Onko siinä jotain pelottavaa? Mihin se perustuu ja mitä siitä on odotettavissa?
Mitä mieltä olette uus-ateismista?
15
367
Vastaukset
- pehmopappa
Saarn. 1:9
"Mitä on ollut, sitä vastakin on; ja mitä on tapahtunut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään uutta auringon alla."
Noin 3000 vuotta sitten on kirjoitettu!
Ps. 14:1
"Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää on. "
Jokainen joutuu itse maistamaan:
Matt. 7:17
"Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä. "
Suomessa sanottiin ennen, että on ollut lottovoitto syntyä Suomeen, mutta ei enää. Pitäisikö sinua siitä kiittää? - todé
on pelottava asia.
Itse sanavapauden riisto perustuu pelkoon siitä, että joutuu jyrätyksi.
Minusta ns. uusateismi on pahimmillaan sananvapauden ja samalla myös uskonnonvapauden ja ihmisoikeuksien riistoa. Aikamoinen puketti.- Kössönöm
Mikä siinä pelottaa? Voisitko ensin määritellä sanan uus-ateismi. Minä en tiedä mitä sillä tarkoitetaan, mutta nykyään se esiintyy lehdistössä melko usein.
- Ilonanne
Kössönöm kirjoitti:
Mikä siinä pelottaa? Voisitko ensin määritellä sanan uus-ateismi. Minä en tiedä mitä sillä tarkoitetaan, mutta nykyään se esiintyy lehdistössä melko usein.
Tämä on palsta jossa puheenaiheena pitäisi olla helluntailaisuus.
Miksi et keskustele aiheesta ateismipalstalla? Siellähän alan asiantuntijat ovat! - Kössönöm
Ilonanne kirjoitti:
Tämä on palsta jossa puheenaiheena pitäisi olla helluntailaisuus.
Miksi et keskustele aiheesta ateismipalstalla? Siellähän alan asiantuntijat ovat!Ateismia ei siis sovi käsitellä helluntailais-palstalla? Teidän jumalaanneko ei sovi olla uskomatta?
Minkälainen jumala teillä muuten on? En tiedä siitä muuta kuin sen ilmentymät, eli hellarit, jotka käyvät meuhkaamassa ateismipalstalla. - todé
Kössönöm kirjoitti:
ateismin kehittyneempi muoto, joka on puhjennut kukkaansa internetin laajentumisen myötä.
Kunnon uusateistilla on väkevä missio. Hän esimerkiksi touhuaa innokkaasti Eroa kirkosta -liikkeen puolesta puhujana, pelastaa ihmisiä pois kirkosta.
Etkös sitä sinäkin ole näitä uusatteja? - todé
Kössönöm kirjoitti:
Ateismia ei siis sovi käsitellä helluntailais-palstalla? Teidän jumalaanneko ei sovi olla uskomatta?
Minkälainen jumala teillä muuten on? En tiedä siitä muuta kuin sen ilmentymät, eli hellarit, jotka käyvät meuhkaamassa ateismipalstalla.ne ovat,jotka siellä meuhkaavat? Ei heitä täällä näy, vai harrastavatko siellä erilaisella nimellä meuhkaamista?
Onko siellä yhtään rauhaisaa uskovaista näkynyt?
- persona-non-grata
jos et "mukamas" tiedä siitä mitään:
http://teetai.blogspot.com/2008/10/uusateismi-militanttia-ateismia.html- Kössönöm
Ateismi on kuitenkin aina ollut ainoastaan jumaluskon puuttumista. Koko käsite uus-ateismi on aivan vailla pohjaa. Miksi sitä sitten käytetään? Luultavasti siksi, että halutaan antaa kuva jostain pelottavasta. Kirkkohan tuon käsitteen on tuonut julkisuuteen. Ilmeisesti sillä on siihen omat tarkoitusperänsä.
eikä perustu mihinkään todellisuuteen.
- todé
Kurkistappas puserosi sisään. Siellä saattaa olla hyvinkin uusatte aluillaan, ettei ihan jo hyvässä kasvuvauhdissa.
todé kirjoitti:
Kurkistappas puserosi sisään. Siellä saattaa olla hyvinkin uusatte aluillaan, ettei ihan jo hyvässä kasvuvauhdissa.
tapauksessa ajateltuna kun en ole ennen elänyt ja elänkin vain yhden elämän.
Ateisti-sana on selkeästi määritelty ja jos ei sihen erittäin kapeaan määritelmään osu niin sitten ei ole ateisti ollenkaan.
Elämäntavat ja käytöstavat ei ratkaise sitä onko ateisti tai joku muu ellei ne ole ristiriidassa ateisti-määritelmän kanssa.
Ateistista ei tee jotain muuta esim. se miten päin hänen vessassaan vessapaperirulla juoksee.
Itse olen myös humanisti.
Ateistit on usein myös humanisteja mutta uskovainen ei voi olla humanisti ollenkaan.- todé
Pe.ku kirjoitti:
tapauksessa ajateltuna kun en ole ennen elänyt ja elänkin vain yhden elämän.
Ateisti-sana on selkeästi määritelty ja jos ei sihen erittäin kapeaan määritelmään osu niin sitten ei ole ateisti ollenkaan.
Elämäntavat ja käytöstavat ei ratkaise sitä onko ateisti tai joku muu ellei ne ole ristiriidassa ateisti-määritelmän kanssa.
Ateistista ei tee jotain muuta esim. se miten päin hänen vessassaan vessapaperirulla juoksee.
Itse olen myös humanisti.
Ateistit on usein myös humanisteja mutta uskovainen ei voi olla humanisti ollenkaan.Siinä tapauksessa uskovaisilta pitää kieltää opinnot humanistisissä tiedekunnissa, ja jo tittelin saaneilta ne pitää riuhtoa pois. Siinäpä sinulle uusatteilua kerrakseen.
todé kirjoitti:
Siinä tapauksessa uskovaisilta pitää kieltää opinnot humanistisissä tiedekunnissa, ja jo tittelin saaneilta ne pitää riuhtoa pois. Siinäpä sinulle uusatteilua kerrakseen.
Sehän tarkoittaa ihan eri juttua.
Kyllä uskovaiset voi opiskella ihan mitä itse haluavat ja päähän jää se mikä jää.
Ateistikin voi halutessaan opiskella uskonoppeja kuten minäkin joskus ja joudun kuulumaan vieläkin "uskovaiseen" Valtioonkin mutta ei ehkä enää kovin montaa vuotta.
- hyh hyh
Kirkon lapsinettisivuille virtasi törkyviestejä - palvelu suljettiin
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1633669
Oiskohan nämä niitä uus-ateisteja? Väittävät asialla olleen aikuisia ihmisiä. Kuinka alas ateistit voivat vajota, saisivat hävetä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770