Otsikko Sydänsatakunta-lehdestä:
Boliden leikkaa kuparintuotantoa, Harjavallassa ollaan kuulolla..
Tämä entinen "kummuksi" kutsuttu oli huomattava työllistäjä Harjavallassa ja lähikunnissa. Sittemmin valtionosuudet kai myytiin- ja rahoilla tehtiin ties mitä.. Niin mitä tehtiin? Maksettiin ulkomaanvelkaako, ja paljonko niistä upposi poliitikoille itselleen osakkeina..
Nyt Nokia uhkaa poistua Suomesta.. Mihin katosi valtion omistusosuudet..
Missä ovat Suomen suuryritykset, joiden tarkoituksena oli antaa kansalaisille työtä / elanto. Miksi yhtiöt ovat osakkeistetut siten, että niiden tuotto jaetaan osakkeenomistajille, eikä käytetä näitä huomattavan suuria summia työllistämiseen.. Ketkä poliitikkomme- lähipiirinsä omistavat näitä entisiä valtionyhtiöiden osakkuuksia? Elinkustannukset nousevat kaikilla osa-alueillaan mutta poliitikkomme eivät tee köyhän kansanluokan olojen helpottamiseksi mitään. Nostavat vaan omia palkkojaan -palkkioitaan. Omistavatko poliitikkomme sellaisten yhtiöiden osakkeita, joiden asioita joko suoraan- taikka välillisesti käsittelevät eduskunnassa??? Olisivatko esteellisiä em. yrityksiä koskevien asioiden käsittelyssä?
Kuka - tai ketkä myivät valtionosuudet suuryrityksistämme
1
199
Vastaukset
- ei ole ennenkään
..estänyt demokratiassamme päättämään asioista joihin ollaan jäävejä. Sama toistuu oikeuslaitoksissa, kunnan, kaupungin valtuustoissa, pääomayritysten hallituksissa, järjestöissä jne. Eräänä hyväksyttynä "demokraattisena tapana" on kansanedustajien osallistuminen kunnallisvaaleihin ja istuminen kuntien ja kaupunkien valtuustoissa ja hallituksissa. Siinä istutaan tukevasti monen rahakirstun päällä. Kuinka monta yrittäjää päättää eduskunnassa, valtuustoissa, hallituksissa itselle edullisista asioista, tai osakkeenomistajaa?
Vientitukea vientifirmoille, jotka rahoittavat tukirahoilla vientimaan tuontifirmoja. Voiko suurempaa naiviutta löytyä? Löysää ja holtitonta rahaa löytyy kaikkeen muuhun kuin todellisiin valtiomme rakenteisiin. En edes uskalla ajatella mitä tapahtuu, jos ja kun nykyiset rakenteemme luhistuvat ja tämä "hyvinvointiin" tottunut kansa huomaakin elävänsä ja eläneensä hyvinkin köyhyysrajaista elämää.
Stalinin metodi: työläisen piti tuottaa, ei kuluttaa. Siis tuottaa valtiolle, ei kuluttaa valtion resursseja. Omat pienet ansiot tietenkin kulutettiin takaisin valtion elimille.
Aivan samoin toimii uusliberaalinen markkinatalous ja globalisuus pyhittää kaiken-mantralla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1285983
- 574336
- 582751
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282588Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161855- 151524
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹341382Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗241341- 271177
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431121