Hei!
Onko täällä ketään, joka lukisi suomen kieltä pääaineenaan Jyväskylän yliopistossa? Itselläni olisi haaveena päästä lukemaan äidinkielen opettajaksi Jyväskylän yliopistoon. Pääaineeksi haluaisin valita suomen kielen eli sillä haen. Sisään otetaan suht' vähän porukkaa, mutta itse aion hakea vain Jyväskylään. Jyväskylän yliopistoon haen lukemaan myös taloustietä ja kenties ruotsin kieltä.
Kommentteja ja kokemuksia kaivataan. :) Vähän kyllä hirvittää, kun sisään otetaan niin vähän porukkaa, mutta aina voi yrittää! :)
Äidinkielen opettajakoulutus (JKL)
3
568
Vastaukset
- on helppo
päästä sisään! Tarkkoja prosentteja en muista, mutta paljon helpompi on suomen kautta päästä kuin kirjallisuuden. Eikä suomi muutenkaan ole kovin vaikeapääsyinen ala. Joten nou pänik. :)
Haluatko tietää jotakin erityistä opiskelusta? Opiskelen itse äikänopeksi, pääaineena tosin kirjallisuus. Mutta varsinkin alkuvaiheessa kurssithan ovat samat, luki kummin päin tahansa.- kurssit on samat
kuin suomen kielessä?
- että ----
kurssit on samat kirjoitti:
kuin suomen kielessä?
osaan tod.näk. vastata suomen kielen opiskelua koskeviin kysymyksiin, vaikka pääaineena itselläni onkin kirjallisuus. Nimittäin äikän opettajaksi kirjallisuuden puolella opiskelevat opiskelevat täysin samat SUOMEN KIELEN kurssit perusopinnoissa (ja suurimman osan aineopinnoistakin) kuin ne, jotka lukevat suomen kieltä pääaineenaan. Ja päin vastoin.
Siis kirjallisuudessa ja suomessa on tietysti omat, ihan erityyppiset kurssinsa, mutta molempia luetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818387
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543562
- 513136
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 352288
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043