Päivän hyvätyö

Todellaco

Istuin tässä muutaman minuutin ja lueskelin lehdet ja uutiset, onne ettei se Joensuun tehdaspalo päässyt laajenemaan, saivat sen hallintaan, eivätkä myrkkykaasut päässeet hengitysilmaan.

Niin..alkoi kuulua koputusta, tintti kävi kertomassa että syömiset on loppu, viisaita nämä minun lähinaapurit, eikös?

Nyt on talipallot tarjolla ja mahdoton liikehdintä pensaassa.

Se on minun ensimmäinen hyvä työ tänään..

Mikä se on sinulla?

30

1326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naapuritalon

mummolle riisipuuroa ja vadelmia. Syöttölaite lintusilla oli täysi, mutta fasaaneille laitoin kauraa.

• asiaa aatulle

Oliko mummo pyytänyt sinulta riispuuroa vai ajattelitko viempä tuosta itsetuntuoani kohottaakseni mummolle puuroa, malliin minulla on mistä jakaa.
        Jokua saattaa tuntea loukkaukseksi jos vie kysymättä, voinko tuoda riispuuroa sinulle maistiaisiksi.
        Puuro on viety, avulias aatu on saanut tähden sädekehään pään päälle. Ei sitä niin vain kysymättä saa viedä puuron loppujaan mummoille eikä vaareille ja miksi et pyytänyt kotiisi mummoa aamupuurolle?

• sinun'
        asiaa aatulle kirjoitti:

Oliko mummo pyytänyt sinulta riispuuroa vai ajattelitko viempä tuosta itsetuntuoani kohottaakseni mummolle puuroa, malliin minulla on mistä jakaa.
        Jokua saattaa tuntea loukkaukseksi jos vie kysymättä, voinko tuoda riispuuroa sinulle maistiaisiksi.
        Puuro on viety, avulias aatu on saanut tähden sädekehään pään päälle. Ei sitä niin vain kysymättä saa viedä puuron loppujaan mummoille eikä vaareille ja miksi et pyytänyt kotiisi mummoa aamupuurolle?

päivän hyvä työsi, kun sait kirjoittaa ilkeilevän viestisi?

• välähtänyt
        asiaa aatulle kirjoitti:

päähäsi, että kaikki mummot eivät pääse kunnolla liikkumaan? Tämä mummo liikkuu sisällä joten kuten rollaattorin avulla, mutta ulkona liikkuminen on heikkoa. Aivoverenvuoto noin vuosi sitten vei liikuntakyvyn ja puheenkin huonoksi. Vein hänet eilen pienelle lenkillekin ja viimeviikolla neurologille. Onko sinulla mahdollisesti siitäkin jotain huomauttamista?

Kysymyksessä ei suinkaan ollut mikään "puuronloppu", vaan keitin puuron vartavasten hänelle. Kyseinen mummo on kaukainen sukulaiseni ja tiedän tasan tarkkaan, miten hän apuuni suhtautuu. Rouvan lapset asuvat kaukana, eivätkä halustaan huolimatta voi aina olla äitiään auttamassa.

• asiaa aatulle kirjoitti:

minä aina ennen, kun oli naapureiden kanssa kanssakäymistä vein useinkin lämpimäisiä, millon minkinlaisia.
        En edes ajatellut että siitä voisi loukkaantua.(onneksi ei niin tapahtunutkaan)
        Sama tapa siitä kehittyi toisillekin ja aina kun jotakin erikoista tehtiin maistiaiset naapuriin.

Minusta se on ollut hyvin yleinen tapa, ainakin täällä missä minä asun.

Mitään hyvää en ole tehnyt, kohde puuttu, mutta tein itselleni hyvää,lohilaatikkoa;)

• SkillaN kirjoitti:

minä aina ennen, kun oli naapureiden kanssa kanssakäymistä vein useinkin lämpimäisiä, millon minkinlaisia.
        En edes ajatellut että siitä voisi loukkaantua.(onneksi ei niin tapahtunutkaan)
        Sama tapa siitä kehittyi toisillekin ja aina kun jotakin erikoista tehtiin maistiaiset naapuriin.

Minusta se on ollut hyvin yleinen tapa, ainakin täällä missä minä asun.

Mitään hyvää en ole tehnyt, kohde puuttu, mutta tein itselleni hyvää,lohilaatikkoa;)

Olen syntynyt syrjäseudulla ja jouduin hakemaan postia parin kilometrin päästä jo ennen kouluikää. Postitalon emännällä sattui useinkin leivontapäivä postinhakupäivälle. Aina hän kääräisi tuoreen leivän paperiin ja työnsi sen postireppuun.

Itse olen noudattanut samaa tapaa, vaikkakin noista ajoista hieman muunneltuna. En tiedä kenenkään loukkaantuneen, paremminkin päinvastoin.

• Muumi-iso-Äiti

Vein vuodevaatteet ulos, ja nyt vaan kauppakierrokselle.

Iltapäivään saakka pakkasessa, on viileä vuode ;-D

• Olisin onnellinen jonkun tu...

Minäkin vaan vielä juon itse keittämääni kahvia ja tuumaan etttä, olisin ylen onnellinen jonkun keittämästä ja tuomasta aamupuurosta. - Sehän on ihan luonnollista, että 'naapuriaan' joskus jeesaa. Minäkin olen jopa joskus leivonnaisia ja soppia vienyt naapurille, kun hän ei leivo koskaan eikä paljon kotisoppia syö. Ei se ole sen kummempaa, enkä noista erityistä sädekehää ole itselleni saanut tai kerännyt. Silloin, jos 'naapuri' on liikuntarajoitteinen, hän varmasti arvostaa tuomisia ja ennenkaikkea juttuseuraa. Joten se on sitä ystävänpalvelua parhaimmillaan. Ja tuottaa hyvää mieltä ja iloa ihan konkreettisesti puolin ja toisin.

• Todellaco
        Olisin onnellinen jonkun tu... kirjoitti:

Minäkin vaan vielä juon itse keittämääni kahvia ja tuumaan etttä, olisin ylen onnellinen jonkun keittämästä ja tuomasta aamupuurosta. - Sehän on ihan luonnollista, että 'naapuriaan' joskus jeesaa. Minäkin olen jopa joskus leivonnaisia ja soppia vienyt naapurille, kun hän ei leivo koskaan eikä paljon kotisoppia syö. Ei se ole sen kummempaa, enkä noista erityistä sädekehää ole itselleni saanut tai kerännyt. Silloin, jos 'naapuri' on liikuntarajoitteinen, hän varmasti arvostaa tuomisia ja ennenkaikkea juttuseuraa. Joten se on sitä ystävänpalvelua parhaimmillaan. Ja tuottaa hyvää mieltä ja iloa ihan konkreettisesti puolin ja toisin.

Jo lapsuudessa opittu tuo tapa antaa naapurille lämpimäiset, leivonnaisista, osa kaloista vietiin meilläkin aina eräälle naapurille, myös marja satoa jaettiin joka syksy.

Pensasmarjoja pyydettiin naapurin tulla keräämään, mitä hän halusi, se on hyvä vanha tapa, eikä koskaan kukaan huolestunut, vaan kiitteli kauan ja se tapa pitäisi elvyttää.

Syksyisin omenapuut jää sato puihin ja mätänee, muttei tule mieleen kysäistä tai laittaa tolppalappua, omenien hakemisesta.

Minulla ei ole omenapuita, asun taajamassa, mutta sukulaisilta sen hyvän työn otan ilolla vastaan.

• On pitänyt kertoa
        Todellaco kirjoitti:

Jo lapsuudessa opittu tuo tapa antaa naapurille lämpimäiset, leivonnaisista, osa kaloista vietiin meilläkin aina eräälle naapurille, myös marja satoa jaettiin joka syksy.

Pensasmarjoja pyydettiin naapurin tulla keräämään, mitä hän halusi, se on hyvä vanha tapa, eikä koskaan kukaan huolestunut, vaan kiitteli kauan ja se tapa pitäisi elvyttää.

Syksyisin omenapuut jää sato puihin ja mätänee, muttei tule mieleen kysäistä tai laittaa tolppalappua, omenien hakemisesta.

Minulla ei ole omenapuita, asun taajamassa, mutta sukulaisilta sen hyvän työn otan ilolla vastaan.

On pitänyt monesti kertoa, minulla on kaksi vanhempaa ihmistä kuin minä joita käytän kaupassa ja asioilla. Ovat mahdottoman mukavia ja virkeitä vaan kun jalat huonossa kunnossa molemmilla.
        Nyt olin heidän kanssaan vasta avatussa Citymarketissa ruokaostoksilla, meillä oli kohtalaisen virkistävä päivä kaiken kaikkiaan.
        Nämä meidän yhteisreissut ovat olleet heille virkistäviä, joskus teemme poikkeuksen ja he tarjoavat oikein kakkukahvit!
        En näe sitä velvollisuudeksi, vaan ihan mukavaksi yhdessä oloksi.

• Hertta2009
        On pitänyt kertoa kirjoitti:

On pitänyt monesti kertoa, minulla on kaksi vanhempaa ihmistä kuin minä joita käytän kaupassa ja asioilla. Ovat mahdottoman mukavia ja virkeitä vaan kun jalat huonossa kunnossa molemmilla.
        Nyt olin heidän kanssaan vasta avatussa Citymarketissa ruokaostoksilla, meillä oli kohtalaisen virkistävä päivä kaiken kaikkiaan.
        Nämä meidän yhteisreissut ovat olleet heille virkistäviä, joskus teemme poikkeuksen ja he tarjoavat oikein kakkukahvit!
        En näe sitä velvollisuudeksi, vaan ihan mukavaksi yhdessä oloksi.

Toissa kesänä oli vallan mahdoton omenasato.
        Kyllä silloin keräsin omenat muovikasseihin ja lahjoitimme monta kassillista Itäkeskuksen palvelutaloon.

Vielä lähti naapurien mukana pohjanmaalle pari puulaatikollista,kun siellä oli sato jäänyt pieneksi.

Jouluna minulla on tapana leipoa joulupullaa naapureille,meitä on neljä perhettä rivitalossamme.Yksi naapuri tuo aina piparivadin.

• Verhojen vaihtaja
        Hertta2009 kirjoitti:

Toissa kesänä oli vallan mahdoton omenasato.
        Kyllä silloin keräsin omenat muovikasseihin ja lahjoitimme monta kassillista Itäkeskuksen palvelutaloon.

Vielä lähti naapurien mukana pohjanmaalle pari puulaatikollista,kun siellä oli sato jäänyt pieneksi.

Jouluna minulla on tapana leipoa joulupullaa naapureille,meitä on neljä perhettä rivitalossamme.Yksi naapuri tuo aina piparivadin.

Olen tehnyt hyvää jälkeä ja työtä, silitin verhot ja ja keikuin ikkunassa ja laitoin puhtaat verhot odottamaan kevättä.
        Mielestäni se oli nyt tehtävä oli sellainen mieli, ja silloin kun siltä tuntuu on toimittava.
        Ensi viikolla on toinen ikkuna vuorossa!

• Erittäin hyvä työ
        Verhojen vaihtaja kirjoitti:

Olen tehnyt hyvää jälkeä ja työtä, silitin verhot ja ja keikuin ikkunassa ja laitoin puhtaat verhot odottamaan kevättä.
        Mielestäni se oli nyt tehtävä oli sellainen mieli, ja silloin kun siltä tuntuu on toimittava.
        Ensi viikolla on toinen ikkuna vuorossa!

Naapurini soitti ja pyysi saunaan, , ,no menin, hän oli kaatunut ja käsi paketissa.
        Siinä sitten päiviteltiin ja tehtiin suunnitelma, lämmitimme saunan ja kipsi muovipussiin, saunottiin ja meille molemmille tuli oikein hyvä mieli.
        Lähimmäisen auttaminen on nyt minulle tärkeää.
        Voi itsellekin joku kommellus sattua ja tarvitsen apua.

• jutta-juulia

Asun nykyän kerrostalossa enkä valitettavasti enää voi ruokkia lintuja. Ennen ne olivat päivän ilo, katselimme mieheni kanssa minkälaisia sirkuttajia pihalla milloinkin oli. Päivän hyvä työ ( tosin perin itsekäs) tänään on ollut pakastimen sulattaminen ja lakanoiden silittäminen.
      Huomenna vien yhden lapsenlapsista leffaan, viikolla olen kaksi päivää vapaaehtoistyössä ja yhden illan lapsenvahtina. Jossain välissä menen liikuntarajoitteisen naapurin rouvan kanssa markettiin, minulla on auto ja asioin itsekin samalla.
      Naapuriapu on varmaan luonnikkaamapaa maaseudulla, kaupungissa ei oikein uskalla tuppautua auttamaan vaikka tietää, että apua tarvittaisi.

• Todellaco

Hyvä se on että itse jaksaa hoitaa kotiaan ja tehdä omat askareensa.

Luoja on pitänyt hyvässä vireessä ja pystyn vielä auttamaan toisiakin, lapsenikin joskus tarvitsevat pientä apua ja mielihyvin niitä teinejä jututtelen parin yön seudun, kuten nytkin kun vanhemmat lähtevät liikematkalle, olen siellä *peräänkatsojan* roolissa.

Se minulle onkin mieluista hommaa, ja lisänä Nyyssönen (partacollie) joka on aina valmis joka lähtöön, ulkoiluttamaan minua!

• Todellaco kirjoitti:

Hyvä se on että itse jaksaa hoitaa kotiaan ja tehdä omat askareensa.

Luoja on pitänyt hyvässä vireessä ja pystyn vielä auttamaan toisiakin, lapsenikin joskus tarvitsevat pientä apua ja mielihyvin niitä teinejä jututtelen parin yön seudun, kuten nytkin kun vanhemmat lähtevät liikematkalle, olen siellä *peräänkatsojan* roolissa.

Se minulle onkin mieluista hommaa, ja lisänä Nyyssönen (partacollie) joka on aina valmis joka lähtöön, ulkoiluttamaan minua!

Aamupala meneillään, ja siitä se päivä alkaa.
        Olen tänään vasta tekemässä hyvää työtä, ja kerronkin sen etukäteen, tosin minua pyydettiin siihen ja suostuin mielihyvin.

Eräs vanha pariskunta haluaa mennä kirkkoon, menettivät lapsensa muutama vuosi sitten ja nyt heillä halu mennä kuuntelemaan päivän saarnaa, pääsenhän sinne sitten minäkin.

Matka ei ole pitkä mutta hankala ja vilkasliikenteinen alue, meillä on keskenämme avunantosopimus puolin ja toisin, kaikki hoituu mitä sovitaan.

Pakkasta on yli -12, pitää saada auto lämpimäksi ettei sitten sisältä huuruunnu.

Hyvää sunnuntaita!

• Todellaco
        EntinenNeiti kirjoitti:

Aamupala meneillään, ja siitä se päivä alkaa.
        Olen tänään vasta tekemässä hyvää työtä, ja kerronkin sen etukäteen, tosin minua pyydettiin siihen ja suostuin mielihyvin.

Eräs vanha pariskunta haluaa mennä kirkkoon, menettivät lapsensa muutama vuosi sitten ja nyt heillä halu mennä kuuntelemaan päivän saarnaa, pääsenhän sinne sitten minäkin.

Matka ei ole pitkä mutta hankala ja vilkasliikenteinen alue, meillä on keskenämme avunantosopimus puolin ja toisin, kaikki hoituu mitä sovitaan.

Pakkasta on yli -12, pitää saada auto lämpimäksi ettei sitten sisältä huuruunnu.

Hyvää sunnuntaita!

