Suolansekainen loska

takertuu auton

helmoihin ja pyöräkoteloiden päihin muodostaen jäätyessään muhkeita kimpaleita, jotka sitten kolisevat joustoissa ja krahnaavat renkaita vasten käännöksissä. Nähtävästin suola ja siinä olevat kemikaalit saavat aikaan tuollaisen helposti takertuvan seoksen. Ennen kun ei suolattu näin paljon kuin nykyään, ei myöskään ollut tuollaisia möykkyjä kyydissä.

6

852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sohvatiikeri

      80-luvun alusta asti on suolattu suunnilleen nykyisen tasoisia tonnimääriä, paitsi 1988-92, jolloin käyttömäärät olivat isompia.

      Tarkoitatko 60- vai 70-lukua? Koska sait ajokortin?

      • Auto Masentaja 2

        (k-auton ammattikortti) keväällä 1962 ja eipä tosiaan ollut ennen tuollaisia suolaloskapaakkuja autojen alla eikä pyöränkoteloissa.


      • Savolaistollo

        Konginkankaan kolarin jälkeen lisättiin meilläkin päin suolausta kovasti ja otettiin uusia tieosuuksia loskattavien joukkoon. Lieneekö sitten jossain muualla vähennetty.


      • suunnalla
        Savolaistollo kirjoitti:

        Konginkankaan kolarin jälkeen lisättiin meilläkin päin suolausta kovasti ja otettiin uusia tieosuuksia loskattavien joukkoon. Lieneekö sitten jossain muualla vähennetty.

        ainakaan. Ite ajan työmatkaa B1 luokan tiellä eikä pahemmin ole tarvinnut kuivalla kelillä ajella on sen verran ahkerasti kylväneet suolaa. Ainakin tällä tiellä huomattava lisäys alkoi 6 vuotta sitten. Sitä ennen ei pahemmin suolattu. Ja pohjavesialueista ei välitetä pätkääkään. Onhan tossa matkalla kyltti jossa varoitetaan vähäisestä suolan käytöstä, mutta lopputulos vaan on toinen. Samallainen kuin muukin osuus tiestä.


      • mätetään

        ihan kiintiöiden mukaan elikä sillä ei oikeastaan oo tekemistä sen kanssa onko tiellä liukasta. tietty määrä suolaa on mätettävä teille joka vuos jotta ens vuodelle saataisiin uudet suolarahat. (nimimerkillä kuultu tiemestarilta puhelinkeskustelun perusteella).


      • voisi kipata
        mätetään kirjoitti:

        ihan kiintiöiden mukaan elikä sillä ei oikeastaan oo tekemistä sen kanssa onko tiellä liukasta. tietty määrä suolaa on mätettävä teille joka vuos jotta ens vuodelle saataisiin uudet suolarahat. (nimimerkillä kuultu tiemestarilta puhelinkeskustelun perusteella).

        sen suolan vaikka mereen. Eikä tietysti kertoisi ylemmille mitään. Ja seuraavana vuonna tulisi taas saman verran suolarahaoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkäsin rakas

      Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      36
      2250
    2. Hyvää iltaa!

      Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1303
    3. Arvaa mitä mies

      Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1298
    4. Mies mä oon ihan helppo

      Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      36
      1236
    5. Olet onnellinen sinkku

      Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1171
    6. Mies olen aika erakko nykyään

      Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      894
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

      Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      779
    8. Haittaako jos

      kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      731
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

      Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      21
      582
    10. Skenaario

      Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      565
    Aihe