Onko ihmesen ahneudella ja julmuudella

Mohikaani_27

enää mitään rajaa?

* ""

* Kuinkahan kauan Jumala antaa tälläistä tapahtua? Kärsivällisyys tulee lopulta jossain vaiheessa lakipisteeseen.
* Järjetöntä tulojen hankintaa, repiä elävän linnun nahasta höyhenet irti, sitomalla linnut , jossa käsittelyssä kirkuvat ja valittvat kun höyhenet revitään paljainkäsin Hanhista ja Joutsenista.

* Ketä vielä nukuttaa untuva peitteen alla? Tai untuva takinsisäälä voi lämmitellä kun untuvien omistat on antaneet peitteensä rosvojen kytittäväksi.
* "Oi Jumala, kuinka kauan, kysyi Daavidkin ahdingossaan!

28

1237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WiNcApItA

ole rajaa. WiN Capita vei monen äkkirikastumisen toivossa eläneen hellarin rahat.

• auttajaksi kun itse kohteli lintuja ja muitakin eläimiä vielä paljon pahemmin ja suuremmassa määrin.

• * Jumala on sinulle aina syyllinen joka asiaan, olisit totellut Jumalaa paratiissa, etkä syönyt sitä kiellettyä hedelmää Eevan sitä sulle tarjotessa, mieti sitä!

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Jumala on sinulle aina syyllinen joka asiaan, olisit totellut Jumalaa paratiissa, etkä syönyt sitä kiellettyä hedelmää Eevan sitä sulle tarjotessa, mieti sitä!

Jumalan sekoitit enkä minä.

Jumalahan vaati omaa mielihyväänsä ylläpitämään uhraamalla puhtaita lintuja.

"polttouhri, suloisesti tuoksuva uhri Herralle"

3. Moos. 1:17 Sitten hän reväisköön sen auki siipien kohdalta, niitä kuitenkaan irroittamatta, ja pappi polttakoon sen alttarilla halkojen päällä, jotka ovat tulessa; se on polttouhri, suloisesti tuoksuva uhri Herralle."

• Se Eeva
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Jumala on sinulle aina syyllinen joka asiaan, olisit totellut Jumalaa paratiissa, etkä syönyt sitä kiellettyä hedelmää Eevan sitä sulle tarjotessa, mieti sitä!

Tarjosi kiellettyä hedelmää ja sinä lankesit!

• jaksat!
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Olisit Mohikaani_27 totellut Jumalaa paratiissa, etkä syönyt sitä kiellettyä hedelmää Eevan sitä sulle tarjotessa, mieti sitä Mohikaani_27!

• leahim
        Pe.ku kirjoitti:

Jumalan sekoitit enkä minä.

Jumalahan vaati omaa mielihyväänsä ylläpitämään uhraamalla puhtaita lintuja.

"polttouhri, suloisesti tuoksuva uhri Herralle"

3. Moos. 1:17 Sitten hän reväisköön sen auki siipien kohdalta, niitä kuitenkaan irroittamatta, ja pappi polttakoon sen alttarilla halkojen päällä, jotka ovat tulessa; se on polttouhri, suloisesti tuoksuva uhri Herralle."

Polttouhrit..mikä tarkoitus niillä oli?
        Uhrata nyt viattomia luontokappaleita...

Oliko niin että kun teki syntiä piti uhrata joku eläinparka...????

Anteeksi tyhmyyteni.

• to..
        leahim kirjoitti:

Anteeksi tyhmyyteni.

oli jakaantunut rituaalisesti puhtaaaseen ja epäpuhtaaseen, kun ihminen joutui epäpuhtauden tilaan ( mikä ei ollut synti) siitä pääsi uhraamalla. oli myös muita uhreja mm muistouhreja, kiitosuhreja ja joitakin uhreja joista sanottiin että ne olivat koska Jumala nautti niistä, useimmissa uhreissa, vaikka ei kaikissa, jokin eläin pääsi hengestään.

• to..
        Mohikaani_27 kirjoitti:

palstan asiallisimpia kirjoittajia mutta sinun vastauksessa hänelle ei ole mitään järkeä.

• leahim kirjoitti:

Anteeksi tyhmyyteni.

Synneistäkin pääsi polttouhrilla.

Alla olevassa linkissä selitetään polttouhrin tarkoitusta tosin aina kun noita lukee niin pitää suhtautua niihin sillä varauksella kuka sivun on laatinut.
        Tuo sivu on Israel-mieliseltä sivustolta.
        http://www.kolumbus.fi/gematria/ep13_polttouhri.htm

Uhraukset on aina olleet yleisiä ympäri maailman.

Jumaliahan niillä ollaan leppyytelty.

Jumalille ja vainajien hengille on tarjottu myös ruokaa tai jotain muuta kuten meillä Suomessakin joskus eli ne on kuuluneet ns. luonnonuskontoihin ja on monin paikoin vieläkin käytössä kuten venäjän pohjoisosien alkuperäisheimoilla.

• leahim
        Pe.ku kirjoitti:

Synneistäkin pääsi polttouhrilla.

Alla olevassa linkissä selitetään polttouhrin tarkoitusta tosin aina kun noita lukee niin pitää suhtautua niihin sillä varauksella kuka sivun on laatinut.
        Tuo sivu on Israel-mieliseltä sivustolta.
        http://www.kolumbus.fi/gematria/ep13_polttouhri.htm

Uhraukset on aina olleet yleisiä ympäri maailman.

Jumaliahan niillä ollaan leppyytelty.

Jumalille ja vainajien hengille on tarjottu myös ruokaa tai jotain muuta kuten meillä Suomessakin joskus eli ne on kuuluneet ns. luonnonuskontoihin ja on monin paikoin vieläkin käytössä kuten venäjän pohjoisosien alkuperäisheimoilla.

Nyt muistinkin kun siitä mainitsit.
        Venäjän puolella ainakin,tai karjalaisessa vanhemmassa kulttuurissa tuodaan haudoille ruokaa.Nimenomaan Ortodoksisilla vanhoilla hautausmailla.

Mutta tuolla riitillä lie eri tarkoitus kuin polttouhreilla raamatussa.

Mutta olen nähnyt myös,
        että ne "eväät"syödään siellä hautausmaalla.

Näissä tapauksissa ymmärtäisin että tällä perinteellä kunnioitetaan vainajia.
        Oletko samaa mieltä?

• to..
        leahim kirjoitti:

Venäjän puolella ainakin,tai karjalaisessa vanhemmassa kulttuurissa tuodaan haudoille ruokaa.Nimenomaan Ortodoksisilla vanhoilla hautausmailla.

Mutta olen nähnyt myös,

Oletko samaa mieltä?

ihmisten ensimmäinen tapa lähestyä jumalia, mikä oli ihmisille tärkeää ja välttämätöntä, sitä annettiin jumalille jota nämä olisivat suopeita, ruokaa, juomaa, parhaat osat saaliista. Jerusalemin temppelinkin päivän ensimmäinen uhri sisälsi samat ainekset kuin israelilaisten oma pääateria, sielläkin Jumalalle uhrattujen eläinten tuli olla ilman vikoja, siis ei siipirikkoja, jalkapuolia, sairaita, kristinusko myöhemmin tulkitsi tämän niin, että uhrin piti olla "täydellinen", tarkoitushan oli vain uhrata Jumalalle parasta mitä eläimissä löytyi.Uhriajatus on kristinuskossakin Jumala jostain syytä leppyy vain uhrilla. Islam pärjää jo täysin ilman vaikka on samaa lähi-idän juurta.

• leahim kirjoitti:

Mutta olen nähnyt myös,

Oletko samaa mieltä?

telkkarissa parikin dokumenttia nykyisistä alkuperäiskansoista jotka ei olleet kristittyjä ja uhrasivat ruokaa ja tekivät muita rituaaleja metsästysreissuillaan.

Suomessa saamelaisilla on jo ennen kristinuskon saapumista ollut ehkä kuuluisin Pyhä uhri-paikka Inarinjärven saaressa (ukonkivi) jonne on jätetty myös koruja.
        http://www.saariselka.net/syys2004/kuvat/ukonkivi.jpg

Tiedetyt uhrikivet ovat suomessakin aika yleisiä joskin en tiedä onko siellä myös polttouhrattu.
        Varmaankin perusajatus polttouhrauksessa ja muissa uhrauksissa on sama joko Jumalien tai vainajien henkien leppyyttäminen mutta eri kulttuureissa tavat vain on erilaiset.

• Pakanainen
        Pe.ku kirjoitti:

telkkarissa parikin dokumenttia nykyisistä alkuperäiskansoista jotka ei olleet kristittyjä ja uhrasivat ruokaa ja tekivät muita rituaaleja metsästysreissuillaan.

Suomessa saamelaisilla on jo ennen kristinuskon saapumista ollut ehkä kuuluisin Pyhä uhri-paikka Inarinjärven saaressa (ukonkivi) jonne on jätetty myös koruja.

Tiedetyt uhrikivet ovat suomessakin aika yleisiä joskin en tiedä onko siellä myös polttouhrattu.
        Varmaankin perusajatus polttouhrauksessa ja muissa uhrauksissa on sama joko Jumalien tai vainajien henkien leppyyttäminen mutta eri kulttuureissa tavat vain on erilaiset.

20-lukua elänyt ortodoksi isoäitini kertoi näin: "pääsiäisenä oli tapana viedä haudoille mämmiä ja muuta ruokaa, kerran olin sitten viemässä kun kuulin jonkun huutavan "anna mämmiä miullekkii", se oli joku kylän pojista joka kujeili hautaristien takana."

Tapa lie poistunut viimeistään talvisodan tultua, kun maat ja mannut vietiin, mummoni ei enää sisäsuomessa kanniskellut mämmiä haudoille.

• leahim
        Pe.ku kirjoitti:

Jotkut vain uhraavat omia ihmis-suhteitaan ja läheisiään helluntailaisuudessa
        oman uskonsa vahvistamiseksi!

• Pakanainen
        leahim kirjoitti:

Jotkut vain uhraavat omia ihmis-suhteitaan ja läheisiään helluntailaisuudessa
        oman uskonsa vahvistamiseksi!

oman uskonsa vahvistuksesi uhrataan ihmis-suhteita ja läheisiä?

Niin, onko läheisen hylkääminen uhrausta?

• Pakanainen kirjoitti:

oman uskonsa vahvistuksesi uhrataan ihmis-suhteita ja läheisiä?

Niin, onko läheisen hylkääminen uhrausta?

Matt. 10:35-37 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias.

Raamatusssahan annetaan myös ymmärtää että mitä rakkaampi ja läheisempi niin sen parempi se on Jumalalle ihmisuhriksi.
        Kunpa löytäisin sen kohdan vanhan testamentin puolelta.

• to..
        Pe.ku kirjoitti:

Matt. 10:35-37 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias.

Raamatusssahan annetaan myös ymmärtää että mitä rakkaampi ja läheisempi niin sen parempi se on Jumalalle ihmisuhriksi.
        Kunpa löytäisin sen kohdan vanhan testamentin puolelta.

"Kunpa löytäisin sen kohdan vanhan testamentin puolelta. " Ihmisuhrit eivät kuuluneet Israelin JHWH-uskontoon niitä oli ollut ilmeisesti aiemmin, mutta se on eri asia.

• to.. kirjoitti:

"Kunpa löytäisin sen kohdan vanhan testamentin puolelta. " Ihmisuhrit eivät kuuluneet Israelin JHWH-uskontoon niitä oli ollut ilmeisesti aiemmin, mutta se on eri asia.

Herra toteutti Jeftankin toiveen kun tämä polttouhrasi ihmisen.

Tuom.11:30-32 Ja Jefta teki lupauksen Herralle ja sanoi: "Jos sinä annat ammonilaiset minun käsiini,
        niin tulkoon kuka tulkoonkin minua vastaan taloni ovesta, kun minä voittajana palaan ammonilaisten luota, hän on oleva Herran, ja minä uhraan hänet polttouhriksi".
        Sitten Jefta lähti ammonilaisia vastaan, sotimaan heitä vastaan, ja Herra antoi heidät hänen käsiinsä.

En kuitenkaan äsken tuota kohtaa tarkoittanut vaan erästä toista jota en nyt ehdi etsimään.

• to..
        Pe.ku kirjoitti:

Herra toteutti Jeftankin toiveen kun tämä polttouhrasi ihmisen.

Tuom.11:30-32 Ja Jefta teki lupauksen Herralle ja sanoi: "Jos sinä annat ammonilaiset minun käsiini,
        niin tulkoon kuka tulkoonkin minua vastaan taloni ovesta, kun minä voittajana palaan ammonilaisten luota, hän on oleva Herran, ja minä uhraan hänet polttouhriksi".
        Sitten Jefta lähti ammonilaisia vastaan, sotimaan heitä vastaan, ja Herra antoi heidät hänen käsiinsä.

En kuitenkaan äsken tuota kohtaa tarkoittanut vaan erästä toista jota en nyt ehdi etsimään.

esiin Jeftan, tarinassa oli kuitenkin kyse muusta kuin kultin vaatimasta uhrista, ei mistään mitä JHWH olisi vaatinut, mutta siinä olet oikeassa että israelilaiset olivat aiemmin uhranneet ihmisiä muille jumalille ja että tapa oli jatkunut pitkälle toisen temppelin aikaan esim. 2.Kun.21.6 vaikka "Sitä minä en ole käskenyt tehdä".

• nukkuu hyvin

eikä takkiakaan tarvitse hävetä, jos untuvien keruu on eettisesti kestävällä pohjalla.

Kuvatun kaltainen toiminta on järkyttävää.
      Pitäisi päästä kaikkialla ja kaikessa tuotannossa kestävälle pohjalle. Kuolleen linnun kyniminen kestää seulan. Tavallisen kuluttajan on tosin erittäin vaikea tietää, mikä milloinkin on eettisesti kestämätöntä tuotantoa.
      Kenties parhaillaan käytössämme on esim lapsityövoimalla (lapsen kärsimyksillä) tuotettua tavaraa.

Oikeastaan vastasit itse kysymykseesi kirjoittamalla >> Kuinkahan kauan Jumala antaa tälläistä tapahtua? Kärsivällisyys tulee lopulta jossain vaiheessa lakipisteeseen.

• missä tahansa

Samaan törmää missä tahansa, oli sitten kyse ihmisistä tai eläimistä. Eläinten ja ihmisten epäinhimillinen kohtelu, jatkuu niin kun, kun olemme valmiit sellaisia tuotteita ostamaan. Aina löytyy ahneita ihmisiä meidän ahneutemme tarpeet täyttämään.

Ei tarvitse kauas mennä, niinkin tavallinen tuote kuin espanjalainen tomaatti kätkee taaksensa laittomien siirtotyöläisten riistoa, heidän terveytensä altistamisen tuholaismyrkyille jne. jne.

Puhumattakaan kaukoidän ja afrikan orjuutta muistuttavista työolosuhteista joihin alistetaan lapsetkin.

Ainahan näitä shokeeraavia tapauksia tulee ilmi mutta yhden huonosti nukutun yön jälkeen ihminen on yleensä unohtanut.

• issaki

en ymmärrä miten näin voi olla,siinä meni kiinalaiset täkit poistoon ja aion jatkossa katsoa tuotteiden alkuperä maan kunnolla,jos se on mahdollista saada tietoon.Se kai on vähintä ja samlla enintä mitä voin tehdä,tälle kaheleiden hommalle.

• to..

Hitlerillä hiljattain miljoonia juutalaislapsia niin että heitä kidutettiin julmasti ennen kuolemaa.Itse olet väittänyt että se oli Jumalan rangaistus siitä lasten esi-isät eivät uskoneet Jeesukseen.
      Eläimiä on suojeltava tapa jota kuvaat on julma, mutta ehkä hanhien esi-isät ovat uskoneet väärin? Tyhmä ajatus? No niin on, mutta aivan samoin se on sitä ihmisten kohdalla.
      Tähän jae Daavidilta.Mikä ikinä, niin näette että olen hurskas ja osaan sekoittaa asian kuin asian ja vielä Raamatun lausein.

• kirkuva nainen

miksi tosiaankin jumala laittaa eläimet kärsimään; eihän ne ole mitään syntiä tehneet.

Miten selität sen?

• Pakanainen

hallitaan eläviä lintusia. Jumala ei kieltänyt nyppimästä elävistä linnuista höyheniä.

"Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne. Vallitkaa meren kaloja, taivaan lintuja ja kaikkea, mikä maan päällä elää ja liikkuu." [1. Moos. 9:1,2; Ps. 8:7; Viis. 9:2]"

• to..

eläin- kuin ihmissuojelua.Elänten osalta kärsimykset sentään loppuvat kuolemaan eivätkä jatku kuoleman jälkeen.Ihmispoloa saattaa odottaa ikuinen höyhenten nypintä.

• frihet

Minä kuule vieläkin ihmettelen vuosia sitten erästä suomalaista bisnes-äijää, joka teettää "orjapalkalla täkkejä ja tyynyjä köyhillä, joilla ei ole muuta mahdollisuutta, kuin saada muutama lantti ympäri pöyreistä päivistä.

Kyllä minua finninä itseäni hävettää, että sellaisia maamiehiä ja riistäjiä maa päällään kasvattaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      4
      3673
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      193
      3589
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      128
      3320
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3291
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      20
      2176
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      25
      1758
    7. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      31
      1506
    8. Heippa nainen

Tykkään susta niin että halkeen 😘 Kivaa iltaa. t-mies
      Ikävä
      32