Onko nähty viestejä, että herra O.V on suuressa "viisaudessaan" määrännyt, että kirjeiden välityksellä, nettisaarnojen kuulemisen välityksellä, saarna kasettien välityksellä, kirjoitetun saarnatekstin välityksellä jne. ei saa syntejä anteeksi.
Kirjeet ja kasetit oli ennen ainoa keino saada synnit anteeksi kaukailta ja liikuntakyvyttömiltä.
Mihin olisi menneet ne kymmenet tuhannet vl:t jos tähämä otetaan todesta?
Onkohan O.V jo liian vanha.
O.V:kö määrää kirje ja nettien käyttö
8
374
Vastaukset
- Met olemme
Tuskinpa se sinun autuuteesi paljon vaikuttaa vaikka vatvot miten paljon tätäkin asiaa.
- sana sinulta
Tuntui oikein rakkauden tuulahdukselta.
Olisko sinulla lisää evankeelista sanomaa. - NET, MET
MEt taitaa pää olla MET ja perse pyyhkimättä.
Tuollaiset METit jotutaa METTÄÄN korppien ruuaksi, jos siihenkään kelpaa!!!!!!!!!!!!
- ihan vakavasti
pohtien tulee mieleeni sodanaikaiset kirjeet ja niissä välittynyt evankeliumi... kirjeessään anteeksi pyytänyt saattoi jopa kuolla ennen vastausta ja uskon, että jo katumus ja pyyntö pyyhki pois hänen syntinsä.
- pakkula
Olen minäkin niitä kirjeitä lukenut, ne olivat lohdutuksen ja rohkaisun sanoja uskossa kilvoitteleville nuorille miehille.
Jos uskovainen kirjeen lähettäjä tiesi kirjeen vastaanottajan olevan uskosta luopunut, kirjeisiin sisältyi vakavia parannuksen kehotuksen sanoja. Useita tunnon vaivoista kärsiviä tulikin autetuksi elävän taivastoivon omistajiksi erilaisissa olosuhteissa. Milloin se tapahtui poteron hiljaisuudessa, milloin korsun kätköissä, varsin usein myös kenttähartauksien ohessa uskovaisen pastorin tai muun veljen kanssa käydyissä keskusteluissa. - ex-kememepänen
pakkula kirjoitti:
Olen minäkin niitä kirjeitä lukenut, ne olivat lohdutuksen ja rohkaisun sanoja uskossa kilvoitteleville nuorille miehille.
Jos uskovainen kirjeen lähettäjä tiesi kirjeen vastaanottajan olevan uskosta luopunut, kirjeisiin sisältyi vakavia parannuksen kehotuksen sanoja. Useita tunnon vaivoista kärsiviä tulikin autetuksi elävän taivastoivon omistajiksi erilaisissa olosuhteissa. Milloin se tapahtui poteron hiljaisuudessa, milloin korsun kätköissä, varsin usein myös kenttähartauksien ohessa uskovaisen pastorin tai muun veljen kanssa käydyissä keskusteluissa.Minulla on kans "pieni kokoelma" iso-äitini (s.1870-luvulla) kirjeitä isälleni rintamalle, alkaen talvisodasta. 95%:a kirjeiden sisällöstä on "evankeliumin saarnaa", toki väliin mahtui muutama sana mm. heinäntekomurheista ;).
Varmaan oli hyötyä, isäni nukkui sittemmin pois, loppuun asti "samassa hengessä"...
Ihania kirjeitä.... - antaneet?
pakkula kirjoitti:
Jos uskovainen kirjeen lähettäjä tiesi kirjeen vastaanottajan olevan uskosta luopunut, kirjeisiin sisältyi vakavia parannuksen kehotuksen sanoja. Useita tunnon vaivoista kärsiviä tulikin autetuksi elävän taivastoivon omistajiksi erilaisissa olosuhteissa. Milloin se tapahtui poteron hiljaisuudessa, milloin korsun kätköissä, varsin usein myös kenttähartauksien ohessa uskovaisen pastorin tai muun veljen kanssa käydyissä keskusteluissa.Olet siis Voittosen kanssa samalla linjalla, että kirjeitse synninpäästöä pyytäneet ja sen kirjeitse saaneet tuomitsette helvettiin. Olt sinä pakkula sitten julma ja armotoin mies!
- isoisäsi
ex-kememepänen kirjoitti:
Minulla on kans "pieni kokoelma" iso-äitini (s.1870-luvulla) kirjeitä isälleni rintamalle, alkaen talvisodasta. 95%:a kirjeiden sisällöstä on "evankeliumin saarnaa", toki väliin mahtui muutama sana mm. heinäntekomurheista ;).
Varmaan oli hyötyä, isäni nukkui sittemmin pois, loppuun asti "samassa hengessä"...
Ihania kirjeitä....saada kirjeitä talvisotaan, sillä hän oli niihin aikoihin n. 70-vuotias, jos hänkin oli mummosi kanssa saman ikäinen....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181