yksi elämä

Eräs elämänkerta

Vanhempani joivat korvikkeita niin kauan kun jaksan muistaa, häpeä on se mikä jäi parhaiten mieleen. Kouluaika oli todella ikävää, köyhyys näkyi liiankin hyvin mm. pukeutumisessani. He kuolivat minun ollessani 13 tai 14 vuotias, holhoojakseni määrättiin nuorisokodin johtaja joka oli todella hyvä tyyppi. Kasvoin nuorisokodissa siihen asti kunnes 19 vuotiaana täysi-ikäisyys laski 20 -> 18 vuoteen ja olin "vapaa" koittamaan siipiäni. Nuorisokotiin mennessäni olin aivan ihmeissäni, hyvää ruokaa joka päivä, olin kotona joutunut koputtelemaan ihmisten oville "kerjätäkseni" leipää tai muuta syötävää. En tiedä miten yleensä kehtasin tehdä sen. Eräs yställinen naapurimme näki tilanteen ja antoi minun hakata halkoja pientä korvausta vastaan. Onneksi oli kouluruokailu. Omien siipien koittaminen osoittautuikin vaikeaksi, viina ym. päihteet tulivat jo nuorisokodissa tutuksi. Vuoden vierivät sekoillessa ja 25 vuotiaana huomasin jo juovani satunnaisesti korvikkeita, mutta vain jos ei muuta ollut saatavilla tai rahat oli loppu. Hieman vanhempi veljeni kuoli korvikkeisiin 2002. Raitistuin 27 vuotiaana ja nyt olen 51 vuotta, olen ollut onnellisesti naimisissa pitkään ja lapsillakin on siunattu. Moni on kysynyt olenko uskossa, en ole, se ei ainakaan toistaiseksi ole ollut minun juttuni sitä yhtään halveksimatta. Olen ns. koulu-uskovainen, mutta kun olin onnistunut olemaan ensimmäisen kerran raittiina viikon vuosikausiin eräällä klinikalla, se kolahti niin paljon että jotenkin muiden henkilöiden avustuksella aloin saamaan otetta elämääni. Eläminen ei ollut aivan helppoa raitistumisen jälkeen, mutta kuukausi kuukauden jälkeen tuntui paremmalta. Tämä ei ole mikään ylistys kirjoitus tai saarna, kunhan halusin purkaa teille tunteitani. Tämän suppeammaksi en stooriani saanut, mutta pidemmäksi kylläkin.

"jokainen ihminen on laulun arvoinen".

1

862

Äänestä

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terocky

Hienoa.. Hyvä että on elämä kasassa. Oma jollain tavalla vielä solmussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas uusi PS:n rasismiKOHU!

Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      637
      1337
    2. 97
      1139
    3. Naisten liian suuret vaatimukset?

Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta
      Sinkut
      190
      852
    4. Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo

Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.
      Maailman menoa
      312
      791
    5. Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.

Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä
      Maailman menoa
      219
      739
    6. Pitääkö minun pyytää

Itse itseni sinun luo tällä viikolla vai tajuatko itse pyytää ??
      Ikävä
      58
      703
    7. Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!

Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o
      Ikävä
      175
      661
    8. Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!

Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht
      Maailman menoa
      225
      615
    9. Katotaan miten jaksat tätä

Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.
      Ikävä
      88
      610
    10. Tiedätkö mitä mies

Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut
      Ikävä
      21
      551
    Aihe