Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kummiksi toinen aviopuolisoista

voiko pyytää

Onko mielestänne mahdoton ajatus pyytää vain toinen aviopuolisoista kummiksi? mieheni haluaisi veljensä lapsemme kummiksi, mutta hänen vaimoaan emme voi kumpikaan sietää,emmekä tule hänen kanssaan toimeen. Tilanne tuntuu vaikealta...

9

1332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gummmisetä

      Sanokaa vaikka, että ootte ymmärtänyt veljen vaimon eronneen kirkosta kun on niin läpitte perkeleellinen.

    • mutta mun mielestä

      ette voi pyytää...kyllä siinä herne menee takaraivoon rouvalta.

    • olen..

      sitä mieltä, ettei kannata pyytää vain toista, kun ovat kerran naimisissakin. Miksette voi pyytää molempia, eihän se ole lapselta pois? Enemmän vahinkoa teette, jos jätätte pyytämättä. Voittehan mielessänne ajatella vain veljen olevan se oikea kummi.

      Tietysti saatte itse päättää, kuinka toimitte. Tottakai VOITTE pyytää vain veljeä, mutta seuraukset voivat olla aika ikävät. Kyllä minäkin loukkaantuisin, jos vain miestäni pyydettäisiin kummiksi, etenkin kun minä olen se, joka lahjat ym. muistamiset meidän perheessä huolehtii. Näin myös suurimmassa osassa muita perheitä.

      • Piiu

        Mielestäni ei kannattaisi ottaa kumpaaaan yhdessä tai erikseen kummiksi. Mieheni sisko otti minut ilmeisesti vastentahtoisesti kummiksi. Olen ostanut kummilhjan ja vuosittain syntymäpäivälahjan ja joululahjan meidän molempien nimissä. Kiitos tulee vain silloin kun paketti ja kortti on kirjoitettu mieheni käsialalla. Kettuiluun löytyy niin monia keinoja ...


    • alkuperäinen kirjoittaja

      Ehkä on parempi olla pyytämättä kumpaakaan, jos haluaa sukuriidoilta välttyä. Vaimoa tuskin voimme edes harkita kummiksi, kun hänen kanssaan ei pysty edes puheväleihin. Sinänsä todella ikävää, varsinkin kun kummiehdokkaat ovat vähissä..

      • ehkä on tosiaan

        parempi jättää väliin molemmat niin ei kenenkään mieli pahastu. Tosin jos te ette miehenne kanssa pidä kyseisestä naisesta, voihan hän silti tykätä kovastikin kummin hommasta.


    • ,,,,,,,....

      Hyvin voitte pyytää vaan veljeä! Meille on tulossa miehen kanssa tässä kuussa vauva, ja aijomme tehdä samoin. Eli pyydämme miehen veljeä, ei hänen vaimoaan! En inhoa häntä, mutta en edes tunne, niin miksi pyytäisin?? Varmaan jossain vaiheessa saatan tutustua paremmin mutta en aijo pyytää naista kummiksi vaan kohteliaisuuden vuoksi!

    • ei ole pakko ottaa kolmatta

      Tarvitsette kuitenkin kaksi kummia. Voittehan te perustella valintaanne, että haluatte, että lapsella on kaksi kummia paperilla (eikä kolmatta kummia). Voitte myös sanoa, että haluatte paperille sellaiset kummit, jotka ovat verisukulaisia.

      Meidän lapsellamme on kaksi tätiä kumminaan. Toinen kummitädeistä on naimisissa, mutta hänen aviomies ei ole papereissa kummi (käytännössä kummilahjat ym. tulee myös häneltä). Emme halunneet kolmea tai neljää kummia, vaan kaksi kummia eri taloudesta.

      Olen itse kolmelle lapselle kummi, mutta (avo)puolisoni ei. Käytännössä olemme kummatkin lasten kummeja, sillä emme osta kahta lahjaa synttäreillä ym. Kun lapsi on isompi hän saa itse määritellä pitääkö hän miestäni kumminaan vai ei. Mitään juridisia oikeuksia ei virallisilla kummeilla ole, joten se on paperilta katsoen ihan sama kenen nimiä siinä lukee.

      Eikä avioliitto ole sen isompi merkki, että he ovat nyt yksi yksilö. Eroja sattuu vaikka pariskunnat ovat olleet avioliitossa.

    • mutta onko järkevää

      kannattaa muistaa, että kummi on lasta varten.
      Jos välit ovat vaimoon kovin huonot tulee se pakosta esiin kun myöhemmin lapsi tapaa kumminsa.
      Ei ole oikein vetää lasta aikuisten riitoihin tai vain ikävään ilmapiiriin. lapsi ansaitsee kummin jonka kanssa hyvä olla.
      Tod. näköisesti veljen vaimo ei edes halua kummiksi jos välinne huonot.
      Kuitenkin jos kummi asialla aletaan käymään jotakin riitaa ( haluatte osoittaa vaimolle ettette siedä häntä) vaikuttaa se lapseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe