O.V:kö määrää kirje ja nettien käyttö

anteeksiannossa

Onko nähty viestejä, että herra O.V on suuressa "viisaudessaan" määrännyt, että kirjeiden välityksellä, nettisaarnojen kuulemisen välityksellä, saarna kasettien välityksellä, kirjoitetun saarnatekstin välityksellä jne. ei saa syntejä anteeksi.

Kirjeet ja kasetit oli ennen ainoa keino saada synnit anteeksi kaukailta ja liikuntakyvyttömiltä.

Mihin olisi menneet ne kymmenet tuhannet vl:t jos tähämä otetaan todesta?

Onkohan O.V jo liian vanha.

8

374

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Met olemme

Tuskinpa se sinun autuuteesi paljon vaikuttaa vaikka vatvot miten paljon tätäkin asiaa.

• sana sinulta

Tuntui oikein rakkauden tuulahdukselta.

Olisko sinulla lisää evankeelista sanomaa.

• NET, MET

MEt taitaa pää olla MET ja perse pyyhkimättä.

Tuollaiset METit jotutaa METTÄÄN korppien ruuaksi, jos siihenkään kelpaa!!!!!!!!!!!!

• ihan vakavasti

pohtien tulee mieleeni sodanaikaiset kirjeet ja niissä välittynyt evankeliumi... kirjeessään anteeksi pyytänyt saattoi jopa kuolla ennen vastausta ja uskon, että jo katumus ja pyyntö pyyhki pois hänen syntinsä.

• pakkula

Olen minäkin niitä kirjeitä lukenut, ne olivat lohdutuksen ja rohkaisun sanoja uskossa kilvoitteleville nuorille miehille.
        Jos uskovainen kirjeen lähettäjä tiesi kirjeen vastaanottajan olevan uskosta luopunut, kirjeisiin sisältyi vakavia parannuksen kehotuksen sanoja. Useita tunnon vaivoista kärsiviä tulikin autetuksi elävän taivastoivon omistajiksi erilaisissa olosuhteissa. Milloin se tapahtui poteron hiljaisuudessa, milloin korsun kätköissä, varsin usein myös kenttähartauksien ohessa uskovaisen pastorin tai muun veljen kanssa käydyissä keskusteluissa.

• ex-kememepänen
        pakkula kirjoitti:

Olen minäkin niitä kirjeitä lukenut, ne olivat lohdutuksen ja rohkaisun sanoja uskossa kilvoitteleville nuorille miehille.
        Jos uskovainen kirjeen lähettäjä tiesi kirjeen vastaanottajan olevan uskosta luopunut, kirjeisiin sisältyi vakavia parannuksen kehotuksen sanoja. Useita tunnon vaivoista kärsiviä tulikin autetuksi elävän taivastoivon omistajiksi erilaisissa olosuhteissa. Milloin se tapahtui poteron hiljaisuudessa, milloin korsun kätköissä, varsin usein myös kenttähartauksien ohessa uskovaisen pastorin tai muun veljen kanssa käydyissä keskusteluissa.

Minulla on kans "pieni kokoelma" iso-äitini (s.1870-luvulla) kirjeitä isälleni rintamalle, alkaen talvisodasta. 95%:a kirjeiden sisällöstä on "evankeliumin saarnaa", toki väliin mahtui muutama sana mm. heinäntekomurheista ;).
        Varmaan oli hyötyä, isäni nukkui sittemmin pois, loppuun asti "samassa hengessä"...

Ihania kirjeitä....

• antaneet?
        pakkula kirjoitti:

Olet siis Voittosen kanssa samalla linjalla, että kirjeitse synninpäästöä pyytäneet ja sen kirjeitse saaneet tuomitsette helvettiin. Olt sinä pakkula sitten julma ja armotoin mies!

• isoisäsi
        ex-kememepänen kirjoitti:

Minulla on kans "pieni kokoelma" iso-äitini (s.1870-luvulla) kirjeitä isälleni rintamalle, alkaen talvisodasta. 95%:a kirjeiden sisällöstä on "evankeliumin saarnaa", toki väliin mahtui muutama sana mm. heinäntekomurheista ;).
        Varmaan oli hyötyä, isäni nukkui sittemmin pois, loppuun asti "samassa hengessä"...

Ihania kirjeitä....

saada kirjeitä talvisotaan, sillä hän oli niihin aikoihin n. 70-vuotias, jos hänkin oli mummosi kanssa saman ikäinen....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      112
      1681
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe