Miten kirjataan myyntilasku luottotappioihin, jos sitä ei ole koskaan kirjattu myyntisaamisiin/myyntiin? Jätetäänkö kokonaan kirjaamatta vai mitä tehdään? Kyseessä on tmi, jos sillä on merkitystä.
Luottotappioiden kirjaaminen
2
796
Vastaukset
- luottotappiot
Pidät siis ilmeisesti yksinkertaista kirjanpitoa.
Mikäli et tuota myyntilaskua ole koskaan myynniksi kirjannut (maksuperusteinen kirjanpito, eikä tilikausi, jolle tuo lasku kuuluu ole päättynyt) ei tule mitään kirjausta tuosta luottotappiostakaan.- joopa joo
Asiakkaani on uusi. Tai siis ollut minulla vasta puolisen vuotta. Lasku on vuodelta 2005. En tiedä miksi aikaisempi kirjanpitäjä ei ollut kirjannut laskua (ehkä asiakas ei ollut toimittanut laskua aineiston mukana), mutta nyt asiakas toi sen minulle ja sanoi, että kirjaa luottotappioksi. Eli en siis kirjaa ollenkaan. Kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613131Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433077- 422427
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa952112- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271780- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841387- 391290
- 811122