Meillä on venäläisvähemmistö

ongelmaa

Viro näyttää meille, mitä meillä on huomenna. Venäjän rahoittama ja lietsoma venäläisvähemmistön viha alkuperäisiä suomalaisia kohtaan. Pian saamme pelätä oikeasti turvallisuutemme vuoksi, kun venäläisvähemmistö ei saa tarpeeksi oikeuksia.

Itse olen työskennellyt palveluammatissa, ja olen saanut katkerasti huomata sen, kuinka venäläiset valitettavasti jo nyt hyppivät silmille ja esiintyvät koppavina meidän veroja maksavien työtä tekevien kansalaisten edessä.

Kiitti vitusti, Mauno Koivisto!

35

808

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmia ole

täällä salossa venäläisten määrä on paljon suurempi väestömäärään suhteutettua kuin esim helsingissä.
      eikä täällä noista venäläisistä ole mitään ongelmaa ollut. hyvin ovat sopeutuneet.
      käyvät töissä ja ovat ok.

noista tietyistä muista maahanmuuttajaryhmistä en sitten viitsikään sanoa mitään, ettei mua leimata rasistiksi.

• on..

harmia muslimeista ja somaleista ollut kuin venäläisistä. Se nyt vaan on taivahan tosi.

• esimerkkejä?
        on.. kirjoitti:

harmia muslimeista ja somaleista ollut kuin venäläisistä. Se nyt vaan on taivahan tosi.

haluaisitko antaa muutamia esimerkkejä?
        ja kun olet katsonut peiliin, niin oletko varma että syypää ei katso vastaan?
        koska kyllä provosoimalla ja tilaamalla aina ongelmia saa, oli vastapuolena sitten venäläinen, somali tai suomalainen.

• elintasopakolaisia
        esimerkkejä? kirjoitti:

haluaisitko antaa muutamia esimerkkejä?
        ja kun olet katsonut peiliin, niin oletko varma että syypää ei katso vastaan?
        koska kyllä provosoimalla ja tilaamalla aina ongelmia saa, oli vastapuolena sitten venäläinen, somali tai suomalainen.

vallankaan maasta, joka on yrittänyt välillisesti ehkäistä minunkin syntymiseni jahtaamalla isoisääni kiväärillä. Piste.

• siinä?
        elintasopakolaisia kirjoitti:

vallankaan maasta, joka on yrittänyt välillisesti ehkäistä minunkin syntymiseni jahtaamalla isoisääni kiväärillä. Piste.

ei elintasopakolaisuudessa mitään pahaa ole niin kauan kuin elättää itse itsensä. venäläisille kelpaa nuo nokian paskaduunitkin.

ja samalla meidän pitää muistaa, että suomalaisia on myös paljon elintasopakolaisena norjassa ja ruotsissa. olinpa itsekin viime laman norjassa töissä.

• harmit?
        siinä? kirjoitti:

ei elintasopakolaisuudessa mitään pahaa ole niin kauan kuin elättää itse itsensä. venäläisille kelpaa nuo nokian paskaduunitkin.

ja samalla meidän pitää muistaa, että suomalaisia on myös paljon elintasopakolaisena norjassa ja ruotsissa. olinpa itsekin viime laman norjassa töissä.

niin ja unohdit nyt antaa niitä esimerkkejä, mitä harmia sinulle on venäläisistä henkilökohtaisesti ollut. mutta nyt saat siihen vastauspuheenvuoron, ole hyvä!

• leuhkia
        siinä? kirjoitti:

sillä, että ruokit kotimaamme lamaa menemällä vieraan valtion veronmaksajaksi. Ja muuten, viime lama johtui, muistatko mistä? Kyllä, clearing-kaupan loppumisesta. Nyt puutullein yritetään taas luhistuttaa Suomen elinkeinoelämää. Ja kaupan päälle saamme venäläisiä elintasopakolaisia.

• jotakin..
        harmit? kirjoitti:

niin ja unohdit nyt antaa niitä esimerkkejä, mitä harmia sinulle on venäläisistä henkilökohtaisesti ollut. mutta nyt saat siihen vastauspuheenvuoron, ole hyvä!

Olen ollut myymälässä töissä ja joutunut toteamaan, että myymälävarkaat ovat lähes poikkeuksetta joko suomalaisia narkkareita tai venäläisiä. Venäläiset ovat myös pahoinpidelleet ystäviäni. Venäläiset eivät osaa käyttäytyä yökerhoissa, vaan aiheuttavat siellä aina jotakin kalabaliikkia ja järjestyshäiriöitä. Venäläiset ovat myös melkoisia kotirauhan häiritsijöitä kerrostaloissa. Vielä lisää?

Minulla ei sinänsä olisi mitään venäläisiä vastaan, jos he edes yrittäisivät kunnioittaa uuden kotimaansa normeja. Mutta kun he eivät ole siihen halukkaita.

• hassu logiikka :)
        leuhkia kirjoitti:

sillä, että ruokit kotimaamme lamaa menemällä vieraan valtion veronmaksajaksi. Ja muuten, viime lama johtui, muistatko mistä? Kyllä, clearing-kaupan loppumisesta. Nyt puutullein yritetään taas luhistuttaa Suomen elinkeinoelämää. Ja kaupan päälle saamme venäläisiä elintasopakolaisia.

eli olisin jäänyt suomeen loisimaan työttömänä veronmaksajien piikkiin -> ei ruoki lamaa

menin norjaan elättämään itseni ja perheeni rehellisellä työllä -> ruokin lamaa

aika hassu ja mielenkiintoinen logiikka sulla, haluaisitko avata sitä kenties jollain tavalla?

niin ja muuten kaikki se norjasta säästetty raha tuli sitten kulutettua suomessa!

• olisit
        hassu logiikka :) kirjoitti:

eli olisin jäänyt suomeen loisimaan työttömänä veronmaksajien piikkiin -> ei ruoki lamaa

menin norjaan elättämään itseni ja perheeni rehellisellä työllä -> ruokin lamaa

aika hassu ja mielenkiintoinen logiikka sulla, haluaisitko avata sitä kenties jollain tavalla?

niin ja muuten kaikki se norjasta säästetty raha tuli sitten kulutettua suomessa!

maksanut veroja valtiolle, ja käyttänyt kotimaan palveluita. Mutta kukin taaplatkoon tavallaan.

Ja onhan se niin, että töitä löytyy aina, jos niitä vain haluaa tehdä. Eri asia sitten, mitä suostuu tekemään. Ehkä Suomesta ei sitten löytynyt Teille riittävän motivoivaa työtä. Vaikka itsekin ylistät venäläisvähemmistöä siitä, että suostuvat tekemään ns. hanttihommia.

• veroista!
        olisit kirjoitti:

maksanut veroja valtiolle, ja käyttänyt kotimaan palveluita. Mutta kukin taaplatkoon tavallaan.

Ja onhan se niin, että töitä löytyy aina, jos niitä vain haluaa tehdä. Eri asia sitten, mitä suostuu tekemään. Ehkä Suomesta ei sitten löytynyt Teille riittävän motivoivaa työtä. Vaikka itsekin ylistät venäläisvähemmistöä siitä, että suostuvat tekemään ns. hanttihommia.

et tainnut tietää että sosiaalietuudet maksetaan verovaroista! eli työttömänä suomessa loisiminen olisi hyödyttänyt yhtä paljon kuin toinen kaivaa kuoppaa ja toinen täyttää sen.
        ja esim toimeentulotuesta _ei makseta_ veroa lainkaan. työttömyyskorvauksistakin vähemmän kuin palkasta.

ja oikeasti olet sitä mieltä että lamanaikainen työttömien vuori vain oli niin laiskaa, ettei työt kelvannut.
        esim rakennusala oli silloin täysin stop ja missäs rakennussähköasentaja muualla työskentelisi kuin rakennuksilla?
        norjassa taas oli samaan aikaan rakennusalan nousukausi.

ja kuten sanottua, kaikki norjasta säästetyt rahat tuli kulutettua suomessa. ja siitä hyötyi valtio mm. uuden auton autoveron ja paljon muuta.

kävin hakemassa norjasta rahaa jonka luovutin suomen valtiolle ja se on väärin. noh, kaikkia ei voi koskaan miellyttää :)

• maahanmuuttajia!
        olisit kirjoitti:

>>Myös sosiaalietuuksista
        olisit 1.2.2009 klo 15.38
           maksanut veroja valtiolle, ja käyttänyt kotimaan palveluita.>>

eli haluat mahdollisimman paljon ulkomaalaisia maahanmuuttajia suomeen elämään veronmaksajien rahoilla koska etuuksista maksetaan veroa.

mutta tuohan on loistava idea! mitä enemmän otamme työttömiä suomeen, sitä enemmän valtio saa verotuloja. nyt tajusin vasta että thors on aivan oikeassa!

• töitä piisaa
        veroista! kirjoitti:

et tainnut tietää että sosiaalietuudet maksetaan verovaroista! eli työttömänä suomessa loisiminen olisi hyödyttänyt yhtä paljon kuin toinen kaivaa kuoppaa ja toinen täyttää sen.
        ja esim toimeentulotuesta _ei makseta_ veroa lainkaan. työttömyyskorvauksistakin vähemmän kuin palkasta.

ja oikeasti olet sitä mieltä että lamanaikainen työttömien vuori vain oli niin laiskaa, ettei työt kelvannut.
        esim rakennusala oli silloin täysin stop ja missäs rakennussähköasentaja muualla työskentelisi kuin rakennuksilla?

ja kuten sanottua, kaikki norjasta säästetyt rahat tuli kulutettua suomessa. ja siitä hyötyi valtio mm. uuden auton autoveron ja paljon muuta.

kävin hakemassa norjasta rahaa jonka luovutin suomen valtiolle ja se on väärin. noh, kaikkia ei voi koskaan miellyttää :)

mutta kaikille, kuten Teillekään, herra (tai rouva?) kosmopoliitti eivät omassa maassa tarjolla olleet duunit kelvanneet. Minun ainakin teki pahaa kuunnella, kun olin nuorena päässyt mukavaan työpaikkaan, jota eräs pitkäaikaistyötön nimitti lasten leikiksi ja pelleilyksi. Ja toinen pitkäaikaistyötön samassa työpaikassa kirosi pientä palkkaansa, joka oli kuitenkin puolet isompi kuin minun, työstään nauttinut nuori ja elämänhaluinen veronmaksaja.

• oikeassa..
        töitä piisaa kirjoitti:

mutta kaikille, kuten Teillekään, herra (tai rouva?) kosmopoliitti eivät omassa maassa tarjolla olleet duunit kelvanneet. Minun ainakin teki pahaa kuunnella, kun olin nuorena päässyt mukavaan työpaikkaan, jota eräs pitkäaikaistyötön nimitti lasten leikiksi ja pelleilyksi. Ja toinen pitkäaikaistyötön samassa työpaikassa kirosi pientä palkkaansa, joka oli kuitenkin puolet isompi kuin minun, työstään nauttinut nuori ja elämänhaluinen veronmaksaja.

totta. ei laman aikanakaan ole töistä pulaa. ei työt minnekään koskaan lopu. ainoastaan palkanmaksajista oli viime laman aikana pulaa kuten on nytkin.
        mutta jos ilmaiseksi menee tekemään töitä vaikka työharjoittelun nimissä, niin varmasti töitä on!

• Oikeassa olet
        veroista! kirjoitti:

Ja kirjoitat täyttä asiaa ilman valheita!

• ...
        oikeassa.. kirjoitti:

totta. ei laman aikanakaan ole töistä pulaa. ei työt minnekään koskaan lopu. ainoastaan palkanmaksajista oli viime laman aikana pulaa kuten on nytkin.
        mutta jos ilmaiseksi menee tekemään töitä vaikka työharjoittelun nimissä, niin varmasti töitä on!

kuten Te, herra (tai rouva?) maailmankansalainen, niin mitäs siitä seuraisi? Minä ainakin nostan hattua työharjoittelijoille, jotka parhaansa mukaan pitävät yllä työkykyään ja usein työharjoittelijoita pistetään tehtäviin, jotka hyödyttävät yhteiskuntaa jollakin tavalla. Ja koko ajan Suomessa ollessaan he kuluttavat Suomalaisia palveluita ja maksavat veroja, vaikkakin vähemmän kuin palkansaajat. Toisin kuin kaltaisenne elintasopakolaiset, jotka ajattelevat vain omaa lihavaa persettään.

• on huomattavasti
        on.. kirjoitti:

Enemmän harmia, kuin venäläisistä.

Tule vantaalle toteamaan tilanne!

• minä tiedän

Kalastavat mato-ongella korttikoskilla, kai jotain sesonkityöntekijöitä. Muita ongelmia ei sitten ole ollutkaan.

• On harmia

Venäläisia Lahden alueella.

• takana

on lähes aina joko suomalainen narkkari tai venäläinen. Ja tämä ei ole rasismia. Tämä on tosiasia, jota ei varmaankaan saisi ääneen sanoa.

• Näin on
        takana kirjoitti:

on lähes aina joko suomalainen narkkari tai venäläinen. Ja tämä ei ole rasismia. Tämä on tosiasia, jota ei varmaankaan saisi ääneen sanoa.

voi helposti tarkastaa poliisilta.

• sitten!
        Näin on kirjoitti:

voi helposti tarkastaa poliisilta.

Tosin, siellä tuskin pidetään mitään listausta etnisen alkuperän perusteella, ja nimiä sinulle tuskin annetaan sieltä kammarilta.

• Polliisi vm 1946
        sitten! kirjoitti:

Tosin, siellä tuskin pidetään mitään listausta etnisen alkuperän perusteella, ja nimiä sinulle tuskin annetaan sieltä kammarilta.

niin perusteellisen nopeasti kirjastoon lukeen eilinen Etelä-Suomen Sanomat, kun et sä kumminkaan usko jos vaikka konneeltas löytys neinaan toi uutinen noista itärikollisista.

• vähemmän kuin

mikään muu väestöryhmä Suomessa. Johtuu varmaan siitä, että Venäjällä on maailman kaunemmat naiset, jotka eivät pihtaa. Kun venäläinen, joka on tottunut venäläiseen naiskauneuteen, saapuu Suomeen ja näkee suomalaisen naisen, niin ei heille ei tule mieleenkään raiskata.

• höpöhöpöööööö
        vähemmän kuin kirjoitti:

mikään muu väestöryhmä Suomessa. Johtuu varmaan siitä, että Venäjällä on maailman kaunemmat naiset, jotka eivät pihtaa. Kun venäläinen, joka on tottunut venäläiseen naiskauneuteen, saapuu Suomeen ja näkee suomalaisen naisen, niin ei heille ei tule mieleenkään raiskata.

Kyl mää ainakin tiedän yhden venäläisnaisen, joka ei antanu mul pilluu, kun mä kuulemma olen niin juntti suomalaismies.

• podvodnajalodka
        vähemmän kuin kirjoitti:

Kirjoituksesi on autenttinen, Siihen ei ole mitään lisäämistä. Hieno kirjoitus kaikkiaan.

• Olkoot, mutta ihmisiksi

maasta pois. Katsokaa miten pikkuinen Viro toimii venäläisten kanssa. Liittyivät Natoon , kysymättä Moskovasta lupaa. Eikä siellä ilmatilassa lentele venäläisiä sotilaskoneita. Venäläisten patsaskin siirrettiin ilman Moskovan lupaa, yhtenä yönä, sopivampaan paikkaan. Heillä on kokemusta Venäläisistä, tietävät miten niiden kanssa on toimittava.

• kylläkyllä..

Me täällä Suomessa leijumme vielä viime sotien sankarillisen torjuntavoiton huumassa, emmekä tajua avata silmiä tosiasioille. Pian se voi olla valitettavasti liian myöhäistä. Natoonkaan ei liene enää mahdollista liittyä.

• Eesti kansa kokeillut

,etta olen Virolainen ja tietan etta Venalaitia ei saa anta periksi missan. Jos anta yhten sormen, ne vie koko kaen.

• Soon näin tää juttu
        Eesti kansa kokeillut kirjoitti:

,etta olen Virolainen ja tietan etta Venalaitia ei saa anta periksi missan. Jos anta yhten sormen, ne vie koko kaen.

ne vie koko maan.

• podvodnajalodka

Ja taas kerran pitää teille saatanan savolaisille vääntää rautalangasta. En jaksaisi.

Tutki saatanan pönttö historiaa ensin ja availe sen jälkeen jotain sellaista, joka synnyttää rakentavaa keskustelua.

Suomella ja Venäjällä on keskenään tällä hetkellä "ihana" suhde. Lännessä tätä kadehditaan.

NATO-kiihkoilu voi jakaa suomen "kahtia". Olen Venäjän puolella NATO:a vastaan, niin kuin suurin osa suomalaisista.

Teen tästä NATO-jutusta uuden avauksen, sen verran se tuntuu tärkeältä asialta.

• ja katso

hups! Minne katosikaan sananvapautesi, turvallisuutesi, hyvinvointipalvelusi, ylipäätään ihmisarvoinen elämä. Venäjän vallan alla kuuluisimme vähemmistöön ja historiaa olen tutkinut sen verran, että meidät pyrittäisii eliminoimaan, jos olisimme osa Venäjänmaata.

• Koko muu Länsi-Eurooppa kuuluu nykyään Natoon, muutamaa hörhöilijävaltiota lukuunottamatta.

Suomen etu on kuulua länsimaiseen viiteryhmään!

• podvodnajalodka
        Hitman-1 kirjoitti:

Koko muu Länsi-Eurooppa kuuluu nykyään Natoon, muutamaa hörhöilijävaltiota lukuunottamatta.

Suomella on erilainen asema jo maantieteellisesti, kuin esim. ex-itäeuroopan mailla Unkari, Romania. Meillä on yli tuhat kilometriä rajaa Venäjän kanssa.

Se keskieuroopan maissa varmaan joskus mietityttää, kun meitä on vain 5-miljoonaa.

Meillä on henkilökohtaisesti venäläisten kanssa lämpimät suhteet.
        Sen kaikki kansalaiset huomaavat. Venäläiset turistit tulevat mielellään Suomeen ostoksille. Viroon eivät niin mielellään menekkään.

Hei, puhutaanko avoimesti ilman politiikkaa? Miksi BUK-M1 ohjusjärjestelmä pitäisi hylätä ja vaihtaa tehottomampaan norjalaiseen. Miksi Saksasta ostetut T-72 M1 taistelupanssarivaunut romutettiin kaikessa hiljaisuudessa?
        Miksi Suomen ensilinjan torjuntahävittäjäksi ei voitu valita MiG-29:ää?
        MiG-29 suomalaisen lentäjän käsissä olisi tehnyt lentonäytöksissä maailmanennätyksiä.
        Venäjä tuolloin tarjosi Suomelle pääsyä mukaan MiG:n kehittämisohjelmaan.

Olen haastatellut Suomen ilmavoimien taistelulentäjää, jonka työkaluna oli MiG-21bis.
        Siinä koneessa oli voimaa aivan mahtavasti. Hornet ei olisi pärjännyt kaksintaistelussa pelkillä tykeillä. Matalalla lentäessä MiG:llä vaarana oli taipumus kääntyä selkälentoon. Siinä ei ollut tietokoneita apuna. Pilotilta saattoi kadota taju horisontista.

• jäljellä 30 v päästä?
        Hitman-1 kirjoitti:

Koko muu Länsi-Eurooppa kuuluu nykyään Natoon, muutamaa hörhöilijävaltiota lukuunottamatta.

Eikö meidän muka kannata käyttää puolueettomuusasemaamme hyväksemme ja vaihtaa leiriä ajoissa, jos se osoittautuu edulliseksi? Mitä etua muka kuolevaan ja katoavaan Länteen liimautumisessa on?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4446
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3303
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1113
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1036
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      12
      1033
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe