yhteisvastuukeräyksessä lahko ajanut itsensä umpisolmuun

Kirkko keksi joskus vuonna -49 ajatuksen yhteisvastuukeräyksestä, lieneekö silloin jo perimmäisenä ajatuksena ollut omien varojen säästäminen? Sen sijaan että hyväntekeväisyyteen olisi käytetty kirkon varallisuutta, kerättiin rahat muualta ja omittiin itselle PR vaikutus.

Nyt on kirkolla napsahtanut kirves kiveen, kun kohteeksi on valittu mm. Suomen maahanmuuttajien työllistymisen tukeminen.

Nimittäin kirkon jäsenistö on noussut barrikadeille, taustalla on selkeä pelko etnisestä toistaustaisia kohtaan ja niitä kohtaan joiden taikausko kilpailee oman vuohipaimensadun kanssa.

Noloa. Omat lorottavat nilkoille ja PR kääntyykin negatiiviseksi.

21

765

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että barrigaadeilla riittää väkeä, koska toisen etnisen taustan omaavien ihmisten vieroksuminen on pohjimmiltaan pelkoa. Samalla logiikkalla ajateltuna pelko ja aggressio ovat hyvin lähellä toisiaan. Adrenaliiniä erittyy molemmissa tunnereakstioissa. Tästä on muukalaisvihassa pohjimmiltaan kysymys.

• ja uskontoloisen kehittymisessä ja säilymisessä on kyse juuri tuosta.

Oman lauman yhteenkuuluvuuden pökittämisestä ja valmiudesta torjua ja tuhota muukalaiset, toisuskoiset. Aivan kuten esim. VT:ssä mainitaan Jumalan määräämistä kohtaloista tietyille kansoille (btw. ml. suomalaiset).

Ehkä uskovaisessa elävä normaalia primitiivisempi uskontoloinen on omiaan aiheuttamaan agressiivisia reaktioita?

• Nas.se kirjoitti:

ja uskontoloisen kehittymisessä ja säilymisessä on kyse juuri tuosta.

Oman lauman yhteenkuuluvuuden pökittämisestä ja valmiudesta torjua ja tuhota muukalaiset, toisuskoiset. Aivan kuten esim. VT:ssä mainitaan Jumalan määräämistä kohtaloista tietyille kansoille (btw. ml. suomalaiset).

Ehkä uskovaisessa elävä normaalia primitiivisempi uskontoloinen on omiaan aiheuttamaan agressiivisia reaktioita?

todistaa kaikkien uskontojen normit. Buddhalaisuutta jos ei lasketa mukaan, muut uskonnot ovat ensisijaisesti muukalaisvihamielisiä. Usko meidän laillamme tai kuole. Sitä paitsi Buddhalaisuutta ei edes luokitella uskonnoksi, vaan filosofiaksi.

• D.W
        Teotwawki kirjoitti:

todistaa kaikkien uskontojen normit. Buddhalaisuutta jos ei lasketa mukaan, muut uskonnot ovat ensisijaisesti muukalaisvihamielisiä. Usko meidän laillamme tai kuole. Sitä paitsi Buddhalaisuutta ei edes luokitella uskonnoksi, vaan filosofiaksi.

Kaikki mitä nyt kirjoitan on sitten sellaista "joistain kuultua," joten ota se sen arvoisena.

Sisällisotien aikakaudella Japanissa kun krisselismi alkoi leviämään buddhalaisille alueille niin reagointi siihen oli hyvinkin väkivaltaista.

• e.k.v
        D.W kirjoitti:

Kaikki mitä nyt kirjoitan on sitten sellaista "joistain kuultua," joten ota se sen arvoisena.

Sisällisotien aikakaudella Japanissa kun krisselismi alkoi leviämään buddhalaisille alueille niin reagointi siihen oli hyvinkin väkivaltaista.

Jos "jostain kuultua" on sama kuin kristinuskoisten näkökanta niin tarina on varmaan karmiva, mutta jumala antoi voimaa tjsp?

• ertert

"Samalla logiikkalla ajateltuna pelko ja aggressio ovat hyvin lähellä toisiaan. Adrenaliiniä erittyy molemmissa tunnereakstioissa."

Pelko -> adrenaliiniä erittyy -> aggressio.

• vaihtuva nicci

"Nyt on kirkolla napsahtanut kirves kiveen, kun kohteeksi on valittu mm. Suomen maahanmuuttajien työllistymisen tukeminen. "

Mitä ateistit ovat tehneet mm. Suomen maahanmuuttajien työllistymisen hyväksi?

Eroakirkosta -linkin?
      Eroakirkosta -t-paidan?
      Minne muuten menee t-paitojen tuotto?

• olen palkannut kaksi ihmistä töihin ja yhden tohtorinväitöstä avustanut taloudellisesti.

Epäsuorasti varmaankin apuni ateistiselle SPR:lle on myöskin heitä auttanut.

Varmaankin moni muukin taikauskoton ihminen on auttanut monin tavoin, toisin kuin oman väkivaltauskontonsa asemasta kynsin ja hampain kiinnipitävä lahkojeesus.

• vaihtuva nicci
        Nas.se kirjoitti:

olen palkannut kaksi ihmistä töihin ja yhden tohtorinväitöstä avustanut taloudellisesti.

Epäsuorasti varmaankin apuni ateistiselle SPR:lle on myöskin heitä auttanut.

Varmaankin moni muukin taikauskoton ihminen on auttanut monin tavoin, toisin kuin oman väkivaltauskontonsa asemasta kynsin ja hampain kiinnipitävä lahkojeesus.

"olen palkannut kaksi ihmistä töihin "

Niin yleensä pitää hakijoista valita pätevimmät. Ketään ei saa syrjiä. Joten minusta ei työhön palkkaaminen minusta kuvasta tuossa asiassa mitään.

"Varmaankin moni muukin taikauskoton ihminen on auttanut monin tavoin, toisin kuin oman väkivaltauskontonsa asemasta kynsin ja hampain kiinnipitävä lahkojeesus. "

Eikö ateismin pitänyt perustua tietoon. Ilmeisesti se perustuukin arvaukseen vai miksi on alussa tuo "varmaan moni muukin"?

• Kössönöm

kirkolle kelpaa töihin muslimi, mutta ei kantasuomalainen kirkkoon kuulumaton.

• vaihtuva nicci
        Kössönöm kirjoitti:

kirkolle kelpaa töihin muslimi, mutta ei kantasuomalainen kirkkoon kuulumaton.

"kirkolle kelpaa töihin muslimi, mutta ei kantasuomalainen kirkkoon kuulumaton. "

Minä ihmettelen, että mitä kirkkoon kuulumaton hakeutuu kirkkoon työhön? Sehän on ihan älyvapaata.

Mitä jos kirkkoon kuuluva hakeutuu ateistien puheenjohtajaksi. Eipä taida onnistua.

Minun henk.koht mielipide on, että pätevin pitää aina palkata ja ketään ei saa syrjitä.

Mutta kieltämättä kyllä, jos minä olisin työnantaja, niin miettisin 2 kertaa kantasuomalaisen kirkkoon kuulumattoman palkkaamista. Eipä ole minulle vastaan tullut hyväkäytöksistä kirkkoon kuulumatonta. Kaipa niitäkin on.

• vaihtuva nicci kirjoitti:

"olen palkannut kaksi ihmistä töihin "

Niin yleensä pitää hakijoista valita pätevimmät. Ketään ei saa syrjiä. Joten minusta ei työhön palkkaaminen minusta kuvasta tuossa asiassa mitään.

"Varmaankin moni muukin taikauskoton ihminen on auttanut monin tavoin, toisin kuin oman väkivaltauskontonsa asemasta kynsin ja hampain kiinnipitävä lahkojeesus. "

Eikö ateismin pitänyt perustua tietoon. Ilmeisesti se perustuukin arvaukseen vai miksi on alussa tuo "varmaan moni muukin"?

Taas alkaa sapettaa. Oletko sä joku trolli vai ihan vaan tyhmä hihhuli? Mee äitiis!

Ja jos ihmettelet miksi käyttäydyn kuin kakara, se johtuu sinun lapsellisesta asenteestasi.

Ime munaa!

(hihihi)

• vaihtuva nicci
        UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

Taas alkaa sapettaa. Oletko sä joku trolli vai ihan vaan tyhmä hihhuli? Mee äitiis!

Ja jos ihmettelet miksi käyttäydyn kuin kakara, se johtuu sinun lapsellisesta asenteestasi.

Ime munaa!

(hihihi)

"jos ihmettelet miksi käyttäydyn kuin kakara, se johtuu sinun lapsellisesta asenteestasi. "

"Ime munaa! "

Ei kiitos. Olen hetero. Ime itse! Ole hyvä.

"kirkolle kelpaa töihin muslimi, mutta ei kantasuomalainen kirkkoon kuulumaton. "

Minä ihmettelen, että mitä kirkkoon kuulumaton hakeutuu kirkkoon työhön? Sehän on ihan älyvapaata.

Mitä jos kirkkoon kuuluva hakeutuu ateistien puheenjohtajaksi. Eipä taida onnistua.

Minun henk.koht mielipide on, että pätevin pitää aina palkata ja ketään ei saa syrjitä.

Mutta kieltämättä kyllä, jos minä olisin työnantaja, niin miettisin 2 kertaa kantasuomalaisen kirkkoon kuulumattoman palkkaamista. Eipä ole minulle vastaan tullut hyväkäytöksistä kirkkoon kuulumatonta. Kaipa niitäkin on.

Mä ainakaan oo mikään käytöshyviö! S-na V-tu ja haista ite!

"jos ihmettelet miksi käyttäydyn kuin kakara, se johtuu sinun lapsellisesta asenteestasi. "

"Ime munaa! "

Ei kiitos. Olen hetero. Ime itse! Ole hyvä.

Ja arvostan vaimoani liikaa, etten ime muitten.

Nythän me päästään asiaan? Kauanko olet lukenut salaa gay-lehtiä?

Haluatko lopettaa vaimosi hakkaamisen? Eikös teillä uskovaisilla ole siihen hyviä auttavia puhelimia jne?

• vaihtuva nicci
        UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

Ja arvostan vaimoani liikaa, etten ime muitten.

Nythän me päästään asiaan? Kauanko olet lukenut salaa gay-lehtiä?

Haluatko lopettaa vaimosi hakkaamisen? Eikös teillä uskovaisilla ole siihen hyviä auttavia puhelimia jne?

"Ei taivu tai sit se on liika lyhyt"

Todennäköisesti liian lyhyt. Varmista kuitenkin vielä vaimoltasi!

• Kössönöm
        vaihtuva nicci kirjoitti:

vaaditaan sellaisiinkin töihin kirkon jäsenyyttä, mikä ei mitenkään liity uskontoon.

Miksi siis muslimi kelpaa töihin, eikä häneltä jäsenyyttä vaadita?

"Ei taivu tai sit se on liika lyhyt"

Todennäköisesti liian lyhyt. Varmista kuitenkin vielä vaimoltasi!

Ilmeisesti mulla on vaan kumminkin liikaa selkärankaa.

tieräks, multinikki mitä lukee kun rullaa kortsun ihan alas asti auki?

• Kössönöm kirjoitti:

vaaditaan sellaisiinkin töihin kirkon jäsenyyttä, mikä ei mitenkään liity uskontoon.

Haluan sanoa, että uskovaiset pitävät yhtä. Se on helppo "kunnioittaa toisen uskoa" kun itse tietää ihan yhtä lailla, kuinka paljon joutuu joka päivä itselleen valehtelemaan...

• vaihtuva nicci
        Kössönöm kirjoitti:

"Miksi siis muslimi kelpaa töihin, eikä häneltä jäsenyyttä vaadita? "

En tiedä, koska en ole töissä kirkossa eikä asia minua edes kiinnosta.

Mutta jos arvata pitäisi, niin veikkaisin tuota, että muslimilta voi odottaa hyvää käytöstä, mutta kirkkoon kuulumattomilla sitä ei valitettavasti ole juurikaan näkynyt.

Enkä usko, että ateistienkaan puheenjohtajaksi pääsee kirkkoon tai mihinkään uskontokuntaan kuuluva ja miksipä ylipäätään sellaiseen haluaisi.

Niin ja jos jollekin vielä on jotenkin epäselvää, niin en ole mikään "harras uskova" vaan olen "vain" kirkkoon kuuluva.

"Miksi siis muslimi kelpaa töihin, eikä häneltä jäsenyyttä vaadita? "

En tiedä, koska en ole töissä kirkossa eikä asia minua edes kiinnosta.

Mutta jos arvata pitäisi, niin veikkaisin tuota, että muslimilta voi odottaa hyvää käytöstä, mutta kirkkoon kuulumattomilla sitä ei valitettavasti ole juurikaan näkynyt.

Enkä usko, että ateistienkaan puheenjohtajaksi pääsee kirkkoon tai mihinkään uskontokuntaan kuuluva ja miksipä ylipäätään sellaiseen haluaisi.

Niin ja jos jollekin vielä on jotenkin epäselvää, niin en ole mikään "harras uskova" vaan olen "vain" kirkkoon kuuluva.

Kukaan ateisti ei osaa käyttäytä paskan vertaa ja heittäydyn itse ensimmäisenä esimerkiksi!

Ecce homo! Ei osaa ateistinpaska käyttäytyä.

Ja samaan syssyyn: Miten sinun mielestäsi uskovaisten hyvät käytöstavat ilmenevät esim. tällä palstalla?

(Et näköjään tajunnut tuota toista lähestymistapaa, joten kysyn suoraan ;o)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      9
      3782
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      211
      3699
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      130
      3382
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3362
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      22
      2237
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      25
      1788
    7. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      34
      1555
    8. Heippa nainen

Tykkään susta niin että halkeen 😘 Kivaa iltaa. t-mies
      Ikävä
      32