Päivän tuoleissa vanhainkodeissa ?
Aamulla ylös ja sitten yli 80v tuoliin sidottuna istuu ilta palalle asti.
Muutaman kerran on pitänyt pyytää ettivät jätä oleskelu huoneeseen yöksi ja seuraavat muutamana päivänä taas ei nosteta ollenkaa sängystä ylös (Taas on pitänyt pyytää että jos kohtuudessa vaikka istutettais )
Kyseiselle henkilölle tehty vähän aikaa sitten lonkkaleukkaus,oli kaatunut kyseisessä paikassa.
Kysymys miksi vanhuksia
4
929
Vastaukset
- yks hoitaja
Vaikea kyseistä tapausta kommentoida. Meillä huonompikuntoiset istuvat muutaman tunnin päivässä arkisin. Parempikuntoisetkin laitetaan päivän aikana kerran kaksi sänkyyn lepäämään omien voimavarojen mukaan. Kyllähän se olisi tarkoitus antaa istua mahdollisimman paljon, koska helposti vanhus jääkin lopulta sängynpohjalle. Ei silti yhtä mittaa, koska eihän kukaan jaksa koko päivää vain istua paikallaan.
- deianna
Minä taas olen törmännyt siihen, että vanhus pyytää saada jäädä sänkyyn, ei jaksa nousta ylös. Omaiset vaativat että ylös on nostettava! Heti kun on saatu vanhus g-tuoliin, pyytää hän, josko voisi päästä sänkyyn. Kolottaa paikkoja, väsyttää. "Ei kyllä sun nyt on pakko istua, vaikka kuinka sattuis"
- Eläkkeellä osa
Siksi kun omaiset käy laskemassa ketä istuu ja joku tehokas työntekijä nostaa kaikki ylhäälle. Joskus joku on nukkunutkin ikiuneen g tuolissa
- tehdä jotain
Jos kerran käyt päivittäin tilannetta seuraamassa, niin voithan liikutella vanhusta itsekin. Hän on ilmeisesti omaisesi, ei hoitokodin omaisuutta johon ei saa koskea!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2505201Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204221- 593961
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363627- 513580
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413335Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv122733Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202606- 232496
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo612397