tulipalo yöllä,enkeli herätti

ottoalli

Takavuosina kristillisiä myyntipisteitä kiersi ahkeraan Pauli Kotkavaara niminen myyntiedustaja.Vaimoni oli myymälänhoitajana ja usein teki sisäänostoja Kotkavaaran kanssa.
Kerran hän oli kertonut merkillisestä tapauksesta. Hän oli ollut majoitettuna koulun asuntojen siivessä.Koulu oli ollut muodoltansa L-kirjaimen muotoinen.
Kesken unien hän herää siihen että joku tyrkkii hänen kylkeensä. Hän herää,nousee ylös mutta huoneessa ei näy ketään.
Seuraavassa hetkessä hän kävelee ikkunan ääreen ja kurkistaa ulos.
Mitä ihmettä, koulun toinen pääty oli tulessa.
Kiitos Herralle,että Hänen omilleen on enkelit annettu matkaan mukaan.He valvovat silloinkin kun me nukumme. Eikö ole valtavaa

38

2243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Metsätienk.

      mieleen samanlainen tapaus.Asuin vanhalla kansakoululla ja vuonna -73 heräsin keskellä yötä, kun koulun ikkunoista lieskat löivät. Hälytin koko talonväen, kolme perhetä. Pelästyin että joudumme saarroksiin, koska olisi pitänyt mennä palavien lieskojen ohi. Ja oli pelättävissä,että palo leviää puiden myötä asuinrakennukseen.En tässä tapauksessa puhu enkeleistä, mutta minulla on kansakouluun liittyvä enkeli-ilmestys, minkä voin kertoa vasta kun aika on kypsä.

      • tapahtui n. 30 v sitten

        oli kesa. Tulin toista vasyneena ja kollahdin sohvalle nukkumaan kengat jalassa/\.

        Aloin nahda unta. Oli talvi. Kavelin hevostieta etelaa, jossakin eurooopassa. Oli leuto ilma, pakkasta ehka 1-5 astetta. Taivas oli harmaa ja lunta satoi osilla hiutaleilla. Minula oli anorakki ja monot jalassa.Yritin satuttaa askeliani hevose jalanjalkiin, vasemmalla oli tammirivisto ja sen takana niitty. Oikella puolen oli metsaa ja vieni vartiokoppi, jossa oli siniset vinoraidat. Siihen juuri mahtui mies seisomaan. kopin vieresta laksi jotos metsaan jossa tiesi nolevan mokin .
        Kun tulin vartiokopin kohdalle, v astaani tuliumies.n 45 vuotias. Minua hieman pyhyempi.
        hanella oli karvakaulus tumma parta.

        Han ohitti minut oikealta puolen, ja kohdalla tarttui lujasti oikeaan olkapaahani ja sanoi tuntemattomalla murteella; OUGA tai TOUGA!

        Riuhtaisin itseni irti mutta han tarttui uudlleen olkapaahani ja toisti sanan kovalla aanella.

        Herasin tuntien vielakin hanen lujan otteensa olkapaassani.
        Muistin sanan monta paivaa mutta nyt yritan tavata sita mielessani.
        Tietaako teista kukaan mita sana merkitsee?

        -oliko sana varoitus? Ymparisto vaikutti mkui olisin josssakin unkarissa tai virossa.


    • koskit

      Ja sitten kun enkeli ei pökikään kylkeen, vaan ihminen kärvähtää mustaksi korpuksi - niin pappi toteaa "se oli jumalan tahto", kun ei muuta osaa.

      Aamen - kait?

      • ottoalli

        kuka kärvähtää, kuka ei. Mutta kristityillä on tällainen taivaallinen optio,että on jotain taivaankin vastuulla meidän elämässämme.
        Kuitenkin se menee niin että taivas päättää,koska tulee väliin.Me ihmiset emme voi,edes kristittyinä,käskyttää Jumalaa
        Omakohtainen kokemukseni liikenteessä on tuossa alempana : ENKELI-ILMESTYS kirj.metsätienk. Tai siellä on 2 eri tapausta,joissa enkeli tuli väliin,joista toinen
        minun

        selvennys: nimimerkki;metsätienk. ei ole sama kuin ottoalli


      • jenny.

        ...pikemminkin oli aika lähteä...siis tulipalossa jos niin oli tullakseen.


    • Eivät enkelit auta ainoastaan Herran omia. myös minua on autettu. Vaikka jotkut hurskat uskovat ovat valmiita tuomitsemaan omilla aivoilla ajattelevat sinne, minne kukaan ei halua.

      Minut on useasti autettu vaaran hetkeltä syrjään ja myös toimitettu kärsivän eläimen luokse, pelastaen sen hengen. Meitä ohjataan ja autetaan kyllä.
      Jumala katsoo sydämeen ei siihen kuka istuu etupenkissä tai puhuu kielillä korostaen egoaan.

      • ottoalli

        uskosta osaton varjellaan ,jotta omat etsikkoajat voidaan saavuttaa. En muista olenko kertonut,mutta nuoruudessani oli täpäriä tilanteita useita,joissa kuolema liippasi tosi likeltä.
        Että Jumalan armosta tässä elän.


      • Aritta
        ottoalli kirjoitti:

        uskosta osaton varjellaan ,jotta omat etsikkoajat voidaan saavuttaa. En muista olenko kertonut,mutta nuoruudessani oli täpäriä tilanteita useita,joissa kuolema liippasi tosi likeltä.
        Että Jumalan armosta tässä elän.

        mutta minuakin varjellaan. Enkä edes usko sellaiseen Jumalaan johon kristityt uskovat.

        Enkä ole ainoa "uskoton" eikä meidän etsikkoajat koskaan lopu.


      • ottoalli
        Aritta kirjoitti:

        mutta minuakin varjellaan. Enkä edes usko sellaiseen Jumalaan johon kristityt uskovat.

        Enkä ole ainoa "uskoton" eikä meidän etsikkoajat koskaan lopu.

        jos Hän,Kaikkivaltias Jumala,antaisi sinulle omakohtaisen herätyksen niin että synnintunto heräisi, niin mitä aritta tekisi ?
        Kokemuksesta tiedän että ihminen on kuin kahden tien risteyksessä.Toisessa tienviitassa lukee TAIVAASEEN ja toisen jo tiedätkin mitä siinä lukee.Tämä jälkimmäinen on sama kuin yleinen mielipide,siis tämän maailman tie.Sillä tiellä eletään niinkuin ennenkin.
        Jumalan aivoitus meidän kohdalla on se että tulisimme armon alle kilvoittelemaan kohden taivasta.
        Hinta sinusta,Aritta,on maksettu,eikä se ollut mikään pikku juttu.Se maksoi meidän Herramme ristin kuoleman.
        Siis todella kova hinta on sinusta jo maksettu.

        Siis kelpaisiko Jumalan armo ja rakkaus,jos vielä etsikkoaika sinulle suotaisiin ?


      • Aritta
        ottoalli kirjoitti:

        jos Hän,Kaikkivaltias Jumala,antaisi sinulle omakohtaisen herätyksen niin että synnintunto heräisi, niin mitä aritta tekisi ?
        Kokemuksesta tiedän että ihminen on kuin kahden tien risteyksessä.Toisessa tienviitassa lukee TAIVAASEEN ja toisen jo tiedätkin mitä siinä lukee.Tämä jälkimmäinen on sama kuin yleinen mielipide,siis tämän maailman tie.Sillä tiellä eletään niinkuin ennenkin.
        Jumalan aivoitus meidän kohdalla on se että tulisimme armon alle kilvoittelemaan kohden taivasta.
        Hinta sinusta,Aritta,on maksettu,eikä se ollut mikään pikku juttu.Se maksoi meidän Herramme ristin kuoleman.
        Siis todella kova hinta on sinusta jo maksettu.

        Siis kelpaisiko Jumalan armo ja rakkaus,jos vielä etsikkoaika sinulle suotaisiin ?

        Kun en kerran sellaiseen usko.

        Tiedän nimittäin että mitään etsikkoaikoja ei ole olemassakaan eikä myöskään sellaista jumalaa joka valikoisi kuka hänelle kelpaa ja kuka ei.

        On aivan pöyristyttävää että 200-400 luvulla elävien piispojen keksimä uskonto on vieläkin olemassa. Minkälainen mahti heillä olikaan.

        Jeesus ei kuollut ristillä ihmisten takia, sekin on piispojen keksintöä. Jeesuksesta tehtiin kristinuskon jumala vaikka hän oli juutalainen eikä tiennyt kristinuskosta tuon taivaallista.

        Mutta jos uskosi tekee sinut onnelliseksi on se ok. Älä kuitenkaan tyrkytä sitä ainakaan minulle, äläkä lässytä siitä toisesta puolesta koska sitä ei ole olemassakaan. Sen kummemmin kuin jumalaasikaan.

        Minäkin tiedän asioita kokemuksesta ja niihin kokemuksiin kuuluu vain rakastava Jumala, ei mitään muuta.


      • kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
        Aritta kirjoitti:

        Kun en kerran sellaiseen usko.

        Tiedän nimittäin että mitään etsikkoaikoja ei ole olemassakaan eikä myöskään sellaista jumalaa joka valikoisi kuka hänelle kelpaa ja kuka ei.

        On aivan pöyristyttävää että 200-400 luvulla elävien piispojen keksimä uskonto on vieläkin olemassa. Minkälainen mahti heillä olikaan.

        Jeesus ei kuollut ristillä ihmisten takia, sekin on piispojen keksintöä. Jeesuksesta tehtiin kristinuskon jumala vaikka hän oli juutalainen eikä tiennyt kristinuskosta tuon taivaallista.

        Mutta jos uskosi tekee sinut onnelliseksi on se ok. Älä kuitenkaan tyrkytä sitä ainakaan minulle, äläkä lässytä siitä toisesta puolesta koska sitä ei ole olemassakaan. Sen kummemmin kuin jumalaasikaan.

        Minäkin tiedän asioita kokemuksesta ja niihin kokemuksiin kuuluu vain rakastava Jumala, ei mitään muuta.

        linja-autossa.Herään aina juuri pysäkkiä ennen omaa pysäkkiä.Jumala tai mikään enkeli ei tätä tee vaan se on oma vaisto joka näin tekee.Tämä on ihan tieteellisesti todistettu että aivot pystyvät tekemään näin.


      • jenny.

        Jumala on KAIKKIEN Jumala - olet oikeassa.

        Ja kyllä Hän "jyvät akanoista erottaa" olivat he miten "punkkarin" näköisiä tahansa.;)

        Ja toisaalta - ei Hän "akanoita" hylkää - odottaa vain, että he kääntyisivät Hänen puoleensa.


      • Soppoalli
        ottoalli kirjoitti:

        jos Hän,Kaikkivaltias Jumala,antaisi sinulle omakohtaisen herätyksen niin että synnintunto heräisi, niin mitä aritta tekisi ?
        Kokemuksesta tiedän että ihminen on kuin kahden tien risteyksessä.Toisessa tienviitassa lukee TAIVAASEEN ja toisen jo tiedätkin mitä siinä lukee.Tämä jälkimmäinen on sama kuin yleinen mielipide,siis tämän maailman tie.Sillä tiellä eletään niinkuin ennenkin.
        Jumalan aivoitus meidän kohdalla on se että tulisimme armon alle kilvoittelemaan kohden taivasta.
        Hinta sinusta,Aritta,on maksettu,eikä se ollut mikään pikku juttu.Se maksoi meidän Herramme ristin kuoleman.
        Siis todella kova hinta on sinusta jo maksettu.

        Siis kelpaisiko Jumalan armo ja rakkaus,jos vielä etsikkoaika sinulle suotaisiin ?

        Ei kannata kinata tämän sekopään kanssa, uskon että herra näyttää hänellekkin jossain vaiheessa ehkä kuoleman jälkeen , että olit mummo väärässä, ja silloin hän saa kokea mitä on Saatana ja helvetti.


      • Metsätienk.
        jenny. kirjoitti:

        Jumala on KAIKKIEN Jumala - olet oikeassa.

        Ja kyllä Hän "jyvät akanoista erottaa" olivat he miten "punkkarin" näköisiä tahansa.;)

        Ja toisaalta - ei Hän "akanoita" hylkää - odottaa vain, että he kääntyisivät Hänen puoleensa.

        On se kumma, kun tuo enkeli kaiken tuon akanalauman seasta jyvänsä löytää. Monet kysyvät, että missä se enkeli silloin oli, kun itse oli pulassa? Jospa akana sattuikin olemaan muiden akanoiden kanssa iloa pitämässä. Ja kuluttamassa Jumalan antamat (ja muidenkin)herkut himoineen Thaikkulassa tai muissa synnin saarilla ja rannoilla.Saattavat kyllä palvoa enkeleitä, mutta jumalia he ovt kuitenkin itse omasta mielestään. "Ei saa tuomita, pitää olla suvaitsevainen," huutaa akana. jennylle terveisiä.


      • Aritta
        Soppoalli kirjoitti:

        Ei kannata kinata tämän sekopään kanssa, uskon että herra näyttää hänellekkin jossain vaiheessa ehkä kuoleman jälkeen , että olit mummo väärässä, ja silloin hän saa kokea mitä on Saatana ja helvetti.

        uskonnon historiaa ymmärtäisit että uskovaiset ovat hakoteillä - joka ikinen.

        Miksi ihmeessä minun pitää seurata jotain patriarkkauskontoa jonka on perustanut piispat jotka ovat vain halunneet valtaa itselleen?

        Mieluimmin kuuntelen Jumalan ääntä sisälläni.


      • ottoalli
        kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk kirjoitti:

        linja-autossa.Herään aina juuri pysäkkiä ennen omaa pysäkkiä.Jumala tai mikään enkeli ei tätä tee vaan se on oma vaisto joka näin tekee.Tämä on ihan tieteellisesti todistettu että aivot pystyvät tekemään näin.

        linjurissa. Tiäks mää kyllä kattelen maisemia koko rahalla.
        Ootteko kuullu sen laihialaisvitsin, ku lapset tuli koulusta ja kertovat isälle että aamulla säästettiin,ei mentykään sisälle linja-autoon vaan juostiin sen perässä kouluun.
        Isä totesi että tehän hölmösti teitte. Miksette juosseet taksin perässä.


      • jenny. kirjoitti:

        Jumala on KAIKKIEN Jumala - olet oikeassa.

        Ja kyllä Hän "jyvät akanoista erottaa" olivat he miten "punkkarin" näköisiä tahansa.;)

        Ja toisaalta - ei Hän "akanoita" hylkää - odottaa vain, että he kääntyisivät Hänen puoleensa.

        Ei Jumala katso ulkokuorta vaan sisintä.
        Olen samaa mieltä Anitran ? kanssa ettei ole olemassa etsikko aikaa., Soidin aika on, mutta se on eri juttu.
        Jumala on antanut meille kaksi suunnatonta lahjaa. Tunteen ja Valinnanvapauden.
        Käy lukemassa www.henkinenkehitys.fi
        Sieltä selviää mitä meidän täytyisi tehdä ja mitren elää.
        Etsiessäni joka uskonhaarasta aikoinaan rauhaa löysin sen tuolta. Nyt yli puolet elämästäni olen ollut elämänkatsomukseltani Spiriualisti.
        Olen henkisen kotini löytänyt mutta silti minua uhataan paikallla, minne uskisket haluaa kaikki toisin ajattelijat...


      • jenny.
        maagikko kirjoitti:

        Ei Jumala katso ulkokuorta vaan sisintä.
        Olen samaa mieltä Anitran ? kanssa ettei ole olemassa etsikko aikaa., Soidin aika on, mutta se on eri juttu.
        Jumala on antanut meille kaksi suunnatonta lahjaa. Tunteen ja Valinnanvapauden.
        Käy lukemassa www.henkinenkehitys.fi
        Sieltä selviää mitä meidän täytyisi tehdä ja mitren elää.
        Etsiessäni joka uskonhaarasta aikoinaan rauhaa löysin sen tuolta. Nyt yli puolet elämästäni olen ollut elämänkatsomukseltani Spiriualisti.
        Olen henkisen kotini löytänyt mutta silti minua uhataan paikallla, minne uskisket haluaa kaikki toisin ajattelijat...

        Niin - SISINTÄ hän nimenomaan katsookin. Sitä juuri tarkoitinkin tuolla, että "olivat he miten punkkarin näköisiä tahansa", ts. että vaikka ihminen olisi suorastaan PELOTTAVAN näköinen, mutta sisin hyvä/hyvään pyrkivä/lähimmäisistään välittävä, niin ei se ulkokuori merkkaa mitään.

        Tuota tarkoitin.


      • ottoalli
        maagikko kirjoitti:

        Ei Jumala katso ulkokuorta vaan sisintä.
        Olen samaa mieltä Anitran ? kanssa ettei ole olemassa etsikko aikaa., Soidin aika on, mutta se on eri juttu.
        Jumala on antanut meille kaksi suunnatonta lahjaa. Tunteen ja Valinnanvapauden.
        Käy lukemassa www.henkinenkehitys.fi
        Sieltä selviää mitä meidän täytyisi tehdä ja mitren elää.
        Etsiessäni joka uskonhaarasta aikoinaan rauhaa löysin sen tuolta. Nyt yli puolet elämästäni olen ollut elämänkatsomukseltani Spiriualisti.
        Olen henkisen kotini löytänyt mutta silti minua uhataan paikallla, minne uskisket haluaa kaikki toisin ajattelijat...

        Jos kristityt ovat väärässä, sinun ei käy kuinkaan, mutta jos he ovatkin oikeassa, silloinhan sinä pelleilet iankaikkisen osasi kanssa, ja sinun käy todella huonosti.

        Tiedätkö,on ihan hyvä nyt vielä varmentaa tuo asia ja neuvonkin sinua, että rukoilet Jeesusta Kristusta: jos minä olen syntinen ja tarvitsisin Vapahtajaa omien syntieni tähden, niin näytä se minulle. Amen

        Ja kun Kaikkivaltiaan Jumalan pyhyys tulee sinua lähelle, sinusta tulee tosi syntinen tapaus. Itsekin silloin tajuat että todella tarvitset syntisten Vapahtajaa,Jeesusta.

        Jossain täällä kerroinkin kuinka HÄN kuulee rukouksemme kertaheitolla.

        "Hän,joka on luonut silmän, Hänkö ei näkisi ? Hän,joka on luonut korvan,Hänkö ei kuulisi ?"
        Ps.94:9

        siitä vaan - anna mennä


      • tarvitsekaan
        Aritta kirjoitti:

        uskonnon historiaa ymmärtäisit että uskovaiset ovat hakoteillä - joka ikinen.

        Miksi ihmeessä minun pitää seurata jotain patriarkkauskontoa jonka on perustanut piispat jotka ovat vain halunneet valtaa itselleen?

        Mieluimmin kuuntelen Jumalan ääntä sisälläni.

        seurata mitään tiettyä uskontoa, minä seurasin yli 20 vuotta, kunnes löysin kaiken tarvittavan itseni sisältä ja sellaista valaistusta en ennen koskaan ollut kokenut.


      • Aritta
        tarvitsekaan kirjoitti:

        seurata mitään tiettyä uskontoa, minä seurasin yli 20 vuotta, kunnes löysin kaiken tarvittavan itseni sisältä ja sellaista valaistusta en ennen koskaan ollut kokenut.

        Minäkin kokeilin uskontoja kunnes löysin kaiken sisältäni. Siksi en ole kiinnostunut käännytystouhuista hiukkaakaan.


      • jenny. kirjoitti:

        Jumala on KAIKKIEN Jumala - olet oikeassa.

        Ja kyllä Hän "jyvät akanoista erottaa" olivat he miten "punkkarin" näköisiä tahansa.;)

        Ja toisaalta - ei Hän "akanoita" hylkää - odottaa vain, että he kääntyisivät Hänen puoleensa.

        Täytyy myös näyttää parannusta. Ei Herra ilmaiseksi sitä Anna,ootat vaan ,teet pahojasi .Täytyy sitä näyttää Aitoa katumista ja tehdä asioiden eteen parannusta


    • osaa olla mitä vaan

      Oikea taivaan enkeli estäisi kyllä tulipalon syttymisen.
      Mutta se saatana joka on todella ovela ketku ja pirunmoinen eksyttäjä, osaa näytellä pelastajaa
      taidokkaasti dramatisoiden tilanteen kuin tilanteen, vieläpä itselleen edulliseksi. Ensin se saattaa siis ihmisraukan pulaan ja sitten rientää paikalle näytellen suurta hyväntekijää. Ja yleensä ihminen pikkumainen luulee ja uskoo omassa harhassaan sen pelastajaksi. Jolta se toki näyttääkin, kaikin puolin. Ja toki Herrahan se Saatanakin on, enkeleineen.

      • tiedät,

        että oikea taivaan enkeli estäisi tulipalot? Maailmassa tapahtuu paljon sellaista mitä Jumala ja enkelinsä eivät ole estämässä.


      • kun paha hallitsee ihmiskuntaa
        tiedät, kirjoitti:

        että oikea taivaan enkeli estäisi tulipalot? Maailmassa tapahtuu paljon sellaista mitä Jumala ja enkelinsä eivät ole estämässä.

        Kyllä oikea suojelusenkeli estää joutumasta pulaan.
        Se on totuus ja siksipä tiedänkin sen!


      • varjella
        kun paha hallitsee ihmiskuntaa kirjoitti:

        Kyllä oikea suojelusenkeli estää joutumasta pulaan.
        Se on totuus ja siksipä tiedänkin sen!

        Pahaa tapahtuu juuri siksi kuten sanoit. Ja pahaa tapahtuu Jumalan omillekin. Sairauksia, onnettomuuksia, jopa kuollaan onnettomuuksissa.


      • ottoalli
        varjella kirjoitti:

        Pahaa tapahtuu juuri siksi kuten sanoit. Ja pahaa tapahtuu Jumalan omillekin. Sairauksia, onnettomuuksia, jopa kuollaan onnettomuuksissa.

        näin on.Uskovainen voi jopa kuolla syöpään tai johonkin muuhun vakavaan sairauteen, M U T T A

        tärkeintä on elää armosta osallisena, tämä lyhyt elämämme. Se on Jumalan tahto, sinun,lastesi,koko perheen kohdalla.

        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut,niin myös sinun perhekuntasi"

        Niinkuin Nooa kokosi perhekuntansa arkkiin ja pelastuivat.
        Jeesus on arkki koko sinun perhekunnallesi.

        mummot, papat, isät, äidit, siskot, veljet, miniät, vävyt .....siis koko perhekunta


      • Lautasmuija
        ottoalli kirjoitti:

        näin on.Uskovainen voi jopa kuolla syöpään tai johonkin muuhun vakavaan sairauteen, M U T T A

        tärkeintä on elää armosta osallisena, tämä lyhyt elämämme. Se on Jumalan tahto, sinun,lastesi,koko perheen kohdalla.

        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut,niin myös sinun perhekuntasi"

        Niinkuin Nooa kokosi perhekuntansa arkkiin ja pelastuivat.
        Jeesus on arkki koko sinun perhekunnallesi.

        mummot, papat, isät, äidit, siskot, veljet, miniät, vävyt .....siis koko perhekunta

        Olennaista ei ole se, että paraneeko fyysisesti vaan se, että on sielullisesti parantunut ts. on sisäinen rauha. Joskus sisäisen parantumisen sivutuotteena voi tulla fyysinen parantuminen. Sairaus voi olla tie sisäiseen rauhaan joillakin, ei kaikilla. Jotkut enkeli pelastaa, koska ei ollut aika tai sitten enkeli-ihme on tarkoitettu herätykseksi. Joskus joku menehtyy, oli hänen aikansa, emme tiedä miksi. Lähimmäiset jäävät tätä pohtimaan. Hedelmistään puu tunnetaan, sanotaan Kirjassa. Sanotaan myös, että Saatana ei voi tehdä itseään vastaan (riitautua itsensä kanssa) siis tehdä hyvää eli jos enkeli herättää vaaran uhatessa, niin ei se devil ole. "Pukeutuu valkeuden enkeliksi" sanovat uskikset, niin, se joka ei kuuntele sydäntään (=Jumalaa) voi langetakin teeskentelyyn.


      • Lautasmuija kirjoitti:

        Olennaista ei ole se, että paraneeko fyysisesti vaan se, että on sielullisesti parantunut ts. on sisäinen rauha. Joskus sisäisen parantumisen sivutuotteena voi tulla fyysinen parantuminen. Sairaus voi olla tie sisäiseen rauhaan joillakin, ei kaikilla. Jotkut enkeli pelastaa, koska ei ollut aika tai sitten enkeli-ihme on tarkoitettu herätykseksi. Joskus joku menehtyy, oli hänen aikansa, emme tiedä miksi. Lähimmäiset jäävät tätä pohtimaan. Hedelmistään puu tunnetaan, sanotaan Kirjassa. Sanotaan myös, että Saatana ei voi tehdä itseään vastaan (riitautua itsensä kanssa) siis tehdä hyvää eli jos enkeli herättää vaaran uhatessa, niin ei se devil ole. "Pukeutuu valkeuden enkeliksi" sanovat uskikset, niin, se joka ei kuuntele sydäntään (=Jumalaa) voi langetakin teeskentelyyn.

        Tässä linkissä eräs mies, jolta ei todellakaan näy puuttuvan yhtään mitään!

        http://www.tangle.com/view_video.php?viewkey=e64986ab6f5c9f9cf94d

        "Suuri voitto onkin tyytyväisyys yhdessä
        jumalisuuden kanssa", sanoo Uusi Testamentti.


      • Lautasmuija
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Tässä linkissä eräs mies, jolta ei todellakaan näy puuttuvan yhtään mitään!

        http://www.tangle.com/view_video.php?viewkey=e64986ab6f5c9f9cf94d

        "Suuri voitto onkin tyytyväisyys yhdessä
        jumalisuuden kanssa", sanoo Uusi Testamentti.

        Alkoi hävettää... kun valitan joskus pikkuasioista.


      • Jehovan todistaja - lahko puhuu tälleen .Ei saatana sua haluais pelastaa ja varoittaa. Sehän vaan nauttii. Kyllä tässä on Herran suojelus mukana!Miksi uskot moiseen,minkä tiedät itsekin roskaksi,mitä muille väität?Antakaa Raamatun olla Raamattu eikä uuden maailman käännös!!!Rikos Herraa vastaan väärentää Raamatun sanoja ym,juuri siihen tyyliin,että sopii teikäläisille.


    • n notta

      enkeli katteloo surkeenkin ihmisen perään eikä vain pareitten. Hitlerilläki on enkeli. Ei niin huanoo olekkaa ettei enkile vahtis. Se on ihmises ittes vika jos ei se kuuntele enkeliänsä.

      • natte vaan ei atte

        minkälainen syntisäkki "n notte" on. Näin se on.Luulen, että kipeästi armoa tarvitaan.

        senjälkeen ei yleensä lennä yläviistosta, farisealaisittain.


      • melkonen rääsy
        natte vaan ei atte kirjoitti:

        minkälainen syntisäkki "n notte" on. Näin se on.Luulen, että kipeästi armoa tarvitaan.

        senjälkeen ei yleensä lennä yläviistosta, farisealaisittain.

        vaan niin minä sinnuu rakastan niinku itteeni enämpiki.


    • hyvintehty

      No mukavaa toki, että edes herättivät, mutta olisi kyllä ollut vielä paremmin tehty, jos olisivat hoitaneet alkusammutuksen.

      Syytteenhän siitä saisi, jos meikäläinen toimisi yhtä leväperäisesti kuin nämä enkelit.

    • Et kertonutkaan asiaa ...

      Enkeli siis herätti hänet jotain tehtävää varten, mutta mikä se tehtävä oli? Kutsua palokunta,
      pelastaa joku oman henkensä uhalla? Sammuttaa itse?
      Pyytää enkeleitä tai Herraa sammuttamaan?

      Luulenpa että Jumala tarkoitti tapauksella herättää
      tämä (talonmieskö lie?) tyyppi laittamaan vihdoin
      kuntoon retuperällä ilmeisesti olleet turvajärjestelyt. Laittoikohan ajan tasalle?

      Foorumillamme herättelee Herramme myös varustautumaan EGW-palon tukahduttamiseen.
      On aika peittää vaahtosammuttimen sisällöllä
      kaikki egw-materiaali.

      • ottoalli

        etteikö Pauli Kotkavaara hoitanut hommia.Hänet tunnettiin tasokkaana herrasmiehenä liikemies piireissä.

        oletko muuten VPK;n miehiä, vai ihan vaan muuten
        kiinnostunut palopesäkkeistä ?
        Se on hieno ja tosi tarpeellinen aate.


    • Anonyymi

      Kotkavaara sytytti itse ne tulipalot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe