Paavali kisaili aivan eri areenalla, joka
muistuttaa Nokia-Areenaa. Tinen toistensa
kunnioittamisessa ja palvelemisessa ja
rakastamisessa Paavalin seurue kisaili.
Jotka laintäyttämisessä kilpailevat, muistakoot,
että yksikin rike, niin laintaulut on murskattu.
Leikki leikkinä eli sen kun kisailette ja koetatte
olla toinen toistanne parempia ylimmäisiä fariseuksia ..
mutta jos pipo on tiukalla, se repee juuri siitä
kohtaa, johon Jumala mukamas ompelee sen merkin.
Gal. 3:10
Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
Gal. 3:13
Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
Sen täytyy riittää, sen että Jeesus kirottiin
meidän edestämme. Älkäämme vetäkö kirousta
päällemme sillä, että väitämme olevamme lainnoudattajia. Armahtakaamme itseämme edes!!
Jaakob 2.
10 Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin. [Matt. 5:19; Gal. 3:10]
11 Hän, joka sanoi: "Älä tee aviorikosta", sanoi myös: "Älä tapa." Vaikka siis et teekään aviorikosta, olet lainrikkoja, jos tapat.
12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]
Mutta minä en väitä oelvani lainnoudattaja edes
leikkimielisesti, vaan Jeesus olkoon kirottu
puolestani ja ylösnoussut, jotta Hänen voimassaan
saan ylösnousemuksen Jumalan puutarhaan Jumalan
luona.
Ilm. 2:7
"Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan puutarhassa. [Matt. 11:15 | 1. Moos. 3:22; Ilm. 22:2,14]
Se Puutarha pysyy siellä ylhäällä, vaikka
uusi Jerusalem lasketaan tänne alas.
Rakkautta tulvillaan
Ideneb
Lainkiihko olkoon leikkimielinen kisa
17
188
Vastaukset
- rakkauden hengessä
Jos adventismin ja lain ottaa tosissaan käy niinkuin jarlaulle.
- IDENEB
Että kävinkö jarlauta katsomassa?
En käynyt, en face to face enkä muullakaan muotoa.
Mutta kuinka niin?
Onko hän kenties sairaana, vai mihin viitannet?
"Lähimmäisenrakkaudenhengessä" .. huh, mikä sanahirviö.
Rakkaus vaan on ja se on se, että Jumala on ensin
rakastanut meitä ja olemme toivon mukaan saaneet
tartunnan. Jumala on rakkaus, on vain yksi rakkaus
ja se ei ole henki vaan Pyhän Hengen voitelu.
Adventismia ei voi ottaa tosissaan, kun kukaan ei
edes tiedä mitä se on. Mutta laki on totta, vaan
lainnoudattajiksi emme saa itseämme tosissaan
luulla. Se olisi petollista itseensä luottamista.
Matt. 25:36
minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
Matt. 25:43
minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
Tämä on rakkautta ..
1. Joh. 4:19
Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä.
Herrassamme ja omakohtaisesti siunaten, myös jarlauta
Ideneb
- Kiintoisaa kommenttia ...
Lain pienin piirto on kadonnut
Kirjoittanut: adventismista tyystin 2.2.2009 klo 23.23
Eihän teillä ole kirkon nimessäkään lain pienintä piirtoa.
~~~
Häpeävät juutalaisia
Kirjoittanut: Ja juutalaisten sapattia 2.2.2009 klo 23.35
Ilmeisesti niin on.
Asiasta kolmanteen.
Joku advari (Stork?) väitti, että apostolit
lepäsivät sapattina ja sitten viikon ensimmäisenä
päivänä viettivät ehtoollista. No joo, mutta eivät
vissiin katsoneet kelloa lauantaina klo 18, että
halleluja, sapatti päättyi ja voi, voi, nyt täytyy
laittaa pystyyn ehtoolliskokus.
Kyllä he erottivat viimeisen päivän ensimmäisestä.
Vasta yön yli nukuttuaan totesivat, että nyt on
ylösnousemusaamu ikäänkuin.
Ei mitään ylösnousemusiltaa la klo 18.00
Juutalaisuudessa suurta sovituspäivää sanottiin
myös 8. päiväksi. Mielenkiintoista, sillä tuntuu
siltä, että apostolitkin mielsivät soveltaa sitä
viikon ensimmäiseen päivään, sapatinjälkeiseen,
sovitus- eli ylösnpusemuspäivähän se.
Ap. t. 20:7
Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää. Paavali, jonka seuraavana päivänä oli määrä jatkaa matkaansa, puhui koolla oleville, ja puhe pitkittyi puoleenyöhön saakka. [Ap. t. 2:46 ]
7 1=8
LukenuTAp.t.20:7: Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.
The New English Bible:
"Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka".
(The New English Bible kääntää ajankohdan: lauantai-iltana).
Jakeet 8-12:"Ja monta lamppua oli palamassa yläsalissa, jossa me olimme koolla. Niin eräs nuorukainen, nimeltä Eutykus, istui ikkunalla, ja kun Paavalin puhe kesti niin kauan, vaipui hän sikeään uneen ja putosi unen vallassa kolmannesta kerroksesta maahan; ja hänet nostettiin ylös kuolleena. Mutta Paavali meni alas, heittäytyi hänen ylitsensä, kiersi kätensä hänen ympärilleen ja sanoi: "Älkää hätäilkö, sillä hänessä on vielä henki". Niin hän meni jälleen ylös, mursi leipää ja söi; ja hän puhui kauan heidän kanssaan, päivän koittoon asti, ja lähti sitten matkalle. Ja he veivät pojan sieltä elävänä ja tulivat suuresti lohdutetuksi".
Historioitsija Augustus Neander:"kenties apostolin lähestyvä lähtö kokosi pienen seurakunnan veljelliselle jäähyväisaterialle, joka yhteydessä apostoli piti viimeisen puheensa, vaikka kyseessä ei ollutkaan erityinen sunnuntain jumalanpalvelus".(The History of the Christian Religion and Church s.337)
C.S. Mosna: "Joko on pidettävä kiinni siitä kannasta, että ehtoollista vietettiin sunnuntaina ja siis lauantain ja sunnuntain välisenä yönä, tai muussa tapauksessa Luukkaan maininnalla kokoontumisen ajankohdasta ei ole mitään merkitystä eikä tekstillä ole mitään sanottavaa sunnuntain vietosta jumalanpalvelustarkoituksiin".
(C.S.Mosna, Storia della domenica, s.15)
Yksikään Uuden testamentin jakeista ei anna sunnuntaille pyhyyden leimaa eikä edes kutsu sitä Herran päiväksi. Raamatusta on turha hakea sunnuntain pyhittämiselle tukea.- Ehtoollista vietettiin viik...
Stork kirjoitti:
Ap.t.20:7: Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.
The New English Bible:
"Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka".
(The New English Bible kääntää ajankohdan: lauantai-iltana).
Jakeet 8-12:"Ja monta lamppua oli palamassa yläsalissa, jossa me olimme koolla. Niin eräs nuorukainen, nimeltä Eutykus, istui ikkunalla, ja kun Paavalin puhe kesti niin kauan, vaipui hän sikeään uneen ja putosi unen vallassa kolmannesta kerroksesta maahan; ja hänet nostettiin ylös kuolleena. Mutta Paavali meni alas, heittäytyi hänen ylitsensä, kiersi kätensä hänen ympärilleen ja sanoi: "Älkää hätäilkö, sillä hänessä on vielä henki". Niin hän meni jälleen ylös, mursi leipää ja söi; ja hän puhui kauan heidän kanssaan, päivän koittoon asti, ja lähti sitten matkalle. Ja he veivät pojan sieltä elävänä ja tulivat suuresti lohdutetuksi".
Historioitsija Augustus Neander:"kenties apostolin lähestyvä lähtö kokosi pienen seurakunnan veljelliselle jäähyväisaterialle, joka yhteydessä apostoli piti viimeisen puheensa, vaikka kyseessä ei ollutkaan erityinen sunnuntain jumalanpalvelus".(The History of the Christian Religion and Church s.337)
C.S. Mosna: "Joko on pidettävä kiinni siitä kannasta, että ehtoollista vietettiin sunnuntaina ja siis lauantain ja sunnuntain välisenä yönä, tai muussa tapauksessa Luukkaan maininnalla kokoontumisen ajankohdasta ei ole mitään merkitystä eikä tekstillä ole mitään sanottavaa sunnuntain vietosta jumalanpalvelustarkoituksiin".
(C.S.Mosna, Storia della domenica, s.15)
Yksikään Uuden testamentin jakeista ei anna sunnuntaille pyhyyden leimaa eikä edes kutsu sitä Herran päiväksi. Raamatusta on turha hakea sunnuntain pyhittämiselle tukea.Mitähän sinä koetat monisanaisuudellasi osoittaa?
Ei viimeinen ja ensimmäinen pv vaihda paikkaa
keskenään, vaikka kuinka selittelisit ja toisit
Raamatun ulkopuolisia todistelijoita esiin.
Lauantai on lauantai ja sunnuntai on sunnuntai.
Perjantai-ilta on sapatin aatto ja lauantai-ilta
on pyhäpäivän aatto.
Eikä puolenyön aikaan mitään ehtoollisateriaa syöty
olisi muutoin, mutta kun sunnuntain jumalanpalvelus
venyi niin pitkäksi.
Lauantaina sapatinlepopäivän iltana eivät olisi
niin nukuksissa olleet kuin mitä muutamat olivat
sanankohdan kuvaamassa tilanteessa.
Varsin läpinäkyvää on sinun outo puolustelusi
sille, että viikon eka pv olisikin sapatti-iltana
klo 18.00 Ehtoollista vietettiin viik... kirjoitti:
Mitähän sinä koetat monisanaisuudellasi osoittaa?
Ei viimeinen ja ensimmäinen pv vaihda paikkaa
keskenään, vaikka kuinka selittelisit ja toisit
Raamatun ulkopuolisia todistelijoita esiin.
Lauantai on lauantai ja sunnuntai on sunnuntai.
Perjantai-ilta on sapatin aatto ja lauantai-ilta
on pyhäpäivän aatto.
Eikä puolenyön aikaan mitään ehtoollisateriaa syöty
olisi muutoin, mutta kun sunnuntain jumalanpalvelus
venyi niin pitkäksi.
Lauantaina sapatinlepopäivän iltana eivät olisi
niin nukuksissa olleet kuin mitä muutamat olivat
sanankohdan kuvaamassa tilanteessa.
Varsin läpinäkyvää on sinun outo puolustelusi
sille, että viikon eka pv olisikin sapatti-iltana
klo 18.00Eivät seitsemäs ja ensimmäinen päivä vaihda paikkaa. Mutta on hyvä lukea muitakin kun suomenkielisiä Raamattuja. Ei-adventisti historioitsijat ja raamatuntutkijat myöntävät että Apt.20:7 ajankohta on lauantai- eikä sunnuntai-ilta. Ja jotkut Raamatunkäännökset esittävätkin asian suoraan, kuten The New English Bible: Lauantai-iltana (viikon ensimmäisenä päivänä) kokoonnuimme murtamaan leipää...
Paavalin poislähdön takia, he viettivät kokousta sunnuntaiaamuun asti. Olisihan se muuten vähän outo kokoontumisaika alkuseurakunnalle, illasta seuraavan aamunpikkutunneille saakka?- Sapatin jälkeen alkaa uusi ...
Stork kirjoitti:
Eivät seitsemäs ja ensimmäinen päivä vaihda paikkaa. Mutta on hyvä lukea muitakin kun suomenkielisiä Raamattuja. Ei-adventisti historioitsijat ja raamatuntutkijat myöntävät että Apt.20:7 ajankohta on lauantai- eikä sunnuntai-ilta. Ja jotkut Raamatunkäännökset esittävätkin asian suoraan, kuten The New English Bible: Lauantai-iltana (viikon ensimmäisenä päivänä) kokoonnuimme murtamaan leipää...
Paavalin poislähdön takia, he viettivät kokousta sunnuntaiaamuun asti. Olisihan se muuten vähän outo kokoontumisaika alkuseurakunnalle, illasta seuraavan aamunpikkutunneille saakka?Ap. t. 20:7
Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää...
Siunattua ylösnousemususkoa!
- on Jumalan.
Eli tarkoitatko, että murskataan heti, niin synti ei niin paina.
Lain kautta tulee synnin tunto, eikö näin olekin?
Mietitään Isä meidän rukousta.
Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.*
"Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
Eikö tämä opetus ole uskoville?
meidät pahasta, me olemme pahoja, eksyviä jne.
Me tarvitsemme tietoisuutta synnistä.
Raamattu puhuu Hengen armolahjoista.
Öhöm.. katsommeko itseemme, että kuinka onnistui?
Huomatkaa Hengen armolahjat, eivät ole meidän lahjojamme, me elämme lihassa, meidän lahjamme ovat aivan muuta, haureus, saastaisuus jne.
Mutta Hengen lahjat ovat Jumalallisia.
Hän meissä on kirkkauden toivo, eli Hän ja Hänen lahjansa toteuttaa Jumalan tahtoa, eli täyttää lakia, rakkauden lakia.
Liha, eli meidän lahjamme taistelee taas tätä vastaan. Meillä täytyy olla Jumalan tienviitat, että armonalttarin kautta Jumalan Henki toimisi meissä ja täyttäisi Hänen tahtoaan.
Ja aina kun liha vaikuttaa, se rikkoo Jumalan tahdon, eli kyse on kokonaisuus, pieninkin piirto, on Jumalallinen ja toteutuu Hengen hedelminä, eli Jumalan työnä.
Meidän hedelmät on mätiä, mutta siihen on armoalttari olemassa, josta noustaan, että Pyhä Henki voisi meissä saada aikaan nämä Hengen hedelmät.- Ei kun ... heikun keikun
Jeesus katsoi ihmiseen ja vakuutti, että tästä
lähin sapatti on ihmistä varten, eikä ihminen
sapattiseurakuntaa varten.
Eikä ihminen ole Jeesusta varten, vaan Jeesus
on ihmistä varten!
Joh. 3.
15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
"" Ja aina kun liha vaikuttaa, se rikkoo Jumalan tahdon, eli kyse on kokonaisuus, pieninkin piirto, on Jumalallinen ja toteutuu Hengen hedelminä, eli Jumalan työnä. "" (Tunnistamaton öykkäri)
Eli aloita sinä edes pikkupiirtojen täyttäminen.
Mutta muista noita hyttysiä siivilöidessäsi,
että tulet nielleeksi kamelin (täysikasvuisen).
Eli yhtäkään isoakaan pykälää et yhtäkään kertaa
elämäsi aikana saa rikkoa - JOS väität olevasi
lainnoudattaja.
Armosta_autuas - niin myös.
Ei kun ... heikun keikun kirjoitti:
Jeesus katsoi ihmiseen ja vakuutti, että tästä
on ihmistä varten!
Joh. 3.
15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
"" Ja aina kun liha vaikuttaa, se rikkoo Jumalan tahdon, eli kyse on kokonaisuus, pieninkin piirto, on Jumalallinen ja toteutuu Hengen hedelminä, eli Jumalan työnä. "" (Tunnistamaton öykkäri)
Eli aloita sinä edes pikkupiirtojen täyttäminen.
Mutta muista noita hyttysiä siivilöidessäsi,
että tulet nielleeksi kamelin (täysikasvuisen).
Eli yhtäkään isoakaan pykälää et yhtäkään kertaa
elämäsi aikana saa rikkoa - JOS väität olevasi
lainnoudattaja.
Armosta_autuasJeesus katsoi ihmiseen ja vakuutti, että tästä
on ihmistä varten!
Joh. 3.
//
Jos yksipuolisesti asiaa tarkastelet, ottamatta mitään lisää, niin lauseesi jää vajaaksi.
Sana sanoo myös, ettei pidä jättää seurakuntakokousta. Eikö vain?
ts. jokainen Herran oma, sillä on paikkansa yhteen tulemisessa, kellä virsi, sillä virsi jne.
..
Toisaalla tuot esille, että ei ihminen ole Jeesusta varten????
Tietenkin Jeesus on ihmistä varten, että Hän kaikki kaikessa täyttää, mutta rakkaus suhteeseen kuuluu kaksi osapuolta.
Kyllä avioliitto on yksi esimerkkisuhde.
Ei puoliso ole puolin ja toisin vain toista varten, vaan yhteisestä sopimuksesta antavat itsensä toisille ja se on rakkaussuhde.
Minä olen Kristusta varten, että hän voi minusta pitää huolta ja kuulla rakkaussuhteeni kiitoksen huulteni hedelmänä.
Samoin hän on minua varten, että Jumalan luoma suhde voi elää, että hän puhdistaa, hoitaa, vie perille, koska langenneena minun hedelmäni ovat lihalliset, mutta kun hän kaikki kaikessa täyttää, niin hän antama henki, eli Hengen hedemä pääsee vaikuttamaan minussa.
Eli miten paljon tämä rakkaussuhde saa vaikuttaa, se hengen hedelmä alkaa vaikuttamaan ja alan rakastaman puolisoni Kristuksen kuvan kaltaisena elämään, seuraamaan häntä, kuin kuvastin voi kuvastaa Jumalan eli Kristuksen kasvoista valoa aikaan.
Eli pikkaisen armosta-autuaana kommentoisin sinun kirjoitukseesi.
Sapatti on yhteyttä, rakkauden sanaa ja puhetta morsiamen (Kristuksen ruumiin jäsenten) tuoksuhetkejä ajassa toinen toiseensa ja Kristukseen. Että meissä näkyisi se keskinäinen rakkaus.
Mitä lain noudattamiseen tulee, se on hengen hedelmä, ei lihan hedemä. Jos Henki vaikuttaa "meissä", se kulkee Jumalan tahdossa, = rakkaudessa, Hän on se, joka tekee.
Kun yhdessä kohden rikotaan, se rikkoo kokonaisuuden harmonia, se on lihamme aikaansaannosta, ja siitä armoalttarille, että Pyhä Henki saisi vaikuttaa parannuksen kautta lunastuksen täyden hinnan luomaa matkaa.
Ei anneta periksi lihalle, vaan täytytään Hengestä.
- Eskatologi
Hes. 36:11
Minä tuon suuren kansan ja runsaasti karjaa,
ja ne ovat hedelmällisiä ja lisääntyvät.
Minä kasvatan asukkaittenne määrän entisen suuruiseksi ja annan teille enemmän hyvää kuin vanhoina aikoina saitte.
Silloin te tiedätte, että minä olen Herra.
Adventisteista en tiedä, mutta ainakin juutalaiskansalla on rauhanajassa runsaasti karjaa
ja maitoa.
Tuosta rauhaisasta menestymisestään he viimeistään
tietävät, että Herra on Herra, juutalaisten
Kuningas. Mutta silloin he eivät enää ole
lakikiihkoinen kansa, vaan Armonruhtinaaksi heidän
Kuningastaan kutsutaan. Adventisteista en tiedä.
Eskatologi- Uusi Israel
Ja 37. luku sisältää ennustuksen uudesta Israelista!
- IDENEB
Filipp. 3.
5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä
ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa,
hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut
lakiin nähden fariseus,
6 intoon nähden seurakunnan vainooja,
lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
7 Mutta mikä minulle oli voitto,
sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani,
tuntemisen rinnalla,
sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki
ja pidän sen roskana
- että voittaisin omakseni Kristuksen.
Veli Paavali OVATKO JUMALAN KÄSKYT VOIMASSA UUDENKIN LIITON AIKANA?
Jos Jumalan laki olisi voitu poistaa, syntiä ei olisi enää olemassa ja Kristuksen uhrikuolema olisi ollut turha. Laki ilmaisee Jumalan luonteen pyhyyden vastakohtana ihmisen synnillisille taipumuksille, ja kun laki vastaanotetaan uskossa Kristukseen tulee laista myös kristitylle mieluisia asia.
- Sitähän Jumalan rakastaminen on että me pidämme Hänen käskynsä eivätkä ne ole raskaita noudattaa.? (1 Joh 5:3)
- Mutta laista ei häviä piirtoakaan, enemmin katoavat taivas ja maa.? (Luuk 16:17)
- Älkää luulko että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan, en minä ole tullut kumoamaan vaan toteuttamaan.? (Matt 5:17-20) (VKR ?täyttämään? =Jeesus antoi lain noudattamisesta esimerkin meille noudattamalla itse lakia, sekä vanhurskautti ihmisen uhrinsa kautta kadutuista lain rikkomuksista.)
- Herran laki on täydellinen, se virvoittaa sielun. Herran ohjeet ovat luotettavat, ne neuvovat taitamatonta? Ps 19:8
- Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme mitä laki sanoo.? (Room 3:31)
- Laki itse on silti pyhä, ja käsky on pyhä, oikea ja hyvä.? Room 7:12
- On yhdentekevää onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen.? (1 Kor 7:19)
- Joka sanoo tuntevansa Hänet, mutta ei pidä Hänen käskyjänsä on valehtelija, eikä totuus ole hänessä. (1 Joh 2:3-5)
- Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni.? (Joh 14:15, 21)
Kenenkään ei tarvitse noudattaa lakia omassa voimassaan. Jumala on luvannut uuden liiton aikana oman Henkensä voiman, että ihminen voisi elää Jumalan tahdon mukaan. (Hepr 8:8-10, Hes 36:26-27, Jer 31:31-34) Raamatun opetuksen mukaan uuden liiton Kristittynä olemisen ehtona ja edellytyksenä onkin Jumalan lain olemassaolo sydämen lihatauluissa mieluisena asiana. Näin Jumalan ja ihmisen tahdot yhtyvät pyhyydessä. (Ilm 14:12) Rakkaudesta Jumalaan ja kiitollisena pelastuksesta ihminen tahtoo olla Jumalalle kuuliainen (Room 6:15-18, Gal 5:22-25)
Lain tehtävänä on opettaa mikä on syntiä ja herättää synnin tuntoa, joka taas herättää tarpeen Kristuksen uhriveren sovitukseen. (Room 3:20, Room 7:7, 1 Joh 3:4 ) Seremonialait jotka kuuluivat vanhan liiton uhripalvelusjärjestelmään lakkasivat olemasta voimasta Jeesuksen kuollessa ristillä. (Ef 2:15, Hepr 7:11-28, 9:9-10)
Kristus oli ?lain loppu? (loppu kreikan telos =lopputulos ja päämäärä) näille vanhan liiton uhripalvelusasetuksille koska ne olivat vain vertauskuva taivaallisesta pappispalveluksesta ja Jeesuksen uhrista. (Hepr 8 luku) Laki ei tee ihmistä vanhurskaaksi, eikä pelasta, mutta voi tehdä pelastuksen mahdottomaksi, sillä tahallinen kapina lakia vastaan on syntiä joka ilman katumusta ja kääntymystä aiheuttaa kuolemantuomion. Raamattu ei tunne armoa joka kattaisi katumattomat ja kääntymättömät synnit. (Room 6:23, Luuk 10:25-28)
Laissa on 10 käskyä. Ei 9 käskyä. Jaak 2:10-12 opettaa että yhdenkin käskyn hylkääminen tarkoittaa koko lain hylkäämistä ja rikkomista. Laki ja evankeliumi ovat läheisessä yhteydessä toisiinsa. Kumpikaan ei kumoa toistaan, vaan saarnataan rinnakkain. Jumalan käskyt ovat rakkauden käskyt. Mikään hallitus ei voi pysyä pystyssä ilman lakeja. Rakkaus ja laki kuuluvat yhteen uskon kautta. (1 Tim 1:5) Käskyt opettavatkin miten ihmisen tulee rakastaa Jumalaa ja lähimmäisiään. ?Lain kuningaskäsky? (Matt 22:36-40) on yhteenveto Jumalan 10 käskyn siveyslaista. Kumpikaan ei kumoa toistaan. ?Lain kuningaskäsky? vahvistaa 10 käskyn lain ja onkin tiivistelmä kaikesta lain ja profeettojen opetuksesta.
Jeesus antoi meille esimerkin kuuliaisuudesta. Erehdymme kuitenkin elämämme aikana monin tavoin ja jokainen on syntiä tehnyt. Siksi tarvitsemme armoa jatkuvasti, mutta uuden liiton kristitty vihaa syntiä, eikä halua tehdä syntiä tahallaan. (Room 3:23, 1 Joh 2:1, Ef 1:7)
Siunausta
jari laurila- Tosi_uskova
" Mikään hallitus ei voi pysyä pystyssä ilman lakeja. Rakkaus ja laki kuuluvat yhteen uskon kautta. "(1 Tim 1:5) (Jarlau)
Kumma että Jarlau ei ymmärrä Raamatun teologiaa. Sillä rakkauden valtakunta pysyy
tietsyti pystyssä ilman apulakeja. Eikä rakkaus ja laki kuulu yhteen uskon kautta.
Raamattu sanoo ettei laki rakenna mitään uskon varaan. Jarlaun korvat on suljettuna,
mutta saanen teidän kanssanne, rakkaat kanssalukijat jakaa Raamatun totuutta.
Jarlau on hassu lain avulla kiusoittelija; minkähänlaista nautintoa hän siitä saanee?
Muistutan että egw kielsi kaikki nautinnon lähteet.
Gal. 3:12 Mutta laki ei rakenna mitään uskon varaan, vaan:
"Joka tekee mitä laki vaatii, saa siitä elämän." [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]
Kiitos Jumalalle, että internet-raamatuista on helppo löytää Raamatun totuutta. Internet on
varsinainen raamattuhotelli, niin paljon sieltä löytyy Raamattu-ohjelmia, löytää etsimänsä
sananpaikat.
Room. 3:22
Tämä Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen, ja sen saavat omakseen kaikki, jotka uskovat. Kaikki ovat samassa asemassa, [Room. 10:12; Gal. 3:28; Kol. 3:11]
Gal. 3:11
On selvää, ettei kukaan tule Jumalan silmissä vanhurskaaksi lakia noudattamalla, sillä "uskosta vanhurskas saa elää". [Hab. 2:4; Room. 1:17; Hepr. 10:38]
Gal. 3:24
Näin laki oli meidän valvojamme Kristuksen tuloon asti, jotta me sitten tulisimme vanhurskaiksi uskosta.
Gal. 5:5
Koska me uskosta olemme saaneet Hengen, odotamme hartaasti, että toivomme toteutuisi ja me saavuttaisimme vanhurskauden. [Room. 5:18]
Tämä tyrmää Jarlaun epäteologiset kujeet alta aikayksikön?
Room. 4:16
Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä. Tosi_uskova kirjoitti:
" Mikään hallitus ei voi pysyä pystyssä ilman lakeja. Rakkaus ja laki kuuluvat yhteen uskon kautta. "(1 Tim 1:5) (Jarlau)
Kumma että Jarlau ei ymmärrä Raamatun teologiaa. Sillä rakkauden valtakunta pysyy
tietsyti pystyssä ilman apulakeja. Eikä rakkaus ja laki kuulu yhteen uskon kautta.
Raamattu sanoo ettei laki rakenna mitään uskon varaan. Jarlaun korvat on suljettuna,
mutta saanen teidän kanssanne, rakkaat kanssalukijat jakaa Raamatun totuutta.
Jarlau on hassu lain avulla kiusoittelija; minkähänlaista nautintoa hän siitä saanee?
Muistutan että egw kielsi kaikki nautinnon lähteet.
Gal. 3:12 Mutta laki ei rakenna mitään uskon varaan, vaan:
"Joka tekee mitä laki vaatii, saa siitä elämän." [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]
Kiitos Jumalalle, että internet-raamatuista on helppo löytää Raamatun totuutta. Internet on
varsinainen raamattuhotelli, niin paljon sieltä löytyy Raamattu-ohjelmia, löytää etsimänsä
sananpaikat.
Room. 3:22
Tämä Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen, ja sen saavat omakseen kaikki, jotka uskovat. Kaikki ovat samassa asemassa, [Room. 10:12; Gal. 3:28; Kol. 3:11]
Gal. 3:11
On selvää, ettei kukaan tule Jumalan silmissä vanhurskaaksi lakia noudattamalla, sillä "uskosta vanhurskas saa elää". [Hab. 2:4; Room. 1:17; Hepr. 10:38]
Gal. 3:24
Näin laki oli meidän valvojamme Kristuksen tuloon asti, jotta me sitten tulisimme vanhurskaiksi uskosta.
Gal. 5:5
Koska me uskosta olemme saaneet Hengen, odotamme hartaasti, että toivomme toteutuisi ja me saavuttaisimme vanhurskauden. [Room. 5:18]
Tämä tyrmää Jarlaun epäteologiset kujeet alta aikayksikön?
Room. 4:16
Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä.Kuulehan nyt poikaseni;
Ei tietenkään mikään hallitus pysy pystyssä ilman lakeja.
10- käskyn siveyslaki on "vapauden ja täydellisyyden laki" se on täydellinen, ja sen mukaan meidät tuomitaan. Jaak 1:25, 2:12.
Laki tekee vapaaksi ja täydelliseksi, siksi sitä kutsutaan vapauden laiksi.
Tuo ei ole mikään apulaki, vaan Jumalan valtakunnan perustuslaki.
Vanhurskaus taas tulee yksin uskosta Jeesukseen Kristukseen.
"On selvää, ettei kukaan tule Jumalan silmissä vanhurskaaksi lakia noudattamalla, sillä "uskosta vanhurskas saa elää". [Hab. 2:4; Room. 1:17; Hepr. 10:38]"
Joka kieltää lain, ei tosin voi olla vanhurskaskas, olisiko tahallinen synnin tekijä ja lain kieltämiseen eli syntiin yllyttäjä vanhurskas?
Lakihan opettaa mikä on syntiä, ja sen kautta pyhässä hengessä tulee synnin tunto.
Ilman pyhitystä ei kukaan näe elämää, sanoo Raamattu. Olisiko tahallinen synnintekijä pyhittynyt?
"Näin laki oli meidän valvojamme Kristuksen tuloon asti, jotta me sitten tulisimme vanhurskaiksi uskosta.
Gal. 5:5"
- Niin lain kautta tuli vanhassa liitossa vanhurskaaksi tavallaan, ja Jeesus kumosi pyhäkköpalveluksen lakijärjestelmän, vanhurskautumisen lain kautta, ja Kristuksessa ihminen vanhurskautuu i dag, ja noudattaa myös lakia, joka opettaa mikä on syntiä, mutta ei tee vanhurskaaksi huomennakaan.
Ilm 14:12 ! On koko Raamattu yhdessä jakeessa.
Mistään musta ei ole koskaan ollutkaan kyse maailmanhistoriassa ja tuo jae opettaa mikä on pyhä lopun aikana ja mitä lopun ajan seurakunnalla tarkoitetaan.
Siunausta
jari laurila
- Hämmästyttävän sinisilmäinen!
[[[ Ilm 14:12 ! On koko Raamattu yhdessä jakeessa.
Mistään musta ei ole koskaan ollutkaan kyse maailmanhistoriassa ja tuo jae opettaa mikä on pyhä lopun aikana ja mitä lopun ajan seurakunnalla tarkoitetaan.
Siunausta
jari laurila ]]]
Ei sanat riitä kertomaan, mitä ajattelen ...
Mutta katsotaanpa tuon 100 % ellenistisen Jarin jae:
Joh.Ilm. 14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Tuosta jakesta sitten vedetään lihansyöntikielto
ja sunnuntaisinetti ja mikaeljeesusoppi sun muut.
Taitaa ollakin täysi pelle tuo Jarlau?
Uskovaisen pittääpi katsoa muutkin näyt samasta
tilanteesta ...
Ilm. 13:10
Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman.
Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.
Uusi käännös, Ilm 13:10
10 -- Kenen osana on vankeus, se joutuu vankeuteen, kenen osana on kaatua miekkaan, se kaatuu miekkaan. Nyt kysytään pyhiltä kestävyyttä ja uskoa. [Jer. 15:2, 43:11]
Kumpikaan käännös ei viittaa Mooseksen lakiin
tai Jumalan lakiin tai sapatinviettoon tai
sunnuntain pyhittämiseen! Vaan uskon säilyttämsieen antikristuksen ajassa, tulevassa.
Tapetaan e jotka eivät susotu luopumaan Jeesuksesta todsitamisesta ja uskostaan.
Vankilassa kuoleminen tai teloitus tai nälkäkuolema
on osana -- marttyyrinä. Meidän aikamme ei vielä
ole niin paha, että siltä kiellettäisiin elanto,
siltä joka ei tuota henkilökortin ja kauppasirun
yhdistelmää ota ihonsa alle. Ei sitä vielä edes
tarjota. Mutta se aika tulee ...
Ilm. 13:17
Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on pedon nimi tai sen nimen luku*. [Kreikan ja heprean kirjaimia käytetään myös numeroina.]
(Huomaa: samaa tilannetta ja samaa näkyä tämä).
Kun luet Joh.Ilm. 13. ja 14. kokonaan, havaitset
Jeesuksen sitten tulevan pelastamaan Israelin ja
mukanaan on antikristuksen tieltä pois temmattu
seurakunta. Lue se Raamatusta, älä teologeilta.
Sak 14. luku auttaa sekä Ap.t. 1:11-12 sekä
Jes 66. luku ynnä melkein kaikkien profeettain
viimeisimmät luvut. Kyllä kristikansa tietää.
Mutta Jarlauta ei pelasta Ilm. 14:12, mutta
toivottavasti hän on sisäistänyt Joh. 3:16.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m644041Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163845Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3993649Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o863471Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363209Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582698- 502685
- 1212562
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise142219Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182219