Adventismissa 1. käsky on tämä:
Johtaja (EGW ym) on aina oikeassa.
Toinen käsky on tämä:
Jos johtaja erehtyy, astuu 1. käsky voimaan.
Muu onkin sitten silkkaa sanahelinää, tyhjien
tynnyreiden kolinaa, jopa jyrinää. Ja keskustelu detaljeista on hyödytöntä,
koskapa egw on oikeassa siinäkin, missä hän erehtyy. Kaikki voidaan
SELITTÄÄ.
Paavi on erehtynyt 3 kertaa, egw väittää, ettei hänen todistustensa ketjussa ja
kirjoituksissaan ole yhtäkään harahoppista sanaa! Eikä näinollen adventisti saa
arvostella eli keskustella opista.
Vaarallinen harhaoppi, sillä se vaatii laittamaan pois Hengen suoman viisauden.
Muistan jonkun adventistiystäväni mutisseen, että jokin mättää Ellenin opissa.
Jatkoi sitten mutinaansa: mutta koska Ellen on erehtymätön profeetta, minun
täytyy olla väärässä ... en vain ymmärrä häntä. Vika täytyy olla minussa.
Nep. Syyllistäminen onkin yksi adventismin pahimmista aseista.
Jeesuksen sijasta tekevät Jarlau ja kolme-enkeliä EGW:stä maailman valkeuden!
## Ellen Whiten hylkääminen vie tuhoon
Kirjoittanut: kolme-enkeliä 29.1.2009 klo 12.13 ##
Tuommoista meille huudellaan rapakon takaa! Voi meitä Lutherin perillisiä,
kuinka meitä vainoaakaan tuo Hagar, orjatar!
## Kuvioiden tajuaminen
Kirjoittanut: jarlau
27.1.2009 klo 16.37
Ei EGW ole itselleen kunniaa ottanut mitään koskaan.
Hengen valo on Hengen valoa, Jumalalta saatua.
Ota kuule, ja lue, ja laita mitä et ymmärrä muistiin, ja kysele. ##
## Olisi kannattanut lukea EGW:tä
Kirjoittanut: kolme-enkeliä 29.1.2009 klo 12.39 ##
Olen TODELLA tätä mieltä:
Jari Laurila on hengellinen helppoheikki
Kirjoittanut: AnttiVKantola 29.1.2009 klo 14.58
" Ellen GW, oli hurskas ämmä
Kirjoittanut: jarlau 29.1.2009 klo 09.42
Hei
Minä rakastan EGW kirjoituksia, olen lukenut kaikki suomennetut yli 20 kirjaa, enkä ole nähnyt niissä mitään epäsuhtaa suhteessa Raamattuun. "
Kuin paita ja peppu kolme-enkelin kanssa. Kumpikaan
ei ole tosissaan, vaan itselleen huomiota hamuavat. Luulenpa että Jumalannälkäisiä etoo
tuo hengellisen vakavuuden puuttuminen, jumalanpelkoa eivät tunne.
Pääkonferenssiltahan on tullut kehotus, että
EGW-nimi täytyy nostaa uudelleen näkyvälle
jalustalle. Joten pojat ahkeroivat, jotta
saisivat EGW-mainallaan kerättyä kiiltokuvia
sapattikouluvihkoonsa.
Ihan jokaista rakkaasti siunaten, ei paavin tai
egw:n tai mikaelin nimessä vaan - Jeesuksen nimessä!
Antti
Kaksi ensimmäistä käskyä
16
192
Vastaukset
Raamattu lupaa - Jumala sen pitää
"USKO JA LUPAUKSET KUULUVAT YHTEEN"
Tutkimme Raamattua ja tällä kertaa saa meitä
opettaa uskomme isä Abraham.
1.Moos 15:2
Abram sanoi: "Herra, minun Jumalani, mitä sinä minulle antaisit? Olenhan jäänyt lapsettomaksi,
ja minun omaisuuteni perii damaskolainen Elieser."
1. Moos. 15:3
Ja Abram sanoi vielä: "Sinä et ole antanut minulle jälkeläistä; katso, talossani syntynyt palvelija on minut perivä".
Toki Saaran orjattaren poika, Ismael ja sitä
kautta islam peri mahdollisuuden Abrahamin uskoon.
Mutta Jumala ei pettänytAbramia, vaan lupaukset
ja Luvattu maa - ne peri Israel.
Sanan mukaan kaikki uskovat perivät lupaukset,
sovellettavilta osin tietenkin.
Tänä päivänä on kova taistelu jälleen Luvatun
maan perimisestä. Periikö palvelija sittenkin
Abrahamin? Sitä en saata uskoa.
Siionistit ovat moneen kertaan lunastaneet
maansa. Ennen vuotta 1948 moni siionisti osti
maata Palestiinasta, joten laillisestikin he ovat
lunastaneet maansa jälleen kerran.
Tänään lunastamisesta maksetaan kovaa lisähintaa.
LAKI JA USKO EIVÄT KUULU YHTEEN - "OLEMME IRTI LAISTA"
Hagar ja Saara - Gal 4. (21-31)
21 Te, jotka tahdotte elää lain alaisuudessa, vastatkaa: ettekö kuule, mitä laki sanoo?
22 Pyhissä kirjoituksissa kerrotaan, että Abrahamilla oli kaksi poikaa, joista toisen synnytti orjatar, toisen vapaa nainen.
[1. Moos. 16:15, 21:2]
23 Orjattaren poika syntyi luonnonjärjestyksen mukaisesti, vapaan naisen poika sen sijaan lupauksen voimasta.
[1. Moos. 16:4, 17:16]
24 Tämä on vertauskuva. Naisilla tarkoitetaan kahta liittoa. Toinen on Siinainvuoren liitto, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Hagar.
[Jer. 31:32; Gal. 5:1; Hepr. 8:9]
25 Hagar tarkoittaa Arabiassa olevaa Siinainvuorta, ja sitä vastaa nykyinen Jerusalem, joka lapsineen elää orjuudessa.
26 Mutta taivaallinen Jerusalem on vapaa, ja se on meidän äitimme.
[Hepr. 12:22; Ilm. 3:12, 21:2,10]
27 Onhan kirjoitettu: -- Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä! Riemuitse ja huuda, sinä joka et tunne synnytystuskia! Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies.
[Jes. 54:1]
28 Veljet, te olette lupauksen lapsia, niin kuin Iisak oli.
[Room. 9:8]
29 Niin kuin luonnonjärjestyksen mukaisesti syntynyt silloin vainosi Hengen vaikutuksesta syntynyttä, niin on laita nytkin.
30 Mutta mitä pyhät kirjoitukset sanovatkaan? "Aja pois orjatar ja hänen poikansa, sillä orjattaren poika ei saa jakaa perintöä vapaan naisen pojan kanssa."
[1. Moos. 21:10]
31 Me emme siis, veljet, ole orjattaren vaan vapaan naisen lapsia. [Gal. 3:29
Siunatkoon lupauksen sana teitä!
Antti
- sillä silloinhan
näppisikin ovat irti toisen miehen vaimosta!!!!
" Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa-...10. käsky
Hyvä Antti, pysy jatkossasikin irti laista!...niin vaellat uskossa! - Miksi himo täyttää ajatuksesi?
sillä silloinhan kirjoitti:
näppisikin ovat irti toisen miehen vaimosta!!!!
" Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa-...10. käsky
Hyvä Antti, pysy jatkossasikin irti laista!...niin vaellat uskossa!Tule pois synnin lain alta ja anna Hengen vallita.
Niin ei ensimmäisenä tule mieleen tosien vaimo!
AVK on tehnyt hyvin, kun on lihaa ruokkivan lain sijasta valinnut pyyteettömän rakkauden tien.
Irrota sinäkin otteesi mooseksen käsipuolesta!
Room. 7:2
Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
Room. 7:6
mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Ole siunattu Herrassa Jeesuksessa! - Benedi-IDENEB
Miksi himo täyttää ajatuksesi? kirjoitti:
Tule pois synnin lain alta ja anna Hengen vallita.
Niin ei ensimmäisenä tule mieleen tosien vaimo!
AVK on tehnyt hyvin, kun on lihaa ruokkivan lain sijasta valinnut pyyteettömän rakkauden tien.
Irrota sinäkin otteesi mooseksen käsipuolesta!
Room. 7:2
Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
Room. 7:6
mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Ole siunattu Herrassa Jeesuksessa!että pääsitte lopultakin irti laista!!
Kun laki ennen sitoi naidun vaimon hänen mieheensä
tämän elossa ollessaan, niin kas...te löysitte rakkauden, ja sidoitte tämän miehen vaimon renkailla ja vääryyden viettelyksillä itseenne,...ja julistatte...tämä joka ennen oli sinun on nyt minun, koska palvelemme Jumala nyt
hengen uudessa tilassa, emmekä kirjaimen vanhassa!!
tap, tap, tapu tap!....kyllä nyt kelpaa pilkata niitä jotka kulkevat lain noudattamisen tietä hopeahäitään viettävä vaimo käsipuolessa!
Teillä jolla ei lakia ole, ei ole syntiäkään, siksi parhaat naiset seurakunnassa kuuluvat teille,...ja ne jotka laissa elävät, saavat tyytyä vanhaan ja ryppyiseen vaimoonsa!!...näkee loveen lankennut benedi, ..se on kuitenkin Hengen lovi!
Ei lihallinen lovi niinkuin teillä!
En viitsi täyttää palstaa aloituksilla, kuten tekevät Jarlau & kolme-enkeliä sujuvassa
yhteistyössä - joten tässä
tämäkin, samaan syssyyn.
Annetaan Jarlaun ja
kolme-enkelin olla nimiensä kautta Valona; paistaa
heidän jumalallista omahyväisyyttään.
UNA FORTUNA:
## Joten paraneminen tapahtui vain koska minun tahtoni antoi minulle voiman elää.
Näin ollen minä olen tuo Una-Fortuuna ! ##
Netistä luin Una-Fortunan todistuksen, että oma
tahto paransi ja sitä korostamaan ja tahdonlujuutta pönkittämään on tuo nimi "Yksi Sattuma" kehitelty. Hmmm ... sattumaako se luja
tahto vain olikin?
Mutta tullessaan perille Herran (ei Mikaelin) valtakuntaan, Una-Fortuna nolostuu ja häkeltyy.
Kun Jeesus kysyy, miksi tuo nimi.
No kun tuota paransin itseni tahdonvoimallani.
Jeesus hymähtää osaaottavasti ja oikaisee:
Voima tul iminulta ja se yhtyi sinun tahtoosi.
Rakkaasti siunaten
Antti- Jarilla ja 3E:llä VAIN 6 ...
No, valaiseehan nekin kyseisiä henkilöitä hieman.
Mutta 7 olisi hyvä luku.
Kun teille Jari ja 3€ tulee mieleen jokin ajatus,
laittakaapa taas aloitusta kehiin, heh. Antin käytöstä, joka ei ole missään muodossa Kristillinen käytös, Jos josku kohtaat oikean Vapahttajan, niin silloin tuo nälvivä käytös katoaa. Pyhittykää sillä ilman pyhitystä kukaan ei ole näkevä Herraa!
Se mitä olen kirjoittanut on tosi. Tämä tappava viirus tuhosi sisä elimet, jonka jälkeen seurasi lähtö elävien maasta. Kantolan ymmärrykseen ei mahdu muuta, kuin Jeesuksen parantaminen? Tapahtuman aikoihin en ollut kuullut mitään tästä parantaja Jumalasta. Isäni kertoi myöhemmin, että nämä kaksi lääkäriä sanoivat. Vie poikasi kotiisi kuolemaan me emme voi auttaa. Se,että satuin vahingossa kuulemaan etten tule näkemään huomista päivää. Tuo sana synnytti minussa yliluonnollisen voiman elää. Ja nyt pystyin syömään vähäisen ilman oksentamatta ruokaani ulos. Samaiset Lääkärit eivät voineet uskoa, kuinka minä olin voinut selvitä tästä tappaja Viiruksesta.
Totuus tästäkin selvisi monia kymmeniä vuosia myöhemmin, Näet eräs vanha Ruumiin avaaja lääkäri kertoi minulle miksi minä olen jäänyt eloon on jotenkin tieteenkin kannalta arvoitus tarina, mutta tämä sinun munuaisessa oleva pähkinä on tämän tappaja taudin vankila. Hän jatkoi sanoen olen Timanttisahalla avannut muutaman samanlaisen pähkinän ja sisältä on löytynyt täysin elin voimainen tappaja pakteeri.
Tämä lääkäri oli Italialainen ja Hän sanoi minulle, että sinä olet Una Forttuuna. Luonnon oikku.Una-Fortuna2 kirjoitti:
Antin käytöstä, joka ei ole missään muodossa Kristillinen käytös, Jos josku kohtaat oikean Vapahttajan, niin silloin tuo nälvivä käytös katoaa. Pyhittykää sillä ilman pyhitystä kukaan ei ole näkevä Herraa!
Se mitä olen kirjoittanut on tosi. Tämä tappava viirus tuhosi sisä elimet, jonka jälkeen seurasi lähtö elävien maasta. Kantolan ymmärrykseen ei mahdu muuta, kuin Jeesuksen parantaminen? Tapahtuman aikoihin en ollut kuullut mitään tästä parantaja Jumalasta. Isäni kertoi myöhemmin, että nämä kaksi lääkäriä sanoivat. Vie poikasi kotiisi kuolemaan me emme voi auttaa. Se,että satuin vahingossa kuulemaan etten tule näkemään huomista päivää. Tuo sana synnytti minussa yliluonnollisen voiman elää. Ja nyt pystyin syömään vähäisen ilman oksentamatta ruokaani ulos. Samaiset Lääkärit eivät voineet uskoa, kuinka minä olin voinut selvitä tästä tappaja Viiruksesta.
Totuus tästäkin selvisi monia kymmeniä vuosia myöhemmin, Näet eräs vanha Ruumiin avaaja lääkäri kertoi minulle miksi minä olen jäänyt eloon on jotenkin tieteenkin kannalta arvoitus tarina, mutta tämä sinun munuaisessa oleva pähkinä on tämän tappaja taudin vankila. Hän jatkoi sanoen olen Timanttisahalla avannut muutaman samanlaisen pähkinän ja sisältä on löytynyt täysin elin voimainen tappaja pakteeri.
Tämä lääkäri oli Italialainen ja Hän sanoi minulle, että sinä olet Una Forttuuna. Luonnon oikku.Sillä kaikki on lahjaa Ylhäältä. Armoa.
Raaamttu sanoo, että Herra antaa aurinkonsa
paistaa niin hyville kuin pahoillekin.
Aurinko ei sattumalta paista, tiedäthän LAIT.
Jeremia 33:20-22
20 "Näin sanoo Herra: Jos saatte rikotuksi minun liittoni päivän kanssa ja minun liittoni yön kanssa, niin että päivä ja yö eivät enää tule ajallansa,
21 niin rikkoutuu myös minun liittoni palvelijani Daavidin kanssa, niin ettei hänellä enää ole poikaa, joka istuu kuninkaana hänen valtaistuimellansa, ja minun liittoni leeviläisten pappien, minun palvelijaini, kanssa.
22 Niinkuin taivaan joukkoa ei voida lukea eikä meren hiekkaa mitata, niin monilukuisiksi minä teen palvelijani Daavidin jälkeläiset ja leeviläiset, jotka minua palvelevat."
Herra sinua siunatkoon ja varjelkoon!
Antti
- uskossa ollenkaan
olet pakana, joka vain pilkkaa oikeita uskovia. Se on selvää, kun lukee liirumlaarumejasi.
Kirjoitetaan kilpaa RAKKAUDESTA ?
Kirjoittanut: AnttiVKantola 29.1.2009 klo 04.00
Vinkkejä rakkauskirjekisaan ...
Olette kuulleet sanottavan "laki on ikuinen".
Mutta Sana sanoo, että pysyvät: usko, toivo ja rakkaus, joista rakkaus suurin.
Mikä mättää, mikä on totuus ja käytäntö?
Mihin lakia tarvitaan, kun rakkaus tulee täydelliseksi? Laki ja rakkaus ja usko ja
luottamus avioparien kohdalla.
Armonruhtinaan (ei ruhtinas Mikael) valtakunnassa
tarvitaan lakia, vai mitenkähän se nyt olikaan?
Entä tarvitaanko aborttilakia jos rakkaus ja
huolenpito ja vastuu ovat ok?
MUTTA kun rakkaus loppuu tai puuttuu - eikös
silloin ala lakipykälät nousta mieliin ja
tahroiksi paperillekin?
Tuskin on olemassa mielenkiintoisempaa aihetta
raamatulliseen ja hengelliseen keskusteluun!
Kukas aloittaa?- Benedi-IDENEB
Joka polttaa suitsuketta ( eli rukoilee) , mutta surmaa myös syntymättömän lapsen, nämä ovat valinneet oman tiensä
Ja niinkuin heidän sielunsa on mielistynyt heidän iljetyksiinsä, niin minäkin valitsen heidän vaivaamisensa"
" Minäkö avaisin kohdun sallimatta synnyttää, sanoo Herra, tahi minäkö, joka saatan synnyttämään sulkisin kohdun? Jes. 66:9
" Vanhurskaat miehet tulevat tuomitsemaan verenvuodattaja naiset, sen säännön mukaan jotka on säädetty verenvuodattaja naisista" Raamattu!
Kukapa se rakastaa lastaan enemmän kuin 15000 äitiä, joka vuosi, kun toimittavat heidät Moolokin kitaan, jossa palaa tuli!
Eiköhän Moolokki löydy
jokaisesta keskussairaalasta!?
Kumpi lienee parempi: " Pelastaako henki vai tappaa se" Vanhurskaat miehet päättävät sen, verenvuodattaja naisista!
Ideneb, olit nainen!! Älä kanna vielä tätäkin syntiä!! - Nyt kirjoitetaan rakkaudesta
Benedi-IDENEB kirjoitti:
Joka polttaa suitsuketta ( eli rukoilee) , mutta surmaa myös syntymättömän lapsen, nämä ovat valinneet oman tiensä
Ja niinkuin heidän sielunsa on mielistynyt heidän iljetyksiinsä, niin minäkin valitsen heidän vaivaamisensa"
" Minäkö avaisin kohdun sallimatta synnyttää, sanoo Herra, tahi minäkö, joka saatan synnyttämään sulkisin kohdun? Jes. 66:9
" Vanhurskaat miehet tulevat tuomitsemaan verenvuodattaja naiset, sen säännön mukaan jotka on säädetty verenvuodattaja naisista" Raamattu!
Kukapa se rakastaa lastaan enemmän kuin 15000 äitiä, joka vuosi, kun toimittavat heidät Moolokin kitaan, jossa palaa tuli!
Eiköhän Moolokki löydy
jokaisesta keskussairaalasta!?
Kumpi lienee parempi: " Pelastaako henki vai tappaa se" Vanhurskaat miehet päättävät sen, verenvuodattaja naisista!
Ideneb, olit nainen!! Älä kanna vielä tätäkin syntiä!!Kun rakkaus loppuu, alkaa laki, mutta ikuinen
rakkaus voittaa lopulta.
1. Kor. 13:7
kaikki se peittää, kaikki se uskoo,
kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
Minäpä taisin ekana vastata AVKn haasteeseen. - Benedi-IDENEB
Nyt kirjoitetaan rakkaudesta kirjoitti:
Kun rakkaus loppuu, alkaa laki, mutta ikuinen
rakkaus voittaa lopulta.
1. Kor. 13:7
kaikki se peittää, kaikki se uskoo,
kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
Minäpä taisin ekana vastata AVKn haasteeseen.Tämä kansa rakastaa sullaan, mutta tekonsa he tekevät salassa!
Kun menet sairaalaan kysy, tänne tuli äsken nainen maha pystyssä, näin sen äsken menvän pois täältä, eikä maha ollut enää pystyssä!
Kysyisin oliko näkemäni ihme taivaasta vai ihmisistä? - On positiivinen
Benedi-IDENEB kirjoitti:
Tämä kansa rakastaa sullaan, mutta tekonsa he tekevät salassa!
Kun menet sairaalaan kysy, tänne tuli äsken nainen maha pystyssä, näin sen äsken menvän pois täältä, eikä maha ollut enää pystyssä!
Kysyisin oliko näkemäni ihme taivaasta vai ihmisistä?Rakkaudettomusu onkin sellainen virus, että
hyvä kun tulee ensimmäiseksi sairaala mieleen. - viime vuonna
On positiivinen kirjoitti:
Rakkaudettomusu onkin sellainen virus, että
hyvä kun tulee ensimmäiseksi sairaala mieleen.n. 150000 luterilaista,
ja niitä jotka kuulemma elävät vapaana laista,
rakastivat lastaan niin, että jonottivat
päästäkseen avamaan kohdun, ettei tarvitsisi synnyttää, ja sitten uhratakseen hänet tulen jumalalle?
Se, kun ei haittaa kun sielu ei kuulemma koskaan kuolekaan, niin nämä murhaajat käväisevät jonkun jeesuksen luona, tekemässä mitättömäksi tekonsa, ja jäävät odottamaan kun tapaavat poltetun lapsensa
sitten jeesuksensa tykönä!
Ja tämä kaava toistuu sitten niin monta kertaa kuin kukin haluaa, Kantolat, ja risukot, kun opettavat, ..että eikun irti laista ja armossa elämään,...rakkauttahan meillä riittää kertovat nämä kantoloiden opetuslapset
sairaalan jonoissa, odottaessaan kuka meistä ensimmäisenä ehtii surmaamaan Herodeksen tavoin 2 kk ja sitä nuoremmat!
Kantolan perhe, se on sitten jotakin, liittykää kaikki kantolan perheeseen, vai oliko se pers....
- Ainoa oikea uhri jo annettu
Satansimia Suomessa ...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200901299001268_uu.shtml
Mutta Pyhä Henki on ainoa henki, jonka kanssa uskovan
on lupa olla tekemisissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad841369- 52987
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että370818- 146789
- 55709
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124707- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76622
- 56604