Masennuslääkkeet ei toimi

rahat pois

http://depression.about.com/b/2008/02/26/antidepressants-dont-work-says-study.htm

Suurella otannalla tehdyt meta-analyysit osoittavat, että masennuslääkkeet eivät toimi. Lääketehtaat höynäyttävät ihmisiä valikoimalla tutkimuksia ja karsimalla pois negatiiviset tulokset. Lääkärit saa provikat tehtailta ja potilaat pilaa terveytensä. Veronmaksajilta rahat pois rikkaille ja köyhät sen kun köyhtyy ja sairastuu. Ei näin.

14

761

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omark

Ilman muuta lääkärit mainostavat masennuslääkkeitä vaarattomina ja erinomaisina vaihtoehtoina. Kuitenkin on tiedossa, että esim. liikunnalla päästään samaan lopputulokseen kuin masennuslääkkeellä.

Tiedossa myös on, mitä masennuslääkkeen aloituksesta ja ennen kaikkea kontrolloimattomasta lopetuksesta voi seurata. Ja suurin osa masennuslääkityksistä on taatusti täysin kontrolloimattomia: Ihmisestä pääsee nopeiten eroon pillerireseptillä. Kuitenkaan kontakti toiseen ihmiseen ei ole korvattavissa kemikaalilla. Ja masennuksessakin ymmärtääkseni suositellaan keskusteluapua, ei pelkkää psykopharmakaa. Ihminen ei ole puhdasta kemiaa. Kemikaaleilla peitetään asioita, ei korjata mitään.

Eräällä ihmisellä määrättiin masennuslääkettä hammassärkyyn, kun oiretta pidettiin psykosomaattisena masennuksen oireena. Muutenkin iloinen ihminen kertoi menettäneensä kaikki tunteet, sekä ilon että surun. (Ja kaiken lisäksi riittävän monella lääkärillä juoksun jälkeen leuasta löytyi paha tulehdus.)

• LIIIKKUMAAN ? !

Mulla karsee, henkinen este. En pysty lähteen - sinne liiiiiiiikkkkkumaan !! Tää on kamalaa ja olosta tulee vieläkin pahempi. On siis mulla ssri:kin, mutta silti, mun tahto ei toimi. Tahto ei voita liikuntaelimiäni! En pysty, pääse ulos!?? Vaikka siis keho on kohtuu kunnossa, se ei ole syynä, vaan ?

• Eppo

"Kuitenkin on tiedossa, että esim. liikunnalla päästään samaan lopputulokseen kuin masennuslääkkeellä."

Mitä saatanan paskaa yleistystä! Minä olin vielä kuukausi sitten himoliikkuja; hyötyliikunta oli ihan päivänselvä juttu, sitten pilatesta, jumppaa, pacea, hiihtoa, uintia ja sauvakävelyä. Rakastin liikuntaa, vapaapäiviä odotin lähinnä siksi että silloin ehtii liikkua paljon. Päästä sukset jalassa metsän rauhaan, voiko olla ihanampaa.

Mutta sitten mieliala alkoi laskea ja kotoa lähteminen on yhä vaikeampaa. Pilateksessa käyn väkisin koska se pitää selän kunnossa. Tunnilla tulee ahdistava olo ja loppuillan itken sitten sitä pahaa oloani. Voimatkin on ihan loppu, pienikin kävelylenkki vetää vieterin loppuun. Saattaa kuulostaa ylikunnolta, mutta sitä tämä ei ole, sen osaan oman itseni eksperttinä ja ylikunnon kokeneena sanoa. Pistäpä jotain linkkiä tutkimukseen jonka tuloksena tämä toteamus tuotettiin. Liikunta mielenterveyden ylläpitäjänä ja yhtenä terapiamuotona on ehdottoman tärkeä asia, mutta ei se mikään autuaaksi tekevä silti ole.

On tietysti ihan totta ettei ihmiskontaktia voi korvata kemikaaleilla, resurssit ovat kuitenkin rajalliset (aivan liian rajalliset), eikä se lääkkeitä määrävä lekuri sille mitään voi. Kun seinät kaatuu päälle ja tuntuu että sekoaminen on ihan nurkan takana, minä ainakin otan mielummin lääkkeet kuin ei mitään.

• lääketukkuri
        Eppo kirjoitti:

"Kuitenkin on tiedossa, että esim. liikunnalla päästään samaan lopputulokseen kuin masennuslääkkeellä."

Mitä saatanan paskaa yleistystä! Minä olin vielä kuukausi sitten himoliikkuja; hyötyliikunta oli ihan päivänselvä juttu, sitten pilatesta, jumppaa, pacea, hiihtoa, uintia ja sauvakävelyä. Rakastin liikuntaa, vapaapäiviä odotin lähinnä siksi että silloin ehtii liikkua paljon. Päästä sukset jalassa metsän rauhaan, voiko olla ihanampaa.

Mutta sitten mieliala alkoi laskea ja kotoa lähteminen on yhä vaikeampaa. Pilateksessa käyn väkisin koska se pitää selän kunnossa. Tunnilla tulee ahdistava olo ja loppuillan itken sitten sitä pahaa oloani. Voimatkin on ihan loppu, pienikin kävelylenkki vetää vieterin loppuun. Saattaa kuulostaa ylikunnolta, mutta sitä tämä ei ole, sen osaan oman itseni eksperttinä ja ylikunnon kokeneena sanoa. Pistäpä jotain linkkiä tutkimukseen jonka tuloksena tämä toteamus tuotettiin. Liikunta mielenterveyden ylläpitäjänä ja yhtenä terapiamuotona on ehdottoman tärkeä asia, mutta ei se mikään autuaaksi tekevä silti ole.

On tietysti ihan totta ettei ihmiskontaktia voi korvata kemikaaleilla, resurssit ovat kuitenkin rajalliset (aivan liian rajalliset), eikä se lääkkeitä määrävä lekuri sille mitään voi. Kun seinät kaatuu päälle ja tuntuu että sekoaminen on ihan nurkan takana, minä ainakin otan mielummin lääkkeet kuin ei mitään.

Ei placebovaikutuksesta kannata maksaa, saatika kärsiä lääkkeiden aiheuttamia sivuvaikutuksia. Mieliala ei laske itsestään, vaan sinä itse päätät mikä on mielialasi ja mitä elämälläsi teet. Apua kannattaa hakea, mutta ei lääkkeistä. Vika on ajatusmaailmassa ja asenteissa eikä siihen löydy ratkaisua pilleripurkista.

• Eppo kirjoitti:

Mulla kanssa liikunta jäi kun masennuin. Mä en ole koskaan pitänyt liikunnasta mutta se parantaa mun fyysistä ja psyykkistä tilaa niin paljon, että teen sitä. Nyt masennuslääkkeellä liikun taas paljon ja kuntokin on hyvä. Magnesiumiakin olen syönyt 200 mg joka aamu useamman vuoden. Mulla pelkästään lääkityksen sivuvaikutukset ovat niin positiivisia että jatkan sen ottamista pitkää.

Masennuskin latistaa tunne-elämää, sitä vaan ei huomaa kun on oikein masentunut.

• Eppo
        lääketukkuri kirjoitti:

Ei placebovaikutuksesta kannata maksaa, saatika kärsiä lääkkeiden aiheuttamia sivuvaikutuksia. Mieliala ei laske itsestään, vaan sinä itse päätät mikä on mielialasi ja mitä elämälläsi teet. Apua kannattaa hakea, mutta ei lääkkeistä. Vika on ajatusmaailmassa ja asenteissa eikä siihen löydy ratkaisua pilleripurkista.

Miksi päättäisin että mielialani on huono? Eivät sairaudet lakkaa olemasta vain siksi että sinä et niihin usko. Vaikka olisihan se tietysti kauhean kätevää, jos vaikka syöpä ja AIDS katoaisivat sillä ettei kukaan usko niihin. Mitäpä jos menisit seuraavaksi kiusaamaan dibeteksestä kärsiviä, heitä liikunta todella auttaa. Tai mene vaikka syöpäsairaille vakuuttelemaan etteivät he oikeasti ole sairaita ja että he voivat itse päättää kasvaimistaan.

Jos masennuslääkkeiden teho perustuu vain siihen että kuvittelee sen toimivan, niin eikö silloin kuvittele myös sivuvaikutukset?

Ups, menin provoon. Ja vielä aika huonoon sellaiseen. Mikä aloittelijavirhe!

• se joka valittaa jotta ei j...
        LIIIKKUMAAN ? ! kirjoitti:

Mulla karsee, henkinen este. En pysty lähteen - sinne liiiiiiiikkkkkumaan !! Tää on kamalaa ja olosta tulee vieläkin pahempi. On siis mulla ssri:kin, mutta silti, mun tahto ei toimi. Tahto ei voita liikuntaelimiäni! En pysty, pääse ulos!?? Vaikka siis keho on kohtuu kunnossa, se ei ole syynä, vaan ?

treenata mitään ja lihoo kun porsas syy on laiskuus ja saamattomuus eikä mikään psyykkinen sairaus.pitää heti saada masennus ja alkoholismi sairauksien listoilta pois

• kappala.mix.

laboratoriotutkimuksia ei tehdä ennenkuin masennusta aloitetaan hoitaa? Masennuksesta tiedetään jo niin paljon ja lääketiede on kehittynyt,että myöskin masennukseen on olemassa laboratoriokokeita,mutta niistä ei puhuta.Aivojen välittäjäaineiden häiriöt,joista masennus johtuu, pitäisikin katsoa verinäytteellä ennenkuin mitään lääkettä aloitetaan.Miksi näin ei toimita?Niin miksi?Koska todellista syvää lääkettä vaativaa masennusta on kuitenkin niin vähän,ettei laboratoriotutkimuksia tehdä.Se olisi tappio monelle depressiolääkkeen valmistajalle.Siinä kaikki.

• minulle ainakin tehtiin kaikenmaailman verikokeet ennen lääkitystä.

• kappala.mix.

,...ihmisen verestä voidaan määrittää mitä tahansa tarpeen vaatiessa.Jos ja kun laboratoriotutkimusta johonkin sairauden oireeseen ei ole kehitetty,tutkimus voidaan melko nopeasti kehittää nykyteknologialla ja tietämyksellä.Jos joku masentunut ihminen haluaa laboratoriotutkimuksen ennen lääkkeen aloittamista niin sen kyllä saa,mutta on pieni kädenvääntö psykiatrin kanssa.Labrakoe ei ehkä ole juuri ssesifinen,mutta kertoo todellisen tilanteen.

• kappala.mix.
        Malkavian_Twilight kirjoitti:

minulle ainakin tehtiin kaikenmaailman verikokeet ennen lääkitystä.

mitä kaikkia tutkimuksia sinulle tehtiin ennenkuin masennuslääke aloitettiin.Mitä kaikkia pitoisuuksia ja arvoja sinun verestäsi mitattiin.Olisi kiva tietää.Nimittäin harvemmin otetaan juuri mahdollisimman spesifi labra,joka osoittaa masennuksen tason.

• juttuja..
        kappala.mix. kirjoitti:

,...ihmisen verestä voidaan määrittää mitä tahansa tarpeen vaatiessa.Jos ja kun laboratoriotutkimusta johonkin sairauden oireeseen ei ole kehitetty,tutkimus voidaan melko nopeasti kehittää nykyteknologialla ja tietämyksellä.Jos joku masentunut ihminen haluaa laboratoriotutkimuksen ennen lääkkeen aloittamista niin sen kyllä saa,mutta on pieni kädenvääntö psykiatrin kanssa.Labrakoe ei ehkä ole juuri ssesifinen,mutta kertoo todellisen tilanteen.

siitä sitten voisi tutkia? Siis jotain välittäainetasojako?

Minulta katsottiin kai vain sokeriarvot ja kilpirauhasjutut.

• kappala.mix. kirjoitti:

mitä kaikkia tutkimuksia sinulle tehtiin ennenkuin masennuslääke aloitettiin.Mitä kaikkia pitoisuuksia ja arvoja sinun verestäsi mitattiin.Olisi kiva tietää.Nimittäin harvemmin otetaan juuri mahdollisimman spesifi labra,joka osoittaa masennuksen tason.

ainakin siinä oli kilpirauhaskoe. Kyllä ne otti monia arvoja mutta en muista mitä. Sitten yhessä vaiheessa tuli maksantulehdusarvoja risperdalin aikana niin lääke lopetettiin tästä syystä. Siis lääkityksen aikanakin seurataan arvoja.

• acdvd

miten citaloparm javiina .pari kaljaa kuumotti päätä.onko kokemuksia

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      122
      5115
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3658
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2460
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1578
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1560
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1504
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1391
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1292
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1198
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1117
    Aihe