Avaruusasema Alfa

perskeles...

Vaikka kyseessä on TV-sarja eikä leffa, joka veden tuolla puolen tunnetaan nimellä Space: 1999, niin aattelin mainita, semmoisille jotka ehkä eivät vielä tiedä, että sarjan ensimmäiset 12 jaksoa saa DVD boksina suomitekstein ainakin Prismasta, hintaan 30 egua ja rapiat.

Odottelen kielipitkällä bokseja 2-4 :P

10

3718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juhana39v

      oli ihan suosikkisarja penikkana :) Pitänee ostaa boxi että saa nostalgiseerata! Kapteeni Koenig oli coolimpi ku kapteeni Kirk! Parempi näyttelijä myös, Martin Landau... (ja nyt saan kaikkien Kirk-fanien vihat päälleni... okei okei, oli se Kirk myös hieno lol) :D

      • itekki tenavana kattellu

        Muistan, kun Avaruusasema Alfa tuli 70-luvulla tv:stä. Itse olin silloin n. 8 v, ja tuo oli aivan käsittämättömän kovaa kamaa tuolloin. Mikään ei ollut hienompaa, kuin se että sain joululahjaksi Kotka-avaruusaluksen pienoismallin (nykyään kuulemma keräilyharvinaisuus).

        Sitten, kun TVTV! (sub-tv:n edeltäjä) näytti Alfan uusintana 2000-luvun alussa, pettymys oli karmea. Hirvittävän kökkö, pitkästyttävä ja täysin epäuskottava. Pienoismalliefektit olivat kyllä edelleen hienoja. Mutta, jos olisin jättänyt uusinnan katsomatta, olisin edelleen siinä uskossa, että kyseessä olisi ollut ehkä maailmanhistorian kaikkien aikojen paras tv-sarja!

        Kehotan siis varovaisuuteen liiallisten odotusten kanssa...


      • ...
        itekki tenavana kattellu kirjoitti:

        Muistan, kun Avaruusasema Alfa tuli 70-luvulla tv:stä. Itse olin silloin n. 8 v, ja tuo oli aivan käsittämättömän kovaa kamaa tuolloin. Mikään ei ollut hienompaa, kuin se että sain joululahjaksi Kotka-avaruusaluksen pienoismallin (nykyään kuulemma keräilyharvinaisuus).

        Sitten, kun TVTV! (sub-tv:n edeltäjä) näytti Alfan uusintana 2000-luvun alussa, pettymys oli karmea. Hirvittävän kökkö, pitkästyttävä ja täysin epäuskottava. Pienoismalliefektit olivat kyllä edelleen hienoja. Mutta, jos olisin jättänyt uusinnan katsomatta, olisin edelleen siinä uskossa, että kyseessä olisi ollut ehkä maailmanhistorian kaikkien aikojen paras tv-sarja!

        Kehotan siis varovaisuuteen liiallisten odotusten kanssa...

        ...pidä odottaa samaa elämystä kuin silloin joskus.

        Mutta kun asennoituu nostalgisoimaan niin ei paljon haittaa.

        Katselen myös mielelläni vanhoja 60-luvun Star Trekkejä vaikka tiedän nyt aivan selkeästi että seinät ovat pahvia ja kivet styroksia.

        Joskus kakarana mustavalkotöllöä tuijotellessa ei tullut edes mieleen kyseenalaistaa seikkoja jotka kriittisesti ajatellen ovat nyt naurettavia kämmejä.

        Itse asiassa on oikein mielenkiintoista seurata kuinka kehitys ajaa visioiden ohi (vrt. Stra Trekin kommunikaattorit ja Nokian vastaava, tai Alfassa sukkulan sisustus ja VR:n intercity junien sisustus). Mielenkiintoista nähdä mitkä kaikki "mielikuvituskeksinnöt" ehditään toteuttaa kun vanhaksi elää. Nehän ovat jo pari vuotta sitten Australiassa rakentaneet ensimmäisen toimivan proton materiansiirtimestä, vaikkei sillä vielä siirretty kuin lasersäde paikasta toiseen. Ja nanotekniikalla toteutettu näkymättömyys on ihan nurkan takana, siitäkin eka proto jo väsätty.


      • MuppetFrog
        ... kirjoitti:

        ...pidä odottaa samaa elämystä kuin silloin joskus.

        Mutta kun asennoituu nostalgisoimaan niin ei paljon haittaa.

        Katselen myös mielelläni vanhoja 60-luvun Star Trekkejä vaikka tiedän nyt aivan selkeästi että seinät ovat pahvia ja kivet styroksia.

        Joskus kakarana mustavalkotöllöä tuijotellessa ei tullut edes mieleen kyseenalaistaa seikkoja jotka kriittisesti ajatellen ovat nyt naurettavia kämmejä.

        Itse asiassa on oikein mielenkiintoista seurata kuinka kehitys ajaa visioiden ohi (vrt. Stra Trekin kommunikaattorit ja Nokian vastaava, tai Alfassa sukkulan sisustus ja VR:n intercity junien sisustus). Mielenkiintoista nähdä mitkä kaikki "mielikuvituskeksinnöt" ehditään toteuttaa kun vanhaksi elää. Nehän ovat jo pari vuotta sitten Australiassa rakentaneet ensimmäisen toimivan proton materiansiirtimestä, vaikkei sillä vielä siirretty kuin lasersäde paikasta toiseen. Ja nanotekniikalla toteutettu näkymättömyys on ihan nurkan takana, siitäkin eka proto jo väsätty.

        Mullakin on jäänyt mieleen muutama TV-sarja lapsuusajoilta 70- ja 80-luvulta:

        Avaruusasema Alfa
        Apinoiden planeetta
        Näkymätön mies (pääosassa hieno brittinäyttelijä David McCallum)
        Benny Hill Show (LOL)
        Battlestar Galactica
        Twin Peaks (kaikkien aikojen paras)


      • Mikä on muuttunut?
        MuppetFrog kirjoitti:

        Mullakin on jäänyt mieleen muutama TV-sarja lapsuusajoilta 70- ja 80-luvulta:

        Avaruusasema Alfa
        Apinoiden planeetta
        Näkymätön mies (pääosassa hieno brittinäyttelijä David McCallum)
        Benny Hill Show (LOL)
        Battlestar Galactica
        Twin Peaks (kaikkien aikojen paras)

        70- 80-luvun tv-sarjat olivat kovaa kamaa. Mitähän tämän päivän lapset saavat noista tylsistä tv-sarjoista. Esimerkiksi kun ritari ässä tuli tv:stä tiistai-iltaisin, oli koko Suomen nuoriso tv-kakkosella. Mikä enää tänä päivänä kokoaan nuoria sillä tavalla yhteen? Ei edes irkissä ole kaikkia nuoria. Onko yhteisöllisyys kadonnut? Ritari ässän jälkeen kaikki tiesivät, mistä seuraavana päivän koulussa puhutaan. Mistä ne puhuu tänä päivänä, mikä on yhteinen aihe?

        On muuten jännään, miten tässä neljänkympin nurkilla sitä kaipaa niitä lapsuusajan aikoja :)

        Näin se maailma muuttuu :)


      • Pyknic
        Mikä on muuttunut? kirjoitti:

        70- 80-luvun tv-sarjat olivat kovaa kamaa. Mitähän tämän päivän lapset saavat noista tylsistä tv-sarjoista. Esimerkiksi kun ritari ässä tuli tv:stä tiistai-iltaisin, oli koko Suomen nuoriso tv-kakkosella. Mikä enää tänä päivänä kokoaan nuoria sillä tavalla yhteen? Ei edes irkissä ole kaikkia nuoria. Onko yhteisöllisyys kadonnut? Ritari ässän jälkeen kaikki tiesivät, mistä seuraavana päivän koulussa puhutaan. Mistä ne puhuu tänä päivänä, mikä on yhteinen aihe?

        On muuten jännään, miten tässä neljänkympin nurkilla sitä kaipaa niitä lapsuusajan aikoja :)

        Näin se maailma muuttuu :)

        Filmtownista saa nyt kaikki 48 jaksoa 24€ (ainakin Oulussa).

        Loistava sarja edelleen minusta. Vain Babylon 5 on genressään kovempi.


      • Aikaansa sidottu:.!1
        itekki tenavana kattellu kirjoitti:

        Muistan, kun Avaruusasema Alfa tuli 70-luvulla tv:stä. Itse olin silloin n. 8 v, ja tuo oli aivan käsittämättömän kovaa kamaa tuolloin. Mikään ei ollut hienompaa, kuin se että sain joululahjaksi Kotka-avaruusaluksen pienoismallin (nykyään kuulemma keräilyharvinaisuus).

        Sitten, kun TVTV! (sub-tv:n edeltäjä) näytti Alfan uusintana 2000-luvun alussa, pettymys oli karmea. Hirvittävän kökkö, pitkästyttävä ja täysin epäuskottava. Pienoismalliefektit olivat kyllä edelleen hienoja. Mutta, jos olisin jättänyt uusinnan katsomatta, olisin edelleen siinä uskossa, että kyseessä olisi ollut ehkä maailmanhistorian kaikkien aikojen paras tv-sarja!

        Kehotan siis varovaisuuteen liiallisten odotusten kanssa...

        .

        onhan se tietenkin selvää että alfa oli tehty myös omaa aikaansa peilaavaksi asusteineen ym.

        Eikä sen aikaisissa töllöttimissä edes erottanut mitään yksityiskohtia, tosin on myönnettävä että kulissit ja tehosteet oli rakennettu hyvin vielä nykyajan näkökulmastakin katsottuna

        .


      • 18+10
        itekki tenavana kattellu kirjoitti:

        Muistan, kun Avaruusasema Alfa tuli 70-luvulla tv:stä. Itse olin silloin n. 8 v, ja tuo oli aivan käsittämättömän kovaa kamaa tuolloin. Mikään ei ollut hienompaa, kuin se että sain joululahjaksi Kotka-avaruusaluksen pienoismallin (nykyään kuulemma keräilyharvinaisuus).

        Sitten, kun TVTV! (sub-tv:n edeltäjä) näytti Alfan uusintana 2000-luvun alussa, pettymys oli karmea. Hirvittävän kökkö, pitkästyttävä ja täysin epäuskottava. Pienoismalliefektit olivat kyllä edelleen hienoja. Mutta, jos olisin jättänyt uusinnan katsomatta, olisin edelleen siinä uskossa, että kyseessä olisi ollut ehkä maailmanhistorian kaikkien aikojen paras tv-sarja!

        Kehotan siis varovaisuuteen liiallisten odotusten kanssa...

        Parasta Avaruusasema Alfassahan on sen älyttömyys. Voi vaikka laskeskella montako eaglea porukka saa tuhottua ja kuinka paljon tulee ruumiita kun alfalaiset taistelevat esimerkiksi avaruusvaahtoa vastaan.


    • Taas meni rahat

      Alfat alessa 9,90 e / boksi, auts.

    • Ei kenelläkään sattuisi olemaan tallessa 2.kauden ekaa jaksoa "The Metamorph" suomitekstein? Tämä ja kaikki muutkin tulivat pari vuotta sitten MTV3 Scifi kanavalta ja tuon em. jakson missasin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9303
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      43
      2737
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2503
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1350
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe