Pesäero

paita&perse

Lapuan keskustan (kunnallisjärjestön valtuustoryhmän) tulisi ottaa selvä pesäero Pöntisestä ja hänen johtamastaan kokoomuksesta. Kokoomus vie keskustaa, kuin pässiä narussa Lapualla. Keskusta onkin hävinnyt kolmet vaalit peräkkäin Lapualla.

19

1136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näyttää olevan

jo meneillään koko maan hallitustasollakin, joten viesti on ilmeisen linjassa puoluetoimiston ohjeiden kanssa.

Kepua ja sen pääministeriä on alkanut selvästi huolestuttamaan kaveeraaminen etupäässä isorikkaiden etuja ajavan kokoomuksen kanssa.

• Isoo köyhä

Mun eläke on ensimmäästä kertaa oikeen selevästi isoompi ku erellisnä vuonna!
        Eläke nousi ja verot laski, kun sossuhallituksien aikana ne "nousi" jotain 70 penniä kuus ja hinnat kaks markkaa!
        Eli ajaa se kokoomus köyhinekin asiaa toisin ku sossut jokka ajaa vaan ja ainuastaan omaa asiaansa muista piittaamatta.
        Kommunistimais on aina ollu näläkä ja peleko.
        Kokoomus on airosti köyhän asialla eikä vaan puhees niinku kommunistit jokka kyllä osaa vastustaa kaikkia, mutta mitään muuta ne ei osaakkaan!

• likasankko

Lapuan keskustalta puuttuu todellinen johtaja. Siksi kokoomus vie keskustaa Lapualla.

• olikaan syynä

Kyllähän Keskustan vaalitappion syynä oli Paras-hanke ja kuntien yhdentymisvaatimukset.

• Pöntisestä

johdu, jos kepu on hävinnyt vaalit. Viime kunnallisvaaleissa painoi kepun heikko työ Ylihärmän yhdistymiskysymyksessä. Sikäläiset kokoomuslaiset äänestivät Lapuan puolesta ja keskustalaiset Kauhavan. Kepu hoiti Lapualla hommansa huonosti.

• ryhmäkuri ensin

Äänestystulos oli Ylihärmässä pelkkää etukäteen laskettua politikointia ja ryhmäkuria. Kuinkahan moni kokoomuslainen olisi äänestänyt myös Kauhavan puolesta ellei koko Kepu olisi ollut Kauhavan takana. Luulen, että aika moni. Nyt Kokoomus voi käyttää pahassa paikassa Lapuaa aseena "eikös me haluttu että" sekä Ylihärmässä että Lapualla ja niinhän se on tehnytkin.

• Ylihärmän liittymisessä
        ryhmäkuri ensin kirjoitti:

Äänestystulos oli Ylihärmässä pelkkää etukäteen laskettua politikointia ja ryhmäkuria. Kuinkahan moni kokoomuslainen olisi äänestänyt myös Kauhavan puolesta ellei koko Kepu olisi ollut Kauhavan takana. Luulen, että aika moni. Nyt Kokoomus voi käyttää pahassa paikassa Lapuaa aseena "eikös me haluttu että" sekä Ylihärmässä että Lapualla ja niinhän se on tehnytkin.

Itse asiassa mä luulen niin, että Ylihärmän kepu ja kokoomus olivat sopineet siitä, että kepu äänestää Kauhavaa ja kokoomus äänestää "lohdutuspalkintona" Lapuaa. Näin säilyi suhteet ja kasvot Lapuan suuntaan. Ajatelkaa ny itsekin mikä päätös oli tehtävä, ei siinä mennä millään mutu-tutumalla. Ylihärmä on jo niin kaukana Seinäjoesta, että mitä ihmettä Lapuan päättäjät oikein ajatteli: että jos se irtaantuu Härmänmaasta niin Ylihärmä seuraa perässä??? Kuten joku aivoton luuserikaveri konsanaan.

• mitä arvailua.
        Ylihärmän liittymisessä kirjoitti:

Itse asiassa mä luulen niin, että Ylihärmän kepu ja kokoomus olivat sopineet siitä, että kepu äänestää Kauhavaa ja kokoomus äänestää "lohdutuspalkintona" Lapuaa. Näin säilyi suhteet ja kasvot Lapuan suuntaan. Ajatelkaa ny itsekin mikä päätös oli tehtävä, ei siinä mennä millään mutu-tutumalla. Ylihärmä on jo niin kaukana Seinäjoesta, että mitä ihmettä Lapuan päättäjät oikein ajatteli: että jos se irtaantuu Härmänmaasta niin Ylihärmä seuraa perässä??? Kuten joku aivoton luuserikaveri konsanaan.

Juttelepa ylihärmäläisten kokoomusvaltuutettujen kanssa, äänestivätkö he "leikisti Lapuaa". Saat myrskyisän vastauksen.

• lopultakin
        Ylihärmän liittymisessä kirjoitti:

Nyt puhutte itse asiasta. Ei kyseessä ollut kuntien parhaaksi ajttelu, vaan poliittinen peli ja vallan halu.

• tosiasiaa tapahtuneen
        mitä arvailua. kirjoitti:

Juttelepa ylihärmäläisten kokoomusvaltuutettujen kanssa, äänestivätkö he "leikisti Lapuaa". Saat myrskyisän vastauksen.

Ei Ylihärmän politiikka ole kovin myrskyisää. Ryhmäkuri kuitenkin jylläsi sekä kokoomuksessa että kepussa, oli syy sitten joko sopuratkaisu tai Ylihärmän kokoomuksen poliittinen peluu. Sitä et voi kiistää.

• on jokatapauksessa
        lopultakin kirjoitti:

Nyt puhutte itse asiasta. Ei kyseessä ollut kuntien parhaaksi ajttelu, vaan poliittinen peli ja vallan halu.

se että, kepu äänesti ylihärmän kauhavalle.

• oli siinä liitoksessa
        on jokatapauksessa kirjoitti:

se että, kepu äänesti ylihärmän kauhavalle.

Lapualla ei ollut mitään sanottavaa naakurikuntien liitoksissa. Ne oli saletit jo pitkän aikaa. Ja eihän niihin ole tyytyväisiä kaikki osallisetkaan. Mutta kun enemmistö löytyi kaikista noista kunnista aika helposti samanmieliseksi.

• kariutuminen ei

vaikuta tuon taivaallista Keskustan heikkoon tilaan. Kyllä syy on täysin Kokoomuksen, ne on hoitaneet hommansa paremmin. Oman naulansa Kepun arkkuun on siten lyönyt myös kaitsu, tekemällä hyvää työtä puolueensa linjan mukaisesti.

• pakko kysyä.
        kariutuminen ei kirjoitti:

vaikuta tuon taivaallista Keskustan heikkoon tilaan. Kyllä syy on täysin Kokoomuksen, ne on hoitaneet hommansa paremmin. Oman naulansa Kepun arkkuun on siten lyönyt myös kaitsu, tekemällä hyvää työtä puolueensa linjan mukaisesti.

Mitä hyvää työtä se kaitsu tarkkaan ottaen tekee?

• Kaitsun*

vaikutusta koko maan yleinen kokoomussuuntautuneisuuskin? Pidä nyt kuitenkin kohtuus mielessäsi.

• heittoja.

Vähän väliä tännekin putkahtaa noita kaitsukehuja. Olisi kyllä erinomaista, jos joku asioita tunteva valistaisi meitä alamaisia hänen kyvyistään, koska ne eivät ole mitenkään erityisemmin loistaneet tänne alaspäin.

• syynä
        heittoja. kirjoitti:

Vähän väliä tännekin putkahtaa noita kaitsukehuja. Olisi kyllä erinomaista, jos joku asioita tunteva valistaisi meitä alamaisia hänen kyvyistään, koska ne eivät ole mitenkään erityisemmin loistaneet tänne alaspäin.

Ei Kokoomuksen menestys johdu jostain lapualaisesta politikosta. Keskustan alamäki on kuntaministerien, sekä entisen että nykyisen käsialaa. Pohjanmaalla ei taivuta pakon edessäkään kuntaliitoksiin ilman jälki maininkeja.

• jonka alkeellisimmankin
        pakko kysyä. kirjoitti:

Mitä hyvää työtä se kaitsu tarkkaan ottaen tekee?

politikon pitäisi osata on tervehtiminen. Kaitsu tervehtii tutut ja tuntemattomat. Minutkin toispaikkakuntalaisen autolla kohdatessa heilautti tuttavallisesti kättä. Minun oli pakko kysyä paikkakuntalaisilta, kuka tämä ystävällinen mies oli pakettiauton ohjaimissa. Pöntisen Kaitsuhan se, sain vastauksen.
        Samaa ei voi sanoa valitettavasti eräistä muista valtuustoon päässeistä, vaikka olisimme tutustuneet jo kouluaikoina.

• nyt kaikkein
        jonka alkeellisimmankin kirjoitti:

politikon pitäisi osata on tervehtiminen. Kaitsu tervehtii tutut ja tuntemattomat. Minutkin toispaikkakuntalaisen autolla kohdatessa heilautti tuttavallisesti kättä. Minun oli pakko kysyä paikkakuntalaisilta, kuka tämä ystävällinen mies oli pakettiauton ohjaimissa. Pöntisen Kaitsuhan se, sain vastauksen.
        Samaa ei voi sanoa valitettavasti eräistä muista valtuustoon päässeistä, vaikka olisimme tutustuneet jo kouluaikoina.

järkevimmältä vaikuta, että tuntemattomiakin tervehtii. Myyntimies liikenteessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      105
      7451
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      102
      5264
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3516
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      25
      3461
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2544
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1866
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1511
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      349
      1506
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1356
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      56
      1324
    Aihe