Älkää ny viittikö eroajat

beerman

Ihme touhua tämä kirkosta eroaminen. Miettikääpä nyt mitä sillä kirkollisveron maksamisella saa. Sillä maksetaan seurakunnan päiväkerhot pienille lapsille perhekerhot, jonne vanhemmat ja lapset tulevat yhdessä. Sillä maksetaan sairaalapapin palkka, joka tulee lohduttamaan kuolevaa saattohoitolaista. Sillä maksetaan kehitysapu, jolla helpotetaan pakolaisleirin oloja. Sillä maksetaan kerhotilan vuokra, jotta yhteisöllistä toimintaa voidaan järjestää.

On se nyt perkele että porukka lottoaa 5 eurolla viikossa, hankkii mäyriksen viikonlopuksi tai lähettää rahaa jollekin Jyväskylän Siwa-oravalle suklaamunia varten, mutta ei millään raaskisi antaa muutamaa senttiä kuukaudessa sotaveteraaneille, sotainvalideille tai kirkollisveroon! Tämä moralismi, joka liittyy kirkosta eroamiseen on sitä kaksinaismoralismia parhaimmillaan. Jos aatteenne sotivat kirkon aatteita vastaan niin se on voi voi. Mutta kirkollisveroon osallistumalla voi oikeasti vaikuttaa siihen, että tämä maailma on pikkuisen parempi paikka elää.

Kerrankin jotain hyvää voi tehdä niin ettei tee yhtään mitään. Älä siis eroa kirkosta!

9

737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja eroa kirkosta

Maksat kirkollisveroa 1 euron ja siitä menee hyväntekeväisyyteen 10 senttiä.

Anna sekin euro vaikka suoraan invalidiliitolle tai sotainvalidielle, niin rahasi menee oikeasti johonkin hyvään tarkoitukseen.

• ensin

joutavien loitsu-ja taikatilaisuuksien pito kalliissa kirkkorakennuksissa. Niistä ei ole mitään apua saattohoidossa tai pakolaisleireillä olijoille. Kun olette lopettaneet jeesussatujen kertomisen ja taikojen teon, niin ilmoittakaa, että olette tehneet parannuksen ja pyytäkää tukea rehelliselle avustustyölle.

• tätäkin

...me kristityt saamme voimaa jumalanpalveluksista.
        Siellä kerätäänaina kolehti,,joten se hyväntekeväisyyskin toteutuu.

• Kössönöm
        tätäkin kirjoitti:

...me kristityt saamme voimaa jumalanpalveluksista.
        Siellä kerätäänaina kolehti,,joten se hyväntekeväisyyskin toteutuu.

kirkon penkkiin omilla rahoillasi. Ei minun tarvitse sinun harrastustasi maksaa.

• Kössönöm

mitäpä se minulle kuuluu.

Antaisitko minulle kympin, jos pyytäisin?

• maksaa hihhuloinnista

"Miettikääpä nyt mitä sillä kirkollisveron maksamisella saa. Sillä maksetaan seurakunnan päiväkerhot pienille lapsille perhekerhot, jonne vanhemmat ja lapset tulevat yhdessä."
      Mikä jottei hyvä tarkoitus ole tämäkin, mutta ilman aatetta sopisi paremmin minulle.

"Sillä maksetaan sairaalapapin palkka, joka tulee lohduttamaan kuolevaa saattohoitolaista."
      Mukava juttu tuo pappikin, mutta lohduttamista voi tehdä ilman, että tietyn uskontokunnan edustaja selittelee satuja kuolevalle.

"Sillä maksetaan kehitysapu, jolla helpotetaan pakolaisleirin oloja."
      Kehitysapua tarjotaan jo maksetuista veroista valtion taholta. Turhan jeesustelun kun jättää välistä menisi varmasti enemmän rahaa itse trakoitukseen, kun jonkun uskomusten ylläpitoon ja levitykseen.

"Sillä maksetaan kerhotilan vuokra, jotta yhteisöllistä toimintaa voidaan järjestää."
      Yhteisöllinen toiminta tarkoittaa yhden uskomussuunnan ylläpitämistä ja levittämistä. Ne jotka tätä toimintaa haluavat ylläpitää maksaa siitä sitten itse. Ihan kuin mikä tahansa seura tai yhdistys kustantaa omat menonsa.

"Mutta kirkollisveroon osallistumalla voi oikeasti vaikuttaa siihen, että tämä maailma on pikkuisen parempi paikka elää."
      Oikeasti kristinusko aiheuttaa ennemminkin ahdistusta, masennusta, eriarvoistamista, alistamista ja pahimmillaan sotia, joten lopettamalla tämän uskonnon ylläpitämisen maailma on PALJON parempi paikka elää.

"Kerrankin jotain hyvää voi tehdä niin ettei tee yhtään mitään."
      Ja näin sitä vähätellään työtätekevän uurastamaa palkkaa. Joku uskontoon harhautettu saattaa vielä jollain tasolla niellä tuon, että hänen TYÖLLÄ tienattu palkka on tullut tilille tekemättä sen eteen mitään.

Ja nuo sotainvalidit ja veteraanit eivät kuulu millään tavalla kirkollisveron yhteyteen. On suorastaan törkeää vetää heidät tähän kirkolliseen höpinään mukaan.

• niksu818181

kiitos loistavasta kommentista! onpahan ainakin perusteltu kanta, sitä en ole vielä yhdeltäkään uskovaiselta saanut!!!! paasausta ja jankuttamista vain!

• hktj

niin kuin ei moni muukaan, joka puhuu kirkon jäsenyyden puolesta. Jos kirkkoon kuuluu vain sen hyväntekeväisyyden takia, kannattaa erota, ja tehdä hyvää oikeiden hyvänteväisyysjärjestöjen kautta, silä kirkollisverosta menee vain murusia hyväntekeväisyyteen.

• niksu818181

eiköhän se ole jokaisen oma asia mihin rahansa laittaa!olen itse ollut seurakunnan leireillä tenavana ja voi luoja mitä kristinuskon pakkosyöttöä!!!!pakko oli mennä iltaisin hartauteen ja katsoa sitä kaikkea muuta jeesustelua!en kyllä antaisi rahojani sille oravallekaan!en kyllä anna rahaa mihinkään muihinkaan keräyksiin, koska suurin osa siitä rahasta menee kuitenkin sen koneiston pyörittämiseen ja virkamiesten palkkoihin!!!ja mitä sitten jos vaikka lottoan sen 5e viikossa! JOKAINEN ANSAITKOON ITSE RAHANSA!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4399
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3273
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      999
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      996
    7. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      25
      990
    8. 153
      985
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe