Isäni kysyi minulta, onko sulla todellakin varaa kuulua kirkkoon? Se kun tietää mun taloudellisista vaikeuksistani. Laskin, kuinka paljon menee vuodessa kirkollisveroihin. Noin 200 euroa. Se on minulle aivan valtava summa, koska kaikki raha, mitä saan, on tervetulleita. Luonnollisesti jos joskus tulot kasvaa, kirkollisveron osuuskin kasvaa. Mihin minä tarvitsen kirkkoa. En mihinkään. En ole yhdenkään lapsen kummi, elän avoliitossa jne.
Se mua vain tympii, että joudun silti maksamaan vielä koko tältä vuodelta kirkollisveroa. Kirkollisveron pitäisi lakata samantien, kuin eroaa kirkosta. Tällainen menettely on tosi sanoisko mistä.
Kirkollisvero oli minulle liikaa
18
1059
Vastaukset
- ,,,,,
Entä jos eroat kirkosta, ja pyydät uuden verokortin samantien verotoimistosta? Seuraavan vuoden verokortissa kirkkovero ei enää näy,mutta kai sen saa pois tämänkin vuoden kortista, jos vaan tilaa uuden.
Kuitenkin saat rahat eroamisen jälkeen maksamasi rahat myöhemmin takaisin veronpalautuksina, eli kyllä ne sieltä tulee.- Kössönöm
niin koko vuoden ajalta on maksettava krkollisveroa. Ei sitä takaisin saa.
- aivopesty?
Kirkko on aina ollut valtion suojeluksessa omilla säännöillään toimiva köyhien kusetuslaitos ja ahne kuin perkele. Vielä 1900-luvun alkupuolella veivät köyhältä mäkitupalaiselta hänen ainoan lehmänsä kirkollisverojen maksuksi, mutta jättivät sentään lapset.
Ei kannata vastata, että tarina ei olisi tosi, se on tänäkin päivänä luettavista vanhasta sanomalehdestä. - saako kysyä
Väittämäsi on aivan p:stä. Kirkko on niin ahne, että kirkollisvero menee aina kokonaisesta kalenterivuodesta.
Kysyisin vielä erikseen, että mistä lähteestä olet kuullut, että siitä muka jotain palautuksia aiheutuisi, jos eroaa kesken kalenterivuoden?
Ota ensin selvää asioista ennen kuin levittelet valheellista tietoa.
- mutta...
...kunnallisvero ja valtionvero on sopiva?
Kuntavero on sellaiset 16-22% ja kirkollisvero 1-2%, kumpikohan sitä kukkaroa sitten rasittaa? Mietitäänpäs....hmmm, KIRKOLLISVERO TIETENKIN.- sitä
Sinä saat antaa kirkolle vaikka 100%:ia tuloistasi, mutta minä en maksa valheen levityksestä.
- kirkollisvero
rasittaa kukkaroa ihan turhaan, jollei kirkon palveluitakaan käytä. Valtiolle ja kunnille kannattaa maksaa veroa jo siksi, että niillä varoilla rahoitetaan monia sellaisia asioita, joita jokainen Suomessa asuva myös käyttää enemmän tai vähemmän. Minä olen esimerkiksi ollut kunnallisessa päivähoidossa. Olen myös käynyt vuositolkulla maksutonta koulua. Käytän niinikään kirjastopalveluita, terveyspalveluita ja maanteitä vuositasolla riittämiin. Kirkon palveluita en sen sijaan ole tarvinnut vielä kertaakaan elämäni aikana.
Jos sinä käytät ja tarvitset kirkon palveluita, niin maksa niistä kaikin mokomin. Minä en viitsi maksaa tyhjästä.
"Se mua vain tympii, että joudun silti maksamaan vielä koko tältä vuodelta kirkollisveroa. Kirkollisveron pitäisi lakata samantien, kuin eroaa kirkosta. Tällainen menettely on tosi sanoisko mistä."
Mitä muuta voi odottaakaan uskonlahkolta, joka on valtionkirkon asemassa verotusoikeuksineen ja jonka jäsenyydestä ihminen saa erota vasta täyttäessään 18 vuotta.- jos vanhemmat sallivat
Kumma, että pitää valehdella tuossakin asiassa. Tavalliset maallistuneet vanhemmat eivät yleensä kiellä kirkosta eroamista.
- Kössönöm
jos vanhemmat sallivat kirjoitti:
Kumma, että pitää valehdella tuossakin asiassa. Tavalliset maallistuneet vanhemmat eivät yleensä kiellä kirkosta eroamista.
Kummallista, että ei voi erota kirkosta, vaikka ei ole siihen itse edes liittynyt, jos vanhemmat eivät anna lupaa.
- kurjuuttako?
"Mitä muuta voi odottaakaan uskonlahkolta, joka on valtionkirkon asemassa verotusoikeuksineen ja jonka jäsenyydestä ihminen saa erota vasta täyttäessään 18 vuotta. "
Noh. Esim. Kirkot lupaavat lohtua talouden ahdinkoon /Taloussanomat 2.2.09
Mitä lupaa ateistit?
Tarjoatteko te omille jäsenillenne paikan kirkon leipäjonossa ja sitten taas haukutte kovaan ääneen kirkkoa? - kummallinen paikka
Kössönöm kirjoitti:
Kummallista, että ei voi erota kirkosta, vaikka ei ole siihen itse edes liittynyt, jos vanhemmat eivät anna lupaa.
Niinpä! Mieheni ei anna 14v. poikamme erota kirkosta ja uskontotunneista, koska äitinsä eli anoppini voisi siitä suuttua..Ihan sairasta pakottaa lapsi kuuntelemaan hölynpölyaivopesua, kun mummi niin vaatii!!!
- ösrhndöljk
kurjuuttako? kirjoitti:
"Mitä muuta voi odottaakaan uskonlahkolta, joka on valtionkirkon asemassa verotusoikeuksineen ja jonka jäsenyydestä ihminen saa erota vasta täyttäessään 18 vuotta. "
Noh. Esim. Kirkot lupaavat lohtua talouden ahdinkoon /Taloussanomat 2.2.09
Mitä lupaa ateistit?
Tarjoatteko te omille jäsenillenne paikan kirkon leipäjonossa ja sitten taas haukutte kovaan ääneen kirkkoa?paska. Ovat asettaneet jonkun tutkijaryhmän miettimään ihmisten homoutta tieteelliseltä näkökannalta. Erotaan kaikki fiksut ihmiset kirkosta ja jätetään hihhulit veisaamaan virsiä ja kuolemanpelkoa keskenään tyhjille kirkonpenkeille.
http://www.eroakirkosta.fi/ - tutkijaryhmä
ösrhndöljk kirjoitti:
paska. Ovat asettaneet jonkun tutkijaryhmän miettimään ihmisten homoutta tieteelliseltä näkökannalta. Erotaan kaikki fiksut ihmiset kirkosta ja jätetään hihhulit veisaamaan virsiä ja kuolemanpelkoa keskenään tyhjille kirkonpenkeille.
http://www.eroakirkosta.fi/"Ovat asettaneet jonkun tutkijaryhmän miettimään ihmisten homoutta tieteelliseltä näkökannalta. "
Toi on minusta juuri asiallista. Eikö sitten homous kestä tieteellistä tutkimusta? Muistaakseni ateistit perustaa mukama kaiken tieteeseen vai onko se vaan urbaania legendaa?
t.
Kirkollisveroa maksava hetero! - nyt hihhuloi
ösrhndöljk kirjoitti:
paska. Ovat asettaneet jonkun tutkijaryhmän miettimään ihmisten homoutta tieteelliseltä näkökannalta. Erotaan kaikki fiksut ihmiset kirkosta ja jätetään hihhulit veisaamaan virsiä ja kuolemanpelkoa keskenään tyhjille kirkonpenkeille.
http://www.eroakirkosta.fi/...sinä!!!!!!!!!!!!!!!
- voi itse erota
kummallinen paikka kirjoitti:
Niinpä! Mieheni ei anna 14v. poikamme erota kirkosta ja uskontotunneista, koska äitinsä eli anoppini voisi siitä suuttua..Ihan sairasta pakottaa lapsi kuuntelemaan hölynpölyaivopesua, kun mummi niin vaatii!!!
Täytyy odottaa, että täyttää 15.
- gdsdl
voi itse erota kirjoitti:
Täytyy odottaa, että täyttää 15.
jos vanhemmat eivät anna lupaa.
Tämä on kerrassaan outoa tekstiä:
"Nykyisen lainsäädännnön mukaan alle 12-vuotias ihminen on täysin vanhempiensa vallassa: huoltajat voivat liittää tai erottaa lapsen tämän omasta tahdosta riippumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. 12-17 -vuotias ihminen saa jo hieman vapautta ja itsemääräämisoikeutta: huoltajien on saatava lapsen oma suostumus uskonnollisesta yhdyskunnasta erottamiseen tai liittämiseen. Jos kyseessä on kuitenkin 15-17 -vuotias, hänen tulee tehdä itse eroilmoitus ja saada siihen puolestaan huoltajiensa suostumus. Eli käytännössä ilman yhteisymmärrystä huoltajiensa kanssa lapsella ei ole juuri mahdollisuuksia vaikuttaa uskonnolliseen statukseensa ennen täysi-ikää."
http://www.pakana.info/Alaika.html jos vanhemmat sallivat kirjoitti:
pitää valehdella väkisin tästäkin asiasta.
Suomessa uskontokuntaan kuuluva alle 18-vuotias ei saa itsenäisesti päättää siitä kuuluuko uskontokuntaan vai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse824627Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1763627Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.642070Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1291132
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1441069- 49979
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä26891