Koska nykyään pitää olla suvaitsevainen ja korrekti, ei ole soveliasta väittää minkään maailmankatsomuksen tai ideologian olevan roskaa.
Jos vaikkapa osoitat sormellasi jotain uskontoa ja toteat, että "tuo on täysin väärin", olet suvaitsematon niuhottaja ja fanaattinen natsiateisti.
Olkaamme siis kaikki kivoja ateisteja ja omaksukaamme moderni "kaikki käy" -asenne.
- Ai sä olet shintolainen luomuhindu, toihan on jännää, tosi kiva juttu!
- Skientologishamanisti? Joo, kyllä noinkin voi ajatella, mielenkiintoista!
- Uusapostolisen Jeesuksen Kristuksen Pyhien Yhteyden seitsemännen päivän anabaptisti? Voi vitsi kuin hienoa. Mä olen vaan tällainen ateisti. Mutta älä ymmärrä mua väärin, mä ymmärrän tuota sun uskoa siis ihan kybällä!
Kaikki käy, ihan kaikki!
20
497
Vastaukset
- taolainen kristitty
Minä olen taolainen kristitty buddhisti konfutselainen, joka palvoo Krishnaa, Allahia ja kahvikuppia. Oikeasti. Nykyään tulee suvaita kaikki uskonnot.
- mielikuvitusotus
olen SunnalaisDruusilaisSuufilaisŠiialaisJuutalais OrtodoksijuutalaisEssealaisSaddukeusSeloottiIdän
kristillisen kirkonNestoriolaisKoptilaisOrtodoksis KatolisProtestanttisAnglikaanisKalvinisLuterilais
EvankelisHerännäiskörttiläisLestadiolais RukoilevaisBaptistiMetodisMennoniittaHutteriitti AmishiEvankelikaalisPelastusarmeijaHelluntaiherätys
PietismKveekariAdventisSeitsemännen päivän adventisVapaakirkollisKristillinenKristiyhteisö
MandealaisJehovan todistajaMormonisRastafarilais Bahá'íDharmaanBuddhalaisMahayanaNichirenZenHinayana
TheravadaVajrayanaBönKagyupaNyayaJoogaKrishna-liike
JainalaisSikhiläisZarathustralaisMithralaisManikealais
OrfilaisMithralaisPythagoralaisGnostilaisShintolais
KungfutselaiTaolaisÁsatrúWiccaDruidisHellenisSatanis
SetiläisCandombléRastafarilaisVoodooNISMI!
vautsi että on jännää ja taivaspaikkani on varmistettu, koska sekoilen kaikkien jumalien nimissä. liity sinäkin nyt heti! - Klarkash-Ton
Minä olen uusatsteekkilainen huitzilopochtlisti. Siksipä osana uskontoani joudun ottamaan vankeja, jotka sitten uhraan Huitzilopochtlille leikkaamalla sydämen ulos rintakehästä vielä sykkivänä, minkä jälkeen vangin ruumis leikellään ja syödään seurakunnan kesken.
Valitettavasti ihmisten suvaitsevaisuudessa ja tietämyksessä on vielä paljon parantamista. Monet luulevat että mukamas palvelemme jotain kristinuskon demonia, vaikka jumalamme on Aurinko, Huitzilopochtli! Typerät ahdasmieliset kristityt yrittävät leimata välttämättömät ihmisuhrit mukamas rikolliseksi toiminnaksi, vaikka saavat kiittää niistä sitä, että aurinko edelleen nousee aamuisin. Kiittämättömät pakanat! - Järkevä raja
"Koska nykyään pitää olla suvaitsevainen ja korrekti, ei ole soveliasta väittää minkään maailmankatsomuksen tai ideologian olevan roskaa. "
Korrektiudesta en tiedä, mutta roska on sen verran suhteellinen käsitys, että älykäs ihminen ymmärtää rajoittaa sellaisen määritelmän käyttöä. Ympäröivästä maailmasta terveesti kiinnostunut ihminen on kiinnostunut myös muiden ihmisten näkemyksistä, vaikka ne tuntuisivat aivan käsittämättömiltä. On luontevampaa ihmetellä asioita, joita ei ymmärrä tai, jotka eivät kosketa itseä millään lailla, kuin lähteä perusteetta tuomitsemaan.
Sekopäisesti saa ajatella niin kaun, kun sillä ei vahingoita muita ihmisiä ja luontoa. Pelkästään ihmistä itseään koskevissa asioissa jokaisella on oikeus poiketa yleisesti hyväksyttävinä pidetyistä elämäntavoista, mikäli se ei ole ristiriidassa lain kanssa.- uuge möller
>"Korrektiudesta en tiedä, mutta roska on sen verran suhteellinen käsitys, että älykäs ihminen ymmärtää rajoittaa sellaisen määritelmän käyttöä."
Juu, kaikki on suhteellista. Aina löytyy sellainen näkökulma, josta katsoen kaikkein kummallisinkin väittämä on jollain tavoin totta.
Jos väittämä on lainvastainen, niin silti sitä pitää kunnioittaa, sillä voihan olla, että laki on joku jäänne vanhoilta ahdasmielisiltä ajoilta. Lakikin on suhteellinen juttu.
Jos väittämä on järjenvastainen, ymmärtäkäämme silti sitä. Ei saa sanoa, että se on roskaa. Siitä voi joku pahoittaa mielensä.
Parasta olisi, jos kaikki välittäisivät vain omista asioistaan ja antaisivat toisten väittää mitä huvittaa. On vanhanaikaista tyrkyttää muille sellaisia vanhentuneita arvoja kuin totuus. Varsinkin kun se on suhteellisia asia.
Olen vanhoillismokka/kahviateistilahkon jäsen.
Uskon Kofeiini-Mammaan ja riitteihin kuuluu kahvin juonti ja mokkamasterin palvonta. Tuomitsen jyrkästi uusteenläträäjät ja uuslipparipellet.
Kerran vuodessa laitan päähäni suodatinpussin ja soitan Pauligille (joka on päämäjamme) sekä juon kahvia pillillä.
Olen tietenkin suvaisevainen, paitsi tuomitsen kaikki jotka eivät juo kahvia.- harhautusta!
Me kolmesti kirkastetut Lattelaiset tuomitsemme harha-oppisi ja ryystämme kaffea sinunkin edestäsi että näkisit Täyden Mukin Autuuden ja pelastuisit!
harhautusta! kirjoitti:
Me kolmesti kirkastetut Lattelaiset tuomitsemme harha-oppisi ja ryystämme kaffea sinunkin edestäsi että näkisit Täyden Mukin Autuuden ja pelastuisit!
...joudutte kuumille kahvinporoille palamaan!
Minun kahvi on ainoa oikea kahvi. Melitta pussissa oli selvä sanoma, että kaikki latte-hihhulit joutuvat mahahaavojen takia hoitoon...
Sitä paitsi minulla on pyhä kuppi, joka on ostettu anttilasta..mitä siihen sanot? häh?- Puke_Skywanker(ei kirj)
Tarkastaja.X kirjoitti:
...joudutte kuumille kahvinporoille palamaan!
Minun kahvi on ainoa oikea kahvi. Melitta pussissa oli selvä sanoma, että kaikki latte-hihhulit joutuvat mahahaavojen takia hoitoon...
Sitä paitsi minulla on pyhä kuppi, joka on ostettu anttilasta..mitä siihen sanot? häh?hihhulien hommia, minä en ole koskaan tarvinnut kahvia mihinkään. minä en edes juo mitään lämmintä, mitä nyt nuorempana joskus huoneenlämpöistä kaljaa.
- Kahvihihhuli
Puke_Skywanker(ei kirj) kirjoitti:
hihhulien hommia, minä en ole koskaan tarvinnut kahvia mihinkään. minä en edes juo mitään lämmintä, mitä nyt nuorempana joskus huoneenlämpöistä kaljaa.
kahvia kansalle. Kaljahihhulit ei ymmärrä, että kahvi tekee autuaaksi. Sumpit silmille vaan.
- Puke_Skywanker(ei kirj)
Kahvihihhuli kirjoitti:
kahvia kansalle. Kaljahihhulit ei ymmärrä, että kahvi tekee autuaaksi. Sumpit silmille vaan.
autuuaksitekevä voima on harhaa, kylmä limonaati on parasta(en sano merkkiä, ettei tulisi mainostettua).
autuuaksitekevä voima on harhaa, kylmä limonaati on parasta(en sano merkkiä, ettei tulisi mainostettua).
Kofeiinistit pitävät aina yhtä, välillä kahtakin kuppia kumossa. Voit tulla meidän kahviseuroihin ja juot vain kofeiini-colaa pyhästä kupista, siinä kaikki. Sinut valtaa onnen tunne ja voit voittaa ässä-arvasta vitosen! Totta joka sana, lue vaikka Melitta suodatinpussin reunasta!
- Puke_Skywanker(ei kirj)
Tarkastaja.X kirjoitti:
Kofeiinistit pitävät aina yhtä, välillä kahtakin kuppia kumossa. Voit tulla meidän kahviseuroihin ja juot vain kofeiini-colaa pyhästä kupista, siinä kaikki. Sinut valtaa onnen tunne ja voit voittaa ässä-arvasta vitosen! Totta joka sana, lue vaikka Melitta suodatinpussin reunasta!
juo suoraan pullosta, minulla kun on "kahvikuppi"-neuroosi, vaikken juo kahvia?
juo suoraan pullosta, minulla kun on "kahvikuppi"-neuroosi, vaikken juo kahvia?
..liimataan Melitta suodatinpusseja pullon ympärille. Meidän lahko on kuitenkin suvaitsevainen.
Paitsi jos meitä haukutaan, alkaa pussit heilumaan!- Puke_Skywanker(ei kirj)
Tarkastaja.X kirjoitti:
..liimataan Melitta suodatinpusseja pullon ympärille. Meidän lahko on kuitenkin suvaitsevainen.
Paitsi jos meitä haukutaan, alkaa pussit heilumaan!pitää tarkistaa minkä merkkisiä suodatinpusseja meillä on.
pitää tarkistaa minkä merkkisiä suodatinpusseja meillä on.
Jos on väärää merkkiä, polta ne heti. Muista kaataa päälle bensaa, että väärä hapatus poistuu ja sen myötä julma kirous. Toimi nopeasti, tai tulee kaamea ripuli ja oksennustauti...
- Puke_Skywanker
Tarkastaja.X kirjoitti:
Jos on väärää merkkiä, polta ne heti. Muista kaataa päälle bensaa, että väärä hapatus poistuu ja sen myötä julma kirous. Toimi nopeasti, tai tulee kaamea ripuli ja oksennustauti...
tehdä keittiössä, siellä ei ole palohälytintä? ulos en viitsi mennä, kun on niin kylmäkin.
Puke_Skywanker kirjoitti:
tehdä keittiössä, siellä ei ole palohälytintä? ulos en viitsi mennä, kun on niin kylmäkin.
...muista suojata kulmakarvat vaseliinilla.
Kyllä se on turvallista. Vessassa voit huoletta poltaa myös...samalla voi grillata nakkeja, jotka ovat kuitenkin pyhää ruokaa...hähähähääääääää..- Puke_Skywanker
Tarkastaja.X kirjoitti:
...muista suojata kulmakarvat vaseliinilla.
Kyllä se on turvallista. Vessassa voit huoletta poltaa myös...samalla voi grillata nakkeja, jotka ovat kuitenkin pyhää ruokaa...hähähähääääääää..ei löydy, joten laitan vähän sulatejuustoa. nakkejakaan ei ole, mutta voin lämmittää purkillisen Pilttiä(jauheliharisottoa).
Puke_Skywanker kirjoitti:
ei löydy, joten laitan vähän sulatejuustoa. nakkejakaan ei ole, mutta voin lämmittää purkillisen Pilttiä(jauheliharisottoa).
Olet ihan mahdoton....ja kekseliäs...tuo piltti sai vanhan naisen heltymään....hehehehhehhehee...;-D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1273426Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.351958Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891209- 94979
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125922- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25827