Hieno saada ja kyetä auttamaan kanssaihmisiä missä voi ja pyydetään auttamaan, kyllä se vielä omallekin kohdalla voi tulla sellainen aika kun apua tarvitsee. Usein olen miettinyt omaa osaani tässä maailman kaikkeudessa, monipuolista ja arvokasta on olut työni näin jälkeenpäin ajatellen, vaikka kiperien asioiden ollessa kyseessä mennyt todella sormi suuhun, aina on selvitty ja selvitelty.
        Autetaan toisiamme kukin voimiensa ja halujensa mukaan, kyllä mekin saamme sitten apua kun sitä haluamme.
        Onko tänään ajatuksessa vai onko jo aikaisemmilta ajoilta ?

• *monalisa*
        Todellaco kirjoitti:

Hieno saada ja kyetä auttamaan kanssaihmisiä missä voi ja pyydetään auttamaan, kyllä se vielä omallekin kohdalla voi tulla sellainen aika kun apua tarvitsee. Usein olen miettinyt omaa osaani tässä maailman kaikkeudessa, monipuolista ja arvokasta on olut työni näin jälkeenpäin ajatellen, vaikka kiperien asioiden ollessa kyseessä mennyt todella sormi suuhun, aina on selvitty ja selvitelty.
        Autetaan toisiamme kukin voimiensa ja halujensa mukaan, kyllä mekin saamme sitten apua kun sitä haluamme.
        Onko tänään ajatuksessa vai onko jo aikaisemmilta ajoilta ?

Tänään teen puolukkahilloa ison kattilallisen, annan sitten lasteni perheille, ovat kovasti ehtineet kysellä olisiko mahdollista, tänään illalla sitten molemmat saavat ison astiallisen mukaansa

Laitan ruuan ja siinä jo mukana maistiaiset, mummin lihapullat ja perunamuussi, voittamaton yhdistelmä.

Lihapullat paistoin jo eilen, niitä pitää olla paljon kun lapset saavat mukaansakin oman rasian.

Sitten on taas minun vuoroni mennä vuoroin heidän kanssaan syömään jotain herkkua, näin se menee ja virkistää kaikkia vuoroin.

Alkaa pakkanenkin hellittämään pääseevät lapset mäkeä laskemaan, vieressäni on hyvä mutkamäki.

• Kirjoittamisiin

Tutustukaapa toiveeseen kirjoittaa päiväkirjaa maanantaista 2.2. kansanrunousarkiston kokoelmiin.
      Yhden arkipäivän tapahtumat.
      Kirjoittaminen olisi hyvä työ sille päivälle.

• Nyt lähdenkin

Nytpä lähden laittamaan kotipermanenttia ystävättärelleni.
        Sekin on hyvä työ, säästyy suuren rahat pienestä eläkkeestä.
        Liikkeellä kaiken ikää ;-DD

• Nyt lähdenkin kirjoitti:

Nytpä lähden laittamaan kotipermanenttia ystävättärelleni.
        Sekin on hyvä työ, säästyy suuren rahat pienestä eläkkeestä.
        Liikkeellä kaiken ikää ;-DD

Asun tavallisessa kerrostalossa.. Tässä rapussa ja viereisessäkään,ei asu ketään iäkkäitä ihmisiä.
        Minä olen vanhin asukas ,iältäni.Juuri ja juuri,joku tervehtii..Käyn siskolleni kaupassa,hän ei pysty itse.On kai hyvä työ,kun pitää bussilla mennä,kun ei ihan lähellä asu..Enpä ole ajatellut,että tekisin jotain erikoista,ilmanmuutahan sitä auttaa,jos joku ei pysty.Ruuan vieminen ,on vähän hankalampaa,että ei loukkaa toisen tunteita..Pullaa voi viedä,jos on sattunut juuri leipomaan.Monet vanhat ihmiset,eivät halua ottaa mitään ilmaiseksi.
        Jos vaikka yrittää ehdottaa,että voisin siivota,niin toinen heti kaivamassa maksua..oikein harmittaa.Onkohan maalla erilaista.. No,tämä taas tästä..Nähdään..

• Söin maukkaan lounaan ja nyt on niin muikea olo.

• Todellaco

Ihan mukavaa se on itseäkin ravita, minulle kävi niin että piti sillilautanen kuumilla perunoilla, vaan ehtivät jäähtyä, syy; se puhelin!

Minä asun kehäIII tuntumassa isossa taajamassa ja ympäristössä vain muutama tuttu, mutta sitäkin mukavampia, hyvällä syyllä voin sanoa.

Lapsetkin perheineen, no ei huutoetäisyydellä kuitenkaan.

Tässä talossa ei asu yhtään lapsiperhettä, olemme suurin osa yksin eläjiä, kesäisin tuossa ulkona tutustuu, siinä on hyvät oleskelutilat.

Omaa tilkkua hoidellessa sitten tulee naapurin kanssa keskusteltua.

• Tosi tärkeää
        Todellaco kirjoitti:

Ihan mukavaa se on itseäkin ravita, minulle kävi niin että piti sillilautanen kuumilla perunoilla, vaan ehtivät jäähtyä, syy; se puhelin!

Minä asun kehäIII tuntumassa isossa taajamassa ja ympäristössä vain muutama tuttu, mutta sitäkin mukavampia, hyvällä syyllä voin sanoa.

Lapsetkin perheineen, no ei huutoetäisyydellä kuitenkaan.

Tässä talossa ei asu yhtään lapsiperhettä, olemme suurin osa yksin eläjiä, kesäisin tuossa ulkona tutustuu, siinä on hyvät oleskelutilat.

Omaa tilkkua hoidellessa sitten tulee naapurin kanssa keskusteltua.

Olen tehnyt jalkakylvyn ja kasvohoidon, pitää sitä itseäkin hemmotella.
        En kyllä tiedä oliko tässä tarkoitus vaan toisten hyväksi tehdyt asiat, mutta puolustaudun, eihän jaksa toisia auttaa jos oma konto on huono ja laiskuus vaivaa!
        Ei saa unohtoo omaakaan hyvinvointia, se antaa voimia.

• Tosi tärkeää kirjoitti:

Olen tehnyt jalkakylvyn ja kasvohoidon, pitää sitä itseäkin hemmotella.
        En kyllä tiedä oliko tässä tarkoitus vaan toisten hyväksi tehdyt asiat, mutta puolustaudun, eihän jaksa toisia auttaa jos oma konto on huono ja laiskuus vaivaa!
        Ei saa unohtoo omaakaan hyvinvointia, se antaa voimia.

Onko se toisen auttaminen hyvä työ vai normaalia toimintaa ? Käydessäni erään vanhan rouvan luona, toimittelen usein hänelle kauppa-asioita.
        Vaikka monta palvelua hänelle tulee, aina jotain pientä puutuu. Hän liikkuu apuvälineen kanssa ulkona.
        Mennessäni monesti vien jotain kotona leivottua. Milloin se on karjalanpiirakat,joulun alla torttuja, joskus pullaa, milloin mitäkin. Sitten juomme yhdessä kahvit.
        Enimmäkseen kuuntelen, koska hänellä on juttuseuran puutetta, ja kenelle asioitaan kertoisi.
        Minusta se on normaalia että toista autetaan, jos kerran voidaan.
        Ei ikinä ole tullut mieleenkään saada siitä itselle jotain pisteitä.

• seuralainen XY
        meri-kukka98 kirjoitti:

Onko se toisen auttaminen hyvä työ vai normaalia toimintaa ? Käydessäni erään vanhan rouvan luona, toimittelen usein hänelle kauppa-asioita.
        Vaikka monta palvelua hänelle tulee, aina jotain pientä puutuu. Hän liikkuu apuvälineen kanssa ulkona.
        Mennessäni monesti vien jotain kotona leivottua. Milloin se on karjalanpiirakat,joulun alla torttuja, joskus pullaa, milloin mitäkin. Sitten juomme yhdessä kahvit.
        Enimmäkseen kuuntelen, koska hänellä on juttuseuran puutetta, ja kenelle asioitaan kertoisi.
        Minusta se on normaalia että toista autetaan, jos kerran voidaan.
        Ei ikinä ole tullut mieleenkään saada siitä itselle jotain pisteitä.

Kävin torstaina kyläilemässä 82v rouvan luona, soitti ja pyysi kahville. Hän puhui omia juttujaan menneisyydestä toista tuntia. Aivotoiminta ei ole enää kohdallaan.
        Nyt illalla hän soitti kertoen, herkinen aika kun en keittänyt sitä kahvia torstaina muistin sen nyt juuri, tule nyt on tarjoan kahvit.
        Arvatkaa menenkö? Ei todellakaan muista koko soittamistaan, kysyy mahdollisesti miksi tulit tänne.
        Näin se ikä ja yksinäisyyskin kohtelee loppusuoralla yhtä jos toistakin. Ei voi mitään.

• Todellaco
        seuralainen XY kirjoitti:

Kävin torstaina kyläilemässä 82v rouvan luona, soitti ja pyysi kahville. Hän puhui omia juttujaan menneisyydestä toista tuntia. Aivotoiminta ei ole enää kohdallaan.
        Nyt illalla hän soitti kertoen, herkinen aika kun en keittänyt sitä kahvia torstaina muistin sen nyt juuri, tule nyt on tarjoan kahvit.
        Arvatkaa menenkö? Ei todellakaan muista koko soittamistaan, kysyy mahdollisesti miksi tulit tänne.
        Näin se ikä ja yksinäisyyskin kohtelee loppusuoralla yhtä jos toistakin. Ei voi mitään.

Minullakin lähipiirissä sellaisia muistamattomia, kun puhekin on joskus aivan utopiaa, todella kortomuksia laidasta laitaan.

Voi olla että kun palaan vierailulta heidän luotaan kotiin, soi jo puhelin ja halutaan tietää olenko suuttunut jostakin kun en ole käynyt tervehtimässä vähään aikaan, heillä molemmilla on kotisairaanhoitaja joka käy 2x vrkssa, tarkastaa tilanteet ja lääkkeet, ties mitä.

Kyllä se vaan on outoa että molemmat päät ei pysy terveenä, jos jalat toimii, pää ei, tai sitten kääntäen pää toimii jalat ei.

Minulla myös aivan virkeitä ihmisiä ilman kotiapua, ja heille olen kauppa-apuna tai muutakin pientä palvelusta tarvittaessa.

• Aikainen Liikkuja
        Todellaco kirjoitti:

Minullakin lähipiirissä sellaisia muistamattomia, kun puhekin on joskus aivan utopiaa, todella kortomuksia laidasta laitaan.

Voi olla että kun palaan vierailulta heidän luotaan kotiin, soi jo puhelin ja halutaan tietää olenko suuttunut jostakin kun en ole käynyt tervehtimässä vähään aikaan, heillä molemmilla on kotisairaanhoitaja joka käy 2x vrkssa, tarkastaa tilanteet ja lääkkeet, ties mitä.

Kyllä se vaan on outoa että molemmat päät ei pysy terveenä, jos jalat toimii, pää ei, tai sitten kääntäen pää toimii jalat ei.

Minulla myös aivan virkeitä ihmisiä ilman kotiapua, ja heille olen kauppa-apuna tai muutakin pientä palvelusta tarvittaessa.

Mukavaa aloittaa uusi päivä kun herää virkeänä, vaikka onkin aikaista, onhan päiväunille sitten tarkoitusta.

Ihan miellyttävä aika tämäkin, ei kulje hissit, eikä kadulla vielä autojonoja, muutama hurahtelee silloin tällöin ikkunan alla.

Taitaa olla päivän hyvä työ itselle, jää aikaa valmisteluun, on pieni lomamatka edessä.

Tarvitsee jokainen pienen muutoksen ja uusia tuulia elämäänsä, ei se iästä ole kiinni.

• Ulla-Sofia
        Aikainen Liikkuja kirjoitti:

Mukavaa aloittaa uusi päivä kun herää virkeänä, vaikka onkin aikaista, onhan päiväunille sitten tarkoitusta.

Ihan miellyttävä aika tämäkin, ei kulje hissit, eikä kadulla vielä autojonoja, muutama hurahtelee silloin tällöin ikkunan alla.

Taitaa olla päivän hyvä työ itselle, jää aikaa valmisteluun, on pieni lomamatka edessä.

Tarvitsee jokainen pienen muutoksen ja uusia tuulia elämäänsä, ei se iästä ole kiinni.

Lueskelin tuossa lehtiä, taas on palkittu hyvät työt, elokuvamaailman Jussit jaettu.

Lentäjän poika parhaana, se onkin Suomelle tuonut kaukaakin hyviä arvosteluita ja levinnytkin kai ympäri palloamme, olen vilpittömästi iloinen tuosta elokuvan saadusta huomiosta.

Lisää tulee vastaavia, Renny varmaan saa Marski-elokuvansa onnistumaan, kokemusta, näkemystä ja osaamista häneltä löytyy.

Se että meille kaikille tai suurimmalle osalle suomalaisia tulee jostain hyvä olo, sekin on hyvätyö.

En vähättele ollenkaan henkilöön kohdistuvia, koska se on meille tärkeää tarjota apua kun jollain on tarvis, arki tuo kaikkea odottamatonta itse kellekin.

Samoin voi antaa itsellekin aikaa lepäilyyn ja harrastuksille, virkeyttä pitää meidän iässä löytyä, ja hyvä mieli on sekin usein tavoittelemisen arvoista.

• Todellaco
        Ulla-Sofia kirjoitti:

Lueskelin tuossa lehtiä, taas on palkittu hyvät työt, elokuvamaailman Jussit jaettu.

Lentäjän poika parhaana, se onkin Suomelle tuonut kaukaakin hyviä arvosteluita ja levinnytkin kai ympäri palloamme, olen vilpittömästi iloinen tuosta elokuvan saadusta huomiosta.

Lisää tulee vastaavia, Renny varmaan saa Marski-elokuvansa onnistumaan, kokemusta, näkemystä ja osaamista häneltä löytyy.

Se että meille kaikille tai suurimmalle osalle suomalaisia tulee jostain hyvä olo, sekin on hyvätyö.

En vähättele ollenkaan henkilöön kohdistuvia, koska se on meille tärkeää tarjota apua kun jollain on tarvis, arki tuo kaikkea odottamatonta itse kellekin.

Samoin voi antaa itsellekin aikaa lepäilyyn ja harrastuksille, virkeyttä pitää meidän iässä löytyä, ja hyvä mieli on sekin usein tavoittelemisen arvoista.

Lehdet luettu, Jussit löytäneet omistajansa kirjahyllyn näyttävän tason!

Eikka Grön juhlinut näyttävästi syntymäpäiviään Floridassa, missä hän viettää talvet...Onnea Eikka!.. ja 70 tumman punaista ruusua!

Näyttävä joukko on ollutkin mukana juhlimassa.

Tänään sitten alkaa virkistyslomani,, muutama päivä pelkkää hemmottelua ja valmiit kahvi- ja ruokapöydät, uskon ainakin että siellä unohtuu viimeisetkin harmaat ajatukset.

Odottavin mielin ja pilkettä silmäkulmassa pakkailen tuossa laukun ja menox, suosittelen itse kullekin samaa.

Kiitos kirjoituksistanne, luen taas kun tulen takaisin...kirjoitelkaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      114
      2026
    2. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      85
      1289
    3. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1085
    4. Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi

”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri
      Pyhäjärvi
      145
      884
    5. Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta

ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu
      Ikävä
      71
      847
    6. Miten menee omasta mielestä?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri
      Ähtäri
      27
      792
    7. Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa

Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu
      Ikävä
      22
      751
    8. Jos en enää

sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan
      Ikävä
      38
      730
    9. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      49
      730
    10. Ei mene kauaa että kaikki vedätykset

Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup
      Ikävä
      56
      679
    Aihe