)

21 Te, jotka tahdotte elää lain alaisuudessa, vastatkaa: ettekö kuule, mitä laki sanoo?
22 Pyhissä kirjoituksissa kerrotaan, että Abrahamilla oli kaksi poikaa, joista toisen synnytti orjatar, toisen vapaa nainen.
[1. Moos. 16:15, 21:2]

23 Orjattaren poika syntyi luonnonjärjestyksen mukaisesti, vapaan naisen poika sen sijaan lupauksen voimasta.
[1. Moos. 16:4, 17:16]
24 Tämä on vertauskuva. Naisilla tarkoitetaan kahta liittoa. Toinen on Siinainvuoren liitto, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Hagar.
[Jer. 31:32; Gal. 5:1; Hepr. 8:9]

25 Hagar tarkoittaa Arabiassa olevaa Siinainvuorta, ja sitä vastaa nykyinen Jerusalem, joka lapsineen elää orjuudessa.
26 Mutta taivaallinen Jerusalem on vapaa, ja se on meidän äitimme.
[Hepr. 12:22; Ilm. 3:12, 21:2,10]

27 Onhan kirjoitettu: -- Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä! Riemuitse ja huuda, sinä joka et tunne synnytystuskia! Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies.
[Jes. 54:1]
28 Veljet, te olette lupauksen lapsia, niin kuin Iisak oli.
[Room. 9:8]

29 Niin kuin luonnonjärjestyksen mukaisesti syntynyt silloin vainosi Hengen vaikutuksesta syntynyttä, niin on laita nytkin.
30 Mutta mitä pyhät kirjoitukset sanovatkaan? "Aja pois orjatar ja hänen poikansa, sillä orjattaren poika ei saa jakaa perintöä vapaan naisen pojan kanssa."
[1. Moos. 21:10]

31 Me emme siis, veljet, ole orjattaren vaan vapaan naisen lapsia. [Gal. 3:29    

Siunatkoon lupauksen sana teitä!
Antti

3

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vailla mitään häpyä

}{ }{ }{ Ihanaa olla Jeesuksen tähden....
      Kirjoittanut: kolme-enkeliä
      28.1.2009 klo 22.00
      Ihanaa että ihmiset häpäisevät adventisteja
      -
      Antiadvari on eläimen tasolla. Kuin mato joka liiskataan jalkoihin. Inhottava olio! }{ }{ }{

Kyllä tuossa on ennemminkin ei-adventisti
      uhattuna kuin adventisti. Vaino yhdistää
      meitä ei-adventisteja, saa meidät kohottamaan
      taisteluviirin voitonvarmoina. Piskuista hyökkääjää vastaan.

• "" Joten paraneminen tapahtui vain koska minun tahtoni antoi minulle voiman elää. Näin ollen minä olen tuo Una-Fortuuna ! ""

Jossain päin nettiä todistaa UF tuolla lailla.
      Että oma tahto paransi ja siksi nimensä on
      "Yksi Sattuma". On kuitenkin niin, ettei sattuma
      ole sama kuin oma luja tahto. Eikä mitään terveyttä oel muutoin kuin lahjana Ylhäältä.

Luulemme voivamme sitä ja tätä. Luulemme pitävämme
      pystyssä tätä maailmaa, mutta ei veikkoset!
      Raamattu lupaa ja Jumala pitää - siinä selitys!

Ps. 127:1
      Matkalaulu. Salomon psalmi. Jos Herra ei taloa rakenna, turhaan näkevät rakentajat vaivaa. Jos Herra ei kaupunkia vartioi, turhaan vartija valvoo. [Ps. 121:3,4]

Ps. 127:2    
      Turhaan te nousette varhain, turhaan valvotte myöhään ja raadatte leipänne tähden. Yhtä lailla Herra antaa omilleen, vaikka he nukkuisivat. [Sananl. 10:22]

Sananl. 14:6    
      Ylimielinen tavoittelee turhaan viisautta, ymmärtävälle tieto aukeaa.

TOSI TYYDYTYS ELÄMÄÄN TULEE USKOSTA KRISTUKSEEN !

Saarnaaja 6:3-5
      3
      Vaikka mies saisi sata lasta ja eläisi lukemattomia vuosia -- niin monta kuin ihmisen suinkin on mahdollista elää -- niin jos hän ei kaikesta tästä huolimatta saa tyydytystä elämästään eikä edes kunniallista hautausta, minä sanon: kuolleena syntynyt on häntä onnellisempi.
      4
      Turhaan se tulee ja pimeään menee, ja pimeään sen nimi peittyy,
      5
      eikä se ole nähnyt aurinkoa eikä tajunnut mitään; mutta sen lepo on syvempi kuin hänen.

Herran siunaus kaikille!

• Semmoista varmaa?

Room. 4:20
      mutta Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle,

2. Kor. 1:20    
      Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä "on"; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden "amen", Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme.

2. Tim. 1:1
      Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, lähetetty julistamaan lupausta siitä elämästä, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,

Että kuinka monta ihan varmaa lupausta?
      Ihan niin monta kuin tahdotte vastaan ottaa,
      avioparit!

Matt. 18:19    
      Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.

Mark. 11:24    
      Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.

Oi joi!

Mark. 9:24    
      Ja heti lapsen isä huusi ja sanoi: "Minä uskon; auta minun epäuskoani".

Olkaatten siunatut!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1083
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      847
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      783
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      728
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      529
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      294
      525
    7. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      521
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      479
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    10. Kalle irtisanoutui

Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin
      Orimattila
      53
      454
    Aihe