Kertokaapa kreationistit voiko muilla planeetoilla olla älykästä elämää kuten maapallolla ihmiset?
Eiköhän tuo ole selvää että universumi on niin suuri paikka että siellä hyvinkin voi olla elinkelponen planeetta.
Te kreationistit ette vaan tajua sitä perusasiaa että maapallo on sellainen kuin se on ja jos se olisi erilainen tai eripaikassa niin elämää joko olisi tai ei olisi. Tajutkaa se että elämä syntyy olosuhteiden mukaan eikä olosuhteet elämän mukaan.
Kaikki mitä sanotte kauniiksi tai harmoniaksi on vain teidän päässä. Se on ihmisen kieltä ja tunteita. Eli ei se lumihiutale kauneudessaan ole juuri sitä varten sen näköinen että sitä voisi ihastella vaan se on syntynyt persoonattomien luonnonlakien johdosta ja miksi ihminen se sitten näkee symmetrisenä on jo toinen asia.
Niin ja jos humanoidit tulee tänne julistamaan jahven sanaa niin liittykäämme toki samalle puolelle taistelemaan vääriä profeettoja vastaan. Uskoakseni humanoidit ovat kuitenkin ateisteja koska heillä ei ole jumalan mentäviä aukkoja tietämyksessään kun tiede on edennyt siihen asti että aurinkokuntien välinen matkailukin on mahdollista.
Tajutkaa myös se että humanoidit eivät ole ristiriidassa evoluutioteorian tai abiogeneesin kanssa vaan mutta miten on raamatun laita? Kohta (mahdollisesti) Mars planeetalta löydetään merkkejä elämästä joko olevasta tai menneestä niin varautukaa jo seliseliselittelemään.
Ymmärrys hoi
23
757
Vastaukset
- hättäele.
Siellä jo on kretiineillä puppugeneraattori hyvässä rasvassa ja tyhjäkäynnillä etta sen kun nappia painaa niin rupeaa julistusta tulemaan.
- sinä itse
....Kertokaapa kreationistit voiko muilla planeetoilla olla älykästä elämää kuten maapallolla ihmiset?......
mihin perustuu väitteesi että täällä maapallolla olisi älykästä elämää. Minä en siihen enää oikein usko kun olen teidän evojen juttuja lukenut. - Pittsburgh
En tiedä mikä on totuus mutta Raamatussa on paikka jota olen joskus pohtinut mitä se tarkoittaa.
Johanneksen evankeliumi 10. luku 16. jae jossa Jeesus sanoo: "Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen."
Tuo yllä oleva Raamatunpaikka herättää ajatuksen että voisiko jossain päin olla muitakin Jumalan luomia maailmoja ja ihmisiä? Vai mitä Jeesus oikein tarkoitti tuolla Raamatunpaikalla. Jumala ei tarkoita monestikaan asioilla mitään pikkuasioita kun ne kerran Jumalan sanaan on kirjoitettu.
Mitä mieltä DarkNinjaHiiri on?- DarkNinjaHiiri
Eka kerta kun raamatusta kerrotaan tuollainen pätkä tähän humanoidi asiaan. Yleensä kerrotaan se: "meillä on taistelu taivaan henkivaltoja vastaan" kohta.
Oli miten oli mutta abiogeneesistä ne humanoiditkin on syntyny. Kysytään sitten niiltä mitä mieltä ne on jumalasta :) - epieki
DarkNinjaHiiri kirjoitti:
Eka kerta kun raamatusta kerrotaan tuollainen pätkä tähän humanoidi asiaan. Yleensä kerrotaan se: "meillä on taistelu taivaan henkivaltoja vastaan" kohta.
Oli miten oli mutta abiogeneesistä ne humanoiditkin on syntyny. Kysytään sitten niiltä mitä mieltä ne on jumalasta :)"Oli miten oli mutta abiogeneesistä ne humanoiditkin on syntyny."
Alkusyntyä ei ole vieläkään todistettu. On vain hypoteeseja. - DarkNinjaHiiri
epieki kirjoitti:
"Oli miten oli mutta abiogeneesistä ne humanoiditkin on syntyny."
Alkusyntyä ei ole vieläkään todistettu. On vain hypoteeseja.Jos jumalasta luojana saataisiin todisteita ne se vasta olisikin vuosituhannen uutinen.
- eikkari7
kyse pakana kansoista,Jeesushan tuli ensisijaisesti juutalaisia varten.
- epieki
että Marsista on löytynyt elämää. Vähän aikaa evolutionistit hypettää kunnes myönnetään ettei se elämää ollutkaan. Saamme varmasti myös jatkossa kuulla näitä uutisia tasaisin väliajoin. Ja taas samojen uutisten kumoamista jonkin ajan kuluttua.
- eikkari7
. " kun tiede on edennyt siihen asti että aurinkokuntien välinen matkailukin on mahdollista. "ai sit mennää niiku skywalkkeri tai super hessu.
- maa_tiainen
"Kaikki mitä sanotte kauniiksi tai harmoniaksi on vain teidän päässä. Se on ihmisen kieltä ja tunteita. Eli ei se lumihiutale kauneudessaan ole juuri sitä varten sen näköinen että sitä voisi ihastella vaan se on syntynyt persoonattomien luonnonlakien johdosta ja miksi ihminen se sitten näkee symmetrisenä on jo toinen asia."
Tässä näkyy yhteys henkisen ja fyysisen välillä. Luonnonlait ovat hyvä osoitus suunnittelusta, samoin kuin erilaiset rakenteet ja mitä olisi evoluutio ilman proteiineja. Suunnitteluun viittavat myös kvarkit, protonit, elektronit, molekyylit ja erityisesti luonnossa havaittu pyrkimys muodostaa pitkiä molekyyliketjuja.- DarkNinjaHiiri
>>Luonnonlait ovat hyvä osoitus suunnittelusta, samoin kuin erilaiset rakenteet>erityisesti luonnossa havaittu pyrkimys muodostaa pitkiä molekyyliketjuja.
- DarkNinjaHiiri
>>Luonnonlait ovat hyvä osoitus suunnittelusta, samoin kuin erilaiset rakenteet>erityisesti luonnossa havaittu pyrkimys muodostaa pitkiä molekyyliketjuja.
Voisin ehkä olla valmis hyväksymään teorian jossa sanottaisiin elämän olevan yksi aineen ominaisuuksista mutta en tiedä mitä se käytännössä tarkoittaisi.
Toistaiseksi minulle riittää selitykseksi emergenssi elämän ja tietoisuuden syntymiseen materiasta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Emergenssi - hmmm......
>>erityisesti luonnossa havaittu pyrkimys muodostaa pitkiä molekyyliketjuja.
- DarkNinjaHiiri
hmmm...... kirjoitti:
Päin vastoin kuin näillä muilla "evouskovaisilla" ei mielipiteeni ole riippuvainen evoluutioteoriassa olevista todisteista. Riittää kun ymmärtää teidän jahven olevan kaikken "älykässuunnittelu" perusteluiden takana. Ja tämä jahve ei kestä järjen kritiikkiä. En myöskään kiellä etteikö evoluutioteoria olisi paras selitys näkemällemme luonnon monimuotoisuudelle.
Älkää liittäkö minua evoluutiotutkijoihin vaan olen pelkkä humanoidi-uskovainen ateisti joka luottaa tieteeseen. - hmmm......
Päin vastoin kuin näillä muilla "evouskovaisilla" ei mielipiteeni ole riippuvainen evoluutioteoriassa olevista todisteista. Riittää kun ymmärtää teidän jahven olevan kaikken "älykässuunnittelu" perusteluiden takana. Ja tämä jahve ei kestä järjen kritiikkiä. En myöskään kiellä etteikö evoluutioteoria olisi paras selitys näkemällemme luonnon monimuotoisuudelle.
Älkää liittäkö minua evoluutiotutkijoihin vaan olen pelkkä humanoidi-uskovainen ateisti joka luottaa tieteeseen.et siitä mitään ymmärrä? Luotatko helposti toisten sanaan? Eikö sinun tekisi mieli kyseenalaistaa ja etsiä vastauksia itse?
"Älkää liittäkö minua evoluutiotutkijoihin vaan olen pelkkä humanoidi-uskovainen ateisti joka luottaa tieteeseen." - Apo-Calypso
hmmm...... kirjoitti:
et siitä mitään ymmärrä? Luotatko helposti toisten sanaan? Eikö sinun tekisi mieli kyseenalaistaa ja etsiä vastauksia itse?
"Älkää liittäkö minua evoluutiotutkijoihin vaan olen pelkkä humanoidi-uskovainen ateisti joka luottaa tieteeseen."Pieni vinkki: ajoitusmenetelmät...
- hmmm......
Apo-Calypso kirjoitti:
Pieni vinkki: ajoitusmenetelmät...
vaan häneltä.
- DarkNinjaHiiri
hmmm...... kirjoitti:
vaan häneltä.
Itse asiassa en tiedä molekyylien ketjuuntumisesta mitään mutta päättelin että tuolla halutaan näyttää jotain älykkäästä suunnittelusta.
Sen verran tajuan tieteestä että siinä ei tarvitse ottaa huomioon älykkästä suunnittelijaa josta ei myöskään ole mitään tieteellistä näyttöä. Epärehellistä tiedettä on ottaa alkuhypoteesiksi joku jumalentiteetti ja muokata havainnot sopimaan siihen.
Puhtaalta pöydältä kun tehdään tiedettä niin ei jumalolioista ole merkkiäkään. Ja jos koska ei ole merkkiäkään niin ei niitä oteta myöskään huomioon. Jumalolio kaiken takana ei anna mitään lisäselvyyttä mihinkään tieteelliseen teoriaan. - hmmm......
Itse asiassa en tiedä molekyylien ketjuuntumisesta mitään mutta päättelin että tuolla halutaan näyttää jotain älykkäästä suunnittelusta.
Sen verran tajuan tieteestä että siinä ei tarvitse ottaa huomioon älykkästä suunnittelijaa josta ei myöskään ole mitään tieteellistä näyttöä. Epärehellistä tiedettä on ottaa alkuhypoteesiksi joku jumalentiteetti ja muokata havainnot sopimaan siihen.
Puhtaalta pöydältä kun tehdään tiedettä niin ei jumalolioista ole merkkiäkään. Ja jos koska ei ole merkkiäkään niin ei niitä oteta myöskään huomioon. Jumalolio kaiken takana ei anna mitään lisäselvyyttä mihinkään tieteelliseen teoriaan."Epärehellistä tiedettä on ottaa alkuhypoteesiksi joku jumalentiteetti ja muokata havainnot sopimaan siihen. "
Epärehellistä on aina muokata havainnot sopimaan alkuhypoteesiin. Tätä tapahtuu vain tieteessä valitettavan paljon. Tutkijat ovat ihmisiä vain.
Toisaalta epärehellistä olisi tehdä myös sellainen alkuhypoteesi että Jumalaa ei varmasti ole. Tieteen teossa täytyisi pitäytyä rehellisyydessä, tiede ei ota kantaa jumalan/jumalien olemassaoloon. - DarkNinjaHiiri
hmmm...... kirjoitti:
"Epärehellistä tiedettä on ottaa alkuhypoteesiksi joku jumalentiteetti ja muokata havainnot sopimaan siihen. "
Epärehellistä on aina muokata havainnot sopimaan alkuhypoteesiin. Tätä tapahtuu vain tieteessä valitettavan paljon. Tutkijat ovat ihmisiä vain.
Toisaalta epärehellistä olisi tehdä myös sellainen alkuhypoteesi että Jumalaa ei varmasti ole. Tieteen teossa täytyisi pitäytyä rehellisyydessä, tiede ei ota kantaa jumalan/jumalien olemassaoloon.>>tiede ei ota kantaa jumalan/jumalien olemassaoloon.
- hmmm......
>>tiede ei ota kantaa jumalan/jumalien olemassaoloon.
vastaan, tiede ei ota mitään kantaa jumalien olemassaoloon.
"Minun tieteenipä ottaa."
Mitä tämä sinun tieteesi on? Teetkö tiedettäsi itse? - DarkNinjaHiiri
hmmm...... kirjoitti:
vastaan, tiede ei ota mitään kantaa jumalien olemassaoloon.
"Minun tieteenipä ottaa."
Mitä tämä sinun tieteesi on? Teetkö tiedettäsi itse?Eiku oon niin positiivinen ateisti. Ateismi taas nojaa tieteelliseen maailmankuvaan = tiede on ateistista. Humanoiditkin on ateisteja.
- maa_tiainen
hmmm...... kirjoitti:
Kiitos kannustuksesta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915876
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804762Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262770Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252036Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191486Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125940- 48744