Pääkaupinkiseudun parhaat kirpparit?

aarteenetsijät maalta

Ollaan aikeissa tehdä kattava kirpparikierros kehä 3:n sisäpuolella.
Kaikki vanha roina (erityisesti 70- ja 80-luvun)kiinnostaa. Samoin vinyylit. vaatteet ei niinkään.

Antakaapas vinkkejä minnepäin kannattaa suunnata, osoitteineen mielellään.

Onko jotain keskusta, vanhaa teollisuusaluetta tai vastaavaa jossa monta toria lähialueella?

11

4284

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...kuin Jokisen eväät.

Aika lailla hajallaan ovat, eipä juuri mitään erityisiä "keskittymiä". Valtterin kirpputori Helsingissä Alppilassa on aika iso. Paljon on pienempiä siellä sun täällä pitkin kaupunkia. Googletapa ihan itse "pääkaupunkiseudun kirpputorit" ja myös kaupungeittain, sieltä niitä löytyy, osoitteineen kaikkineen. Oma-aloitteisuutta!

• viviannehh

kellään ei varmaan kokemusta jokapaikasta...Minä tunnen järvenpäätä,keravaa, tuusulaa ja helsinkiä vähän...Järvenpäässä on Fidan kirppis, siitä noin kilsa iso itsepalvelukirppis ja samas pihas on joken osto ja myyntiliike.
        Keravalla on myös Fida ja siitä noin puoli kilsaa on avara ja siisti itsepalvelukirppis.
        Tuusulassa on femmatori, iso itsepalv.kirppis.

Helsingissä fidan kirppareil on tavaraa, mutta ovat kalliimpia kuin,,,tai ainakin kalliimpia kuin noissa edellä mainituissa.
        Helsingissä kalliossa on vanhantavaranliikkeit ja kirppareit.
        sörnäisissä on fida, samoin hakaniemessä, itiksessä ja keskustassa.
        sörnäisistä vielä "maallepäin" on emmauskirppis ja on siinä vallilassa muitakin...vallilasta löytyy se hyvä valtteri, mis viikonloppusin myyjät paikalla.
        Siin jotaki

• kaikki googlettavat

Aloittaja halusi varmaankin omakohtaisia kokemuksia, kuka tahansa osaa googlettaa ne kirppikset. Minä pistän muutaman.

Valtteria en suorittele, mennyt rompepaikaksi aina vaan yhä enempi ja paikka ja sen kävijäkunta erittäin lohdutonta. Jäähallissa voi onnistaa, mikäli paikalla on ihmisiä, jotka on tuoneet sinne kunnon tavaraa. Käyn silloin tällöin sunnuntaisin siellä. Myös Malmintorin hallissa käyn, sielläkin joskus jotain ostettavaa, ei yhtä hyvä kuin jäähalli.

Myyrmäkihalli, jos on auki, on rompepaikka. Pandatori vähän parempi, mutta paljon pikkulasten tavaraa.

Tuusulassa Femmatorilta olen tehnyt ostoksia, joskus myös Järvenpään Eurosetistä. Oliverin kirppis Keravalla vähän vaihtelee, käyn harvemmin. Kyläkirppis Keravan keskustassa surkea, kuolee varmaan pian.

Helsingissä/pääkaupunkiseudulla on runsaasti itsepalvelukirppiksiä, joita en suosittele, en muista edes niiden kaikkien nimiä. Nyt on avatttu joku uusi jonnekin Kehä III:n varteen, tälläkin palstalla on kehuttu, en ole vielä ehtinyt käydä.

• kaikki googlettavat
        kaikki googlettavat kirjoitti:

Aloittaja halusi varmaankin omakohtaisia kokemuksia, kuka tahansa osaa googlettaa ne kirppikset. Minä pistän muutaman.

Valtteria en suorittele, mennyt rompepaikaksi aina vaan yhä enempi ja paikka ja sen kävijäkunta erittäin lohdutonta. Jäähallissa voi onnistaa, mikäli paikalla on ihmisiä, jotka on tuoneet sinne kunnon tavaraa. Käyn silloin tällöin sunnuntaisin siellä. Myös Malmintorin hallissa käyn, sielläkin joskus jotain ostettavaa, ei yhtä hyvä kuin jäähalli.

Myyrmäkihalli, jos on auki, on rompepaikka. Pandatori vähän parempi, mutta paljon pikkulasten tavaraa.

Tuusulassa Femmatorilta olen tehnyt ostoksia, joskus myös Järvenpään Eurosetistä. Oliverin kirppis Keravalla vähän vaihtelee, käyn harvemmin. Kyläkirppis Keravan keskustassa surkea, kuolee varmaan pian.

Helsingissä/pääkaupunkiseudulla on runsaasti itsepalvelukirppiksiä, joita en suosittele, en muista edes niiden kaikkien nimiä. Nyt on avatttu joku uusi jonnekin Kehä III:n varteen, tälläkin palstalla on kehuttu, en ole vielä ehtinyt käydä.

Kuten joku muukin totesi, niin ei ne toisiaan lähellä ole Uudenmaan kirppikset, kyllä siinä auto tarvitaan, että ehtii käydä sanotaan vaikka viisi kirppistä yhden sunnuntain aikana.

• Konalassa

Kuten joku muukin totesi, niin ei ne toisiaan lähellä ole Uudenmaan kirppikset, kyllä siinä auto tarvitaan, että ehtii käydä sanotaan vaikka viisi kirppistä yhden sunnuntain aikana.

Kartanokirppis Konalassa, hieman sottainen itsepalvelumesta, mutta ainakin vinyylilevyjä olen sieltä itse ostanut isot niput.

• kaikki googlettavat
        Konalassa kirjoitti:

Kartanokirppis Konalassa, hieman sottainen itsepalvelumesta, mutta ainakin vinyylilevyjä olen sieltä itse ostanut isot niput.

Erittäin sottainen.

• aarteenetsijät maalta

Tarkoitus olisikin tehdä sellainen laaja shoppailukierros.

Kiitos tähän astisista vinkeistä kaikille, mutta lisääkin saa lähettää!

• kirppistietäjä
        aarteenetsijät maalta kirjoitti:

Tarkoitus olisikin tehdä sellainen laaja shoppailukierros.

Kiitos tähän astisista vinkeistä kaikille, mutta lisääkin saa lähettää!

Täältä löytyy vinkkiä joka tarkoitukseen.

Jos haluat vinyyleitä, niitä on kirppiksillä aika satunnaisesti nykyisin. Kannattaa katsastaa Viiskulma (Eronen, Lifesaver jne.) ja Hakaniemi. Hakaniemessä esim. levykaupat Black & White, Hippy Shake Records ja Tasavallan kirjakauppa/Jazz & Soul tms. ihan vierekkäin täynnä vinyyliä.

Kirpparit voi jakaa niihin joissa myydä itse ja itsepalvelupaikkoihin.

Oikeita myyjiä on vaan viikonloppuisin ja pk-seudulla näitä on Valtteri, Vanha Jäähalli (melkein joka vk-loppu), Malmin parkkihalli, Myyrmäen ostain parkkihalli (panda-kirppis), Myyrmäen jäähalli (pari kertaa vuodessa) ja kesäisin mm. Hietsun tori ja Vermon Parkkis Leppävaarassa.

Valtteri ja Hietsun tori on klassisimpia. Paljon jengiä, mutta myymässä julkkiksia ja merkkivaatteita ja tavaraa. Parkkikirpparit täynnä perussuomalaisia ja landetavaraa (Ei Lacostea ja Hilfigeriä), mutta joskus löytöjä voi tehdä.

Itsepalvelupaikoista isoja on esim. Mellunmäen ostarin itsepalvelukirppis.

Jos matka ei pelota, niin Klaukkalassa on mainio jättimäinen itsepalvelukirppis, jossa tulee välillä käytyä.

• kirppistietäjä
        kirppistietäjä kirjoitti:

Jos haluat vinyyleitä, niitä on kirppiksillä aika satunnaisesti nykyisin. Kannattaa katsastaa Viiskulma (Eronen, Lifesaver jne.) ja Hakaniemi. Hakaniemessä esim. levykaupat Black & White, Hippy Shake Records ja Tasavallan kirjakauppa/Jazz & Soul tms. ihan vierekkäin täynnä vinyyliä.

Oikeita myyjiä on vaan viikonloppuisin ja pk-seudulla näitä on Valtteri, Vanha Jäähalli (melkein joka vk-loppu), Malmin parkkihalli, Myyrmäen ostain parkkihalli (panda-kirppis), Myyrmäen jäähalli (pari kertaa vuodessa) ja kesäisin mm. Hietsun tori ja Vermon Parkkis Leppävaarassa.

Valtteri ja Hietsun tori on klassisimpia. Paljon jengiä, mutta myymässä julkkiksia ja merkkivaatteita ja tavaraa. Parkkikirpparit täynnä perussuomalaisia ja landetavaraa (Ei Lacostea ja Hilfigeriä), mutta joskus löytöjä voi tehdä.

Jos matka ei pelota, niin Klaukkalassa on mainio jättimäinen itsepalvelukirppis, jossa tulee välillä käytyä.

Vanhaa tavaraa ja antiikkia voi viikonloppuisin käydä katsomassa myös Malmin lähellä Tattarisuon Antiikkihallissa. Siellä myös paljon vinyyleitä 1e kappale ja sitten Malmin/Tattiksen teollisuusalueella myös toinen antiikkohuonekalujen halli, jossa myös paljon vinyyleitä 5e kappale. Osoitetta en muista. Ormuspellontie jotain...

• kirppistietäjä

Vanhaa tavaraa ja antiikkia voi viikonloppuisin käydä katsomassa myös Malmin lähellä Tattarisuon Antiikkihallissa. Siellä myös paljon vinyyleitä 1e kappale ja sitten Malmin/Tattiksen teollisuusalueella myös toinen antiikkohuonekalujen halli, jossa myös paljon vinyyleitä 5e kappale. Osoitetta en muista. Ormuspellontie jotain...

Tuolla Jazz & Soulissa siis eniten vinyyleitä laidasta laitaan mitä olen yhdessä kaupassa pk-seudulla nähnyt. Lattiasta kattoon.

Se on Hakaniemessa, oisko 2. linja osoite ja ympyrätalon vieressa, Black & Whiten oikealla puolella.

http://www.jazzsoul.fi/

• kaikki googlettavat

Klaukkala on aina täynnä samaa rompetta. Jos haluaa Kehä III:n ulkopuolelle itsepalvelukirppikselle, suosittelen enempi Tuusulan Femmatoria - eikä sieltäkään välttämättä löydy ostettavaa.

Ne, missä ihmiset itse myy on kuitenkin viimekädessä parhaita, vaikka ei nekään ole sitä, mitä ennen. Mutta ihan kaikki ei kehtaa tuoda ihan kaikkea, kun itse myyvät.

Hietsun torilla on tietenkin paras tavara. En maininnut sitä, koska kesäkirppis alkaa vasta joskus toukokuussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2343
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      238
      1746
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      307
      1277
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      925
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      844
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      825
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      747
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      683
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      35
      671
    Aihe