Olisi aika korjata liikenteessä vallitsevia harhaluuloja.
Täällä Joensuun suunnalla on "maantapa" tulla ohituskaistalta kolmion takaa päätietä liikkuvan eteen ja täysin ilman yritystäkään sopeuttaa nopeuttaan päätietä liikkuvien rytmiin.
Herätkää ihmiset!TE TULETTE KOLMIONTAKAA JA OLETTE SITEN VÄISTÄMISVELVOLLISIA!
Saan kuunnella joka viikko monta kertaa torven soittoa ja katsella teidän kansainvälistä sormimerkkiä,teette vain itsenne typeräksi kun ette ymmärrä liikennesääntöjä.
Kiihdytyskaistalta eteen tuleminen!
16
1060
Vastaukset
- ..Auto-Antero
On se VITTU kumma, ettei kukaan meinaa ymmärtää mitä tuo sana merkitsee?
Minulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia sovittaa nopeutta KIIHDYTYSKAISTALTA liityttäessä.
AINA EHTII!!!
Paitsi kerran,kun tulin kaverin kuormurilla Kehälle Tuusulantieltä
Jyrkkä PASKA liittymä, 20000t lastia ja 30m kiihdytyskaista. Niin kovaa kuin kuorkilla pystyssä pysyi torvi auki ja joku VITUN HOMO ei antanut tilaa, vaan tööttäili sormi pystyssä vaikka vasen kaista oli tyhjänä.
No vedin eteen kuitenkin ja pakotin paskiaisen väistämään.
Minulta loppui kaista, eikä semmoisella kuormalla voinut enää jarruttaa.
On se PERSEESTÄ, ettei SUOmaassa osata rakentaa kunnon liittymiä!
Sen koommin en ole kuormurilla leikkinyt....- KHJG
Joo kyllä se on kumma kun porukka tuppaa väkisin sieltä kiihdytyskaistalta eteen niin, että itse joutuu tekeen hätäjarrutuksen. Monta kertaa käyny todella lähellä ettei ole kolahtanut. Itse kyllä annan tilaa isommille autoille. Se jokaisen pitäisi muistaa ettei kuorma- ja täysperävaunulliset kiihdy tai pysähdy helposti ja niille tien antaminen on suvaitsevaista ja kuuluu mielestäni hyviin tapoihin. Ne jotka niillä henkilöautoillaan taas sieltä väkisin tulevat eteen niin ei muutakun saunan taakse ja niskat poikki!
- puhutaan
KHJG kirjoitti:
Joo kyllä se on kumma kun porukka tuppaa väkisin sieltä kiihdytyskaistalta eteen niin, että itse joutuu tekeen hätäjarrutuksen. Monta kertaa käyny todella lähellä ettei ole kolahtanut. Itse kyllä annan tilaa isommille autoille. Se jokaisen pitäisi muistaa ettei kuorma- ja täysperävaunulliset kiihdy tai pysähdy helposti ja niille tien antaminen on suvaitsevaista ja kuuluu mielestäni hyviin tapoihin. Ne jotka niillä henkilöautoillaan taas sieltä väkisin tulevat eteen niin ei muutakun saunan taakse ja niskat poikki!
Väistämisvelvollisuus koskee yhtälailla yhdistelmiä.
Kiihtyvyys tai sen puute ei suo teille oikeuksia........
Älkää kuvitelko olevanne oikeassa. Voi muuten kolahtaa. - vaikka
puhutaan kirjoitti:
Väistämisvelvollisuus koskee yhtälailla yhdistelmiä.
Kiihtyvyys tai sen puute ei suo teille oikeuksia........
Älkää kuvitelko olevanne oikeassa. Voi muuten kolahtaa.kolahtaa,suhun hintti sattuu varmasti enemmän. vakuutukset kunnos...
- minä vaan
vaikka kirjoitti:
kolahtaa,suhun hintti sattuu varmasti enemmän. vakuutukset kunnos...
elämä opettaa.kyllä varmasti sattuu suhunkin...
- hyvä että
et ole sen koommin kuormurilla leikkinyt, kun ei näytä luonnistuvan...Se taitaa olla suomen lain mukaan laitonta siirtyä vain sen takia vasemman puoleiselle että antaisi tietä kiihdytys kaistaa ajavalle...tosin raskaalle kalustolle tulee annettua tietä jos se vasen kaista tosiaan on tyhjä...
- vielä mitään
KHJG kirjoitti:
mutta kun nämä keskitasoa paremmat kuljettajat änkevät väkisten auton mentävään väliin ja siitä suoraan kaikkien kaistojen yli vasemmalle kaistalle...Tuusulan väylällä on jopa kolaroitu kyseisen tyylin seurauksena...B-kortillisilta kortti pois!
- Tapio S.
vielä mitään kirjoitti:
mutta kun nämä keskitasoa paremmat kuljettajat änkevät väkisten auton mentävään väliin ja siitä suoraan kaikkien kaistojen yli vasemmalle kaistalle...Tuusulan väylällä on jopa kolaroitu kyseisen tyylin seurauksena...B-kortillisilta kortti pois!
Taidat olla niitä, jotka kuvittelevat omistavansa tieosuuden 150 m nokasta eteenpäin? Jos näkee jonkun liittyvät tielle voisi sitäkin hieman ennakoida ja nostaa hetkeksi sen jalan kaasulta, yleensä ei muuta tarvita. Ja todennäköisesti olet yhtä nopeasti perillä, ellet nopeamminkin.
Useasti samoja teitä ajavilla tulee mielikuva että heillä on jokin ihmeen etuoikeus käyttää kyseistä tietä ja ajaa sillä miten haluaa.
- kitkat on nastat
Meinaan sama ammattilainen, joka oli liikkeellä Kehä I:sellä pari viikkoa sitten? Olin liittymässä etelästä Tuusulanväylältä Ykkösen itäsuunnan liikennevirtaan iltapäivän pahimman ruuhkan jo hiipuessa. Rampilta silmäilin liikennevirtaa ja huomasin n. 30 metrin vakiona pysyttelevän autojenvälin, johon suunnittelin sujahtavani. Sovitin vauhtini tasan etummaisen niistä autoista mukaiseksi, löin viiksen alas, kurkistin peiliin ja... ei saatana! Taempi auto, huomattuaan aikeeni, oli alkanut survoa kaasua vaikeuttaakseen liittymistäni. Etummaisempi ajoi tasanopeutta, mutta taempi alkoi kuroa rakoa umpeen siis minut rampilla huomattuaan. No, onneksi tällä hitsaajalla ei ollut pokkaa mennä aivan seuraavaan puskuriin kiinni, joten sain itseni sovitettua siihen viiden metrin rakoseen.
Siis eihän se etuajo-oikeus sitä tarkoita, että nimenomaan em. tavalla yhtäkkiä kiihdytellen pyritään torppaamaan sen väistämisvelvollisen ennalta-arvattavat ajolinjat, vai???- minä vaan
ollut mahdollista että väistämisvelvollisena olisit jättäytynyt sen takaa nopeammin tulevan auton taakse etkä yrittäny survoa siihen pieneen väliin aiheuttaen mahdollisesti jopa vaaratilanteen.
- asiallahan
minä vaan kirjoitti:
ollut mahdollista että väistämisvelvollisena olisit jättäytynyt sen takaa nopeammin tulevan auton taakse etkä yrittäny survoa siihen pieneen väliin aiheuttaen mahdollisesti jopa vaaratilanteen.
on tyypillinen hinttari joka tunki offroad Volvolla siihen pieneen väliin jotta saa haistella edellä ajavan suklaareijän tuoksua.
- sujuvuutta
minä vaan kirjoitti:
Jos ajoneuvojen välit vasemmalla kaistalla ovat nopeudesta riippumatta kymmenen metrin luokkaa, niin kuin ne yleensä ovat, niin kiihdytyskaistalta tullaan aina myös jonkun eteen. Jos tämä häiritsee joitakin, niin eikö ongelma ratkea pidemmillä turvaväleillä? Kyllä liittymistä on päästävä ongelmitta mukaan liikennevirtaan etuajo-oikeuksista huolimatta.
- The Rat
sujuvuutta kirjoitti:
Jos ajoneuvojen välit vasemmalla kaistalla ovat nopeudesta riippumatta kymmenen metrin luokkaa, niin kuin ne yleensä ovat, niin kiihdytyskaistalta tullaan aina myös jonkun eteen. Jos tämä häiritsee joitakin, niin eikö ongelma ratkea pidemmillä turvaväleillä? Kyllä liittymistä on päästävä ongelmitta mukaan liikennevirtaan etuajo-oikeuksista huolimatta.
Pidemmillä turvaväleillä ongelma tosiaan ratkeaisi. Silloin kun koko letka seisoisi. Sinne on kieltämättä helppo liittyä, tosin mitään hyötyä siitä ei ole koska sitä sitten itsekin joutuisi pysähtymään.. :)
- sujuvuutta
The Rat kirjoitti:
Pidemmillä turvaväleillä ongelma tosiaan ratkeaisi. Silloin kun koko letka seisoisi. Sinne on kieltämättä helppo liittyä, tosin mitään hyötyä siitä ei ole koska sitä sitten itsekin joutuisi pysähtymään.. :)
Luiskahti vahingossa väärä kaista tekstiini, kun oli tarkoitus käsitellä ongelmaa, jossa yritetään tulla kiihdytyskaistalta oikean puoleiselle kaistalle, jossa ajoneuvojen välit ovat alle kymmenen metriä. Tuohon väliinhän vielä mahtuu, ja jää vielä pari metriä tilaa molempiin suuntiin. Tämä toimiikin silloin kun liittymästä tulee autoja harvakseltaan, mutta ruuhka-aikoina, kun liittyjiä tulee jonossa, ajoneuvojen välit vain lyhenevät, ja lopulta ei kukaan pääse mukaan, ja sitten tosiaan kaikki seisovat. Pidemmillä väleillä mukaan pääsee ongelmitta, nopeus säilyy tasaisena, ja tien välityskyky paranee.
- dgfhfgdhrt
The Rat kirjoitti:
Motareiden ruuhkissa nopeuden putoamiset johtuvat siitä että ajetaan keula toisen perseessä kii. Ku joku vähän hidastaa ni koko letkalla palaa jarruvalot. Viimeisillä tulee jo kiire. Sit ajetaan kuuttakymppiä ja kirotaan sitä näkymätöntä kämmäriä. Mut sama se, tolla minä minä tavalla ku kaikki ajattelee ni homma on tätä. Kukaan ei voita eikä pääse nopeammin.
- Tapio S.
Ihmettelen samaa. On tosiaan kummaa, että kiihdytyskaistalla körötellään 70km/h ja pusketaan heti valkoisen sulkuviivan yli jonkun eteen. Tämän jälkeen kiihdytellään siihen perus-nopeuteen, joka on 10-20km/h yli sallitun.
Onko se niin vaikeaa ohjata ja painaa kaasua yhtä aikaa, ettei se kiihdytyskaistalla onnistu?
Jos seuraa liikennevirtaa etukäteen ja kiihdyttää nopeuden sen mukaiseksi, niin kaikilla olisi helpompaa. Mutta ei, ei onnistu. Suunnittelu muutaman sekunnin päähän taitaa olla tekemätön paikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse734527Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423463Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891219- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.127944- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837