Sykemittarin ostoon

apua

Minkä merkkinen ja millainen sykemittari kantsis ostaa, kun olen vielä aloittelija-kuntoilija, mutta parin vuoden sisällä olisi tarkoitus juosta puolimaraton. Ja kiinteytystä harrastan myös jonkin verran. Eli ei ihan "ammattilaismalli" tarvitse olla. Mikä olisi kestävä ja hyvä? Ei tarvi olla ihan halvimmasta päästä, sillä olen valmis satsaamaan hyvään ja kestävään.

21

5818

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viime

viikolla 6 tuntia Suunto-sykemittarin omistaja. Palautin takaisin kauppaan ja purin kaupan - ostin tilalle Polarin.

Suunnon mittariin olisi pitänyt manuaalin mukaan pystyä laittamaan perusasetukset (aika, käyttäjän mitat yms.) painamalla mitä tahansa näppäintä, jolloin olisi tullut esiin General-valikko - eipä tullut sellaista. Ohjeesta ei saanut tolkkua, miten pitäisi tuollaisessa selvässä häiriö-/virhetilanteessa toimia ja muutenkin käyttöohje vaikutti hyvin vaikealta ymmärtää (huom. minulla on ylempi tekninen koulutus).

Liki tunnin kokeiltuani ja manuaalia luettuani palasin takaisin kauppaan (onneksi parin kilometrin päässä), kerroin palautteeni, palautin laitteen ja ostin Polarin. Polariin sain tehtyä perusasetukset parissa minuutissa ja ohje on Suuntoon verrattuna erittäin selkeä ja helposti ymmärrettävä.

Jos haluat helppokäyttöisen laitteen, suosittelen Polaria. Jos haluat teknisiä haasteita, osta Suunto.

• omistaja.

minulla meni noin minuutti asetusten laittamiseen, mutta meitähän on moneen junaan.

• mennyt
        omistaja. kirjoitti:

minulla meni noin minuutti asetusten laittamiseen, mutta meitähän on moneen junaan.

sinultakin pitempään, jos olisit saanut laitteen, joka ei toimi ollenkaan niin kuin ohje väittää sen toimivan.

Meitä on tosiaan moneen junaan - sinä et näytä ymmärtävän kirjoittamaasi, kun alat halventamaan Suuntoa kritisoivaa. Lue uudelleen tapaukseni!

P.S. Minulla on teknisen alan korkeampi koulutus - tiedän kyllä, millainen on toimiva laite ja miten pitää käyttöohjeet tehdä. Suunnon käyttöohje on Polarin vastaavaan verrattuna kuin netissä olevan käännöskoneen tekemä.

• T3c omistaja
        mennyt kirjoitti:

sinultakin pitempään, jos olisit saanut laitteen, joka ei toimi ollenkaan niin kuin ohje väittää sen toimivan.

Meitä on tosiaan moneen junaan - sinä et näytä ymmärtävän kirjoittamaasi, kun alat halventamaan Suuntoa kritisoivaa. Lue uudelleen tapaukseni!

P.S. Minulla on teknisen alan korkeampi koulutus - tiedän kyllä, millainen on toimiva laite ja miten pitää käyttöohjeet tehdä. Suunnon käyttöohje on Polarin vastaavaan verrattuna kuin netissä olevan käännöskoneen tekemä.

Moi vaan kaikille!

Itse ostin suunto T3c sykemittarin käytettynä.

netistä luin ohjeen ja sain asetuksen laitettua tosiaankin parissa minuutissa.

asetusten saamiseksi ei tarvitse painaa kuin yhtä nappia noin 3 sekunnin ajan ja suunto siirtyy ohjelmointitilaan, joita on 2 erillistä kellossa.

Ohjelmointitilat a & b:

a) paina keskimmäista nappia 3sek normitilassa

b) paina keskimmäista nappia 3sek harjoitustilassa (harjoitustila käynnistyy kun samaista nappia painaa kerran nopeasti)

noissa kahdessa ohjelmointitilassa on kaikki asetuksen allekain kuin listassa...eikä pitäs olla vaikeaa!

Terveisin myös tekniikan alan teknikko ja maisteri.

• näytät olevan
        T3c omistaja kirjoitti:

Moi vaan kaikille!

asetusten saamiseksi ei tarvitse painaa kuin yhtä nappia noin 3 sekunnin ajan ja suunto siirtyy ohjelmointitilaan, joita on 2 erillistä kellossa.

Ohjelmointitilat a & b:

b) paina keskimmäista nappia 3sek harjoitustilassa (harjoitustila käynnistyy kun samaista nappia painaa kerran nopeasti)

noissa kahdessa ohjelmointitilassa on kaikki asetuksen allekain kuin listassa...eikä pitäs olla vaikeaa!

niin tietäväinen, niin kerropa, miten mittariin, johon ei ohjeiden mukaan toimittaessa tule ohjeissa mainittua General-näyttöä, pitäisi sitten toimia!

Mitkä on sinun edellytyksesi mitätöidä kokemukseni kaupasta saamastani käyttämättömästä mittarista? Mitkä ovat sinun edellytyksesi arvioida osaamistani?

P.S. Olen edelleenkin vahvasti sitä mieltä, että Polarin käyttöohjeet ovat huomattavasti asiakasystävällisemmät kuin Suunnon-

• t3c omistaja
        näytät olevan kirjoitti:

niin tietäväinen, niin kerropa, miten mittariin, johon ei ohjeiden mukaan toimittaessa tule ohjeissa mainittua General-näyttöä, pitäisi sitten toimia!

Mitkä on sinun edellytyksesi mitätöidä kokemukseni kaupasta saamastani käyttämättömästä mittarista? Mitkä ovat sinun edellytyksesi arvioida osaamistani?

P.S. Olen edelleenkin vahvasti sitä mieltä, että Polarin käyttöohjeet ovat huomattavasti asiakasystävällisemmät kuin Suunnon-

No joo?

"mitätöidä kokemuksesi" jne? olen sen verta leikkinyt noilla laitteilla et usein lukee ohjeita väärin epähuomiossa.

ja voi osaamistas arvioida jos sitten itse arvioit "rikki" olevan kellon olevan vaikea käyttää...Olisit myyjän kanssa säätänyt Generalit näkyviin tai ottanut "ehjän" kellon tilalle jossa ne Generalit näkyy?

Mut et ottanut selvää asiasta vaan sivuutit ongelman vaihtamalla merkkiä.

(Huomasin että kun malleja on T3 ja T3c niin niillä on hieman erilaiset ohjeet. ajattelin että olet lukenut mahdollisesti niitä väärin.)

Jos se kello olisi toiminut kuten olisit halunnut, sitten olisit ollut tyytyväinen ja kehuisit sitä!

Nyt kun oli "rikki" niin se on vaikea ja huono?

Itselläkin oli ongelmia oman rintapannan kanssa mutta nyt toimii ja olen tyytyväinen. Ongelman syy pitää selvittää niin siten oppii käyttämään sitä minkä ikinä valitseekin.

ja jotain tuollasta......

• hohhohhoijjaa
        t3c omistaja kirjoitti:

No joo?

"mitätöidä kokemuksesi" jne? olen sen verta leikkinyt noilla laitteilla et usein lukee ohjeita väärin epähuomiossa.

ja voi osaamistas arvioida jos sitten itse arvioit "rikki" olevan kellon olevan vaikea käyttää...Olisit myyjän kanssa säätänyt Generalit näkyviin tai ottanut "ehjän" kellon tilalle jossa ne Generalit näkyy?

Mut et ottanut selvää asiasta vaan sivuutit ongelman vaihtamalla merkkiä.

(Huomasin että kun malleja on T3 ja T3c niin niillä on hieman erilaiset ohjeet. ajattelin että olet lukenut mahdollisesti niitä väärin.)

Jos se kello olisi toiminut kuten olisit halunnut, sitten olisit ollut tyytyväinen ja kehuisit sitä!

Nyt kun oli "rikki" niin se on vaikea ja huono?

Itselläkin oli ongelmia oman rintapannan kanssa mutta nyt toimii ja olen tyytyväinen. Ongelman syy pitää selvittää niin siten oppii käyttämään sitä minkä ikinä valitseekin.

ja jotain tuollasta......

"ja voi osaamistas arvioida jos sitten itse arvioit "rikki" olevan kellon olevan vaikea käyttää...Olisit myyjän kanssa säätänyt Generalit näkyviin tai ottanut "ehjän" kellon tilalle jossa ne Generalit näkyy?"

Ei saanut myyjäkään.

"Mut et ottanut selvää asiasta vaan sivuutit ongelman vaihtamalla merkkiä."

Minä lähden siitä, että ostamani laite toimii siten kuin sen mukana tulleissa ohjeissa on sanottu. Jos ei toimi - selvästi viallinen! Miksi minun pitäisi ryhtyä heti alkajaisiksi huoltoinsinööriksi ilman palkkaa? Olin jo nähnyt siihenkin mennessä aivan liian paljon vaivaa. Helpompi oli ajaa pari kilometriä kauppaa ja vaihtaa laite. Kun olin todennut laitteen mukana tulleen ohjeenkin turhan vaikeaselkoiseksi, päätin vaihtaa merkkiä.

"(Huomasin että kun malleja on T3 ja T3c niin niillä on hieman erilaiset ohjeet. ajattelin että olet lukenut mahdollisesti niitä väärin.) "

Minä tietenkin luin sitä ohjetta, mikä tuli laitteen - ei T3/T3C - pakkauksessa ollutta ohjetta. Sen pohjalta homman pitäisi toimia ilman lisäohjeiden etsimistä netistä tms.

"Jos se kello olisi toiminut kuten olisit halunnut, sitten olisit ollut tyytyväinen ja kehuisit sitä!"

Kehuisin sitä ja moittisin huonosti tehtyä käyttöohjetta. Olen nyt saanut verrata kahden eri merkin käyttöohjeita ja Suunnon ohjeelle en anna 5:ta parempaa numeroa - Polarille 8 tai 9. Eroavat kuin yö ja päivä!

"Itselläkin oli ongelmia oman rintapannan kanssa mutta nyt toimii ja olen tyytyväinen. Ongelman syy pitää selvittää niin siten oppii käyttämään sitä minkä ikinä valitseekin. "

Minä lehden siitä, että ostamani laitteen tulee toimia - ostan sitten pesukoneen tai sykemittarin. Ja myös käyttöohjeiden tulee olla selkeät.

Ihmettelen, mikä sinun intressesi on noin kovasti puolustaa Suuntoa ja vaatia, että minä itse tekisin sellaiset asiat, jotka asiallisesti toimivan firman olisi pitänyt tehdä ennen laitteen laskemista myyntiin (esim. selkeä käyttöohje).

• Reipas02
        T3c omistaja kirjoitti:

Moi vaan kaikille!

Ohjelmointitilat a & b:

Tätäpä ei kerrotakaan Suunnon omissa käyttöohjeissa!! .... ;)

• härpäkkeet

on oikeasti tarkoitettu vain motivoimaan kuntoilua ja tietysti ottamaan löysä raha pois ihmisiltä.

Jos erilaiset nappuloinnit innostavat sinua niin osta sellainen, missä on paljon toimintoja. Muussa tapauksessa riittää kunhan voit asettaa sykkeelle ylärajahälytyksen tai pystyt muuten havaitsemaan milloin tehot nousevat liikaa (eli kaikki käy). Saman asianhan ajaa sekin, kun seuraa vaikkapa hengästymistä, hidastaa vauhtia ylämäissä ymym.

Nuo tehdään kaikki vinkuintiassa ja on mallista ja merkistä riippumatonta sattumaa, saatko kestävän vai susikappaleen. Kysy myyjältä kuinka vanhan härpäkkeen hän ottaa takuuna vaihtoon.

• Virya

Kyllä sen tuntee kun syke on hyvä...

• jotain kokemuksia

Tässä omia näkemyksiäni. Minä aloin harjoittelun joulukuussa 2003 nollatasolta ja juoksin ekan puolimaratonin toukokuussa 2004. Sykemittari oli paras kaverini siinä hommassa.

Minun mittarini on keskitason Polar. Nykyisistä mittareista en tiedä, kun nuo Polarin sivut toimivat aivan surkeasti. Keskityn siis kertomaan, että mikä on tärkeää ja mikä turhaa. Kysymyshän on oikeastaan vain siitä, että mitä kaikkea haluat mittarilta.

Perusvaatimukset ovat sykkeen alaraja/ylärajahälytykset, ajanotto ja keskisyke.
      Melkein kaikki markkinoilla olevat mittarit täyttävät nämä vaatimukset. Keskisyke on siinä mielessä tärkein, että se yhdistettynä aikaan ja matkaan antaa tarkkaa kuvaa kunnon kehittymisestä. Esim. juokset tänään tietyn mittaisen lenkin vaikka aikaan 45:15 keskisykkeellä 139. Joskus myöhemmin juokset sen saman lenkin vaikkapa aikaan 42:15, ja edelleen keskisykkeellä 139. Tai sitten juokset sen aikaan 45:15 ja keskisykkeellä 129. Molemmissa tapauksissa kuntosi on parantunut.

Tärkeää onkin tallentaa jokainen suoritus johonkin. Sinikantinen vihko on hyvä, ja ei riipu tietokoneista. Kannattaa myös joka tapaukseessa ottaa jokin ilmainen apuväline, esim Polarpersonaltrainer, joka on ilmainen netissä toimiva arkisto. Tämä myös tekee kuntoasi vastaavan juoksusuunnitelman seuraavalle viikolle. Tietojen tallentaminen on oikeasti tärkeää.

Mittareissa on kaikenlaisia turhia ominaisuuksia, kuten Polarilla "ownIndex". Tämä mittaa sydämen sykevälivaihtelua lepotilassa. Ei anna juuri mitään järkevää tietoa. Melko turhaa on myös "kuntopallukat", joita saa esim 100 kcal 'in kulutuksesta tai 10 minuutin oleskelusta tavoitealueella.

Jos verrataan Polaria ja Suuntoa, niin Suunto lähtee enemmin liikkelle juoksijan kannalta turhista ominaisuuksista, kuten korkeuden mittaamisesta. Siksi ottaisin minäkin mieluummin Polarin.

Sitten näitä "kivoja juttuja", joita minäkin kyllä haluaisin....

Jos haluat mitata reaaliaikaista nopeutta, niin Polarin tossuun kiinnitettävä kiihtyvyysanturi on parempi teknologia kuin GPS. Syy tähän on se, että satelliitit eivät ole aina saatavilla, ja näin tieto vääristyy. GPS ei myöskään osaa mitata metsäpolkujen pientä kaartumista, mikäli satelliittiin ei ole koko ajan yhteyttä.

Jos haluat tarkempaa suorituksen tietojen tallentamista, niin silloin Polarin kalliimmissa mittareissa tulee mukana harjoitteluohjelmisto, jolla harjoituksen tiedot voidaan siirtää suoraan tietokoneelle. Tavallisen harjoittelijan kannalta tässä on se hyvä puoli, että nyt nähdään koko harjoituksen kulku sykevaihteluineen ja tiedot ovat omalla koneella.

Vertaile ominaisuuksia esim Polarin sivuilla. Itse haavelin pari vuotta sitten mallista S625x, nyt tuon nopeusanturin näyttää nyt saavan usemapaankin malliin.

Mieti tavoitetasoasi. Se harjoituspäiväkirja on tärkein, oli se mikä hyvänsä. Näin voit verrata nykyisiä suoritteita vaikka parin vuoden kuluttua juoksemiisi lenkkeihin.

• kovasti

Kiitos asiallisesta ja yksityiskohtaisesta vastauksestasi. Annoit todella tarpeellisia neuvoja, jotka aion pistää korvan taakse. Vielä en jaksa juosta kovinkaan pitkään (olen siis vielä lähes nollassa), mutta kertomasi perusteella uskallan toivoa, että juoksen sen puolikkaan suunnitelmieni mukaan. Kiitos!

• maalaisjärjellä

Miten jos...oppisimme kuuntelemaan omaa kehoamme sen sijaan että tuijotamme mittareita. Aktiiviurheilijana voin sanoa hyvin pitkälle pääsee ilman mitään hilavitkuttimia.
      Tekstiiliurheilijat on tietysti asia erikseen.
      Terveellä maalaisjärjellä, hyvin kevyt aloitus ja vähän kerrassaan kuormaa lisäämällä päästään käsiksi parempaan elämän laatuun. Onnea harjoitteluun.

• joitain kokemuksia

Hyviä neuvoja nuokin, nimimerkki "maalaisjärjellä". Kehoitit opettelemaan kuuntelemaan omaa kehoa. Hyvä neuvo. Ongelma on kuitenkin siinä, että monilta se kehon kuunteleminen on täysin hukkunut. Esim. minä en jaksanut ylipainoisena juosta kuin 100 metriä vuonna 2003 puoli vuotta ennen ekaa puolimaratonia. Saman kaltainen tilanne on varmaan alkuperäisellä kysyjällä.

Jos yhteys sinne kehon kontrolliin on poikki - ts. ei osaa arvioida enää omaa suorituskykyä, tulee juostua liian kovaa tai sitten muuten vaan tehottomasti. Jos harjoittelee tosissaan, niin harjoitusten pitää pitää sisällään ainakin kolmenlaisia juoksulenkkejä. Jos ei osaa vielä kuunnella kehoaan, niin on vaikeampaa hallita lenkkiä; se menee joko läkähdyttäväksi tai pelleilyksi. Kumpikaan näistä ei ole tehokasta.

Kehoitit että aloitetaan kevyesti ja vähän kerrallaan kuormaa lisäämällä. Hyvä neuvo. Ikävä kyllä edelleenkin törmätään samaan ongelmaan. Ei ehkä oikeasti tiedetä, että mikä on sopivan kevyttä. Pidemmän päälle tuollainen harjoittelu ei kuitenkaan kehitä. Helposti aloittelijalla harjoitus repeää liian rankasti ja sitten läkähtyy ja turhautuu, kun kunto ei kasva. Kunto alkaakin kasvaa nimenomaan kevyellä ja tasaisella harjoittelulla, ja sen tasaisuuden vahtimisessa sykemittari on erinomainen vehje.

Myöhemmin, tavoitteelisella harrastajalla on käytössään kolme erilaista lenkkityyppiä. Ensimmäinen ja tärkein on sellainen tavallinen normaali lenkki, noin 70-80% maksimisykkeestä, kesto noin 45 minuuttia. Kerran viikossa pitäisi juosta ns. pitkä lenkki, joka on hitaampi, noin 60% maksimisykkeestä. Tämän pituus on noin 60-> minuuttia, yleensä 90-120 minuuttia on hyvä. Aloittelija kävelee tämän. Tämä kasvattaa peruskestävyyttä, ravinnon käyttöä ja hiussuoniston hapenottokykyä. Kolmas lenkkityyppi on nopea ja lyhyt, noin 30 minuuttia. Nyt syketaso on 80-90 % ´maksimista. Tämä kasvattaa maksimikestävyyttä, sydämen voimaa ja tilavuutta. Kaikkia näitä tarvitaan.

Väittäisin, että nollatasolta alkava kuntoilija on ihan pihalla, jos se joutuisi miettimään näitä tehotasoja ihan omassa päässään, saamatta mitään palautetta. Sykemittarin tärkein anti onkin palautteen antaminen. Korostin ekassa viestissäni sitä harjoituspäiväkirjaa. Harjoituspäiväkirjasta näkee oikeasti sen edistymisen.

Minua viisaampien juoksijoiden kirjoituksia harjoittelusta löytyy mm. kahdelta seuraavalta sivustolta:
        Juoksija-lehti: http://www.juoksija-lehti.fi/
        Seponkotisivut: http://www.seponkotisivut.com/

Onnea ja sitkeyttä harjoitteluun !

Tekstiiliurheilulla mielestäni ei ole analyyttisen ja nousujohteisen harjoittelun kanssa yhtään mitään tekemistä.

• neuvoista
        joitain kokemuksia kirjoitti:

Hyviä neuvoja nuokin, nimimerkki "maalaisjärjellä". Kehoitit opettelemaan kuuntelemaan omaa kehoa. Hyvä neuvo. Ongelma on kuitenkin siinä, että monilta se kehon kuunteleminen on täysin hukkunut. Esim. minä en jaksanut ylipainoisena juosta kuin 100 metriä vuonna 2003 puoli vuotta ennen ekaa puolimaratonia. Saman kaltainen tilanne on varmaan alkuperäisellä kysyjällä.

Jos yhteys sinne kehon kontrolliin on poikki - ts. ei osaa arvioida enää omaa suorituskykyä, tulee juostua liian kovaa tai sitten muuten vaan tehottomasti. Jos harjoittelee tosissaan, niin harjoitusten pitää pitää sisällään ainakin kolmenlaisia juoksulenkkejä. Jos ei osaa vielä kuunnella kehoaan, niin on vaikeampaa hallita lenkkiä; se menee joko läkähdyttäväksi tai pelleilyksi. Kumpikaan näistä ei ole tehokasta.

Kehoitit että aloitetaan kevyesti ja vähän kerrallaan kuormaa lisäämällä. Hyvä neuvo. Ikävä kyllä edelleenkin törmätään samaan ongelmaan. Ei ehkä oikeasti tiedetä, että mikä on sopivan kevyttä. Pidemmän päälle tuollainen harjoittelu ei kuitenkaan kehitä. Helposti aloittelijalla harjoitus repeää liian rankasti ja sitten läkähtyy ja turhautuu, kun kunto ei kasva. Kunto alkaakin kasvaa nimenomaan kevyellä ja tasaisella harjoittelulla, ja sen tasaisuuden vahtimisessa sykemittari on erinomainen vehje.

Myöhemmin, tavoitteelisella harrastajalla on käytössään kolme erilaista lenkkityyppiä. Ensimmäinen ja tärkein on sellainen tavallinen normaali lenkki, noin 70-80% maksimisykkeestä, kesto noin 45 minuuttia. Kerran viikossa pitäisi juosta ns. pitkä lenkki, joka on hitaampi, noin 60% maksimisykkeestä. Tämän pituus on noin 60-> minuuttia, yleensä 90-120 minuuttia on hyvä. Aloittelija kävelee tämän. Tämä kasvattaa peruskestävyyttä, ravinnon käyttöä ja hiussuoniston hapenottokykyä. Kolmas lenkkityyppi on nopea ja lyhyt, noin 30 minuuttia. Nyt syketaso on 80-90 % ´maksimista. Tämä kasvattaa maksimikestävyyttä, sydämen voimaa ja tilavuutta. Kaikkia näitä tarvitaan.

Väittäisin, että nollatasolta alkava kuntoilija on ihan pihalla, jos se joutuisi miettimään näitä tehotasoja ihan omassa päässään, saamatta mitään palautetta. Sykemittarin tärkein anti onkin palautteen antaminen. Korostin ekassa viestissäni sitä harjoituspäiväkirjaa. Harjoituspäiväkirjasta näkee oikeasti sen edistymisen.

Minua viisaampien juoksijoiden kirjoituksia harjoittelusta löytyy mm. kahdelta seuraavalta sivustolta:
        Juoksija-lehti: http://www.juoksija-lehti.fi/
        Seponkotisivut: http://www.seponkotisivut.com/

Onnea ja sitkeyttä harjoitteluun !

Tekstiiliurheilulla mielestäni ei ole analyyttisen ja nousujohteisen harjoittelun kanssa yhtään mitään tekemistä.

Juuri tällainen tilanne minulla on, kun ihan nollasta -ettenpä sanoisi jopa miinukselta- lähden sitä puolimaratonia harjoittelemaan. En ole oikeastaan koskaan harrastanut juoksua -tai no, ehkä joskus teininä- joten olen ihan hukassa. En halua vain juosta juoksemisen ilosta, vaan haluan, että siitä olisi myös jotain hyötyä. Minulla ei ole mitään käsitystä siitä, millainen harjoittelu edistää kestävyyttä ja juuri jonkinlaista palautetta harjoittelustani haluan. Osaan varmaankin kuunnella kehoani, mutta en osaa tulkita sen lähettämiä viestejä.

Kiitos kaikille neuvoista ja saa lähettää edelleenkin :)

• ....

Suosittelen polarin F11-mallia, on helppo käyttää, ja ohjeet ovat selkeät käyttöoppaassa. Aloittaessasi laitteen käytön annat omat tietosi koneeseen ja teet kuntotestin joka ilmoittaa aloituskuntosi, lisäksi saat kuntosi mukaiset sykealueet joilla sinun tulisi liikkua. Näin on helppo seurata kunnon kehitystä pitkällä aikavälillä. laite tallentaa viikottaiset urheilut ja näin näet montako tuntia on liikuntaa tullut harrastettua. näyttää myös kulutetut kalorit ja on vedenkestävä joka on erityisesti plussaa.. :)
      ostin omani vuosi sitten jolloin hintaa oli 155e nyt hinta on varmasti jo huokeampi..
      suosittelen!

• Jossu34v

Moi, mulla itellä on Polarin ft40 muistaakseni, beigen värinen. Ei ihan kallein, mutta ei halvinkaan. Se on koodattu niin ettei ota muista sykemittareista häiriötä. Tätä toimintaa ei ole kaikissa halvimmissa. Se kannattaa muistaa jos käy esim. jumpassa. Mun mielestä toi on ollut helppokäyttöinen ja siinä on toimintoja ihan riittävästi. Maksoi n. 150 ekeä.

• a2gran2

toimii loistavasti: en ole ennen tavoitteellisesti harjoitellut: harjoitusvaikutuksen kertominen on loistava ja vielä kun näkee ajan ja sykkeen lisäksi hölkätyn/hiihdetyn/pyöräillyn matkan ja keskivauhdin, niin avot, kilsat sen kun karttuu. Ei ihme että myyjä kehui että Suuntoa myydään nykyään enemmän kun Polaria

• -A-
        a2gran2 kirjoitti:

toimii loistavasti: en ole ennen tavoitteellisesti harjoitellut: harjoitusvaikutuksen kertominen on loistava ja vielä kun näkee ajan ja sykkeen lisäksi hölkätyn/hiihdetyn/pyöräillyn matkan ja keskivauhdin, niin avot, kilsat sen kun karttuu. Ei ihme että myyjä kehui että Suuntoa myydään nykyään enemmän kun Polaria

Itselläni on suunto (t3) ja siihen gps-lähetin. Helppo tapa saada tarpeelliset tiedot. Itse en tykkää polarista sen ulkonäon vuoksi (toiminnoista en osaa sanoa koska en ole käyttänyt sellasta, enkä tule koskaan käyttämään), mielestäni polarit näyttää halvalta ja tyylittömiltä. Kaverillani on Polar ja ainakin spinnigissä näytti sykkeet ihan miten sattuu. Suunto on tosin hieman kalliimpi. Patterit saa helposti vaihdettua itse.

• Polar F11
        -A- kirjoitti:

Itselläni on suunto (t3) ja siihen gps-lähetin. Helppo tapa saada tarpeelliset tiedot. Itse en tykkää polarista sen ulkonäon vuoksi (toiminnoista en osaa sanoa koska en ole käyttänyt sellasta, enkä tule koskaan käyttämään), mielestäni polarit näyttää halvalta ja tyylittömiltä. Kaverillani on Polar ja ainakin spinnigissä näytti sykkeet ihan miten sattuu. Suunto on tosin hieman kalliimpi. Patterit saa helposti vaihdettua itse.

Joo, en ainakaan suosittele tuota polar f11 mallia! Paristo kestää tosi vähän aikaa ja sitä ei voi itse vaihtaa! Lisäksi näyttö on naarmuntunut ihan normaali käytössä niin paljon, että kohta on vaikeuksia nähdä läpi! Ja muutenkin päivittäiset toiminnot ja kellon näyttö ei mielestäni ole hyvät! Lueskelin näitä aiheesta keskusteluja kun olen ostamassa uutta sykemittaria vaikka periaatteesa tuossa polarin f11:ssa "ei ole mitään vikaa", muuta kuin kello itsessään! Päädyin tuohon suunnon t3c:n ja siihen se gps pod. ps. ostin polarin siksi kun luulin sen olevan yhtä hyvä kuin aikaisemmat polarit, mutta toisin kävi! Mm. sykkeen mittauksessa on välillä ongelmia toisin kuin aikaisemmassa polarissa ei ollut koskaan....

• Sykkeet Ylös

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      89
      7259
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3841
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3440
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2572
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      209
      2433
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2372
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      123
      2266
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2179
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1888
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      41
      1846
    Aihe