Annan

varani Kristukselle!!!

Minä annan mieluummin kymmenykseni köyhälle lähimmäiselle kuin adventtikirkon tehottomana pitämääni toimintaan.

Raamatussa(Uudessa Testamentissa) sanotaan, että kun antaa köyhälle lähimmäiselle niin antaa itse Ristiinnaulitulle Kristukselle!!

Yhden kymmenystenmaksajan kymmenyksillä (2000 euroa) saa siis käytännösssä adventtikirkosta kaksi tuntia ohjelmaa. Tai vaihtoehtoisesti köyhä eläisi sillä kehitysmaassa 6 vuotta. Siis yhden sapatin hinnalla....!Olemme aikamoisia tuhlareita mahtavine kirkkoinemme!!!

Seurakunnan vuositulo 100 000 euroa jaettuna 52viikolla=on noin 2000 euroa. Ohjelmaa sapattina 2 tuntia... Hintaa tulee tunnille 1000 euroa. Oletuksen mukaan seurakunnassa 100 jäsentä jotka maksavat keskimäärin 1000 euroa vuodessa kymmenyksiä...

Kallista, kallista, kallista...

Kuvitelkaa kuinka tehokasta olisi maallikkotyö!!!

6

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekemisissä.

Tietenkin tapasi tehdä työtä on tapasi.
      Kun tuossa katselen kirkon remonttilaskua 1.5 milj. €uroa, 3 pastorin palkka ja muut kulut, niin se on työtä myös lähimmäistä kohtaan.
      Siinä myös tuetaan erikseen heitä, ohi uhrikopan, joka apua tarvitsee.
      Mutta se "köyhä" saa myös paikan kotinsa ulkopuolella tulla kuuntelemaan sanaa vaikka parituntia viikossa. Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta joka Jumalan suusta lähtee.
      Työmuoto on moninainen ja puolestani katselen sitä hieman laajemmin ja uhraan sen mukaisesti, tämä on minun tapani.

Eiköhän tämänmuotoista näkyä yksi sun toinen tee uskonsa mukaan, kussa nyt työtä halutaan tehdä.

Mutta jos sinun tapasi on tuo, niin ei sitä tapaa kannata muille tuputtaa.

nm. eräs 1030 euron eläkeläinen.

• ihmettelijä,

minä saan eläkettä 580 euroa kuussa. Elikkä Sinä saat tuplasti.Perustarpeiden lisäksi ei jää mitään käteen. Yritin maksaa kymmenyksiä, mutta velkaannuin. Onneksi pienestä eläkkeestä ei pysty ulosmittaamaan mitään Ruuan jälkeen rahaa jää noin 50 euroa itsensä hemmotteluun. Tuhat euroa saavalle jää ruuan jälkeen 500 euroa itsensä hemmotteluun.

Lääkäri maksaa kymmenyksiä saman verran kuin minä saan eläkettä. Elikkä siinä vähän suhteellisuudentajua.

• miettimään.
        ihmettelijä, kirjoitti:

minä saan eläkettä 580 euroa kuussa. Elikkä Sinä saat tuplasti.Perustarpeiden lisäksi ei jää mitään käteen. Yritin maksaa kymmenyksiä, mutta velkaannuin. Onneksi pienestä eläkkeestä ei pysty ulosmittaamaan mitään Ruuan jälkeen rahaa jää noin 50 euroa itsensä hemmotteluun. Tuhat euroa saavalle jää ruuan jälkeen 500 euroa itsensä hemmotteluun.

Lääkäri maksaa kymmenyksiä saman verran kuin minä saan eläkettä. Elikkä siinä vähän suhteellisuudentajua.

No en kyllä tuollaista aloitusta kirjoittaisi siltikään, minkä kirjoitit.
        Mutta eikö sinulla ole kädet, että voit tehdä Herran työtä? Kuka sinulta vaatii sitä, että et elämiseesi saa jättää tulojasi?
        Taidat nyt saivarrella ja jos sillä mielellä teet, huomaa se, että siitä on rakkaus pois.
        Senkin Sana opettaa, että rakkaudeton uhri on yhtä tyhjän kanssa. VAikka antasit ruumiisi poltettavaksi sillä perusteella, että täyttäisit jotakin Herralle, se on helisevän vasken tuotosta.

Mietipä näitä.

• Ovat hiukan vaikeita asioita.

Itse en ole srk toiminnassa enkä kirkon toiminnassa mukana ollut 1.6.2006 lähtien, ja en ota kantaa.

Koin joskus kyllä kymmenysten siunaukset ja ihmeesti rahat riitti.

Uskon että jotkut pastorit ovat melko lailla työllistettyjä, ja maallikoita tarvitaan toki.

Kyllä toki sopii miettiä kaikkien asioitten suhteita, mutta mitä romahtaisi jos menettelyä muutettaisiin?

Minun mielestäni on kyllä miettimisne arvoinen palkkausjärjestelmä, että onko joka sihteeri pakko palkata vai menisikö maallikkovoimin.

Pitääkö pastorin yöpyä hotellissa matkoillaan, kun seurakuntakaisia on, ja ylensä toki on kirkon tilat ja niin toimitaankin.

Vähävaraisille omat tilinsä.

Pitäisikö toimeentulotuesta maksella keskitulon palkkoja?
      Sossun mukaan ne riittävät välttämättömään ja siihenkin hintsusti, mitä on 350 eu/kk, itse elän tuolla rahalla kuin keisari joskus, totuin aikanaan, vaatii taitoaja´. mm. kokin taidot, ja talouden budjetointia, ja löytöjen ja tarjouksien hakua.

Kyllä fundeeraamista piisaa, mutta kyllä siunaukset kymmenyksissä on.

Juju on kaiketi siinä että pitkin hampain niitä ei pidä maksaa, ei sellaisilla uhrteilla ole arvoa ja niitä edes haluta periaatteessa.

Olen keskustelija täällä, en opettaja, olen vastuuni kaikki jättänyt 1.6.2006 ja parannusta toki tehty on, mutta tekemättä vielä.

Siunauksia
      jari laurila

• rehellisesti...

Lähipiirissäni on multimiljonääri, jota on siunattu lukemattomilla tavoilla vaikkei ole koskaan penniäkään kymmenyksiin laittanut!

Myös hänen lapsensa ovat erittäin varakkaita ja hyvissä töissä. Myös heidänkin lapsensa ovat hyvin onnellisia ja tasapainoisia. Fakta vain olisi, että kymmenystenmaksajina he eivät koskaan olisi rikastuneet noin siunatusti.

Normaaleja elämän onnenpotkuja pidetään siis aina siunauksina jos
        kerran kaikkea pidetään siunauksena. Itse asiassa Suomessa 5000000 ihmistä voisi ilmoittaa olevansa siunattuja, koska on Lottovoitto syntyä Suomeen.

Eräskin adventisti piti mahtavana siunauksena sitä kun tuin hänen perhettään rahallisesti. Se suututti minua koska tuo adventistiperhe oli elänyt vuosia puutteessa, jota ei Suomessa uskoisi olevan. Uskomatonta että seurakunta ei ole nähnyt heidän hätäänsä. He maksoivat kymmenyksiä paljon enemmän vuodessa kuin minä heille annoin. Lopulta sanoin että eläisitte kuten normaalit ihmiset jos ette vähiä rahojanne kymmenyksiin törsäisi.Siinä olisi todella siunausta. Minä uskon joulupukkkiin enemmän kuin kymmenysssiunauksiin...

• rehellisesti... kirjoitti:

Lähipiirissäni on multimiljonääri, jota on siunattu lukemattomilla tavoilla vaikkei ole koskaan penniäkään kymmenyksiin laittanut!

Myös hänen lapsensa ovat erittäin varakkaita ja hyvissä töissä. Myös heidänkin lapsensa ovat hyvin onnellisia ja tasapainoisia. Fakta vain olisi, että kymmenystenmaksajina he eivät koskaan olisi rikastuneet noin siunatusti.

Normaaleja elämän onnenpotkuja pidetään siis aina siunauksina jos
        kerran kaikkea pidetään siunauksena. Itse asiassa Suomessa 5000000 ihmistä voisi ilmoittaa olevansa siunattuja, koska on Lottovoitto syntyä Suomeen.

Eräskin adventisti piti mahtavana siunauksena sitä kun tuin hänen perhettään rahallisesti. Se suututti minua koska tuo adventistiperhe oli elänyt vuosia puutteessa, jota ei Suomessa uskoisi olevan. Uskomatonta että seurakunta ei ole nähnyt heidän hätäänsä. He maksoivat kymmenyksiä paljon enemmän vuodessa kuin minä heille annoin. Lopulta sanoin että eläisitte kuten normaalit ihmiset jos ette vähiä rahojanne kymmenyksiin törsäisi.Siinä olisi todella siunausta. Minä uskon joulupukkkiin enemmän kuin kymmenysssiunauksiin...

Niin, ei hätää aina nähdä.

Vahävaraisten tukeminen tapahtuu eri varoista kuin kymmenyksistä.
        Kymmenykset ovat vapaaehtoinen asia.

Minä en välitä kuulla kenenkään rahoista mitään, eivät ole minun taskussani.

Joka rahaa haluaa ei saa sitä koskaan kyllikseen opettaa Raamattu.
        Omaisuudessa ei ole pahaa rehellisien keinoin hankittuna, riippuu kokonaan mitä sillä tekee ja miten siihen asennoituu.

Minä toivon ettei kukaan puhu mitään omaisuuksistaan minun kuullen, eivät ole minua lämmittämässä.

"Siunauksilla" voidaan tarkoittaa muuta kuin pankkitiliä ja paatumuksen "suloinen" rauha on olemassa.

Minun parhaat ystäväni ovat aina olleet kaljaporukassa, vähät varat aina jakaantuneet puolin ja toisin kun yhdessä ollaan ja juomaa tarvitaan.
        Kirkon penkillä istuu rikkaita uskovaisia joita ei liikuta köyhän nälkä.
        Ikävä kyllä oli 50 iässä nyt pakko jättää kaljaystävät enkä ole alkoholiongelmista kärsinyt. Olen aina pannut rajat tarvittaessa.
        Normaali suomalainen mies, ja oli tuossa yli 2 vuoden harha-askel uskostani puolittain pois.
        Keski-iässä ei enä jaksa edes maraton kunnossa alkoholia, elimistö ottaa rankasti, ja miehet yleensä lopettelevat tämän vuoksi keski-iässä tai juovat itsensä kuoliaiksi.

Siunausta
        jari laurila

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      83
      5114
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      73
      4678
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      85
      2924
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2414
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      60
      2034
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      22
      1805
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      113
      1425
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe